Viitsisitkö kertoa enemmän tuosta Mussesi ahtamisesta? Minkä ahtimen laitoit kiinni ja miten sen tuominen Suomeen onnistui? Olisko siis ongelmia asian kanssa missään vaiheessa? Paljonko loppujen lopuksi jouduit veroja maksamaan valituksen jälkeen ja millä perusteilla sait valituksessa veroja vähennettyä?kruz kirjoitti:Kannattaa valittaa päätöksestä. Valitin kummastakin autosta ja sain melkein kaiken takaisin.
2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Valvoja: Ville K
- pokkus
- Aktiivi
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Kesä 2011, 02:33
- Auto: Ford Mustang GT Premium 2011
- Paikkakunta: Florida, USA
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
- Auto: 2014 Mustang GT Premium
- Paikkakunta: Espoo City
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Tämä kiinnostaa minuakin. Pihalla lumeen hautautuneena 2014 GT ja mietinnässä on verot maahantuotaessa. Jos menee suoraan kateuskertoimen puolelle niin sitten tulee täällä remmi konehuoneen puolelle, joko Ford Racing tai Roush Stage 1 (molemmat 50 state legal ja takuu mukana). Myöhemmin voi "tarvittaessa" päivittää isommaksi...pokkus kirjoitti:Viitsisitkö kertoa enemmän tuosta Mussesi ahtamisesta? Minkä ahtimen laitoit kiinni ja miten sen tuominen Suomeen onnistui? Olisko siis ongelmia asian kanssa missään vaiheessa? Paljonko loppujen lopuksi jouduit veroja maksamaan valituksen jälkeen ja millä perusteilla sait valituksessa veroja vähennettyä?kruz kirjoitti:Kannattaa valittaa päätöksestä. Valitin kummastakin autosta ja sain melkein kaiken takaisin.
2014 GT coupe Premium, triple black of course.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 28 Syys 2009, 20:33
- Auto: 2008 Mustang GT, Whipplen puhallin ja muuta mukavaa, 464 RWHP
- Paikkakunta: San Jose, CA
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
sori, en ole ehtiny vastailemaan. Ahdin on välijäähdytetty Whipplen twin screw remmiahdin. Kyljessä lukee Ford Racing mutta se tuli suoraan Whipplen tehtailta. Katsastus oli läpihuutojuttu vaikka ne uhkaili jarruista etukäteen jutellessa. Tämmöset modatut autot on Tullille ongelma. Valituksen käsitteli Tullin Ylitarkastaja jolle nämä spesiaalijutut menee. Mukava mies, juttelin monesti puhelimessa. Näytin kaikki kuitit rakentelusta ja toimitin valokuvat ennen rakentelua ja jälkeen. Autolle laskettiin että sen arvo olisi +15% rakentelun myötä noussut. Hinnaksi tuli näin jotain 37000 eur. Veroprosentti on edelleen 48.8%. Oisko tuosta jäänny vielä nelisen tonnia valtiolle kaikkien vähennysten jälkeen. Nythän saan loputkin pois koska auto rekisteröity joulukuussa 2007 ja eikä C02 arvoa voi käyttää verotukseen ennen 2008 rekisteröidyille.pokkus kirjoitti:Viitsisitkö kertoa enemmän tuosta Mussesi ahtamisesta? Minkä ahtimen laitoit kiinni ja miten sen tuominen Suomeen onnistui? Olisko siis ongelmia asian kanssa missään vaiheessa? Paljonko loppujen lopuksi jouduit veroja maksamaan valituksen jälkeen ja millä perusteilla sait valituksessa veroja vähennettyä?kruz kirjoitti:Kannattaa valittaa päätöksestä. Valitin kummastakin autosta ja sain melkein kaiken takaisin.
Eli yhteenvetona jos meinaatte tuoda itse modatun auton niin rahaa pitää olla vinopino, jonka sitten saa takasin valtiolta nolla korolla.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
- Auto: 2014 Mustang GT Premium
- Paikkakunta: Espoo City
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Semmoinen tarkentava kysymys vielä, sulla oli sitten ilmeisesti vakiojarrut? Oliko alustaa tai muuta modattu vai tuliko +15% suoraan pelkästä ahtimesta?kruz kirjoitti:sori, en ole ehtiny vastailemaan. Ahdin on välijäähdytetty Whipplen twin screw remmiahdin. Kyljessä lukee Ford Racing mutta se tuli suoraan Whipplen tehtailta. Katsastus oli läpihuutojuttu vaikka ne uhkaili jarruista etukäteen jutellessa. Tämmöset modatut autot on Tullille ongelma. Valituksen käsitteli Tullin Ylitarkastaja jolle nämä spesiaalijutut menee. Mukava mies, juttelin monesti puhelimessa. Näytin kaikki kuitit rakentelusta ja toimitin valokuvat ennen rakentelua ja jälkeen. Autolle laskettiin että sen arvo olisi +15% rakentelun myötä noussut. Hinnaksi tuli näin jotain 37000 eur. Veroprosentti on edelleen 48.8%. Oisko tuosta jäänny vielä nelisen tonnia valtiolle kaikkien vähennysten jälkeen. Nythän saan loputkin pois koska auto rekisteröity joulukuussa 2007 ja eikä C02 arvoa voi käyttää verotukseen ennen 2008 rekisteröidyille.pokkus kirjoitti:Viitsisitkö kertoa enemmän tuosta Mussesi ahtamisesta? Minkä ahtimen laitoit kiinni ja miten sen tuominen Suomeen onnistui? Olisko siis ongelmia asian kanssa missään vaiheessa? Paljonko loppujen lopuksi jouduit veroja maksamaan valituksen jälkeen ja millä perusteilla sait valituksessa veroja vähennettyä?kruz kirjoitti:Kannattaa valittaa päätöksestä. Valitin kummastakin autosta ja sain melkein kaiken takaisin.
Eli yhteenvetona jos meinaatte tuoda itse modatun auton niin rahaa pitää olla vinopino, jonka sitten saa takasin valtiolta nolla korolla.
Thx.
2014 GT coupe Premium, triple black of course.
- pokkus
- Aktiivi
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Kesä 2011, 02:33
- Auto: Ford Mustang GT Premium 2011
- Paikkakunta: Florida, USA
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Kysytään täällä, jos joku osaisi vastata. Onko 2011 vuosimallin Mustangissa VIN-numeroa stanssattuna missään moottoritilassa tai muualla korissa? Itse en sellaista löytänyt. Ikkunassa oleva numero tai oven tarra ei kelvannut. Tuommoinen pitäisi autoon saada ja ennen kuin alan sitä itse kaivertamaan, niin olisi hyvä varmistaa, ettei sellainen ole jossain piilossa valmiina 

- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Ei ole, itse pitää hoitaa.
- pokkus
- Aktiivi
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Kesä 2011, 02:33
- Auto: Ford Mustang GT Premium 2011
- Paikkakunta: Florida, USA
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Ok ja kiitos. Näin vähän arvelinkin, ettei sellaista löydy. Harmi.jari kirjoitti:Ei ole, itse pitää hoitaa.