Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Millainen sotku mahtaa syntyä jos toisi Usa 200cid 6sylinterisen joka muutettu 289 8 sylinteriseksi ja 5 vaihteiseksi manuaaliksi.
Mitä täytyisi ottaa huomioon kun tuntuu olevan monta mieltä kannattaako tuollaista tuoda löytyisikö täältä lisää mielipiteitä tuollaisen tuonnille ja rekisteröinnille?
Kova polte olisi kesäauto saada.
Kyllähän tuollaisia on tuotu jo montakymmentä vuotta tänne, eihän se nyt lähtökohtasesti vissiin museoautoksi ole tulossa? Toki kaikenmaailman räpellyksiä on ameriikassa liikkeellä, joten jarrut ym. Turvalaitteet kannattaa tarkastaa ennen leimalle vientiä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
6-sylinterisesä on nelipulttiset vanteet. Pitäisi vaihtaa ainakin ne 5 pulttisiin, jotta vastaa 8-koneen kokoonpanoa (jos siis on 4 pulttiset vielä alla).
Tarkistettavat asiat ennen muutoskatsastusta (jonka käsittääkseni joutuu suorittamaan täällä kun ei ole alkuperäinen 8-koneella oleva auto):
-spindlet
-etupään kierrejouset
-ohjauksen pitman arm + linkkitanko
-5 pulttiset rojut renkaisiin
-perä, onko 8" tai 9"
-jäähdytin
Ei kai sitä suomessa muutoskatsastaa tartte jos papereissa lukee mikä moottori ja jarrut kelpaa katsastajalle (viispulttiset)? Rekisteröidessä todetaan että muutokset tehty ennen maahantuontia, auto tieliikennekelpoinen ja muutenki kaikki ok?
En oo ollu autoo tuomassa joten en ole perehtyny sen suuremmin, saatan hyvinkin olla väärässä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Firebolt kirjoitti:Ei kai sitä suomessa muutoskatsastaa tartte jos papereissa lukee mikä moottori ja jarrut kelpaa katsastajalle (viispulttiset)? Rekisteröidessä todetaan että muutokset tehty ennen maahantuontia, auto tieliikennekelpoinen ja muutenki kaikki ok?
En oo ollu autoo tuomassa joten en ole perehtyny sen suuremmin, saatan hyvinkin olla väärässä.
Konttorilta kannattanee varmistaa, ellei joku asiasta varmasti tietävä laita ketjuun infoa.
Hmm... Mun mustin jenkkipapereissa ei lue sanaakaan moottorista.
Käväsin konttorilla näyttämässä papruja johon katsastaja ilmoitti että kun tulen
katsastukseen pitää olla meidän otteemme mukaiset tiedot mukana eli mikä kone on nyt kiinni jne.
Oikeesti en usko että tulee mitään ongelmia. Sama juttu oli cobran kanssa jenkki otteessa ei lukenut mitään
katsastuksessa sanoin mikä kone on ja se komeilee nyt suomen otteessa.
Nyt olisi Suomen kilvissä 66-ht 289 joka alkujaan 200cid muutokset tehty Usa.
Onnistui helpommin kuin arvasinkaan rekisteröinti eikä tarvinnut mitään todistella kun kerroin
vain että auto muutettu vastaavaksi tai paremmaksi kuin vastaava 289-HIPO ja nettotehoksi otteeseen tuli 165kW.
Mulla tuli lukemaan rekisteriotteeseen "MOOTTORI/VAIHTEISTO VAIHDETTU ENNEN MAAHANTUONTIA", kun oli 302 autossa missä sitä ei vuonna -66 voinut olla. Muuten ei ollut sen osalta hankaluuksia. Sen perusteella voikin vaihdella sitten tekniikkaa halujensa mukaan kun lukee että on vaihdettu mutta ei tarkempaa selitystä että millaiseen
Handyy kirjoitti: ↑15 Syys 2017, 00:06
Mulla tuli lukemaan rekisteriotteeseen "MOOTTORI/VAIHTEISTO VAIHDETTU ENNEN MAAHANTUONTIA", kun oli 302 autossa missä sitä ei vuonna -66 voinut olla. Muuten ei ollut sen osalta hankaluuksia. Sen perusteella voikin vaihdella sitten tekniikkaa halujensa mukaan kun lukee että on vaihdettu mutta ei tarkempaa selitystä että millaiseen
Hyvä teksti on kans vaihdettuja osia x prosenttia. Mulla lukee moottoripyörässä ainoostaan että runko vaihdettu. Konttorin tiedoissakaan ei lue että millaseen.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Tervehdys, Olen rekisteröimässä lähiaikoina alunperin kutoskoneella olevaa -66 Mustangia jossa nyt 289, 8" akseli takana, granadan levyt, automaatti C4. Kyselin ennakkoon konttorilta mitä papereita tarvitaa moottorin vaihtoon liittyen ja vastaus oli että tarvitaan vertailutietoa mitä eroavaisuuksia ko malleissa on. Mistä löytää? Mulle tää muutos on selvä mutta konttorilla eivät tiedä mitä mikäkin on.
Minulla oli siis samanlainen case ja täytin vain Trafin lomakkeen moottorin vaihtoa varten liite nr.2.
Siihen täytin vain että alkuperäinen 200-1V t-Code ja vertailu 289-4V K-Code muutettu 289-4V K-Code.
Moottorin lohkosta startin takaa valmistenumeron ja tehoiksi alkuperäinen 89kW ja muutettu 165kW.
Lisätietoihin että Auton jarrut ja voimansiirto ovat muutettu täysin vastaamaan tai paremmaksi kuin vertailumoottorilla oleva auto.
On näissä katsureissa näköjään isot erot jos toisaalla pyydetään todistelee jollain dokumenteillä muutoksia.
Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain käyttöautosta jossa olisi vaihdettu joku mahtimoottori tai laitettu joku ämpärinkokoinen turbo mutta että
harraste auto jolla ajetaan kauniilla kesäpäivällä joita suomessakaan ei kovin montaa ole niin melko pikkumaista.
ts636 kirjoitti: ↑21 Syys 2017, 07:05
Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain käyttöautosta jossa olisi vaihdettu joku mahtimoottori tai laitettu joku ämpärinkokoinen turbo mutta että
harraste auto jolla ajetaan kauniilla kesäpäivällä joita suomessakaan ei kovin montaa ole niin melko pikkumaista.
Onko se sitten enää käyttöauto mahtimoottorilla? Parempi että säännöt on kaikille samat merkkiin ja malliin katsomatta. Konttorikohtaisille eroille ei vaan tunnu voivan yhtään mitään.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.