Hei!
Löytyisikö helppoa ratkaisua seuraavaan ongelmaan. Autossani on 393W moottori alumiinikansilla, joka hylättiin katsastuksessa viime kesänä almiinikansien takia. Vaadittiin tehonmittaus/muutoskatsastus tai moottorin muuttaminen takaisin vakioksi (rautakannet). Tehonmittaus/muutoskatsastukseen en viitsisi ryhtyä matalan hyväksyttävän tehon takia. Max hyväksyttävä teho 7 kg/kw, eli tässä tapauksessa 205 kw. Suunnitelmana on vaihtaa 351W moottorin C09E kannet 393W:n päälle ja katsastaa se näillä kansilla, sekä laittaa takaisin alukannet ja katsastaa jatkossa toisella asemalla, jossa ne hyväksytään. C09E kansissa on 3/8 ruuvi studit ja rullakeinut. Ongelmaksi muodostuu venttiilinjouset, jotka sopisivat kansia koneistamatta moottorissa olevan Trick Flow stage 2 nokan kanssa (nosto 0,542/ 0,563). Parhaat löytämäni jouset hyväksyvät 0,53 noston. Muutenkin mietityttää tämän kombinaation ominaisuudet, vaikka teholla yms. ei olekkaan tällä kertaa suurta merkitystä.
Toisena vaihtoehtona olisi kasata nurkista löytyvistä jämäosista vakio 351W moottori, mutta laiskana miehenä vaihtaisin vain kannet. Eli hakusessa helppo, halpa ja nopea vaihtoehto tähän tilapäisratkaisuun.
Venttilijousi probleema
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Venttilijousi probleema
Laittakaa JYN85 nimimerkille yv. jos on muita vinkkejä asiaan liittyen (tehomittauksen suorituksesta yms.) , siivoilin ohi topicin olevat viestit ja sisällöt.
Re: Venttilijousi probleema
Mikä on venttiileiden asennuskorkeus?
http://www.powerperformancenews.com/tec ... e-springs/
Kun tuon tiedon selvittää niin jotenkin voi etsiä sopivat jouset noihin kansiin.
Lisäksi olisi tiedettävä tarvittava asennus - ja auki paine, nuo tiedot yleensä löytyy hyvässä nokkakortissa. Mutta jos noista paineista ei tietoa niin nokan arvot kun tietää niin asiaan pääsee sisälle.
Muutoin tuo on hakuammuntaa.
http://www.powerperformancenews.com/tec ... e-springs/
Kun tuon tiedon selvittää niin jotenkin voi etsiä sopivat jouset noihin kansiin.
Lisäksi olisi tiedettävä tarvittava asennus - ja auki paine, nuo tiedot yleensä löytyy hyvässä nokkakortissa. Mutta jos noista paineista ei tietoa niin nokan arvot kun tietää niin asiaan pääsee sisälle.
Muutoin tuo on hakuammuntaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.