Imusarjan ja kaasarin välinen lämpösuoja?
Imusarjan ja kaasarin välinen lämpösuoja?
Moro,
66 FB huonohkoon käynnistymiseen hakenut syytä jo pitemmän aikaa ja tällähetkellä päällimmäisenä mielessä bensan haihtuminen kaasarista?
Onko teillä kaasarin ja imusarjan välissä jonkunlainen lämpöeriste levy? Itellä kaasari seisoo suoraan alumiini? levyn päällä? Pitäskö tossa välissä olla joku bakeliitti tms lämpösuojus? Jos pitäs niin mistäköhän kannattas Carterin Afb nelikurkkuseen hankkia?
66 FB huonohkoon käynnistymiseen hakenut syytä jo pitemmän aikaa ja tällähetkellä päällimmäisenä mielessä bensan haihtuminen kaasarista?
Onko teillä kaasarin ja imusarjan välissä jonkunlainen lämpöeriste levy? Itellä kaasari seisoo suoraan alumiini? levyn päällä? Pitäskö tossa välissä olla joku bakeliitti tms lämpösuojus? Jos pitäs niin mistäköhän kannattas Carterin Afb nelikurkkuseen hankkia?
Re: Imusarjan ja kaasarin välinen lämpösuoja?
Huonohkoon käynnistymiseen voi olla monta syytä. Mulla ei ole koskaan ollut muuta kuin tavallinen tiiviste alumiini-imusarjan ja silumiini- ja alumiinikaasarin välissä. Kerro vähän lisää oireista huonon käynnistymisen yhteydessä.3555 kirjoitti: ↑17 Helmi 2020, 22:49 Moro,
- LSHT
- Mega-addikti
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Toimiiko ryyppy hyvin? Mulla huono kylmäkäynnistys on ainakin toimimattoman ryypyn syytä, jos ei sitten muutakin vikaa löydy...
Powered by Kiromax
-
- Mega-addikti
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Kyllä se eristelevy ainakin kuuman moottorin käynnistymiseen auttaa.
Vähemmän höyrystyy pensa lyhyen pysähdyksen aikana ja niin ollen pysyy palavassa muodossa.
Oma ainakin lähtee tankita lähes hyvin, kun ilman pakeliittia joutui välillä pitkäänkin sahaamaan.
Sama huomio tullut moottoripyörissä, joissa on metallinen kurkku ilman kumiosia.
Vähemmän höyrystyy pensa lyhyen pysähdyksen aikana ja niin ollen pysyy palavassa muodossa.
Oma ainakin lähtee tankita lähes hyvin, kun ilman pakeliittia joutui välillä pitkäänkin sahaamaan.
Sama huomio tullut moottoripyörissä, joissa on metallinen kurkku ilman kumiosia.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
- JarLau
- Aktiivi
- Auto: Ford Mustang HT ´72
Ford Mondeo 2.0L ECOBOOST ´12 - Paikkakunta: HML
Tuumacid:lta voi löytyä suoraan hyllystä 1/2" korotuspala.
1972 Ford Mustang HT
Tunteella perse edellä puuhun ja korkealle...
Jos koneen kokonaisuus on alkuperäinen, niin vika jossain muualla kuin kaasarin ja imusarjan välinen laippa.
Tosin hyvähän tuota eristettä olisi käyttää.
Vanhojen autojen käynnistys ei nyky ihmiselle ole aivan helppoa. Ne ei lähde käyntiin vain avaimesta kääntämällä. Jos ryyppy ei toimi oikein niin ongelmia kylmäkäynnistyksessä.
Ohjekirjasta löytyy tarkka ohje miten kylmä ja kuuma kone käynnistetään.
https://onemanandhismustang.files.wordp ... manual.pdf
Tosin hyvähän tuota eristettä olisi käyttää.
Vanhojen autojen käynnistys ei nyky ihmiselle ole aivan helppoa. Ne ei lähde käyntiin vain avaimesta kääntämällä. Jos ryyppy ei toimi oikein niin ongelmia kylmäkäynnistyksessä.
Ohjekirjasta löytyy tarkka ohje miten kylmä ja kuuma kone käynnistetään.
https://onemanandhismustang.files.wordp ... manual.pdf
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Hmmm... Mikä Mussessa on erikoista että olisi probleemaa ilman ryyppyä? Tuolla vastapuolella ei ole mitenkään harvinaista rälläköidä kaasarista koko ryyppytorni pois, eikä kesäkeleillä mitään ongelmaa. Syksyllä vähän enempi joutuu sahaamaan ja pelaamaan kaasulla kylmänä mutta ei paha. Minäkin asensin ryypyllä varustetun kaasarin (Quick fuel) isolohkoon vasta muutama kesä sitten, kun Holleyn 800dp alkoi vanhuuttaan pykiä. Ostin siihen Uspartsista semmosen mustan puolipehmeän eristelevyn, siinä jonotellessa, ihan heräteostona. Hyvin toimii.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Joo, toimii ilman ryypyä. Tiedä oikein hyvin, mutta vaatii hieman enemmän ponnistelua kylän koneen käynnistyksessä.
Tuossa minulla kuitenkin 1" avoin välilevy, se ei ole niinkään eristeenä vaan lisä hevosvoimiin.
Tuossa minulla kuitenkin 1" avoin välilevy, se ei ole niinkään eristeenä vaan lisä hevosvoimiin.
- Liitteet
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
67 Mustang HT "Trans Am"
Kiitos kaikille vastauksista!
Vähän lisää oireista ja mitä olen itse osannut tutkia.
Ongelmana on tosiaan käynnistyminen ja varsinkin jos auto seisoo esim viikon niin joutuu sahaamaan toooosi pitkään ennenkuin lähtee käyntiin. Kun saa käyntiin niin sen jälkeen ei ongelmia. Tai no viimekesänä, viimeisiä ajoja niin valoista lähteminen oli tuskaa. Auto saattoi sammua vaikka miten yritti pitää enemmän kierroksia lähdössä. Kun pääsi liikkeelle niin toimi hyvin. Bensapumpun vaihdon viime kesänä. Vaihdoin samalla myös kiihdytyspumpun. Mitään lätäkköä ei jätä auton alle eli ei pitäisi vuotaa ainakaan pahemmin. Kaasarin uimurin kohojen korkeuden säädin kohdilleen vaikka oli kyllä jo lähdössä kohdillaan. Kaasarissa on sähköryypy mikä mun mielestä ainakin menee kiinni ja aukeaa nätisti. Ryypyn säätöjä en ole mitannut mutta toimii noin silmämääräisesti. Laitan parit kuvat et jos niistä ois jotain lisävinkkiä taitureille.
Sen verran vielä et jos kylmänä antaa pikku hörpyt bensaa suoraan imuaukosta niin auto hörähtää nätisti käyntiin.
Ongelmana on tosiaan käynnistyminen ja varsinkin jos auto seisoo esim viikon niin joutuu sahaamaan toooosi pitkään ennenkuin lähtee käyntiin. Kun saa käyntiin niin sen jälkeen ei ongelmia. Tai no viimekesänä, viimeisiä ajoja niin valoista lähteminen oli tuskaa. Auto saattoi sammua vaikka miten yritti pitää enemmän kierroksia lähdössä. Kun pääsi liikkeelle niin toimi hyvin. Bensapumpun vaihdon viime kesänä. Vaihdoin samalla myös kiihdytyspumpun. Mitään lätäkköä ei jätä auton alle eli ei pitäisi vuotaa ainakaan pahemmin. Kaasarin uimurin kohojen korkeuden säädin kohdilleen vaikka oli kyllä jo lähdössä kohdillaan. Kaasarissa on sähköryypy mikä mun mielestä ainakin menee kiinni ja aukeaa nätisti. Ryypyn säätöjä en ole mitannut mutta toimii noin silmämääräisesti. Laitan parit kuvat et jos niistä ois jotain lisävinkkiä taitureille.
Sen verran vielä et jos kylmänä antaa pikku hörpyt bensaa suoraan imuaukosta niin auto hörähtää nätisti käyntiin.
Noi ovat ehkä kaksi eri ongelmaa. Ensimmäinen viittaa siihen, että bensa valuu kaasarista pois, pumpussa ei ole takaiskuventtiiliä tai se ei toimi. Mutta en tiedä Edel/Carter -kaasareista mitään. Toinen voi olla ihan kaasarin tyhjäkäyntikierrosten mataluus, jos kyse automaattivaihteistosta.3555 kirjoitti: ↑18 Helmi 2020, 20:11
Ongelmana on tosiaan käynnistyminen ja varsinkin jos auto seisoo esim viikon niin joutuu sahaamaan toooosi pitkään ennenkuin lähtee käyntiin. Kun saa käyntiin niin sen jälkeen ei ongelmia. Tai no viimekesänä, viimeisiä ajoja niin valoista lähteminen oli tuskaa. Auto saattoi sammua vaikka miten yritti pitää enemmän kierroksia lähdössä.
Mekaaninen pumppu on koneessa ja ostettu uspartsilta kesän loppupuolella.
Luulen itsekkin, että on kaksi eri ongelmaa ja toi käynnissä pysymis ongelma on varmaan helpommin hoidettavissa.
Luulen kanssa että kaasari tyhjenee kun auto seisoo mut mihin bensa kaasarista katoaa?? Itse jo innostuin, että haihtuu koneen lämmön takia.
Kävin just autolla ja kännykän valolla tiirailin että kiihdytys pumpusta ei suihkuaisi bensaa vaikka auto on seisonut alle kaksi viikkoo? Voisko kaasari olla jo tyhjä? En oikein muuten tiedä miten tsekata onko kammiot tyhjät?
Tankin ulostulo on tankin alla joten sen tsekkaaminen on kyll aika vaikeeta? On ollu kyll mielessä, mutta kun joutuu autohallissa ropaamaan autoa niin tankin irroittaminen ja tsekkaaminen on jäänyt.
Ryyppy kyll toimii omasta mielestä ihan ok, vaikka en mitään tarkempia mittauksia olekaan tehnyt? Läppä on kiinni kylmänä ja lähtee aukeemaan pikkuhiljaa lämmetessä.
Käynnistämisen jälkeen ei mun mielestä ole mitään kauheeta pakokaasun pöllähdystä tullut?
Eli summa summarum niin luulen et bensa katoaa, tai ei edes tule, kaasarista johonkin?
Luulen itsekkin, että on kaksi eri ongelmaa ja toi käynnissä pysymis ongelma on varmaan helpommin hoidettavissa.
Luulen kanssa että kaasari tyhjenee kun auto seisoo mut mihin bensa kaasarista katoaa?? Itse jo innostuin, että haihtuu koneen lämmön takia.
Kävin just autolla ja kännykän valolla tiirailin että kiihdytys pumpusta ei suihkuaisi bensaa vaikka auto on seisonut alle kaksi viikkoo? Voisko kaasari olla jo tyhjä? En oikein muuten tiedä miten tsekata onko kammiot tyhjät?
Tankin ulostulo on tankin alla joten sen tsekkaaminen on kyll aika vaikeeta? On ollu kyll mielessä, mutta kun joutuu autohallissa ropaamaan autoa niin tankin irroittaminen ja tsekkaaminen on jäänyt.
Ryyppy kyll toimii omasta mielestä ihan ok, vaikka en mitään tarkempia mittauksia olekaan tehnyt? Läppä on kiinni kylmänä ja lähtee aukeemaan pikkuhiljaa lämmetessä.
Käynnistämisen jälkeen ei mun mielestä ole mitään kauheeta pakokaasun pöllähdystä tullut?
Eli summa summarum niin luulen et bensa katoaa, tai ei edes tule, kaasarista johonkin?
- JarLau
- Aktiivi
- Auto: Ford Mustang HT ´72
Ford Mondeo 2.0L ECOBOOST ´12 - Paikkakunta: HML
Sulla on vuoto jossain, bensa haihtuu ajan myötä. Onko kaasaria koskaan purettu ja putsattu kunnolla? Voi olla myös tyhjäkäyntipiiri on osittain tukossa, suuttimet myös.
Minullakin oli kaikenlaisia pieniä ongelmia kaasarin kanssa (Holley 4150 / 650 CFM), mutta kun kävin kaasarin läpi kunnolla ja vaihdoin kuluneet tiivisteet yms. uusiin niin ei ole ollut ongelmia.
1972 Ford Mustang HT
-
- Mega-addikti
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Jos kyse on kaasarin tyhjenemisestä, niin siihen auttaisi sähköpumppu tankin lähelle.
Täyttäisi hetkessä kaasarin ja olisi suht helppo kokeilla, jos mekaanisesta pumpusta menee vapaasti läpi.
Eikä siihen oman pumpun ohittamiseenkaan ihmeitä tarvita.
Lentokoneissa on aina sähköpumppu lisäpotkuna, kun tarvitaan varmistusta polttoaineen saantiin.
Nousussa ja laskussa sähköpumppu on päällä, mutta normaaliajossa sitä ei tarvita.
Täyttäisi hetkessä kaasarin ja olisi suht helppo kokeilla, jos mekaanisesta pumpusta menee vapaasti läpi.
Eikä siihen oman pumpun ohittamiseenkaan ihmeitä tarvita.
Lentokoneissa on aina sähköpumppu lisäpotkuna, kun tarvitaan varmistusta polttoaineen saantiin.
Nousussa ja laskussa sähköpumppu on päällä, mutta normaaliajossa sitä ei tarvita.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -65 ht, himmeä
- Late
- Aina äänessä
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Tuttu vaiva Edelin / Carterin kaasarin kanssa... Mulla oli 351C koneen päällä Edeli ja teki ihan samaa. Eli pidempi seisotus tyhjensi kohokammiot ja sai pitkään sahata käyntiin. Orkkis mekaanisella pumpulla kestää aikansa ennekuin linja täyttyy. Heti kun sai bensaa niin tärähti laakista käymään ilman mitään yskimisiä, ryyppy pelasi kyllä. Jotain tiivisteitä yms siihen uusin muista syistä mutta en tällä sen enempää päätäni vaivannut. Asian kun tiesi niin oli lähinnä ominaisuus, joskin ärsyttävä sellainen.3555 kirjoitti: ↑18 Helmi 2020, 20:11 Kiitos kaikille vastauksista!
Ongelmana on tosiaan käynnistyminen ja varsinkin jos auto seisoo esim viikon niin joutuu sahaamaan toooosi pitkään ennenkuin lähtee käyntiin. Kun saa käyntiin niin sen jälkeen ei ongelmia.
Niitä "ominaisuuksia" Edelissä kun on muitakin, mm. yskimiset kaarreajossa. Olin siihen hankkimassa orkkista 2V Motorcraft kaasaria tilalle, mutta ehdin myydä auton pois.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Niin, siinähän oli jo pumppu uusittu.
Mitä tulee sähköpumppuun niin se lisää hieman systeemin monimutkaisuutta. Sähköveto, releohjaus olisi hyvä olla, kuten myös öljynpainekytkin - jottei pala persus onnettomuustilanteessa. Niin ja bensanpainesäädinkin voi olla tarpeen. Mulla on ollut isolohkoletukassa moinen setti toistakymmentävuotta ja kyllä tekis mieli vaihtaa takas pelkkään mekaaniseen.
Kyllähän se siltä kuulostaa, että kaasari tyhjenee. Onko pumpussa venttiili, jonka pitäisi tämä estää? Onko tuossa muuten paluulinja?
Se, ettei toimi oikein ajossakaan viittaa siihen ettei kaikki kaasarista tai sen säädöissä ole kunnossa. Kantsis ehkä viedä pajalle
Mitä tulee sähköpumppuun niin se lisää hieman systeemin monimutkaisuutta. Sähköveto, releohjaus olisi hyvä olla, kuten myös öljynpainekytkin - jottei pala persus onnettomuustilanteessa. Niin ja bensanpainesäädinkin voi olla tarpeen. Mulla on ollut isolohkoletukassa moinen setti toistakymmentävuotta ja kyllä tekis mieli vaihtaa takas pelkkään mekaaniseen.
Kyllähän se siltä kuulostaa, että kaasari tyhjenee. Onko pumpussa venttiili, jonka pitäisi tämä estää? Onko tuossa muuten paluulinja?
Se, ettei toimi oikein ajossakaan viittaa siihen ettei kaikki kaasarista tai sen säädöissä ole kunnossa. Kantsis ehkä viedä pajalle

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73