Imusarjan ja kaasarin välinen lämpösuoja?
Re: Imusarjan ja kaasarin välinen lämpösuoja?
Sama vika oli mulla holleyn kanssa. Päädyin sähköpumppuun. Lähtee aina välittömästi tulille. Mulla on pumpulle kolme eri asentoa valittavissa katkaisijalla konsolista: pakkosyöttö, öljynpaineohjaus ja off. Pakkosyötöllä saa bensat ylös ennen starttia. Öljynpaineohjauksella ajossa. Off vähän ennenkuin ajan talliin. Jos päädyt sähköiseen, osta hiljaisin pumppu. Mulla carterin halpis ja kuuluu pirullinen jurina vaikka siirsin sen tankin luo.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Joo, mulla on joku jota en enää muista (varmaan Carter) ja pitää ihan hitonmoista metakkaa vaikka takana tankin vieressä. Ei ole ainakaan epävarmaa käykö pumppu vai ei

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Moro,
Jotenkin itse epäilen myös kaasaria eli olisi korjauksen / vaihdon tarpeessa.
Mun mielestä ei ole paluu letkua tankkiin.
Sähköpumppua olen myös miettinyt, mutta erinäisillä palstoilla kyllä kirjoitellaan että mekaanisellakin pitäisi pärjätä, joten en ole vielä siihen hommaan lähtenyt.
Noita lämpöeristys levyjä ei taida kumminkaan porukoilla olla autoissa kiinni, joten siinä ei voi olla syy tyhjenemiseen?
Olisko jollain vastaavaa kaasaria myynnissä? Voisi saada vaihdossa melkein toimivan Carterin
Jotenkin itse epäilen myös kaasaria eli olisi korjauksen / vaihdon tarpeessa.
Mun mielestä ei ole paluu letkua tankkiin.
Sähköpumppua olen myös miettinyt, mutta erinäisillä palstoilla kyllä kirjoitellaan että mekaanisellakin pitäisi pärjätä, joten en ole vielä siihen hommaan lähtenyt.
Noita lämpöeristys levyjä ei taida kumminkaan porukoilla olla autoissa kiinni, joten siinä ei voi olla syy tyhjenemiseen?
Olisko jollain vastaavaa kaasaria myynnissä? Voisi saada vaihdossa melkein toimivan Carterin

-
- Addikti
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Itsellä ainakin earlyssä edelin performer imusarjan ja kaasuttimen kanssa ei mitään toivoa että mahtuis lämpölevy väliin vakio konepellin kanssa, nyt jo siinä rajoilla vaikka puol tuumaa pudottava suodattimen pohja ja vain 2 tuumaa paksu suodatin. Tuossa kun ryyppytornit niin alkaa oleen jo epä edullinen ilman kulun kannalta, toki tommosessa alitehosessa maamoottorissa niin paljoo väliä mutta jos jotain muuta meinaa tehdä kun kartsalla röpsöttelyä niin kannattaa ottaa tuo huomioon
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Puoli tuumaa? Voiko semmosta edes dropiksi kutsua? 
Mulla on tämmönen kokonaan droppaava 454ssa ja kyllä se tarvittavan ilman siitä imee ihan ok. Muistaakseni 3" korkea suodatin, Performer imari ja ryyppytorni paikallaan sekä eristelevy. Ei tietty mahtuuvuuden osalta vertailukelpoinen mutta meinaan, että ei isompaa droppia katuautossa kantsi pelätä. Siis jos imusarja sen vaan mahdollistaa.
https://allstarperformance.com/air-clea ... -all26092/
Edit: eiku 454

Mulla on tämmönen kokonaan droppaava 454ssa ja kyllä se tarvittavan ilman siitä imee ihan ok. Muistaakseni 3" korkea suodatin, Performer imari ja ryyppytorni paikallaan sekä eristelevy. Ei tietty mahtuuvuuden osalta vertailukelpoinen mutta meinaan, että ei isompaa droppia katuautossa kantsi pelätä. Siis jos imusarja sen vaan mahdollistaa.
https://allstarperformance.com/air-clea ... -all26092/
Edit: eiku 454
Viimeksi muokannut ToniH, 20 Helmi 2020, 17:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Addikti
Mulle sano penkitys setä et ryyppytornin ja ilmanputsarin kannen väli jää pieneks ja tulee vähän kuin olis ryyppy päällä, eli kuristaa ilman virtausta. Niinkuin sanoin ei vakio alitehosessa maamoottorissa niin väliä. Ja tuon merkitystähän ei oikein tiedä ennen kun on esim. ilman suodatinta säädetty penkissä
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Joissain mörkölohkoissa oli yhtä paljon droppaavat jo tehtaalta muskeliautosotien aikaan. Esim vastustajan puolella 427 L88 550+hp myllyssä 2" droppi vakiona. Varmaan ne olivat mitanneet, ettei ihan tyystin kurista. Mutta, varmaan sillä joku mitattava vaikutus on. Anyways, ilmansuodattimen paksuus määrää lopulta sen kuinka paljon kaasarin ja kannen välissä on tilaa oli droppi mikä vain. Sopiva kompromissi ja avot. Esim ei droppia ja 2" suodatin vs 2" droppi ja 4" suodatin.
Ja droppipellin ja imarin kannen muotokin vaikuttanee hieman virtausnopeuteen. Jos meinaa tila loppua ja kansi ahdistaa niin eikö K&N:llä ole semmonen läpi hengittävä kansikin?
Ja droppipellin ja imarin kannen muotokin vaikuttanee hieman virtausnopeuteen. Jos meinaa tila loppua ja kansi ahdistaa niin eikö K&N:llä ole semmonen läpi hengittävä kansikin?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Addikti
Kyllä kyllä, mutta ajamani asia oli että jos itselläni pistäisin puolen tuuman lämpölevyn niin tarttisi se puoli tuumaa madaltaa lisää suodattimen pohjaa että samalla suodattimen paksuudella ei ota peltiin kiinni ja kun nyt jo siinä ja siinä niin sillon viellä enemmän väli pienenisi
ihan vaan tarkotus oli sitä näkökulmaa tuoda esiin että kannattaa mitata onko mahdollista nostaa kaasutinta ylöspäin ilman että joutuu muuttamaan muutakin ja mahdollisesti huonompaan suuntaan

Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Juu, ymmärsin kyllä. Ja minun pointti, ehkä jutustelun lisäksi se, ettei sitä lisädroppia kannata pelätä. Tärkeintä on saada vaan kaikki romut mahtumaan niin, että homma toimii. Tila tuntuu monissa peleissä kuitenkin olevan kortilla.
All out - kisapelit sitten erikseen.

All out - kisapelit sitten erikseen.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Noita erilaisia ilmaputsari koteloita on saatavilla lähes joka lähtöön.
Tuo kuvan putsari ei juurikaan vaikuta koneen tehoon, muistaakseni -2 hp. Mitattu dynossa!
Tuo kuvan putsari ei juurikaan vaikuta koneen tehoon, muistaakseni -2 hp. Mitattu dynossa!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vähän vielä lisätietoja tähän ongelmaan. Otin vielä kaasarin auki, kiinni imusarjassa mut yläosan, ja toinen uimurin koho oli hieman väärässä korossa. Ne pitäisi nyt olla kunnossa. Kävin myös ostamassa uudet meterin rodien (mikä tämä lienee suomeksi) jouset. Oli kyll aika erilaiset vaikka laitoin ”perus” jouset kaasariin. Käy kyll nyt paremmin vaikka ei nyt kauheasti vielä kokemusta olekaan.
Mut käyntiin on vieläkin hankala saada kylmänä? Sen oon kyll huomannut et jos lirauttaa korkillisen bensaa toisio puolelle, siis ei mihin kiihdytyspumppu suihkuttaa, niin auto lähtee heti käyntiin? Toisio puolella tarkoitan edestä katottuna takimmaisista kurkkuja? mikä tos vois olla? Joku tukossa vai joku säätö pahasti pielessä...?
Siis kaasari on Carter afb 9637 sa jos en oo vielä maininnut.
Mut käyntiin on vieläkin hankala saada kylmänä? Sen oon kyll huomannut et jos lirauttaa korkillisen bensaa toisio puolelle, siis ei mihin kiihdytyspumppu suihkuttaa, niin auto lähtee heti käyntiin? Toisio puolella tarkoitan edestä katottuna takimmaisista kurkkuja? mikä tos vois olla? Joku tukossa vai joku säätö pahasti pielessä...?
Siis kaasari on Carter afb 9637 sa jos en oo vielä maininnut.
Moi
Pieni päivitys tähän ketjuun.
Tosiaan ostin pete66:lta pumpun ja kyllä tällä oli vaikutusta! Eli mulla on läpinäkyvä suodatin pumpun ja kaasarin välissä, ja vaikka aikaisemmin oli olevinaan uusi pumppu, niin pinta vajui ajan myötä putsarista. Mutta tämän uuden pumpun kanssa niin ei näytäsi käyvän! Kiitos pete66!
Mutta tämä ei korjannut alkuperäistä ongelmaa. No ostin vielä korjaussarja kaasariin ja purin ja laitoin sen paikoilleen. Ei vieläkään haluttua vaikutusta. Ehkä kuullosti paremmalta ja kävi hieman paremmin mutta ei "hyvin" ja käyntiin lähteminen oli vaikeaa vieläkin. Ostin vielä uudet "metering rodit" ja jouset, tälläkin oli vaikutusta käyntiin mutta ei käyntiin lähtemiseeen.
Sen minkä tässä vaiheessa huomasin oli että aikaisemmin automaatissa pakki "pamahti" paikoilleen, mutta nyt meni paikoilleen nätisti?
Eli kilsoja ei vieläkään kauheasti ole, joten tämä oli vain parkkipaikan kokeiluja.
Tämän jälkeen kokeilin vielä alipaine letkuja laatikolle ja tehostetulle jarrupumpulle. Tässä kun heiluttelin alipaine letkuja niin jarrujen tehostimen alipaineletku lähti irti? On kyll nippusiteillä paikoillaan mutta oli menny poikki siitä takaiskuventtiilin kohdalta? tulppasin alipaineletkun.
Tutkin vielä ryypyn toimintaa niin huomasin että kylmänä läppä meni kyllä kiinni...melkein. Eli en purkanut kasarin akseleita kun laitoin korjaussarjaa paikoilleen. Suihkuttelin vielä lisää kaasarin puhdistusainetta ulkopuolen saranoihin, niin nyt läppä menee kiinni nätisti. En laittanut crc:tä tms kun ajattelin että rasva kerää pölyä turhaan.
Ainakin nyt kolmen päivän seisomisella auto lähti "normisti" käyntiin!
Eli nyt olisi hakusessa earlyn jarrutehostimen takaiskuventtiili? Saakohan näitä esim uspartisilta? tai jos jollain on rikkinäinen tehotin hyllyssä, mutta siinä olisi toimiva takaiskuventtili, niin laita viestiä.
Toinen mikä on hakusessa niin automaattilaatikon alipaine rekulaattori?? tai mikä se nyt sit onkaan. Eli tästä oppineenä laatikko taitaa saada liikaa alipainetta, kun toi pakki pamahtaa paikoilleen ilman että vuotaa jostain
Onkohan toi paha vaihtaa, kallis? siis tossa on kolme eteen ja yks taakse laatikko. Sen enempää en siitä vielä tiedä 
-marko-
Pieni päivitys tähän ketjuun.
Tosiaan ostin pete66:lta pumpun ja kyllä tällä oli vaikutusta! Eli mulla on läpinäkyvä suodatin pumpun ja kaasarin välissä, ja vaikka aikaisemmin oli olevinaan uusi pumppu, niin pinta vajui ajan myötä putsarista. Mutta tämän uuden pumpun kanssa niin ei näytäsi käyvän! Kiitos pete66!
Mutta tämä ei korjannut alkuperäistä ongelmaa. No ostin vielä korjaussarja kaasariin ja purin ja laitoin sen paikoilleen. Ei vieläkään haluttua vaikutusta. Ehkä kuullosti paremmalta ja kävi hieman paremmin mutta ei "hyvin" ja käyntiin lähteminen oli vaikeaa vieläkin. Ostin vielä uudet "metering rodit" ja jouset, tälläkin oli vaikutusta käyntiin mutta ei käyntiin lähtemiseeen.
Sen minkä tässä vaiheessa huomasin oli että aikaisemmin automaatissa pakki "pamahti" paikoilleen, mutta nyt meni paikoilleen nätisti?
Eli kilsoja ei vieläkään kauheasti ole, joten tämä oli vain parkkipaikan kokeiluja.
Tämän jälkeen kokeilin vielä alipaine letkuja laatikolle ja tehostetulle jarrupumpulle. Tässä kun heiluttelin alipaine letkuja niin jarrujen tehostimen alipaineletku lähti irti? On kyll nippusiteillä paikoillaan mutta oli menny poikki siitä takaiskuventtiilin kohdalta? tulppasin alipaineletkun.
Tutkin vielä ryypyn toimintaa niin huomasin että kylmänä läppä meni kyllä kiinni...melkein. Eli en purkanut kasarin akseleita kun laitoin korjaussarjaa paikoilleen. Suihkuttelin vielä lisää kaasarin puhdistusainetta ulkopuolen saranoihin, niin nyt läppä menee kiinni nätisti. En laittanut crc:tä tms kun ajattelin että rasva kerää pölyä turhaan.
Ainakin nyt kolmen päivän seisomisella auto lähti "normisti" käyntiin!
Eli nyt olisi hakusessa earlyn jarrutehostimen takaiskuventtiili? Saakohan näitä esim uspartisilta? tai jos jollain on rikkinäinen tehotin hyllyssä, mutta siinä olisi toimiva takaiskuventtili, niin laita viestiä.
Toinen mikä on hakusessa niin automaattilaatikon alipaine rekulaattori?? tai mikä se nyt sit onkaan. Eli tästä oppineenä laatikko taitaa saada liikaa alipainetta, kun toi pakki pamahtaa paikoilleen ilman että vuotaa jostain

-marko-
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
En oikeen usko tuhon alipainesäätöön minäkään. Paljonko sulla on tyhjäkäynti? Toinen mikä saattaa aiheuttaa kolahduksen, jota on aina jonkin verran, on voimalinjan väljyys, eli paljonko kardaani pääsee pyörähtämään kun suunta vaihtuu. Muistaisin, että tästä on aiemminkin ollut keskustelua. Kokeile hakua!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey