FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Hola pueblos
Luin aodn lock-up toiminnasta seuraavaa: Do a gentle throttle tip-in and get both slippage and torque multiplication in third and fourth gears. Relax the throttle to get overdrive lockup and fuel-efficient direct drive between torque converter shell and output shaft. This is known as “split-torque.” It occurs when the transmission comes out of overdrive lockup during throttle tip-in for mild acceleration where you are on the torque converter getting torque multiplication. With torque multiplication, you get 2 to 21⁄2 times your engine’s torque.
Mitä tää tarkoittaa? Pitääkö kaasullla kikkailla tollein jotta tuo lukko menee päälle. Ilmeisesti sen pikkuakselin avulla.
Luin aodn lock-up toiminnasta seuraavaa: Do a gentle throttle tip-in and get both slippage and torque multiplication in third and fourth gears. Relax the throttle to get overdrive lockup and fuel-efficient direct drive between torque converter shell and output shaft. This is known as “split-torque.” It occurs when the transmission comes out of overdrive lockup during throttle tip-in for mild acceleration where you are on the torque converter getting torque multiplication. With torque multiplication, you get 2 to 21⁄2 times your engine’s torque.
Mitä tää tarkoittaa? Pitääkö kaasullla kikkailla tollein jotta tuo lukko menee päälle. Ilmeisesti sen pikkuakselin avulla.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
tarkoitetaan että jos haluat tasavauhdista kiihdyttää, niin paina kaasu sen verran syvälle että turbiinin lukko aukeaa, niin auto kiihtyy paremmin. Ei niin paljoa että vaihde vaihtuu pienemmälle. Jos haluaa turbiiniin taas lukkiutuvan helpommin niin keventää pikkuisen hetkeksi. Huomaa kyllä kun ajaa ja koittaa, kierrosmittaria seuraamalla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Nyt on aodn paineita säädelty. Kysymys: miten nopsaan linjapaineiden pitäis nousta kierrosten mukaan? Säätöjä on tehty vasta pari kertaa ja lokarin ohjeiden mukaan kaikki ok paitsi mua vähän ihmetyttää tuo hitaasti nouseva paine.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
tuossa jonkun aod:n oletusarvot
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Onko joku laittanu aod:n lokarin vaijerilla ja ohjeilla?
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Laatikko oli nätkinillä että se varmaan ok. Ongelma, jos sellaista on, on se että kun säädän paineet nousuun heti kaasuläppien auetessa niin lokarin pressure toolilla paine on jo liian kova. Eli lokarilla laitetaan sellanen välikappale siihen vaijeriin jolla paine pitäis olla 35psi. Mulla se paine on 41 psi.
Eli tää ny on myös vähän ton lokarin ohjeiden välidoinia
Eli tää ny on myös vähän ton lokarin ohjeiden välidoinia
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Kaasu auki on vaijeri pinkee. Tuon työkalun idea on varmaan se että tietyllä kaasun liikkeellä saadaan
tietty paine. Sen paineenlähdön hakeminen kassuläppien suetessa on ehkä vaikeampaa kuin tollasella välipulikalla.
Joku transmissionguru (?) ohjeisti että vaijerit linjaan, one inch down, half inch back. Sekin on fine. Luulen että teen pienen koeajon ja katson miten toimii. Nätkinin mukaan liian kovilla paineilla ei mee rikki nu niskat.
tietty paine. Sen paineenlähdön hakeminen kassuläppien suetessa on ehkä vaikeampaa kuin tollasella välipulikalla.
Joku transmissionguru (?) ohjeisti että vaijerit linjaan, one inch down, half inch back. Sekin on fine. Luulen että teen pienen koeajon ja katson miten toimii. Nätkinin mukaan liian kovilla paineilla ei mee rikki nu niskat.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Jep. Aamulla re-check ja koeajoon
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
-
- Aktiivi
- Viestit: 131
- Liittynyt: 15 Maalis 2016, 11:37
- Auto: Mustang -66 HT, 331 + 4R70W
FOX -80 (ikuisuus)projekti
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Aikoinaan säädin mittarilla niin että tyhjäkäynnilläkin on pieni paine, ja palikan kanssa tais huidella jossain 35-40.
Ruiskun asennuksen jälkeen säädin ihan näppi/pers tuntumalla niin että on tosiaan 1-2mm pinkeellä tyhjäkännillä, täyskaasulla tiukalla. Vaihdot on napakoita mutta ei epämukavia, Stall 1800. Laatikko ja venttiililohko ei oo vakiot ni ei voi varmaan suoraan verrata.
Korkeet paineet ei käsittääkseni säre mitään, vähentää toki mukavuutta.
Ruiskun asennuksen jälkeen säädin ihan näppi/pers tuntumalla niin että on tosiaan 1-2mm pinkeellä tyhjäkännillä, täyskaasulla tiukalla. Vaihdot on napakoita mutta ei epämukavia, Stall 1800. Laatikko ja venttiililohko ei oo vakiot ni ei voi varmaan suoraan verrata.
Korkeet paineet ei käsittääkseni säre mitään, vähentää toki mukavuutta.
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Parit lenkit ajeltu. Sanoisin että toimii niin että saa säädöt jäädä tohon. Kevyessä kiihdytyksessä pehmeä vaihto, kuitenkin niin että sen tuntee perstuntumaltakin kun vaihto tapahtuu ja kovemmin kiihdyttäessä on jo napakammat vaihdot.
Kun katsoin täyskaasuasennossa vaijeria niin pelivaraa jäikin se appx 1mm. Eli se on kaikkein tiukimmalla mitä se voi olla. Tyhjäkäynnillä paineet kuitenkin nollassa ja lähtee nousuun heti kun läppiä avaa. Tyhjäkäynti aika pienellään.
Tuon lokarin vaijeri ei ihan asennuskuvien mukaan asettunu laatikon päästä vaan sitä brackettiä joutui vähän vääntämään että vaijerilinja osuu paremmin vaijerin linkun päätä kohti. Asennusohjeissa joku vähän erimallinen laatikko.
Kun katsoin täyskaasuasennossa vaijeria niin pelivaraa jäikin se appx 1mm. Eli se on kaikkein tiukimmalla mitä se voi olla. Tyhjäkäynnillä paineet kuitenkin nollassa ja lähtee nousuun heti kun läppiä avaa. Tyhjäkäynti aika pienellään.
Tuon lokarin vaijeri ei ihan asennuskuvien mukaan asettunu laatikon päästä vaan sitä brackettiä joutui vähän vääntämään että vaijerilinja osuu paremmin vaijerin linkun päätä kohti. Asennusohjeissa joku vähän erimallinen laatikko.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Löytyykö joltain jotain hyvää manuskaa tai opastusvideota tms. 4r70w laatikon irroittamiseen.
Pitäis rempata kun hävis 2 vaihde D asennolla, mutta ei viittisi koko autoa taas kiikuttaa pajalle.
Pitäis rempata kun hävis 2 vaihde D asennolla, mutta ei viittisi koko autoa taas kiikuttaa pajalle.
Mustang GT -96 convertible
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: FAQ automaattivaihteistot/voimansiirto
Pikaisesti käännetty google lensillä ja muokattu ymmärrettäväksi tehtaan ohjeesta
Automaattivaihteisto/vaihteisto: Irrotus ja vaihto
POISTAMINEN
1. Irrota akun maadoituskaapeli, nosta ja tue ajoneuvoa.
2. Aloita öljypohjan takaosasta ja suuntaa eteenpäin, löysää pultit ja anna nesteen valua. Irrota jäljellä olevat öljypohjan pultit paitsi kaksi öljypohjan edessä. Nesteen jälkeen kun se on tyhjennetty, asenna kaksi pulttia öljypohjan takapuolelle.
3. Irrota muuntimen tyhjennystulpan kansi muuntimen kotelon alapäästä. 4. Irrota muuntimen ja vauhtipyörän kiinnitysmutterit.
5. Pyöritä, kunnes tyhjennystulppaan pääsee käsiksi. Irrota tulppa ja tyhjennä neste. 6. Asenna muuntimen tyhjennystulppa.
7. Cougarissa ja Thunderbirdissä toimi seuraavasti: a. Irrota katalysaattorikokoonpano ja sitten rungon vahvistus
b. Irrota pakoputki ja äänenvaimenninkokoonpano.
8. Merkitse kaikissa malleissa kardaanin laippa, jotta vetoakseli voidaan asentaa alkuperäiseen asentoonsa. Irrota kardaani
9. Tuki kardaanin reikä vuoden estämiseksi
10. Irrota käynnistysmoottori ja irrota solenoidin johdot
11. Irrota takakiinnike
12. Irrota kickdown vaijeri ja vaihteensiirtovipu vaihteistossa.
14. Nosta voimansiirtoa sopivalla tunkilla ja poista poikkipalkki sivutuista. Irrota ja poista kaikki häiritsevät pakojärjestelmän osat.
15. Laske vaihteisto ja irrota öljynjäähdyttimen putket vaihteistosta.
16. Irrota nopeusmittarin kaapeli jatkokotelosta
17. Laske vaihteistoa päästäksesi käsiksi öljynjäähdytyslinjoihin ja irrota sitten jokainen öljyputki. 18. Irrota pultti ja vaihteiston täyttöputki vaihteistosta.
19. Kiinnitä voimansiirto tunkille sopivalla ketjulla.
20. Irrota muuntimen kotelon ja sylinterilohkon väliset pultit.
21. Siirrä vaihteisto- ja momentinmuunnin varovasti poispäin moottorista
Samanaikaisesti laske nosturi alas, jotta vaihteisto pääsee laskeutumaan alas.
Automaattivaihteisto/vaihteisto: Irrotus ja vaihto
POISTAMINEN
1. Irrota akun maadoituskaapeli, nosta ja tue ajoneuvoa.
2. Aloita öljypohjan takaosasta ja suuntaa eteenpäin, löysää pultit ja anna nesteen valua. Irrota jäljellä olevat öljypohjan pultit paitsi kaksi öljypohjan edessä. Nesteen jälkeen kun se on tyhjennetty, asenna kaksi pulttia öljypohjan takapuolelle.
3. Irrota muuntimen tyhjennystulpan kansi muuntimen kotelon alapäästä. 4. Irrota muuntimen ja vauhtipyörän kiinnitysmutterit.
5. Pyöritä, kunnes tyhjennystulppaan pääsee käsiksi. Irrota tulppa ja tyhjennä neste. 6. Asenna muuntimen tyhjennystulppa.
7. Cougarissa ja Thunderbirdissä toimi seuraavasti: a. Irrota katalysaattorikokoonpano ja sitten rungon vahvistus
b. Irrota pakoputki ja äänenvaimenninkokoonpano.
8. Merkitse kaikissa malleissa kardaanin laippa, jotta vetoakseli voidaan asentaa alkuperäiseen asentoonsa. Irrota kardaani
9. Tuki kardaanin reikä vuoden estämiseksi
10. Irrota käynnistysmoottori ja irrota solenoidin johdot
11. Irrota takakiinnike
12. Irrota kickdown vaijeri ja vaihteensiirtovipu vaihteistossa.
14. Nosta voimansiirtoa sopivalla tunkilla ja poista poikkipalkki sivutuista. Irrota ja poista kaikki häiritsevät pakojärjestelmän osat.
15. Laske vaihteisto ja irrota öljynjäähdyttimen putket vaihteistosta.
16. Irrota nopeusmittarin kaapeli jatkokotelosta
17. Laske vaihteistoa päästäksesi käsiksi öljynjäähdytyslinjoihin ja irrota sitten jokainen öljyputki. 18. Irrota pultti ja vaihteiston täyttöputki vaihteistosta.
19. Kiinnitä voimansiirto tunkille sopivalla ketjulla.
20. Irrota muuntimen kotelon ja sylinterilohkon väliset pultit.
21. Siirrä vaihteisto- ja momentinmuunnin varovasti poispäin moottorista
Samanaikaisesti laske nosturi alas, jotta vaihteisto pääsee laskeutumaan alas.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/