Työkaluja
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Työkaluja
https://www.ikh.fi/fi/hiekkapuhallin-37l-meganex-meg86
Tuollaisella pärjää.
https://www.ikh.fi/fi/hiekkapuhalluspis ... anex-meg88
kannattaa kattoo missä tuollainen linkku suulake, nuo missä tuollainen pallohana suulake niin kuluu pallohana hetkessä pilalle ja lopulta kylkeen reikä.
Tuolla kompuralla kyllä ei kovin pitkiä puhalluksia saa tehtyä kun ei tuotto riitä lähellekkään edes tuollaisen kohtuu pienen laitteen ilmankulutukseen
Tuollaisella pärjää.
https://www.ikh.fi/fi/hiekkapuhalluspis ... anex-meg88
kannattaa kattoo missä tuollainen linkku suulake, nuo missä tuollainen pallohana suulake niin kuluu pallohana hetkessä pilalle ja lopulta kylkeen reikä.
Tuolla kompuralla kyllä ei kovin pitkiä puhalluksia saa tehtyä kun ei tuotto riitä lähellekkään edes tuollaisen kohtuu pienen laitteen ilmankulutukseen
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Työkaluja
joo näin hän se on kompura pitäis olla parempi. 400 l/min pitäis olla ilmamäärä 2,5 suuttimella. Ei raaskis vaan uutta kompuraa ostaa kun tolla on tähän asti pärjätty. Ei mitään isoja puhalluksia, alkuun pickupin takapuskuri ja vetokoukku ja kesällä mökin hirsisen grillikatoksen meinasin puhaltaa kun se on punamullalla vedetty ja nyt meinasin tervata sen.
Viimeksi muokannut ranger, 18 Maalis 2021, 06:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kettu 
Re: Työkaluja
Tuota pientä tuottoa vois avittaa liittämällä t- kappaleella kaksi kompuraa puhkumaan samaanaikaan. Isompi tuottoiset kompurat alkaa maksamaan vähän liikaa pengarna.
Kettu 
-
- Aktiivi
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Elo 2018, 14:35
Re: Työkaluja
Mulla suht samanlainen Strong Line, kun ranger:lla. Mutta 412L ja vastapainetuotto vaan 270L. Kyllä tuolla ruiskulla maalasi, mutta hidasta hommaa. Kuitenkin 300e koneeksi hyvä ostos.
Ja sitten alkaa tallista loppua tila isommilla säiliöillä.
Ja sitten alkaa tallista loppua tila isommilla säiliöillä.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 698
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Työkaluja
Tuota remmivetoista voi virittää isommalla hihnapyörällä.
Omassa vastaavassa joskus nostin kierroksia n. 10% ja muutos tuottoon oli huomattava.
Maalasin sillä aika paljon moottoripyöräkamppeita ja kymmenkunta autoa.
Toimi hyvin, eikä öljyäkään kulunut.
Ehjänä myin melkein rippikouluikäisenä, kun tuli isompi tilalle.
Omassa vastaavassa joskus nostin kierroksia n. 10% ja muutos tuottoon oli huomattava.
Maalasin sillä aika paljon moottoripyöräkamppeita ja kymmenkunta autoa.
Toimi hyvin, eikä öljyäkään kulunut.
Ehjänä myin melkein rippikouluikäisenä, kun tuli isompi tilalle.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
-
- Aktiivi
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Elo 2018, 14:35
Re: Työkaluja
Ei ole kompuran viritys tullut mieleenkään, kun muutenkin olen aika aloittelija näitten kanssa. No näköjään todistetusti on kestänyt modauksen 
Vaihdoitko miten usein öljyjä tuohon?

Vaihdoitko miten usein öljyjä tuohon?
-
- Mega-addikti
- Viestit: 698
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Työkaluja
Normaalisti..... siis meinasin vaihtaa, mutta taas se kumminkin jäiChemical man kirjoitti: ↑25 Maalis 2021, 12:46 Ei ole kompuran viritys tullut mieleenkään, kun muutenkin olen aika aloittelija näitten kanssa. No näköjään todistetusti on kestänyt modauksen
Vaihdoitko miten usein öljyjä tuohon?

Määrää ja väriä kyllä tarkkailin ja taisin pari kertaa lorauksen lisätäkin.
Se 3kW:n 1-vaihemoottori noissa voi olla enemmänkin sulakkeena. Muistaakseni nopea 16A ei kestänyt, mutta en ole varma, kestikö orkkiksenakaan.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Työkaluja
Bilteman 25€ työkalulla saa helposti SN ja Fox etujousen puristettua. Laitoin kytkimen painelaakerin ja vähän palikkaa väliin että ei pultti mene liian pitkälle.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000041102
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000041102
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Työkaluja
Onnistuin hommaamaan aseveli hintaan vintage Snap-On toolboxin ensimmäiseltä omistajaltaan joka oli ostanut boxin n.50 vuotta sitten. Nää on kyllä tehty siten että kestää sukupolvelta toiselle. Julmetun painava ja nähnyt mualimaa paljon.
On se niin hiano.
Kovia hintoja pyytävät näistä Jenkeissäkin. Kulttikamaa.
On se niin hiano.

Kovia hintoja pyytävät näistä Jenkeissäkin. Kulttikamaa.
Kettu 
Re: Työkaluja
Moi, komee loota! Boksissa olevat logot ovat jostain väliltä 81-95 paitsi se alin tarra, joka on nykyistä eli 95 tai uudempi. Mutta, saahan niitä irtona ja voi liimailla ihan minkä ikäisiin tahansa. Kato boksin takaa tuotekoodi niin ihmetellään lisää. Lienee ehkä jotain 2-3 kirjaita + numeroita. Esim. SRA-xxx.
Mä olen keräillyt Snäppärin kamppeita jo vuosikymmenet mutta mitään kovin kummosia lootia ei ole. Vain jotain tämmosia pienempiä.
Tämä löytyy muistaakseni 1936 katalogista tjsp.

Tämä yksittäisen hylsysarjan loota jostain vissiin 40-luvulta:

Ja tämä työkalupakki lienee jostain 80-90 -luvulta:

Viimeksi muokannut ToniH, 29 Touko 2022, 11:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Työkaluja
Mulla oli se Italian 3kW, jolla meni kanssa aina sulake, jos oli yksikin 60W lamppu päällä samaan aikaan. Valitin synttärilahjastani ja sain jonkun toisen vastaavan V2-kompuran, joka ei pamautellut sulakkeita. Eli onko se heikompi?
Re: Työkaluja
Juu, tää boxi oli niin täynnä tarroja kuin siihen mahtuu. Poistin muut paitsi noi muutaman jotka kuvissa. Boxi on ollut ihan käytössä loppuun asti. Täytyis vielä poistaa liimajäämät vanhoista tarroista ja katson sitten sen numeron. Nyt on liian painava liikutteluun, kun täynnä työkaluja. Kyllä muuten kummasti piristää pikku muutokset tallissa koska tulee siellä aikaa vietettyä kohtuu paljon.ToniH kirjoitti: ↑27 Touko 2022, 22:10Moi, komee loota! Boksissa olevat logot ovat jostain väliltä 81-95 paitsi se alin tarra, joka on nykyistä eli 95 tai uudempi. Mutta, saahan niitä irtona ja voi liimailla ihan minkä ikäisiin tahansa. Kato boksin takaa tuotekoodi niin ihmetellään lisää. Lienee ehkä jotain 2-3 kirjaita + numeroita. Esim. SRA-xxx.
Kettu 
Re: Työkaluja
Joo, ehdottomasti!Kyllä muuten kummasti piristää pikku muutokset tallissa koska tulee siellä aikaa vietettyä kohtuu paljon.

Noi hopeanväriset ovat kait ihan virallisia lätkiä eivätkä välttämättä lähde ehjänä irti, joten ei ehkä kantsikaan. Tai no siimatyylillä ehkä. Kun saat sen mallinumeron katottua niin selviää mimmonen logolätkä siihen kuuluisi, vaikka eihän sillä ole sinänsä väliä - hyvännäköinen se on noinkin.
Ksyleenillä lähtee hyvin liimanjämät.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Työkaluja
Täytyypä hakea ksyleeniä purkki. Noi kaksi alempaa on jälkeenpäin laitettuja tarroja ja ylin on se alkuperäinen snap-on "logo". Valkoiset tiiviste/ pehmuke nauhat on liimattu jälkeen päin vissiinkin ettei kansi kiinni rämise koska laatikkoa on kuskattu autossakin päljon. Ne on tarkoitus myös poistaa.
Voi sitten alkaa puhtaaseen pintaan lätkiä omia tarroja. On jäänyt aika pahasti lapsuudesta kiinni toi tarra harrastus, mutta oon huomannut että en ole ainut oman lapsuus ajan jannuista joilla tarrat lähellä sydäntä. Kaikki ei sitä pysty ymmärtämään
, mutta mitäs siitä. Ei siitä sairaudesta eroon.

Voi sitten alkaa puhtaaseen pintaan lätkiä omia tarroja. On jäänyt aika pahasti lapsuudesta kiinni toi tarra harrastus, mutta oon huomannut että en ole ainut oman lapsuus ajan jannuista joilla tarrat lähellä sydäntä. Kaikki ei sitä pysty ymmärtämään



Kettu 
Re: Työkaluja
Testaa tietty sitä ksyleeniä johonkin pieneen kohtaan eka ettei se reagoi maalin kanssa - varmuuden vuoksi. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia mutta parempi safe than sorry 
Jos se kannessa oleva on oikeasti alkuperäinen niin ei ihan 50v ole boksilla ikää vaan max 41 v.
Logo on siis tyyppiä, jota käytettiin vuosina 81-95.
Alla näkyy tämä transitio uudempaan logotyyppiin hyvin. Ja noita eri logoja on ollut useampiakin, niiden avulla voi haarukoida hieman valmistusvuotta.
1980 katalogin kansi:

1981 katalogin kansi (itseasiassa taitaakin olla 82 kansi mutta anyways 81 se muuttui):


Jos se kannessa oleva on oikeasti alkuperäinen niin ei ihan 50v ole boksilla ikää vaan max 41 v.

Alla näkyy tämä transitio uudempaan logotyyppiin hyvin. Ja noita eri logoja on ollut useampiakin, niiden avulla voi haarukoida hieman valmistusvuotta.
1980 katalogin kansi:

1981 katalogin kansi (itseasiassa taitaakin olla 82 kansi mutta anyways 81 se muuttui):

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73