Työkaluja

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

https://www.ikh.fi/fi/hiekkapuhallin-37l-meganex-meg86

Tuollaisella pärjää.
https://www.ikh.fi/fi/hiekkapuhalluspis ... anex-meg88
kannattaa kattoo missä tuollainen linkku suulake, nuo missä tuollainen pallohana suulake niin kuluu pallohana hetkessä pilalle ja lopulta kylkeen reikä.

Tuolla kompuralla kyllä ei kovin pitkiä puhalluksia saa tehtyä kun ei tuotto riitä lähellekkään edes tuollaisen kohtuu pienen laitteen ilmankulutukseen
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ranger »

joo näin hän se on kompura pitäis olla parempi. 400 l/min pitäis olla ilmamäärä 2,5 suuttimella. Ei raaskis vaan uutta kompuraa ostaa kun tolla on tähän asti pärjätty. Ei mitään isoja puhalluksia, alkuun pickupin takapuskuri ja vetokoukku ja kesällä mökin hirsisen grillikatoksen meinasin puhaltaa kun se on punamullalla vedetty ja nyt meinasin tervata sen.
Viimeksi muokannut ranger, 18 Maalis 2021, 06:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kettu 🦊
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ranger »

Tuota pientä tuottoa vois avittaa liittämällä t- kappaleella kaksi kompuraa puhkumaan samaanaikaan. Isompi tuottoiset kompurat alkaa maksamaan vähän liikaa pengarna.
Kettu 🦊
Chemical man
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Elo 2018, 14:35

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Mulla suht samanlainen Strong Line, kun ranger:lla. Mutta 412L ja vastapainetuotto vaan 270L. Kyllä tuolla ruiskulla maalasi, mutta hidasta hommaa. Kuitenkin 300e koneeksi hyvä ostos.
Ja sitten alkaa tallista loppua tila isommilla säiliöillä.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 698
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuota remmivetoista voi virittää isommalla hihnapyörällä.
Omassa vastaavassa joskus nostin kierroksia n. 10% ja muutos tuottoon oli huomattava.
Maalasin sillä aika paljon moottoripyöräkamppeita ja kymmenkunta autoa.
Toimi hyvin, eikä öljyäkään kulunut.
Ehjänä myin melkein rippikouluikäisenä, kun tuli isompi tilalle.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Chemical man
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Elo 2018, 14:35

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Ei ole kompuran viritys tullut mieleenkään, kun muutenkin olen aika aloittelija näitten kanssa. No näköjään todistetusti on kestänyt modauksen :peukku:

Vaihdoitko miten usein öljyjä tuohon?
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 698
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Chemical man kirjoitti: 25 Maalis 2021, 12:46 Ei ole kompuran viritys tullut mieleenkään, kun muutenkin olen aika aloittelija näitten kanssa. No näköjään todistetusti on kestänyt modauksen :peukku:

Vaihdoitko miten usein öljyjä tuohon?
Normaalisti..... siis meinasin vaihtaa, mutta taas se kumminkin jäi :roll:
Määrää ja väriä kyllä tarkkailin ja taisin pari kertaa lorauksen lisätäkin.
Se 3kW:n 1-vaihemoottori noissa voi olla enemmänkin sulakkeena. Muistaakseni nopea 16A ei kestänyt, mutta en ole varma, kestikö orkkiksenakaan.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Bilteman 25€ työkalulla saa helposti SN ja Fox etujousen puristettua. Laitoin kytkimen painelaakerin ja vähän palikkaa väliin että ei pultti mene liian pitkälle.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000041102
jousi2.jpg
jousi1.jpg
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ranger »

Onnistuin hommaamaan aseveli hintaan vintage Snap-On toolboxin ensimmäiseltä omistajaltaan joka oli ostanut boxin n.50 vuotta sitten. Nää on kyllä tehty siten että kestää sukupolvelta toiselle. Julmetun painava ja nähnyt mualimaa paljon.
On se niin hiano. :love:
Kovia hintoja pyytävät näistä Jenkeissäkin. Kulttikamaa.
20220517_175949.jpg
20220517_180045.jpg
Kettu 🦊
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ToniH »

ranger kirjoitti: 17 Touko 2022, 22:19Onnistuin hommaamaan aseveli hintaan vintage Snap-On toolboxin ensimmäiseltä omistajaltaan joka oli ostanut boxin n.50 vuotta sitten.
Moi, komee loota! Boksissa olevat logot ovat jostain väliltä 81-95 paitsi se alin tarra, joka on nykyistä eli 95 tai uudempi. Mutta, saahan niitä irtona ja voi liimailla ihan minkä ikäisiin tahansa. Kato boksin takaa tuotekoodi niin ihmetellään lisää. Lienee ehkä jotain 2-3 kirjaita + numeroita. Esim. SRA-xxx.

Mä olen keräillyt Snäppärin kamppeita jo vuosikymmenet mutta mitään kovin kummosia lootia ei ole. Vain jotain tämmosia pienempiä.

Tämä löytyy muistaakseni 1936 katalogista tjsp.
Kuva

Tämä yksittäisen hylsysarjan loota jostain vissiin 40-luvulta:
Kuva

Ja tämä työkalupakki lienee jostain 80-90 -luvulta:
Kuva
Viimeksi muokannut ToniH, 29 Touko 2022, 11:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Pertti kirjoitti: 27 Maalis 2021, 10:13
Se 3kW:n 1-vaihemoottori noissa voi olla enemmänkin sulakkeena. Muistaakseni nopea 16A ei kestänyt, mutta en ole varma, kestikö orkkiksenakaan.
Mulla oli se Italian 3kW, jolla meni kanssa aina sulake, jos oli yksikin 60W lamppu päällä samaan aikaan. Valitin synttärilahjastani ja sain jonkun toisen vastaavan V2-kompuran, joka ei pamautellut sulakkeita. Eli onko se heikompi?
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ranger »

ToniH kirjoitti: 27 Touko 2022, 22:10
ranger kirjoitti: 17 Touko 2022, 22:19Onnistuin hommaamaan aseveli hintaan vintage Snap-On toolboxin ensimmäiseltä omistajaltaan joka oli ostanut boxin n.50 vuotta sitten.
Moi, komee loota! Boksissa olevat logot ovat jostain väliltä 81-95 paitsi se alin tarra, joka on nykyistä eli 95 tai uudempi. Mutta, saahan niitä irtona ja voi liimailla ihan minkä ikäisiin tahansa. Kato boksin takaa tuotekoodi niin ihmetellään lisää. Lienee ehkä jotain 2-3 kirjaita + numeroita. Esim. SRA-xxx.
Juu, tää boxi oli niin täynnä tarroja kuin siihen mahtuu. Poistin muut paitsi noi muutaman jotka kuvissa. Boxi on ollut ihan käytössä loppuun asti. Täytyis vielä poistaa liimajäämät vanhoista tarroista ja katson sitten sen numeron. Nyt on liian painava liikutteluun, kun täynnä työkaluja. Kyllä muuten kummasti piristää pikku muutokset tallissa koska tulee siellä aikaa vietettyä kohtuu paljon.
Kettu 🦊
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Kyllä muuten kummasti piristää pikku muutokset tallissa koska tulee siellä aikaa vietettyä kohtuu paljon.
Joo, ehdottomasti! :peukku:

Noi hopeanväriset ovat kait ihan virallisia lätkiä eivätkä välttämättä lähde ehjänä irti, joten ei ehkä kantsikaan. Tai no siimatyylillä ehkä. Kun saat sen mallinumeron katottua niin selviää mimmonen logolätkä siihen kuuluisi, vaikka eihän sillä ole sinänsä väliä - hyvännäköinen se on noinkin.

Ksyleenillä lähtee hyvin liimanjämät.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ranger »

Täytyypä hakea ksyleeniä purkki. Noi kaksi alempaa on jälkeenpäin laitettuja tarroja ja ylin on se alkuperäinen snap-on "logo". Valkoiset tiiviste/ pehmuke nauhat on liimattu jälkeen päin vissiinkin ettei kansi kiinni rämise koska laatikkoa on kuskattu autossakin päljon. Ne on tarkoitus myös poistaa.
Voi sitten alkaa puhtaaseen pintaan lätkiä omia tarroja. On jäänyt aika pahasti lapsuudesta kiinni toi tarra harrastus, mutta oon huomannut että en ole ainut oman lapsuus ajan jannuista joilla tarrat lähellä sydäntä. Kaikki ei sitä pysty ymmärtämään :nenu: , mutta mitäs siitä. Ei siitä sairaudesta eroon. :D :devilhehe:
Kettu 🦊
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Testaa tietty sitä ksyleeniä johonkin pieneen kohtaan eka ettei se reagoi maalin kanssa - varmuuden vuoksi. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia mutta parempi safe than sorry ;)

Jos se kannessa oleva on oikeasti alkuperäinen niin ei ihan 50v ole boksilla ikää vaan max 41 v. ;) Logo on siis tyyppiä, jota käytettiin vuosina 81-95.

Alla näkyy tämä transitio uudempaan logotyyppiin hyvin. Ja noita eri logoja on ollut useampiakin, niiden avulla voi haarukoida hieman valmistusvuotta.

1980 katalogin kansi:
Kuva

1981 katalogin kansi (itseasiassa taitaakin olla 82 kansi mutta anyways 81 se muuttui):
Kuva
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Vastaa Viestiin