Autolite 2100 ** Mistä löytyisi kaasutinhuolto?
Autolite 2100 ** Mistä löytyisi kaasutinhuolto?
Tervehdys!
Pitkästä tarinasta lyhyt, joten utelisin neuvojanne, linkkejä tai vinkkejä pätevälle kaasutinkorjaajalle.
Mihin veisin tai kehen olisin yhteydessä?
Potilaana Autolite 2100 eli tuon minun 70-mallisen 302:n vakiokaasutin.
Suojasen Timo sitä toki jo elvyttikin, ja asensi siihen puuttuvan ryyppyläpän,
mutta vajaan yhden kesän kokemuksella uskaltaisin arvata, että se varmaan
kaipaisi vähän enemmänkin huolenpitoa.
Toki, jos mieleenne tulee joku toimivaksi havaittu korvaava vaihtoehto, niin kaikki vinkit ovat
tervetulleita. Kyllähän niitä varmaan maailma saisi, mutta kaikissa tapauksissa laadusta
ei voi olla aivan varma.
Jos tuli mielestänne väärään osastoon, niin pyynnöstä siirrän, tai minun puolestani
tämän voi siirtää sellainen, jolla siihen on mahdollisuus.
-Mika-
Seinäjoki
Pitkästä tarinasta lyhyt, joten utelisin neuvojanne, linkkejä tai vinkkejä pätevälle kaasutinkorjaajalle.
Mihin veisin tai kehen olisin yhteydessä?
Potilaana Autolite 2100 eli tuon minun 70-mallisen 302:n vakiokaasutin.
Suojasen Timo sitä toki jo elvyttikin, ja asensi siihen puuttuvan ryyppyläpän,
mutta vajaan yhden kesän kokemuksella uskaltaisin arvata, että se varmaan
kaipaisi vähän enemmänkin huolenpitoa.
Toki, jos mieleenne tulee joku toimivaksi havaittu korvaava vaihtoehto, niin kaikki vinkit ovat
tervetulleita. Kyllähän niitä varmaan maailma saisi, mutta kaikissa tapauksissa laadusta
ei voi olla aivan varma.
Jos tuli mielestänne väärään osastoon, niin pyynnöstä siirrän, tai minun puolestani
tämän voi siirtää sellainen, jolla siihen on mahdollisuus.
-Mika-
Seinäjoki
Re: Autolite 2100 ** Mistä löytyisi kaasutinhuolto?
Osasto on oikea.
Rockautossa Ford 2bbl repair kit vähän päälle 18$, Suomeen vähän enemmän.
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... r+kit,5964
Talveksi askartelua, 2100 rebuild video
jos jotain menee pieleen tai omin käsin näpertely ei nappaa, niin
Remanufactured 182$ manuaaliin tai automaattiin
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... retor,5904
Tai sitten ostat minulta Weiand 8006 HiRise kaksitaso imusarjan ja mainion Holley 600Vac, jossa kaksivaiheinen powervalve. Vei omaa 65 80km/h ajossa alle 10L/100km ja kuitenkin varttimaili alle 15s. Mukaan pieni lajitelma vakuumin jousia, musta ei avaa toisiota ikinä täysin, hopea avaa.
Tietenkin kannattaa katsoa Corralissa mainostavat lähellä sijaitsevat toimijat.
Rockautossa Ford 2bbl repair kit vähän päälle 18$, Suomeen vähän enemmän.
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... r+kit,5964
Talveksi askartelua, 2100 rebuild video
jos jotain menee pieleen tai omin käsin näpertely ei nappaa, niin
Remanufactured 182$ manuaaliin tai automaattiin
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... retor,5904
Tai sitten ostat minulta Weiand 8006 HiRise kaksitaso imusarjan ja mainion Holley 600Vac, jossa kaksivaiheinen powervalve. Vei omaa 65 80km/h ajossa alle 10L/100km ja kuitenkin varttimaili alle 15s. Mukaan pieni lajitelma vakuumin jousia, musta ei avaa toisiota ikinä täysin, hopea avaa.
Tietenkin kannattaa katsoa Corralissa mainostavat lähellä sijaitsevat toimijat.
Re: Autolite 2100 ** Mistä löytyisi kaasutinhuolto?
Hei!
Kiitos neuvoista & vinkeistä.
Noita korjaussarjoja olen silmäillyt, mutta sellaisen vaihtamiseen sitten tarvittaisiin minua paljon osaavammat sormet - eikä ko. homma kyllä oikein innostakaan.
Tuollainen kunnostettu kaasari voisi olla yksi vaihtoehto, oletettavasti sekin pitäisi säätää;
niin kuin tietysti mikä tahansa muu vaihtoehto.
Eikä tuo imusarja + Holleykaan ole poissuljettu vaihtoehto.
Tuo Rockauto oli uusi tuttavuus - täytyy siihenkin paneutua ajan kanssa tarkemmin.
-Mika-
Kiitos neuvoista & vinkeistä.
Noita korjaussarjoja olen silmäillyt, mutta sellaisen vaihtamiseen sitten tarvittaisiin minua paljon osaavammat sormet - eikä ko. homma kyllä oikein innostakaan.
Tuollainen kunnostettu kaasari voisi olla yksi vaihtoehto, oletettavasti sekin pitäisi säätää;
niin kuin tietysti mikä tahansa muu vaihtoehto.
Eikä tuo imusarja + Holleykaan ole poissuljettu vaihtoehto.
Tuo Rockauto oli uusi tuttavuus - täytyy siihenkin paneutua ajan kanssa tarkemmin.
-Mika-
Re: Autolite 2100 ** Mistä löytyisi kaasutinhuolto?
Morjesta
Mulla olis myös myynnissä tuolla myyntiosiossa, Weiand street warrior imusarja pikkulohko Fordin, Se on täysin uusi, mutta hintaa 50e alle Us part's hinnan. 270e. Ja Fordin nelikurkkuinen 4300 kaasari, tähän varmaan kannattaa laittaa korjaussarja. Mutta ei ole hintaakaan kuin 80e.
Toni
0400-586851
Mulla olis myös myynnissä tuolla myyntiosiossa, Weiand street warrior imusarja pikkulohko Fordin, Se on täysin uusi, mutta hintaa 50e alle Us part's hinnan. 270e. Ja Fordin nelikurkkuinen 4300 kaasari, tähän varmaan kannattaa laittaa korjaussarja. Mutta ei ole hintaakaan kuin 80e.
Toni
0400-586851
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Autolite 2100 ** Mistä löytyisi kaasutinhuolto?
Porista Seppo Niemensivulta saat varmasti tarvittavat osat ja avun alkuperäisen kaasarin kunnostukseen.
https://sepponiemensivu.fi/
Sinänsä tuo kaksikurkkuinen on todella yksinkertainen laite että korjauskin varsin suoraviivainen operaatio.
https://sepponiemensivu.fi/
Sinänsä tuo kaksikurkkuinen on todella yksinkertainen laite että korjauskin varsin suoraviivainen operaatio.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Autolite 2100 ** Mistä löytyisi kaasutinhuolto?
Morjesta!
Kiitos kommenteista ja kiitos myös tarjouksista; nyt ei olisi ainakaan hyvistä osista puutetta!
Joka tapauksessa harkinnan arvoinen juttu olisi vaihtaa parempi imusarja ja 4-kurkkuinen
kaasutin, mutta se taas vaatisi ehkä muita laajempia ponnisteluja koneen kanssa, joten
moinen homma olisi ehkä hyvä hoitaa projektina, jossa myös `pataa´ peruskunnostettaisiin.
Minä en tässä yhteydessä ollenkaan tullut ajatelleeksi Niemensivua, vaikka pariinkin kertaa
kävin hakemassa häneltä osia, ja Suojasen Timo puolestaan tilaili niitä Sepolta tuossa keväällä
auton kimpussa askarrellessaan.
Minäpä kysyn Sepolta, josko hänellä olisi heittää vinkkiä, tai sitten niin, että moinen homma
tehtäisiin Porissa.
Reipasta syksyä!
-Mika-
Kiitos kommenteista ja kiitos myös tarjouksista; nyt ei olisi ainakaan hyvistä osista puutetta!
Joka tapauksessa harkinnan arvoinen juttu olisi vaihtaa parempi imusarja ja 4-kurkkuinen
kaasutin, mutta se taas vaatisi ehkä muita laajempia ponnisteluja koneen kanssa, joten
moinen homma olisi ehkä hyvä hoitaa projektina, jossa myös `pataa´ peruskunnostettaisiin.
Minä en tässä yhteydessä ollenkaan tullut ajatelleeksi Niemensivua, vaikka pariinkin kertaa
kävin hakemassa häneltä osia, ja Suojasen Timo puolestaan tilaili niitä Sepolta tuossa keväällä
auton kimpussa askarrellessaan.
Minäpä kysyn Sepolta, josko hänellä olisi heittää vinkkiä, tai sitten niin, että moinen homma
tehtäisiin Porissa.
Reipasta syksyä!
-Mika-
Re: Autolite 2100 ** Mistä löytyisi kaasutinhuolto?
Kommentoinpa vielä tuota kaksikurkkuisasiaa.
Mulla on tuossa avossa kunnostettu 2100 Autolite, vakioksi rempatun 289:n päällä, ja ei huolettomampaa kombinaatiota ole ollut.
2,8 perän kanssa kulutukset pysyy kympin tietämilla katto ylhäällä ja 11:n maissa katto alhaalla.
Että jotain se tehtaan setäkin on osannut miettiä näiden kanssa.
Sitä en tiedä paljonko oli ajettu ennen mulle tuloa, mutta itte ajanut sillä sen 14.000 mailia ja kertaakaan ei ole tarvinnut temputa.
Mulla on tuossa avossa kunnostettu 2100 Autolite, vakioksi rempatun 289:n päällä, ja ei huolettomampaa kombinaatiota ole ollut.
2,8 perän kanssa kulutukset pysyy kympin tietämilla katto ylhäällä ja 11:n maissa katto alhaalla.
Että jotain se tehtaan setäkin on osannut miettiä näiden kanssa.
Sitä en tiedä paljonko oli ajettu ennen mulle tuloa, mutta itte ajanut sillä sen 14.000 mailia ja kertaakaan ei ole tarvinnut temputa.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.