World Products Windsor Jr valurautakannet
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
World Products Windsor Jr valurautakannet
Onko kokemusta näistä kansista? Näkyy tuo kansien porttauttaminen muilla olevan niin kallista, että voisi olla hyvä vaihtoehto paremmin virtaavat valmiit valurautakannet, tulisi isommat venttiilitkin ikäänkuin kaupanpäälle... Ei ole tuo painonsäästö niin olennaista, että haluttaisi maksaa siitä niin monta sataa egua.
Mitenkäs tuoreempien mustangien alkuperäiskannet? Olisiko niissä hyviä vaihtoehtoja 289:n päälle.
Mitenkäs tuoreempien mustangien alkuperäiskannet? Olisiko niissä hyviä vaihtoehtoja 289:n päälle.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: World Products Windsor Jr valurautakannet
Hei, nyt äkkiä kiinni noihin roush200:iin kansiin, mitä nyt myydään overdrivellä ja fmocon myyntipalstalla. Ne ovat entiset world productsit, nykyisin roush taitaa omistaa ne valumuotit. 890e hintaan nuo kannet ovat myynnissä, olen itsekin kuolannut niitä useaan otteeseen - pitää nyt vaan tehdä yksi auto kerrallaan olen perustellut itselleni.65HT kirjoitti:Onko kokemusta näistä kansista? Näkyy tuo kansien porttauttaminen muilla olevan niin kallista, että voisi olla hyvä vaihtoehto paremmin virtaavat valmiit valurautakannet, tulisi isommat venttiilitkin ikäänkuin kaupanpäälle... Ei ole tuo painonsäästö niin olennaista, että haluttaisi maksaa siitä niin monta sataa egua.
Mitenkäs tuoreempien mustangien alkuperäiskannet? Olisiko niissä hyviä vaihtoehtoja 289:n päälle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: World Products Windsor Jr valurautakannet
Samaa minäkin ihmettelen, kun kukaan ei oikein ole kiinnostunut noista hyvistä ja edullisista roush200 kansista. Jos ne ei kohta häviä tuolta myyntipalstalta niin ostan ne pois jotain tulevaa hirmuprojektia varten.Fastback kirjoitti:Hei, nyt äkkiä kiinni noihin roush200:iin kansiin, mitä nyt myydään overdrivellä ja fmocon myyntipalstalla. Ne ovat entiset world productsit, nykyisin roush taitaa omistaa ne valumuotit. 890e hintaan nuo kannet ovat myynnissä, olen itsekin kuolannut niitä useaan otteeseen - pitää nyt vaan tehdä yksi auto kerrallaan olen perustellut itselleni.
Onko alumiini vienyt kaikkien koneiden rakentajien järjen?
Minä oli jo niin pitkällä noiden 302 (68) rautakansien portauksen kanssa etten viitsinyt jättää enää työtä kesken. Niin ja nuo rautakannet tulevat alumiinikansien tilalle, ja dynotesti tulokset selviävät ensikuun lopulla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: World Products Windsor Jr valurautakannet
Ei se alumiini ole mikään autuaaksi tekevä asia, ainoat edut mitä tulee mieleen on kevyempi rautaan nähden ja helpompi materiaali kaivertaa. Muuten rauta pitää asemansa, rautakannella saadaan enempi voimaa verrattuna vastaavaan alumiinikanteen. Toiseksi nuo myynnissä olevat roushit ovat 62cc palotilalla, elikkäs elikkäs matala ruttu tiedossa ja mikäs se siihen auttaa muu kuin ahdin tupro tai bäkstöni. Mukavia päiväunia.457 kirjoitti:Samaa minäkin ihmettelen, kun kukaan ei oikein ole kiinnostunut noista hyvistä ja edullisista roush200 kansista. Jos ne ei kohta häviä tuolta myyntipalstalta niin ostan ne pois jotain tulevaa hirmuprojektia varten.
Onko alumiini vienyt kaikkien koneiden rakentajien järjen?
Minä oli jo niin pitkällä noiden 302 (68) rautakansien portauksen kanssa etten viitsinyt jättää enää työtä kesken. Niin ja nuo rautakannet tulevat alumiinikansien tilalle, ja dynotesti tulokset selviävät ensikuun lopulla.
Jokos se uusi hirmupannu on dynotukseen menossa vai jotain vanhaa vielä dynotellaan?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: World Products Windsor Jr valurautakannet
Ne on muuten jo myyty kun niitä viime lauantaina tiedustelin...457 kirjoitti:Samaa minäkin ihmettelen, kun kukaan ei oikein ole kiinnostunut noista hyvistä ja edullisista roush200 kansista. Jos ne ei kohta häviä tuolta myyntipalstalta niin ostan ne pois jotain tulevaa hirmuprojektia varten.Fastback kirjoitti:Hei, nyt äkkiä kiinni noihin roush200:iin kansiin, mitä nyt myydään overdrivellä ja fmocon myyntipalstalla. Ne ovat entiset world productsit, nykyisin roush taitaa omistaa ne valumuotit. 890e hintaan nuo kannet ovat myynnissä, olen itsekin kuolannut niitä useaan otteeseen - pitää nyt vaan tehdä yksi auto kerrallaan olen perustellut itselleni.
Onko alumiini vienyt kaikkien koneiden rakentajien järjen?
Minä oli jo niin pitkällä noiden 302 (68) rautakansien portauksen kanssa etten viitsinyt jättää enää työtä kesken. Niin ja nuo rautakannet tulevat alumiinikansien tilalle, ja dynotesti tulokset selviävät ensikuun lopulla.
BTW, tuleekos, 457, ne alukannet myyntiin


-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: World Products Windsor Jr valurautakannet
Ei tule myyntiin kun meni vaihdossa AFR 205 kansiin, jotka tulee siihen projekti moottoriin josta puuttuu edelleen kampiakseli. Tuon kampiakselin saanti näyttää muodostuneen jonkinmoiseksi painajaiseksi. Halutunlaista akselia kun ei meinaa saada edes rahalla.Make67 kirjoitti:BTW, tuleekos, 457, ne alukannet myyntiinvai meneekö seuraavaan projektiin
???
Mutta jos jollain on tallinnurkassa akseli jonka on Fordin sb runkolaakerikauloilla, Cevyn kiertokangen laakerikauloilla, isku 3.125" ja koko komeus on sisäisesti tasapainotettu (internal balance, zero balanced). Voi ottaa yhteyttä!
Akselia on tiedusteltu suoraan Scatilta, Crowerilta ja Bryant Racingiltä. Vain Scat on nostanut kädet pystyyn. Crower oli hiljaa liian kauan ja nyt on tilaus ollut vetämässä Bryant Racingillä jo useamman kuukauden.
Dynoon on menossa viimekesäinen moottori rautakansilla, samoin ns. "välikauden kone" (myynnissä ollut 5.0) jota on hieman piristetty sitten vakio osien.Fastback kirjoitti:Jokos se uusi hirmupannu on dynotukseen menossa vai jotain vanhaa vielä dynotellaan?
PS. "Välikauden kone" oli kohtuullisesti selvinnyt 9 vuoden selkäsaunasta. Kuitenkin koneessa oli havaittavissa selviä merkkejä rääkistä. Tuosta koneesta voisi tehdä uuden jutun lehteen "välikauden koneen elämä ja uusi tuleminen".
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Alkuperäinen aihe on synnyttänyt kovasti keskustelua, mutta alkuperäisiin kysymyksiin ei juurikaan ole tullut vastauksia...
Kaksisatasten saamien kehujen perusteelle eivät nuo 180/Jr-kannetkaan liene kovin huonot..?
Kiinnostaisi vielä nuo uudempien Mustangien kannet olisiko niistä apua virtausten parantajana.

Kaksisatasten saamien kehujen perusteelle eivät nuo 180/Jr-kannetkaan liene kovin huonot..?
Kiinnostaisi vielä nuo uudempien Mustangien kannet olisiko niistä apua virtausten parantajana.
Re: World Products Windsor Jr valurautakannet
Tämä Suomen maa on niin pieni ja täällä on niin vähän alanharrastajia ettei täältä juurikaan löydy kokemusta erilaisien kansien tai muidenkaan osien toimivuudesta. Varsinkaan yksityishenkilöillä ei yleensä ole kokemusta kuin yhdestä tai kahdesta vaihtoehdosta. Eli on äärettömän vaikea kertoa kokemuksista jos niitä ei ole. Mielestäni on vain henkilökohtaisia mielipiteitä joilla ei juurikaan ole mainittavaa painoarvoa onko joku osa yhtä hyvä tai huono.65HT kirjoitti:Onko kokemusta näistä kansista?
Mitenkäs tuoreempien mustangien alkuperäiskannet? Olisiko niissä hyviä vaihtoehtoja 289:n päälle.
Jos nyt esimerkiksi puhutaan kansista niin voisin heittää kysymyksen kuinka moni on itse henkilökohtaisesti kokeillut erilaisia kansia esimerkiksi 289 koneen päällä muutamatta jotain muuta koneesta kansien vaihdon välillä?
Mielestäni nuo alan lehdet ovat ainoa kanava kertomaan erilaisten kansien ominaisuuksista.
Konetta rakentaessa tulee ensimmäisenä päättää minkälaiseen lopputulokseen ja käyttötarkoitukseen koneen rakennuksessa tähdätään ja sen mukaan valita juuri sopivat komponentit rakennusta varten.
Jos liikkeelle lähetään ajatuksella ostetaan mitä sattuu, niin lopputulos on myös sama.
Niin kuin Arto kirjoitti, noista SB Fordin kansista on jo kirjoitettu hyvin paljon täällä palstalla ja noista kirjoituksista ja niiden liitteistä löytyy kaikki tarvittava tieto SB Fordien kansista ja niiden toiminnasta.
Mutta tässä vielä yksi linkki tuonne kansimaailmaan:
AFR Article Archive
Ultimate Guide to 5.0 Cylinder Heads
http://www.airflowresearch.com/
mene ko. sivuille ja valitse ylärivistä "articles" ja senjälkeen käy läpi "Ford Articles" ja jos vastauksia ei löydy niin jatka aiheesta Ultimate Guide to 5.0 Cylinder Heads tai aloita juuri tästä.
Jos mielenkiintoa riittää niin seuraavaksi voisi tutustua:
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... /index.php
jne....
Mutta kun ei ole kokemusta täytyy vain kertoa mielipide World-Products-Windsor-Jr rauta kansista. "Varmasti tulee olemaan hyvä valinta 289 koneen hatuiksi, miksei jopa suurempaankin koneeseen, jos paino ei haittaa. Potentiaalia noissa kansissa riittää pidemmälle mitä uskotkaan".
Uudemmista kansista Arto jo mainitsikin E7TE, GT40 ja GT40P. Parhaat noista on GT40 siten GT40P ja lähinnä 289 kansia vastaavat E7TE kuitenkin suuremmalla palotilalla n. 61 cc, kuin myös on kaikissa em. kansissa. Itse päädyn vaihtamaa AFR 185 kannet C9OE kansiin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kiitoksia kommenteista ja nettilinkeistä. Tuolla FordMusclessa näkyisi olevan juuri nämä kannet, mutta tulokset ei näköjään aukea kuin rahalla...
Kun ei ole niin hyvin perillä asioista kyselee mielellään muiden kommentteja siinä toivossa, että jollain olisi kokemusta/tietoa juuri kyseisestä tuotteesta joihin on iskenyt silmänsä. Ettei käy niin kuin 457 sanoi "Jos liikkeelle lähetään ajatuksella ostetaan mitä sattuu, niin lopputulos on myös sama." Kokeneen harrastajan mielipide painaa mielestäni paljonkin vaikkei vastaajalla juuri kyseisestä tuotteesta ole omakohtaista tietoa. Samoin kehoitukset tutustua johonkin vastaavaan, ehkä parempaankin tuotteeseen otetaan ilolla vastaan.
Kuten alussa jo mainittiin, kiitos tähänastisista ja lisää odotellaan innolla. Jos aihe närkästyttää/kyllästyttää jo joitain, helpoiten pääset asiasta yli kun jätät vastaamatta.
Kun ei ole niin hyvin perillä asioista kyselee mielellään muiden kommentteja siinä toivossa, että jollain olisi kokemusta/tietoa juuri kyseisestä tuotteesta joihin on iskenyt silmänsä. Ettei käy niin kuin 457 sanoi "Jos liikkeelle lähetään ajatuksella ostetaan mitä sattuu, niin lopputulos on myös sama." Kokeneen harrastajan mielipide painaa mielestäni paljonkin vaikkei vastaajalla juuri kyseisestä tuotteesta ole omakohtaista tietoa. Samoin kehoitukset tutustua johonkin vastaavaan, ehkä parempaankin tuotteeseen otetaan ilolla vastaan.
Kuten alussa jo mainittiin, kiitos tähänastisista ja lisää odotellaan innolla. Jos aihe närkästyttää/kyllästyttää jo joitain, helpoiten pääset asiasta yli kun jätät vastaamatta.

- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
No nythän rupesi löytymään tietoa, kun tutkin tarkemmin noita nettilinkkejä. Ne eivät olleet kuitenkaan kovin mairittelevia windsor jr kansille. Alkaa vaaka kallistua tuonne edelbrockin tai afr:n kansien puolelle, kun verrataan testituloksia suhteessa saavutettu hyöty/hevosvoiman hinta on edelbrock kuitenkin ylivoimaisin näistä. AFR:llä saisi pikkaisen enemmän tehoa, mutta on myös kokonaishinnaltaan kallein.
Näkyy loppupeleissä jäävän tuo windsor jr ja edelin hintaero niin pieneksi, että ratkaisu onkin helpompi kuin luulin. Pitäisi tehdä päätös vielä performerin ja RPM:n välillä...
Näkyy loppupeleissä jäävän tuo windsor jr ja edelin hintaero niin pieneksi, että ratkaisu onkin helpompi kuin luulin. Pitäisi tehdä päätös vielä performerin ja RPM:n välillä...
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Mitenkä ja kenen toimittamina hintaeroon päädyit vai onko hintaero dollareissa Americanmaalla...65HT kirjoitti:Näkyy loppupeleissä jäävän tuo windsor jr ja edelin hintaero niin pieneksi, että ratkaisu onkin helpompi kuin luulin. Pitäisi tehdä päätös vielä performerin ja RPM:n välillä...

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT