Sytytyksen säätö

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
huu
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Syys 2005, 09:19
Paikkakunta: Uusimaa

Sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja huu »

Miten saa hieman viritetys (cram-nokka, flattop männät, carter 500, edelbrock imusarja )289 sytytyksen kohdalleen. Kone ei tahdo käydä alle 800 -900 kierrosta ja kun kierroksia
on paljon niin ajoitusmerkit on missä sattuu. Onko korvakuulolla vaan laitettava ?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

1 Onko ajoitusmerkit kohdallaan? Kun ykkösen mäntä on ylhäällä ja molemmat venat kiinni, niin katso ajoitus. Onko kohdallaan? Jos ei, niin damperin ulkokehä liikkunut. Merkkaa ajoitusmerkki uudelleen (mutta ei siihen sitten ajon jälkeen voi luottaa).
2 Tuo ajoituksen hyppiminen voi johtua väljästä jakajan rattaasta tai muusta kulumasta, esim. jakopään ketju voi olla venynyt.
3 Korvakuulolla sytkän asettaminen on mahdollista, eli "perusennakkoa lisää, kunnes alkaa kilinä kuulumaan vedätettäessä" on ohje. Vaan voi se detonoida hiljaisestikin.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 31 Touko 2006, 12:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mitkä on nokan arvot tai osanumero, saattaa olla sellainen, että kone ei kunnolla käy tyhjäkäyntiä.
Ajoituksen hyppiminen viittaa kuluneeseen ja tai jumiutuneeseen virranjakajaan. irrota ja puhdista jakaja tarkasta samalla missä hahlossa keskipakosäätö on. Jos valittavana esim. 10 ja 13 astetta valitse 10. Kun olet jo lähtenyt virittämisen tielle, niin jakajan keskipako jouset olisi syytä vaihtaa löysemmiksi, korvaa jäykkä (se paksumpi) jousi vastaavanlaisella löysemmällä (ohuemmalla) jousella.
Aloita sytkän säätö ilman alipainesäätöä ja kun saat koneen toimimaan moitteettomasti kytke alipaine säätö käyttöön. Säädä tyhjäkäynti ennakoksi noin 13-16 astetta niin totaali ennakko tulee asettumaan noin 33-36 asteen välille. Edellyttäen, että 10 asteen hahlo on käytössä keskipakosäädössä.
Onhan tulpat, tulpanjohdot, kärjet ja muut sytytyslaitteet hyvässä kunnossa?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Onhan dampperi kunnossa :?:
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Re: Sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

huu kirjoitti:Miten saa hieman viritetys (cram-nokka, flattop männät, carter 500, edelbrock imusarja )289 sytytyksen kohdalleen. Kone ei tahdo käydä alle 800 -900 kierrosta ja kun kierroksia
on paljon niin ajoitusmerkit on missä sattuu. Onko korvakuulolla vaan laitettava ?
Veikkaisin taas oikeaa sytytysongelmien kesto-klassikkoa, eli puolan etuvastusjohtoa. Kipinä ei yksinkertaisesti riitä ja voi aiheuttaa sangen mystisiäkin käynti ym. ongelmia.

Mittaapas kylmänä/käytön aikana/sammutuksen jälkeen virta päällä sinne puolan + napaan tulevat voltit akun miinusta vasten.
Kuva
huu
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Syys 2005, 09:19
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja huu »

Nyt kone käy suhteellisen hyvin, ajoitukset oli pielessä. Sytytysennakko on nyt 12 kun kierroksia on 800. Alemmilla kierroksilla kone ei kunnolla
tyhjäkäyntiä jaksa käydä.

Nokka on Crane 364551 / 286.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

800 rpm +mittariheitot , jos kone käy tyhjää ihan käypä arvo
alarajaksi, jos on automaatti sitten hieman ylempänä 100-200rpm
turbiinista riippuen 8)
Vastaa Viestiin