Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Petri Salo /kok:
Mihin pikaisiin toimenpiteisiin hallitus ja ministeriö aikovat ryhtyä, että ulkomailta tuotujen autojen rekisteröinti sujuu yhtä moitteettomasti ja tasapuolisesti kuin muissakin Euroopan unionin jäsenvaltioissa ja mihin toimenpiteisiin ryhdytään, että myös Pohjois-Amerikasta tuotujen autojen tuonti ja rekisteröinti sujuu käyttötarpeesta riippumatta tasapuolisesti?
Vastaus entinen Liikenneministeri:
Hallitus osallistuu EY:ssä meneillään olevaan ajoneuvojen EY-tyyppihyväksyntädirektiivin uudistushankkeeseen pyrkien omalta osaltaan vaikuttamaan kansallisten yksittäishyväksyntävaatimusten harmonisoimiseen EY- jäsenmaiden kesken. Hallitus on valmis ajoneuvojen EY-tyyppihyväksyntädirektiivin uudistuksen valmistuttua arvioimaan uudelleen tarvetta ajoneuvojen kansallisten yksittäishyväksyntävaatimuksten tarkistamiseen.
Helsingissä 17 päivänä maaliskuuta 2005
Liikenne- ja viestintäministeri Leena Luhtanen
Eli nyt tiedämme kaikki miten tästä jatketaan, vai??????
Niin siis suomeksi sanottuna tulevasta ei ole mitään tietoa saatika takeita.
Tuossahan seisoo että jos muutos tulee niin suomi voi harkita jos se vaikka katsoisi mitä se ehkä voisi tehdä asian korjaamiseksi jos siltä joskus vaikka vahingossa tuntuu.
TS. hiiteen se optimismi.
(ja vaikka kuinka säästyis luontoa maksamalla pari senttiä per litra ylimäärästä, en todellakaan siitä maksa)
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Mustangfan kirjoitti:Uusimmassa Moottori lehdessä (autoliiton lehti), oli mielenkiintoista juttua autoverotuksesta ja hyväksynnöistä.
E-tyyppihyväksyttömälle autolle voi hakea poikkeusluvan ja niitä myönnetään enintään 1 kpl / hakija / vuosi / ajoneuvoluokka.
Maksaa 276 euroa, poikkeuslupa on täysin harkinnanvarainen eikä ennakkotietoja anneta.
Kukas kokeilee Mustangille ensimmäistä päätöstä? Sen jälkeen aletaan hakemaan varmaan enemmänkin niitä :lol: Minä ainakin olisin valmis/halukas, mutta en ekana :roll:
Mustangfan kirjoitti:Uusimmassa Moottori lehdessä (autoliiton lehti), oli mielenkiintoista juttua autoverotuksesta ja hyväksynnöistä.
E-tyyppihyväksyttömälle autolle voi hakea poikkeusluvan ja niitä myönnetään enintään 1 kpl / hakija / vuosi / ajoneuvoluokka.
Maksaa 276 euroa, poikkeuslupa on täysin harkinnanvarainen eikä ennakkotietoja anneta.
Kukas kokeilee Mustangille ensimmäistä päätöstä? Sen jälkeen aletaan hakemaan varmaan enemmänkin niitä :lol: Minä ainakin olisin valmis/halukas, mutta en ekana :roll:
Nyt ne tiesi jopa katsastusasemalla että tämä on tulossa, täsmälleen samat säännöt kuin muuttoautossa, paitsi verot. Eivät vielä pystyneet tarkkaa päivämäärää sanomaan, mutta autoja on kuulemma jo jonossa.
Ahtimistakin ne lupasivat että jos käyttää identtistä ahdinta joka löytyy sarjatuotantomussessa niin saa läpi muutoskatsastuksessa ilman ongelmia.
Aurinko paistaa ja elämä hymyilee.
Vaikeaa tuntuu olevan Suomen maassa, Eu:ssa ollaan olevinaan ja kaikilla ihan omat sääntönsä..
Näille Suomen säännöksille kyllä nauraa Ruotsin harakatkin..
stangrider kirjoitti:Vaikeaa tuntuu olevan Suomen maassa, Eu:ssa ollaan olevinaan ja kaikilla ihan omat sääntönsä..
Näille Suomen säännöksille kyllä nauraa Ruotsin harakatkin..
Kateeksi käy...
Suomalaiseen masokisti-eurooppalaisuuteen tämä näyttää jo vakiintuneet.....
Eikö noille muutto Musteille ole vieläkään löytynyt verotusarvoa? Itse tiedustelin verrokkia viime syksynä ja tuolloin virkailija puhui -05 GT:n verotusarvon olevan "vähän reilut 50000 euroa".
Pietarsaarelaisfirma taitaa vieläkin kaupata niitä Mustangejaan yli 75 tonnilla. Onko niitä autoja koskaan tuotu Suomeen, vai myydäänkö niitä USA:sta tilaustavarana?
Taitaa hinta hieman pudota, jos tuo yksittäistuonti todella aletaan hyväksyä. Olisihan se askel eteenpäin, tuollaisella systeemillä -98 rekisteröin Mustangin Englantiin. Single vehicle approval maksoi 1000 £ ja yhden auton sai tuoda per vuosi ei eu-tyypitettyjä. Tuolla tosin tuo muuttauto-statuskin täyttyi jos vaikka Ranskassa rekisteröi nimiinsä auton ja otti sille vakuutuksen päiväksi.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Olisko urbaanilegenda että joku olis tuonu muuttoautona
kuukauden ulkomailla oleskelun jälkeen ja autovero pamahtanut maksuun? Mutta muuttoautostatuksella kylläkin...
Ei välttämättä Mustangia vaan jotain muuta kivaa..
Voihan olla että vuoden komennus kestikin vaan kuukauden,
firma konkkaan tai muuta..
Miettii kesälomaa Virossa tai Tukholmassa ja:lol: ...
Sehän tässä käytännössä on ihmeellistä että kannattaa mennä vaikka ei olisi töitäkään, säästää kuitenkin sen verran veroissa, ja kyllähän se vuosin nopeasti kuluu aurinkoa ottaessa ja mustangia virittäessä.
Ja voihan sitä Ruotsiin kirjautua, eihän kukaan sitä tarkista vaikka himassa istuu, riittää vaan että on joku tuttu että saa osoitteen.