Talvisäilytys entisessä navetassa

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Talvisäilytys entisessä navetassa

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Pikainen kysymys viitaten otsikkoon. Jos navetta on sora/sepeli pohjainen, lämmöt talvella 5-15 celsiusta, muovi tietty auton alla jne. Uskaltaako tuollaisessa säilyttää autoa ettei korroosio iske (lämmönvaihtelut,sorapohja) talven aikana. Olisi halpa ja muuten ok paikka.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Muovi on todennäköisesti huonompi kuin kuiva sora. Kuinka mahtaa olla ilmanvaihto? Voi olla ihan ok, mutta melkein veisin mielummin vaikka kylmään heinälatoon, mielellään vähän heiniä kosteutta imemässä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Surf-Pete
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 16:25
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Surf-Pete »

--
Viimeksi muokannut Surf-Pete, 11 Touko 2022, 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Talvisäilytys entisessä navetassa

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Kesämies! kirjoitti:Jos navetta on sora/sepeli pohjainen, lämmöt talvella 5-15 celsiusta.
Ennenkaikkea paikan pitää olla kuiva. Maalattialla trukkilavat pyörien alle, muuten renkaat painuu maahan, ja mitä enempi irti maasta sen paremmin maasta huokuva kosteus ei vaikuta autoon. Ikkunat auki, muutoin verhoilut homehtuu.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja arrakis »

Surf-Pete kirjoitti:Ei luulisi olevan huono vaihtoehto, jos lämpötila säilyy plussan puolella kuten tässä tapauksessa ilmeisesti tarkoitettiin ja jos paikka on sekä ilmanvaihdoltaan että muutenkin ok. Yksi mobilisti on ainakin tarjonnut vastaavaa tilaa harrasteajoneuvojen talvisäilytykseen pääkaupunkiseudun läheisyydessä ja se on ollut suosittu, mutta kyseinen paikka onkin kunnostettu asialliseksi alkuperäisen rakennuksen käyttötarkoituksen loputtua. Lehmät ovat vaihtuneet peltilehmiin.

Noista heinäladoista ollaan monta mieltä. Perinteisesti heiniinhän on heitetty suolaa säilyvyyden vuoksi, joten se saattaa olla riski.

Itsellä oli aikoinaan harrasteajoneuvo säilytyksessä landella kylmässä konehallissa, jossa on betonilattia. Muuten säilyi suht' hyvin, mutta moottorin alumiiniset osat hapettuivat lämmönvaihteluiden aiheuttaman kondensoitumisen takia.


t. Surf-Pete
Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks... :(

Tuntuu, ettei edes hyvä vahakerros auta asiaa...
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

arrakis kirjoitti:Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks... :(
Lakkaamalla..?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

veekoo kirjoitti:
arrakis kirjoitti:Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks... :(
Lakkaamalla..?
Mulla on pysyny hyvänä kun on muistanut joskus autosolilla hangata ja pitää hyvässä vahassa. Siis normaalia autovahaa.
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja arrakis »

musse67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:
arrakis kirjoitti:Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks... :(
Lakkaamalla..?
Mulla on pysyny hyvänä kun on muistanut joskus autosolilla hangata ja pitää hyvässä vahassa. Siis normaalia autovahaa.
Täytyy syksyllä sit vetää kaikki paikat uudelleen konehuoneesta, ennenkuin vie säilöön. :)
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
voorti
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 21:04

Viesti Kirjoittaja voorti »

wurtin synteettinen vaseliini, kilikali purkista. ohut kerros riittää,ja on helppo pestä pois. auton pesun kanssa, ennen seisotusta kannattaa miettiä ,onko auto niin kuranen, että riittää pelkkä "pölyjen" pyyhkiminen+ vaha. kosteus muhii turhaan listojen alla ja paikoissa mistä se ei pääse haihtumaan helposti , jos lämpötila ja ilmanvaihto ei ole riittäviä.
Vastaa Viestiin