Talvisäilytys entisessä navetassa
Valvoja: Ville K
- Kesämies!
- Addikti
- Viestit: 161
- Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
- Auto: Ford Mustang 1965 conv.
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Talvisäilytys entisessä navetassa
Pikainen kysymys viitaten otsikkoon. Jos navetta on sora/sepeli pohjainen, lämmöt talvella 5-15 celsiusta, muovi tietty auton alla jne. Uskaltaako tuollaisessa säilyttää autoa ettei korroosio iske (lämmönvaihtelut,sorapohja) talven aikana. Olisi halpa ja muuten ok paikka.
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Muovi on todennäköisesti huonompi kuin kuiva sora. Kuinka mahtaa olla ilmanvaihto? Voi olla ihan ok, mutta melkein veisin mielummin vaikka kylmään heinälatoon, mielellään vähän heiniä kosteutta imemässä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Talvisäilytys entisessä navetassa
Ennenkaikkea paikan pitää olla kuiva. Maalattialla trukkilavat pyörien alle, muuten renkaat painuu maahan, ja mitä enempi irti maasta sen paremmin maasta huokuva kosteus ei vaikuta autoon. Ikkunat auki, muutoin verhoilut homehtuu.Kesämies! kirjoitti:Jos navetta on sora/sepeli pohjainen, lämmöt talvella 5-15 celsiusta.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks...Surf-Pete kirjoitti:Ei luulisi olevan huono vaihtoehto, jos lämpötila säilyy plussan puolella kuten tässä tapauksessa ilmeisesti tarkoitettiin ja jos paikka on sekä ilmanvaihdoltaan että muutenkin ok. Yksi mobilisti on ainakin tarjonnut vastaavaa tilaa harrasteajoneuvojen talvisäilytykseen pääkaupunkiseudun läheisyydessä ja se on ollut suosittu, mutta kyseinen paikka onkin kunnostettu asialliseksi alkuperäisen rakennuksen käyttötarkoituksen loputtua. Lehmät ovat vaihtuneet peltilehmiin.
Noista heinäladoista ollaan monta mieltä. Perinteisesti heiniinhän on heitetty suolaa säilyvyyden vuoksi, joten se saattaa olla riski.
Itsellä oli aikoinaan harrasteajoneuvo säilytyksessä landella kylmässä konehallissa, jossa on betonilattia. Muuten säilyi suht' hyvin, mutta moottorin alumiiniset osat hapettuivat lämmönvaihteluiden aiheuttaman kondensoitumisen takia.
t. Surf-Pete

Tuntuu, ettei edes hyvä vahakerros auta asiaa...
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Mulla on pysyny hyvänä kun on muistanut joskus autosolilla hangata ja pitää hyvässä vahassa. Siis normaalia autovahaa.veekoo kirjoitti:Lakkaamalla..?arrakis kirjoitti:Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks...![]()
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Täytyy syksyllä sit vetää kaikki paikat uudelleen konehuoneesta, ennenkuin vie säilöön.musse67 kirjoitti:Mulla on pysyny hyvänä kun on muistanut joskus autosolilla hangata ja pitää hyvässä vahassa. Siis normaalia autovahaa.veekoo kirjoitti:Lakkaamalla..?arrakis kirjoitti:Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks...![]()

- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
wurtin synteettinen vaseliini, kilikali purkista. ohut kerros riittää,ja on helppo pestä pois. auton pesun kanssa, ennen seisotusta kannattaa miettiä ,onko auto niin kuranen, että riittää pelkkä "pölyjen" pyyhkiminen+ vaha. kosteus muhii turhaan listojen alla ja paikoissa mistä se ei pääse haihtumaan helposti , jos lämpötila ja ilmanvaihto ei ole riittäviä.