ac5 kirjoitti:Onko hyötyero noilla neulalaakereilla olevilla nokilla isokin?400:ssa opelissa aikoinaan oli käytössä,mutta oli akselit mahdottoman kallita silloin ainakin.Missä tehdaskoneissa vakkarina käytössä nykyisin?
Hyöty ja hyöty tarkoitatko tehoa vai kestävyyttä vai öljynkierron muutosta. Vastaus tuo jälkimmäinen. Muutetaan öljynkiertoa sinne missä sitä eniten tarvitaan eli kampiakselille. Lähes kaikilta nokka-akseleiden valmistajilta löytyy custom nokia tuohon tarkoitukseen.
Uskon ja tiedän, että auton (oli se mikä tahansa) alkuperäisen tai alkuperäisen tyyppisen koneen oikea oppinen virittäminen tulee aina helpommaksi, kuin jonkin vieraan tekniikan istuttaminen vanhan tilalle.
Tehköön kukin mitä haluaa. Lopulta joku entisöijää palauttaa kuitenkin alkuperäisen toimivan tekniikan takaisin. Kertoen tällä palstalla, kuinka joku väärä uskonen on aikoinaan pilannut hyvän auton väärällä tekniikalla, aiheuttaen hänelle suurta päänvaivaa alkuperäisen tekniikan hankinnassa ja mahdollisten korimuutosten korjailussa. Tai sitten uusi kiertopalkinto on saanut alkunsa.
Toisaalta Suomi on automuutosten luvattu hullu maa.
Nuoruudessani ajeltiin Dodgella jossa oli Fordin 289, joka oli tehnyt tilaa Bedfordin dieselille koska alkuperäinen Hemi oli kuluttanut liikaa bensaa eikä toiminut hyvin petroolilla. Olipa tuon Dodgen katkennet vääntösauvat korvattu hyvin toimivilla kakkosnelosen pätkillä (ensimmäinen ajamani auton jossa oli jämäkkä etupää).
Sitä pojat perässä mitä isät edellä.
Milloin kierre katkeaa?