VÄÄRÄUSKOINEN MOTTI

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Masama
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 21:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Masama »

Fastback kirjoitti:Minä en ristisiitoksia hyväksy. En myöskään tajua minkä ¤%#&%¤# takia kaikissa rodeissa on se painava letukan pikkulohko. Jos haluaa uutta moottoria niin johan 4,6 litran modulareja saa halvalla, joten miksi laittaa jotain muuta??? Toisaalta, se on ihan sama miten haluaa autonsa arvon tuhota & raiskata autonsa.
Se ei moottorinvaihto täällä Suomessa ole ihan niin yksinkertaista että voisi laittaa mitä tahansa pellin alle, ja ajella siitä vaan leimalle.
Alkuperäisen 4 ja 8 Lättäpääkoneiden tehot tehot on olleet vain n.40-60 Hp, niin siihen on mahdotonta saada yli 300 Hp:n moottorille lupa.

Tästä syystä myös omalla kohdalla (kuten varmaan muillakin 80 % rodin rakentajalla) on Sbc:n moottorin valinnan perusteena mm se, että letukan konetta (265, 305 ja 307) saa niinkin heikkotehoisina versioina kuin 98-115 Hp. Ja tälläisiä koneita on helppo löytää täältä Suomestakin.
Lisäksi on saatavilla tehdasvalmisteista rodeihin tarvittavaa palikkaa yhdistämään vm.-50-90 Sbc:t ja vm.-30/-40:n Fordit enemmän kuin mihinkään muiden valmistamiin tekniikka yhdistelmiin.
Moottorin ja tekniikan muutoslupien kannalta on aika oleellista että turvallisuuteen vaikuttavat osat ovat tehdasvalmisteisia, eikä itsetehtyjä.
Lisäksi Sbc moottoreihin on saatavilla sellaisia tarvikeosia joita esim. Fordin valmistamiin koneisiin ei ole saatavilla, ei ainakaan siihen hintaan.
Esim. kromattuja rivoitettuja alumiinisiä öljypohjia 90 $, Rst-blockhugger pakosarjat 158 $, 2x4 Cross Ram ja dualquad, 4x2 imusarjoja jne.
Ja jos mennään historiassa 50 luvulle, eli silloin kuin rodeja alettiin tosissaan rakentamaan niin silloinkin se oli paras vaihtoehto.
Joten jos ei fiilikset, historia ja nostalgia tässä(kään) paina mitään, niin järkevintä kai olis pistää Izutsun diesel ? Ja viimeistään silloin pitää jo kysyä itseltään että mitä #%&/?+#:a varten tässä enää mitään rakentelee ja harrastelee?
Sitä paitsi jos katselee mitä rodit maksaa silloin kun ne on valmiiksi tehty, niin myynnissä on paljon autoja joiden hintapyynnit + 50 000 $.
Siitä huolimatta vaikka ne on pilattu ja raiskattu letukan koneella ?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

302:sta on saanut aina 122hv versiota ja 255 cid moottoria 115-122 hv. Moisen moottorin löytää varmasti jos halua löytyy. Omien kokemusten perusteella kaikki on halusta kiinni. Vuosimallia rajoittavana asiana on että 239 lättäpää taisi tulla vasta ’39, jolloin vertailutehona voidaan käyttää 100 hv. Tällöin jo 302 menee säännön sisään että heilahtaa.

Edelleenkään en jaksa ymmärtää ristisiitoksia, mutta älkää antako asian häiritä – se on ihan minun oma ongelma. Rodien hinnan selittänee se valtava työmäärä mitä moisen tekeminen vaatii, se ei tule sormia napsauttamalla. Fordin koneella hinta olisi varmaan 100.000 taalaa, selittyen tekniikan kovalla hinnalla. Isuzun koneelle ei ole varmaan tehtaan tekemiä koneenkiinnikkeitä, joten kannattanee unohtaa turvallisuutta heikentävänä tekijänä.

Sitten ettei totuus pääse unohtumaan!!!! Äänet päälle!!!

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Jos kaikki tekisi niinkuin muutkin ovat aina tehneet, olisi monta "rakennelmaa" jäänyt syntymättä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1062567
Kaippa tuokin olisi aikanaan matkannut sulattoon, tai jm-autoksi, jollei peltiseppällä olisi ollut PALJON ylimääräistä aikaa. Esteettisyydestä en sano mitn... :kakka:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

JXA-26 kirjoitti:Jos kaikki tekisi niinkuin muutkin ovat aina tehneet, olisi monta "rakennelmaa" jäänyt syntymättä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1062567
Kaippa tuokin olisi aikanaan matkannut sulattoon, tai jm-autoksi, jollei peltiseppällä olisi ollut PALJON ylimääräistä aikaa. Esteettisyydestä en sano mitn... :kakka:
Kyl mää tohon estetiikkaan kommentoin. AIVAN KARMEE! :wc:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Näyttäis fiat/ lancia pohjalta tuo hirvitys :?: tai englantin ihmeeltä. Jotain häpyä sentään pitäis olla autojen rakentelussakin .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Tuommoisella kun olisi aikanaan hakenut tyttökaverin ensitreffeille :yök:
Vastaa Viestiin