Kallistuksenvakaaja

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
radiodio
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Tammi 2006, 18:25

Kallistuksenvakaaja

Viesti Kirjoittaja radiodio »

Tuossa -67 Mustin taka-akselistoa vaihtaessa huomasin kiinnityspantojen olevan löystyneet.
Ja päiden pultitkin oli ihan mutkalla.

Pitääkö akselilla olla paino päällä kun asentaa vakaajan uudelleen?
Missä asennossa vakaajan päiden tulisi olla? ("koiranluiden" pituus)
Ja vielä.... mistä kannattaisi kysellä uusia "koiranluita" vaikka pk-seudulta?
radiodio
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Tammi 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja radiodio »

Mä en ole koskaan tajunnut tuota koiranluu nimitystä. :? :roll:[/quote]

En mäkään, mutta en muuta keksinyt.

Mites niiden päiden asento?
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

No, onhan se niinkuin koiran luu, kumit paikallaan...

( )
I
I
( )

jep.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

radiodio kirjoitti:Mites niiden päiden asento?
90 asteen kulmassa kun auton paino on pyörien päällä. Vakaaja tulee olla korin suuntainen.

( )-----O -vakaaja
I
I -koiran luu
I
( )______________O -lehtijousi

Samoin myös etupäässä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
radiodio
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Tammi 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja radiodio »

Kiitos.
Näin tehdään.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kallistuksenvakaaja

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Onko muilla 65HT mustangeissa tuuman paksuinen etuvakaaja hangannut reaktiotankoihin? Meinaan vaan että onkohan mulla sittenkin väärän mallin etuvakaaja kun se on hieman erimallinenkin kuin alkuperäinen, vaikuttaa mm. lyhyemmältä. Puslasysteemit menee aika vinoon.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kallistuksenvakaaja

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Uskaltaisin väittää, että väärä on. Ainakin omassa -69:ssä oli saman mallinen kuin alkuperäinen.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Vastaa Viestiin