CROSSFLOW

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Fastback kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
Fastback kirjoitti:valmiiden imsarjojen puute - eli vaatii imusarjan modifiointia. Toisaalta, onhan tunnelram imusarjoja nähty jopa suomessa modifioituna autoliten inline 4 kurkkuiselle joten...

Ei tämmöinen alkuperäinen Autoliten Inline ole ruma Boss 302 "cross boss" imusarjan päälläkään...

Joo ei noi Foxit ole munkaan suosikkeja...
Hää, foksit on hienoja, takseinakin. Mutta asiaan, onhan tuollainen imis ollut kerho-osastollakin Tampereella.
Toi oli pieni provo foxi miehille vähän Akun sanoja väännellen... :rollin: Puhutaan Arto samasta imusarjasta!!! Se on PRONO!
Tuon heiton minkä heitin varmaan gt-350 tajusi parhaiten :wink: Sisäpiirin juttuja juu nou
Go tell Alice....
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mitään tajunnu. Mut tarkemmin ajatellen 4-valot rules!

Noista mainituista vähän eksoottisemmista; tuo Autoliten 4-in-line oli kai jotenkin vähän torso vai muistelenko väärin? Tai jotain ongelmia siis ettei yleistynyt sen enempää.

Tuota Populaarin artikkelia luin mielenkiinnolla minäkin. Liekkö BG tehnyt nyt sitten oikein toimivan version tuosta ratkaisuvaihtoehdosta, minkä voisin uskoa.

4 kpl 2-reikäisiä pystyimukaasareita: Riksussa on eräs oranssi GM:n tuote harrastekäytössä moisella setillä varustettuna, nyt en muista onko niiden torvien alla pikku- vai isolohko. Harvemmin näkee liikenteessä mutta kumminkin kulkee myös taajamapyörittelyssä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

GT-350 kirjoitti:Mitään tajunnu. Mut tarkemmin ajatellen 4-valot rules!

Noista mainituista vähän eksoottisemmista; tuo Autoliten 4-in-line oli kai jotenkin vähän torso vai muistelenko väärin? Tai jotain ongelmia siis ettei yleistynyt sen enempää.
Mä vähän luulen että Fordin Racetouhun 85 % leikkaus 1970 vuodelle katkaisin Inlinen kehityksen - voin toki kysyä kaveriltani tervaskannolta että millaisia noi olivat uusina kisamottien päällä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

GT-350 kirjoitti: Noista mainituista vähän eksoottisemmista; tuo Autoliten 4-in-line oli kai jotenkin vähän torso vai muistelenko väärin? Tai jotain ongelmia siis ettei yleistynyt sen enempää.
Tuo Autolite 4-in-line kehitettiin lähinnä vain kilpakäyttöön, riittävän suureksi korvaamaan weberit ja muut pystyimu kaasuttimet. Yhden Autolite 4-in-line kaasuttimen virtaama on reilut 900 cfm:ää 1-11/16" kurkulla ja 1400 cfm 2-1/4" kurkulla eli ei kovin sovelias katukäyttöön 289, 302 tai 351 koneen päällä. Boss 302 koneessa käytettiin joko yhtä tai kahta Autolite 4-in-line kaasutinta ja imusarjana oli tuo kuuluisa Gross Boss. Tänä päivänä nuo Autolite 4-in-line kaasuttimet ovat hyvin haluttuja ja arvokkaita. Lukemani artikkeli ovat ylistäneet kyseistä kaasutinta verrattuna esim. webereihin.
Ford varaosa # D0FF-9510-T . Autolite in-line carbureto, 1-1/16 " bore 900 cfm.
Fastback kirjoitti: Mä vähän luulen että Fordin Racetouhun 85 % leikkaus 1970 vuodelle katkaisin Inlinen kehityksen - voin toki kysyä kaveriltani tervaskannolta että millaisia noi olivat uusina kisamottien päällä.
Aika on titenkin ajanut ohi noiden Autolite 4-in-line mallien koska niiden kehitys ja käyttö lakkasi em. Seurausten vuoksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

GT look, pistä vähä speksejä minkälainen motti on.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

GT look kirjoitti:Hep! Täällä yks hippopippo pling pling efi jossa on enemmän hepoja takapyöriltä kun kyseisessä antiikki moottorissa.
Ja kyseessä pikkulohko kadulle!
YKSI, tuleeko muita??? Joku Ylöjärven mies on varmasti ollut lähellä :wink: ?? Onhan SOHC:sta aikaa jo 42 vuotta ja jo yksi pieksee tuon lukeman. Ei ihan huonosti. Kysymättäkin on selvää että siellä on ahdin. Toisaalta mitä sen väliä on, pääasia että on VOIMAA!! Liukas liikkeinen foxi varmasti!! Onko koneella mitään tekemistä tuon em. Ylöjärven "pelottoman" miehen kanssa vai onko kyseessä toinen motti/auto?

Autoliten Inline on hieno peli, juurikin tuota 900cfm versiota on kehuttu katukelpoiseksi 302 Bossin päällä, 1400 cfm alkaa olemaan turhan suuri. Inlineä on käytetty 2 x 4 satseina myös 429 Bossien päällä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos nyt joku kuitenkin innostuu oikein tosissaan rakentamaan imusarja / polttoaineen syöttöjärjestelmää autoonsa niin kirstu auki ja kauppaan.
http://www.kinsler.com
Asialliset sivut ja kuvat!

Heiltä saattaa löytyä riittävä systeemi ongelman korjaamiseen. Jos oikein EFI konetta rakentaa niin kaikki heebelit näyttää löytyvän.

Harmi kun ei Kinslerilläkään ole Fordiin Cros-ram sarjaa vain GM:ään on tarjolla.
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jeesus mitä satseja Kinsleriltäkin löytyy... Mistäköhän heidän hinnaston bongaisi? Mun on sydän aina lämmennyt Hilbornin vehkeille:

http://www.hilborninjection.com/

Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kun tässä noita ruiskuja ruvettiin kylvämään niin tässä vielä yksi mielenkiintoinen toimittaja.
http://www.twminduction.com

Tästä ruuttaa isolohkon päälle.
Kuva

Näillä myös vain GM cros-ram Moon:in versiosta kehitettynä.
Kuva
Huomatkaa lähes riittävät fuel rännit.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jos tommoinen ruiskusatsi pitäisi tilata niin harkitsisin Kautton Jounia http://www.unikracing.com/ ts. palikat tulisivat Ruotsista, mies puhuu suomea ja varaosia tulisi vaikka power reissulta. Mun mielestä Jounilla on myös täydelliset johto & sytkäsarjat saatavilla. Kuvien ilmanputsari sarjaa unikracing valmistaa itse, muilta valmistajilta löytyy erilaisia jos muunlaisia haluaa.

Kuva
Kuva
Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

jee, nythän alkaa olla jo Tötteröt koholla...
Kinslerihän on " jo käsite " ruiskuissa .
osa- markkinoilla ruottalaiset on rynnistänyt kovastikin varsinkin FE jälkituotanto-osilla , liekö kobrien ansiosta ?
kun saavat siellä vielä pykätä niitä kaikessa rauhassa... :wink:
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Tässä on sitte köyhän miehen versio samasta aiheesta.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dual-Web ... dZViewItem
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Autolite ... 5012QQrdZ1

Autolite Inline, 500 USD nyt ja 6 päivää runsaat jäljellä kirjoittaessa...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos Cobran entisöinti kiinnostaa niin tuosta jonkinlaista dress-up kittiä koneen päälle sopii myös Shelby GT 350 R mustangiin. Onhan sarja ollut luokiteltuna 4 Weberillä. Hinta on kohonnut mielestäni liian korkeaksi.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SHELBY-C ... dZViewItem
Kuva

täällä hetkellä
Current bid: US $1,825.00

Ostaisinko moiset? Kyllä. :rastat:
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Onpas hieno imusarja... tommoinen se Shelbyyn kuuluisi pistää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin