P0118/Check Engine

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

P0118/Check Engine

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Jeps, Propleema ompi, laitettuani polttimon "check enginen" taakse rupesi palamaan. Testerin koodi P0118=ECT sensor circuit high input. Mitäpä vikana??? :?: Ko sensori toimii OK, Ref.jännite 4.68 OK....

Toinen härö ko Mussessa: Flekti pyörii aina koneen käydessä, ilmastoinnin namikan asennosta riippumatta, ilmastointi tosin on mykkä(aineet karkuteillä?). Siis EI pyöri virta päällä; ennenkuin kone käy....

Ehdotuksia ja arvailuja vikojen syystä :D
Ja Mustihan on -95 3.8V6 :lol:
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Googlaamalla löytyi heti ekana tuollainen: P0118 is ECT circuit high input. Replace the Engine Coolant Temp sensor. make sure to seal the threads with a THIN coat of silicone or liquid pipe sealer. too much will only make a mess and keep the sensor from grounding properly to the block or manifold. Eli jäähdytinnesteen lämpöanturi voisi olla viallinen tuon mukaan..? Sama vika voisi ratkaista sen flektiongelman..
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Ahaa, sitäpä "pajalla" epäilivät, mutta jostain kumminkin PCM saa oikean lämpötilan. Testerin näytöllä lämpötila nousi ihan OK. Lämpömittarin anturin (vaihdettu)pitäisi ohjata vain mittaria?? Tosin lämpömittarikaan EI edelleenkään nouse kuin N kirjaimen kohdalle.(Termari on ja toiminee)

Omien pähkäilyjen/kokemusten perusteella saattaisi olla maadoitus vikakin, pitänee parannella maadoituksia....

Tosin eipä tuo uusi ECT-anturikaan maksane kuin 16e, ja todellakin luultavasti flektikin rupeaisi normaalisti toimimaan kunhan tuo P0118 saadaan pois. Sama piiri kun sitäkin ohjailee....

"Pajalla" totesivat että eipähän luulisi kansipahvien palavan, kun flekti pyörii kokoajan :P
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ootko varma että se pyörii koko ajan? Sen kuuluisi sammua yli 70km/h nopeuksissa ja kun käännät ilmastoinnin pois tai venttileissönille niin se hyrisee vielä hetken. Hätäinen voi luulla että pyörii vaan. Tai ainakin näin Cobrassa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Joskus peltoauton ajotietokonetta tutkiessa huomasin, etta silla on useampi anturi eri lampotiloille. En muista suorilta, mita kaikkea se haistelee, mutta ainakin sisaan tulevan ilman ja jaahdytysnesteen lampoja se tiesi. Olisko silla 2 kpl lampoantureita nesteille (sisaan & ulos) eri paikoissa..? Jos toinen mossahtaa, niin se varmuuden vuoksi pyorittaa flektia koko ajan..?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

MouTine kirjoitti:Ootko varma että se pyörii koko ajan? Sen kuuluisi sammua yli 70km/h nopeuksissa ja kun käännät ilmastoinnin pois tai venttileissönille niin se hyrisee vielä hetken. Hätäinen voi luulla että pyörii vaan. Tai ainakin näin Cobrassa.
Jospa tuota flektiä "pakko-ohjataan" tuon vikakoodin takia. Vaikuttais ainakin loogiselta kun on lämpötila-anturin vikakoodi niin varmuuden välttämiseksi flekti hyrräisi jatkuvasti.
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Jeps, pakko ohjauksen luulen olevan kyseessä. Nesteen lämmölle on 2 anturia: 1 mittarille (ainoastaan?) ja 1 PCM tsydeemille. Ilmalle on 1kpl. Ainakin Haynesin Repair Manualin mukaan... Sen vian selvityksen mukaan on käyty läpi kohteita, ainoastaan tuo PCM-anturi on vielä vaihtamatta, vaihdetaan nyt sekin vielä jos kumminkin olisi häiriön syy :lol: .

Ilmastoinnin namikka on kokoajan jossain muussa asennossa kuin AC/maxAC joten flektin ei kuuluisi pyöriä siitä johtuen. Tuo 70km/h rajakin kuullostaa ihan loogiselta jos AC olisi päällä.

Lisätään vielä että koneen ollessa sammuksissa testerin "testaus-ohjelma" käynnistää/sammuttaa flektin ihan OK.

Koitan ensi viikolla keritä ostamaan/vaihtamaan tuon PCM-anturin ja palaan sitten asiaan.... :)

ISO KIITOS kaikille jelpanneille :D :D

PS. Fun Runissa nähään, JCY-46 8)
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

No niin, uusi ECT-anturi vaihdettu, check engine kuitattu.... lopputulos: Lompakko vain oheni 16e!!!!! :evil:

Nyt alkaa hyvät neuvot olla jo tarpeen :D .

Olisiko jossain joku "paja" joka hallitsee nuo Fordin PCM systeemit??

Tähän mennessä siis jo vaihdettu tuo ECT-anturi sekä mittarinanturi. Myös ref.jännite tarkistettu ja piuhoja tutkailtu, kaikki vaan OK.

Kokeilematta vielä maadotusten parantelu.... :shock:
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
ms68
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Syys 2006, 17:43

Viesti Kirjoittaja ms68 »

mulla on ihan sama vika. mäkin vaihdoin anturin mutta vikakoodi tulee edelleen. missä toi mittarianturi muuten on. ja onko toi ect anturi mikä tulee siihen koneen päälle vesitilaan. antaakohan toi anturi tietoa lämpötilasta tietokoneelle.
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Jeps, koneen päällä "keskellä isompi" 2-napainen anturi on ECT joka antaa tietokoneelle "tiedon", mittarin on siitä oikealle/taaksepäin (edestä katsottuna) 1-napainen. Molemmat tulee vesitilaan. 8)

"Kiva" kuulla etten ole ainoa jolla ko ropleema...

Nouseeko sulla muute lämpömittari normaalisti? NORM tekstin puoleen väliin ja toimiiko ilmastointi?? Koneen keittäessä poistaa ilmastoinnin käytöstä, ja nyt PCM luulee että keittää joten ilmastointi myös mykkä, luulisin. Tai sit mulla on myös siellä vikaa, aineet karannu tms.

Apuva kaivataan 8)
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
ms68
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Syys 2006, 17:43

Viesti Kirjoittaja ms68 »

mulla noi koneen lämmöt toimii normaalisti. ilmastoinnista en tiedä kun en ole käynyt vielä täyttämässä. mulla toi kone käy vähän epätasasesti ja yks korjaaja sano että toi lämpöanturi voi antaa tietsikalle väärää tietoa. en sitten tiedä olisko johto poikki että tietokone ei saa tietoa. liittimeen tulee kyllä n.5v. ja on uusi anturi.
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: P0118/Check Engine

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Nostetaas tätä topiccia, koska vika on yhä sama!!! Ms68 oletko ratkaissut ongelman??

Eli ken tietää ratkaisun vastatkoon...

Lontoon kielisillä sivuilla ehdottivat CCRM modulia, en kyllä usko siinä vian olevan. Jos siinä olisi niin flektihän pyörisi jo virrat päällä tai kokoajan. Ja kone sammuksissa flekti tottelee testerin komentoja...
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: P0118/Check Engine

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Vika LÖYTYI :D , oli kuin olikin ECT-anturilta lähtevä johto poikki!!!! Johdosta oli katkaistu n. sentin pätkä, näkyi selvät sivuleikkurin jäljet ... Mikä lienee ollut ajatus 8) .
Flekti lakkasi pyörimästä kokoajan eikä pukkaa koodia enää :) .

Ilmastoinnista ainetta karannut, koskapa sulkemalla painekytkimen liittimen pärähtää kompura päälle, aineet vaihtoon :) .

Lienee normaalia että nyt lämpömittari elää ruuhkien mukaan??, termari uusittu.
Missäs kohtaa asteikkoa flektin tulisi pärähtää päälle???? "kirjain"? :roll-roll:
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Vastaa Viestiin