Foxin alapallojen vaihto

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
9K92F
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Syys 2004, 14:58
Paikkakunta: Varkaus

Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja 9K92F »

Miten alapallot on tukivarressa kiinni?
En vielä purkanut enempää kuin että pääsin toteamaan tilattujen osien olleen selkeästi liian isot.
Näyttäisi, että ne kasataan yläpuolelta, mutta mikä niitä pitää paikallaan kun jousi ponnistaa just samaan suuntaan kuin mihin ne purkautuu.
If you don't care where you are, you ain't lost.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Eiköhän ne ole prässätty alatukivarteen, eli tiukalla sovitteella kiinni. Ei muuta kun tukivarsi irti ja rässäilemaan. :)
jarivaa
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Marras 2004, 11:17

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja jarivaa »

Saitkos nimim.9K92F aikanaan selville miten ne Foxin alapallonivelet on kiinni siinä alatukivarressa ja miten uudet saa tilalle, kun oli tarkoitus vaihtaa SN95 alapallot mutta vanhat on kuin yhtä puuta alatukivarren kanssa,eikä niitä ilmeisesti ole edes tarkoitettu vaihdettaviksi?
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Kyllä ne on tarketettu vaihdettavaksi, tiukassa ne tosin on. Prässäyshommiksi menee. Jos sulla ei prässiä ole, irrota tukivarret ja käytä jollain korjaamolla jolta sellanen löytyy.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Saako udella paljonko SN95 alapallot maksoivat?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

SN95:n alapallot ovat prässillä vaihdettavissa.

Jos molemmat pallot on ajatus vaihtaa ja tukivarsissa vielä orggikset puslat niin harkitsisin toista reittiä, mikä ei ole edes paljonkaan kalliimpi kuin 2 palloniveltä ja niiden asennustyö. Nimittäin FR:n uudet 2003 Cobra tukivarret on luokkaa 200EUR pari, mukana tietysti pallot ja puslat, Foordin mukaan 10% parannus kääntöympyrään jne. Lisätietoa: http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=6313
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Porukka vastailee hyvin yhtäaikaa :D
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja MouTine »

GT-350 kirjoitti:SN95:n alapallot ovat prässillä vaihdettavissa.

Jos molemmat pallot on ajatus vaihtaa ja tukivarsissa vielä orggikset puslat niin harkitsisin toista reittiä, mikä ei ole edes paljonkaan kalliimpi kuin 2 palloniveltä ja niiden asennustyö. Nimittäin FR:n uudet 2003 Cobra tukivarret on luokkaa 200EUR pari, mukana tietysti pallot ja puslat, Foordin mukaan 10% parannus kääntöympyrään jne. Lisätietoa: http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=6313
Juuri tuon takia esitin ed.main. kysymykseni. Mulla on tuo setti ja tyytyväinen oon.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
jarivaa
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Marras 2004, 11:17

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja jarivaa »

Joo,tarkoitus oli vaihtaa myös uretaanipuslat mutta olen niitä kohta kaksi kuukautta odotellut,tällä viikolla pitäis vihdoin saapua,SN95 alapallojen hintaa en vielä tiedä,noi GT-350 ehdottamat tukivarret on kuitenkin varmaan tarkoitettu 94- eteenpäin vai sopiiko ne myös Foxiin,taidan kysellä tukivarsien hintaa niin ei tarvi leikkiä kyläseppää.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja MouTine »

jarivaa kirjoitti:Joo,tarkoitus oli vaihtaa myös uretaanipuslat mutta olen niitä kohta kaksi kuukautta odotellut,tällä viikolla pitäis vihdoin saapua,SN95 alapallojen hintaa en vielä tiedä,noi GT-350 ehdottamat tukivarret on kuitenkin varmaan tarkoitettu 94- eteenpäin vai sopiiko ne myös Foxiin,taidan kysellä tukivarsien hintaa niin ei tarvi leikkiä kyläseppää.
Juu tosiaan ei sovi. Ford Racingilla on myös Foxyyn samanmoinen paketti, mutta hinta pompsahti muistaakseni pitkälti yli 300€:n.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
9K92F
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Syys 2004, 14:58
Paikkakunta: Varkaus

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja 9K92F »

jarivaa kirjoitti:Saitkos nimim.9K92F aikanaan selville miten ne Foxin alapallonivelet on kiinni siinä alatukivarressa ja miten uudet saa tilalle, kun oli tarkoitus vaihtaa SN95 alapallot mutta vanhat on kuin yhtä puuta alatukivarren kanssa,eikä niitä ilmeisesti ole edes tarkoitettu vaihdettaviksi?
Oho, onpas jäänyt huomaamatta tämä.

Pallot on prässätty alapuolelta tukivarteen ja ensikatsomalta näyttää niin kuin olisi yhtä puuta.

Kyllä ne vaihtuivat ja kotipihalla ihan ilman prässiä.
Ensin tietty auto pukeille, rengas irti, raidetanko irti, jarrusatula irti, alapallon mutteria vähän löysälle, lyömällä kartio irti, tunkki alatukivarren alle ja loput mutterista auki, sitten varovasti tunkilla alas, iskari yläpäästä irti ja iskari + napa pois tieltä ja jousi pois paikoiltaan.
Sitten kun tukivarsi killuu "vapaana" niin tukivarren ja maan väliin pala kakkosnelosta (parempi olla kovaa maata alla ettei parru uppoa maahan ja saa lyönnille kunnon vasteen). Kaasulla lämpöä pallon ympärille ja lekaa pallolle. Lähti ihan iisisti.
Uusi meni paikoilleen helposti, kun pallo oli ollut kylmässä ja alatukivarteen annettu taas lämpöä.
If you don't care where you are, you ain't lost.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Helpoimmalla pääsi alapallojen vaihdosssa kun asensi maximum motorsportin alatukivarret :lol:
Go tell Alice....
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Leimalla pomppasi molemmista alapalloista, nyt hetken asiaa tutkineena, onko noissa FRPP:n M-3075-A tukivarsissa mitään muuta eroa orkkiksiin kuin puslat? Lähinnä kiinnostaa sen takia kun olen kuolannut Maximum Motorsportsin R/T-boxia missä myös tulee ne puslat. Tuntuisi vähän turhalta ostaa nyt koko varret vain niiden takia, kun taas seuraavassa alustapäivityksessä ne vaihtuisi kuitenkin.

Ja jos päädyn pelkkiin alapallojen vaihtoon, onko niihin minkälaisia performance-vaihtoehtoja? Auto vuosimallia 89
billyray
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Syys 2009, 23:58

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja billyray »

Lauri kirjoitti:Leimalla pomppasi molemmista alapalloista, nyt hetken asiaa tutkineena, onko noissa FRPP:n M-3075-A tukivarsissa mitään muuta eroa orkkiksiin kuin puslat? Lähinnä kiinnostaa sen takia kun olen kuolannut Maximum Motorsportsin R/T-boxia missä myös tulee ne puslat. Tuntuisi vähän turhalta ostaa nyt koko varret vain niiden takia, kun taas seuraavassa alustapäivityksessä ne vaihtuisi kuitenkin.

Ja jos päädyn pelkkiin alapallojen vaihtoon, onko niihin minkälaisia performance-vaihtoehtoja? Auto vuosimallia 89
http://www.latemodelrestoration.com/item/MM-MMFCA1

Tommoset on kaverin cobrassa, tuntuu olevan tyytyväinen, meni paikalleen ilman kiroilujakin, tosin pientä sahan käyttöä vaatii k-memberiin. Ei tuo hinta paha ole vrt noihin ford-motorsportin käikäleisiin. Jos noita ford motorsportin osia harkitsee niin eikö ole sama ottaa nykyset pois ja pistää niihin uudet alapallot ja puslat?
Jos sä oot stara, mä oon koko vtun GALAXI!
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Foxin alapallojen vaihto

Viesti Kirjoittaja Lauri »

billyray kirjoitti:
http://www.latemodelrestoration.com/item/MM-MMFCA1

Tommoset on kaverin cobrassa, tuntuu olevan tyytyväinen, meni paikalleen ilman kiroilujakin, tosin pientä sahan käyttöä vaatii k-memberiin. Ei tuo hinta paha ole vrt noihin ford-motorsportin käikäleisiin.
Varmasti on kaverisi tyytyväinen noihin varsiin, mutta varmasti hänellä on myös coil overit, joita minulla taas ei ole, eikä ainakaan vielä ole tulossakaan.
billyray kirjoitti:Jos noita ford motorsportin osia harkitsee niin eikö ole sama ottaa nykyset pois ja pistää niihin uudet alapallot ja puslat?
Kyllä, samalla aaltopituudella ollaan. Siksi yritänkin kysyä onko siinä itse tukivarressa mitään eroa orkkikseen, jos ei niin en osta niitä kun haaveilemassani R/T-boxissa ne puslat tulee mukana. Mutta jos niissä on esim. pallonivelen paikkaa vaihdettu tai muuta päivitystä niin ei välttämättä huono vaihtoehto ostaa koko tukivarret samantien.

AJE:n putkivarret jousikupilla olen muuten kyllä huomioinut, ja hylännyt.
Vastaa Viestiin