Foxin alapallojen vaihto
Foxin alapallojen vaihto
Miten alapallot on tukivarressa kiinni?
En vielä purkanut enempää kuin että pääsin toteamaan tilattujen osien olleen selkeästi liian isot.
Näyttäisi, että ne kasataan yläpuolelta, mutta mikä niitä pitää paikallaan kun jousi ponnistaa just samaan suuntaan kuin mihin ne purkautuu.
En vielä purkanut enempää kuin että pääsin toteamaan tilattujen osien olleen selkeästi liian isot.
Näyttäisi, että ne kasataan yläpuolelta, mutta mikä niitä pitää paikallaan kun jousi ponnistaa just samaan suuntaan kuin mihin ne purkautuu.
If you don't care where you are, you ain't lost.
Eiköhän ne ole prässätty alatukivarteen, eli tiukalla sovitteella kiinni. Ei muuta kun tukivarsi irti ja rässäilemaan. 

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Re: Foxin alapallojen vaihto
Saitkos nimim.9K92F aikanaan selville miten ne Foxin alapallonivelet on kiinni siinä alatukivarressa ja miten uudet saa tilalle, kun oli tarkoitus vaihtaa SN95 alapallot mutta vanhat on kuin yhtä puuta alatukivarren kanssa,eikä niitä ilmeisesti ole edes tarkoitettu vaihdettaviksi?
Re: Foxin alapallojen vaihto
Kyllä ne on tarketettu vaihdettavaksi, tiukassa ne tosin on. Prässäyshommiksi menee. Jos sulla ei prässiä ole, irrota tukivarret ja käytä jollain korjaamolla jolta sellanen löytyy.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Re: Foxin alapallojen vaihto
Saako udella paljonko SN95 alapallot maksoivat?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Foxin alapallojen vaihto
SN95:n alapallot ovat prässillä vaihdettavissa.
Jos molemmat pallot on ajatus vaihtaa ja tukivarsissa vielä orggikset puslat niin harkitsisin toista reittiä, mikä ei ole edes paljonkaan kalliimpi kuin 2 palloniveltä ja niiden asennustyö. Nimittäin FR:n uudet 2003 Cobra tukivarret on luokkaa 200EUR pari, mukana tietysti pallot ja puslat, Foordin mukaan 10% parannus kääntöympyrään jne. Lisätietoa: http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=6313
Jos molemmat pallot on ajatus vaihtaa ja tukivarsissa vielä orggikset puslat niin harkitsisin toista reittiä, mikä ei ole edes paljonkaan kalliimpi kuin 2 palloniveltä ja niiden asennustyö. Nimittäin FR:n uudet 2003 Cobra tukivarret on luokkaa 200EUR pari, mukana tietysti pallot ja puslat, Foordin mukaan 10% parannus kääntöympyrään jne. Lisätietoa: http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=6313
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Foxin alapallojen vaihto
Porukka vastailee hyvin yhtäaikaa 

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Foxin alapallojen vaihto
Juuri tuon takia esitin ed.main. kysymykseni. Mulla on tuo setti ja tyytyväinen oon.GT-350 kirjoitti:SN95:n alapallot ovat prässillä vaihdettavissa.
Jos molemmat pallot on ajatus vaihtaa ja tukivarsissa vielä orggikset puslat niin harkitsisin toista reittiä, mikä ei ole edes paljonkaan kalliimpi kuin 2 palloniveltä ja niiden asennustyö. Nimittäin FR:n uudet 2003 Cobra tukivarret on luokkaa 200EUR pari, mukana tietysti pallot ja puslat, Foordin mukaan 10% parannus kääntöympyrään jne. Lisätietoa: http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=6313
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Foxin alapallojen vaihto
Joo,tarkoitus oli vaihtaa myös uretaanipuslat mutta olen niitä kohta kaksi kuukautta odotellut,tällä viikolla pitäis vihdoin saapua,SN95 alapallojen hintaa en vielä tiedä,noi GT-350 ehdottamat tukivarret on kuitenkin varmaan tarkoitettu 94- eteenpäin vai sopiiko ne myös Foxiin,taidan kysellä tukivarsien hintaa niin ei tarvi leikkiä kyläseppää.
Re: Foxin alapallojen vaihto
Juu tosiaan ei sovi. Ford Racingilla on myös Foxyyn samanmoinen paketti, mutta hinta pompsahti muistaakseni pitkälti yli 300€:n.jarivaa kirjoitti:Joo,tarkoitus oli vaihtaa myös uretaanipuslat mutta olen niitä kohta kaksi kuukautta odotellut,tällä viikolla pitäis vihdoin saapua,SN95 alapallojen hintaa en vielä tiedä,noi GT-350 ehdottamat tukivarret on kuitenkin varmaan tarkoitettu 94- eteenpäin vai sopiiko ne myös Foxiin,taidan kysellä tukivarsien hintaa niin ei tarvi leikkiä kyläseppää.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Foxin alapallojen vaihto
Oho, onpas jäänyt huomaamatta tämä.jarivaa kirjoitti:Saitkos nimim.9K92F aikanaan selville miten ne Foxin alapallonivelet on kiinni siinä alatukivarressa ja miten uudet saa tilalle, kun oli tarkoitus vaihtaa SN95 alapallot mutta vanhat on kuin yhtä puuta alatukivarren kanssa,eikä niitä ilmeisesti ole edes tarkoitettu vaihdettaviksi?
Pallot on prässätty alapuolelta tukivarteen ja ensikatsomalta näyttää niin kuin olisi yhtä puuta.
Kyllä ne vaihtuivat ja kotipihalla ihan ilman prässiä.
Ensin tietty auto pukeille, rengas irti, raidetanko irti, jarrusatula irti, alapallon mutteria vähän löysälle, lyömällä kartio irti, tunkki alatukivarren alle ja loput mutterista auki, sitten varovasti tunkilla alas, iskari yläpäästä irti ja iskari + napa pois tieltä ja jousi pois paikoiltaan.
Sitten kun tukivarsi killuu "vapaana" niin tukivarren ja maan väliin pala kakkosnelosta (parempi olla kovaa maata alla ettei parru uppoa maahan ja saa lyönnille kunnon vasteen). Kaasulla lämpöä pallon ympärille ja lekaa pallolle. Lähti ihan iisisti.
Uusi meni paikoilleen helposti, kun pallo oli ollut kylmässä ja alatukivarteen annettu taas lämpöä.
If you don't care where you are, you ain't lost.
Re: Foxin alapallojen vaihto
Helpoimmalla pääsi alapallojen vaihdosssa kun asensi maximum motorsportin alatukivarret 

Go tell Alice....
Re: Foxin alapallojen vaihto
Leimalla pomppasi molemmista alapalloista, nyt hetken asiaa tutkineena, onko noissa FRPP:n M-3075-A tukivarsissa mitään muuta eroa orkkiksiin kuin puslat? Lähinnä kiinnostaa sen takia kun olen kuolannut Maximum Motorsportsin R/T-boxia missä myös tulee ne puslat. Tuntuisi vähän turhalta ostaa nyt koko varret vain niiden takia, kun taas seuraavassa alustapäivityksessä ne vaihtuisi kuitenkin.
Ja jos päädyn pelkkiin alapallojen vaihtoon, onko niihin minkälaisia performance-vaihtoehtoja? Auto vuosimallia 89
Ja jos päädyn pelkkiin alapallojen vaihtoon, onko niihin minkälaisia performance-vaihtoehtoja? Auto vuosimallia 89
Re: Foxin alapallojen vaihto
http://www.latemodelrestoration.com/item/MM-MMFCA1Lauri kirjoitti:Leimalla pomppasi molemmista alapalloista, nyt hetken asiaa tutkineena, onko noissa FRPP:n M-3075-A tukivarsissa mitään muuta eroa orkkiksiin kuin puslat? Lähinnä kiinnostaa sen takia kun olen kuolannut Maximum Motorsportsin R/T-boxia missä myös tulee ne puslat. Tuntuisi vähän turhalta ostaa nyt koko varret vain niiden takia, kun taas seuraavassa alustapäivityksessä ne vaihtuisi kuitenkin.
Ja jos päädyn pelkkiin alapallojen vaihtoon, onko niihin minkälaisia performance-vaihtoehtoja? Auto vuosimallia 89
Tommoset on kaverin cobrassa, tuntuu olevan tyytyväinen, meni paikalleen ilman kiroilujakin, tosin pientä sahan käyttöä vaatii k-memberiin. Ei tuo hinta paha ole vrt noihin ford-motorsportin käikäleisiin. Jos noita ford motorsportin osia harkitsee niin eikö ole sama ottaa nykyset pois ja pistää niihin uudet alapallot ja puslat?
Jos sä oot stara, mä oon koko vtun GALAXI!
Re: Foxin alapallojen vaihto
Varmasti on kaverisi tyytyväinen noihin varsiin, mutta varmasti hänellä on myös coil overit, joita minulla taas ei ole, eikä ainakaan vielä ole tulossakaan.billyray kirjoitti:
http://www.latemodelrestoration.com/item/MM-MMFCA1
Tommoset on kaverin cobrassa, tuntuu olevan tyytyväinen, meni paikalleen ilman kiroilujakin, tosin pientä sahan käyttöä vaatii k-memberiin. Ei tuo hinta paha ole vrt noihin ford-motorsportin käikäleisiin.
Kyllä, samalla aaltopituudella ollaan. Siksi yritänkin kysyä onko siinä itse tukivarressa mitään eroa orkkikseen, jos ei niin en osta niitä kun haaveilemassani R/T-boxissa ne puslat tulee mukana. Mutta jos niissä on esim. pallonivelen paikkaa vaihdettu tai muuta päivitystä niin ei välttämättä huono vaihtoehto ostaa koko tukivarret samantien.billyray kirjoitti:Jos noita ford motorsportin osia harkitsee niin eikö ole sama ottaa nykyset pois ja pistää niihin uudet alapallot ja puslat?
AJE:n putkivarret jousikupilla olen muuten kyllä huomioinut, ja hylännyt.