351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jusku1
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Touko 2009, 11:53
Auto: 71 Mustang Mach 1

351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja jusku1 »

Eli 351C-4V Musse alkaa ravistaa ihan hulluna n. 70km/h vauhdissa, tehot jotenkin häviää, konehuoneesta kuuluu kaasua lisätessä "viheltävä" ääni, jostain...
Vikaa vaikea paikantaa ja on pahimmillaan tuossa em. nopeudessa.
Vaihteisto on C6, sytkä alkup. kärjellinen, tulpat vaihdettu (Motorcraft), samoin johdot (MSD).
Kaasari alkuperäinen (merkki?). Bensankulutus on mielestäni vain n. 12 l / 100km

Mitä "kauhuskenaarioita" nuo viat voisivat olla ja voisitteko suositella asiansa osaavaa asentajaa Lounais-suomessa, jos niitä täälläpäin edes on :(
Toki muutkin Mustang-spesialisti paikat huomioidaan.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

tmi Seppo Nemensivu Pori, väittäisin osaavan hommansa Ford & Mustang kokemusta vuosikymmenten takaa. Huittisissa Auto- ja Konekorjaamo Kari Metsämäki, yleisesti usa-autoja korjaava paja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jusku1
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Touko 2009, 11:53
Auto: 71 Mustang Mach 1

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja jusku1 »

Fastback kirjoitti:tmi Seppo Nemensivu Pori, väittäisin osaavan hommansa Ford & Mustang kokemusta vuosikymmenten takaa. Huittisissa Auto- ja Konekorjaamo Kari Metsämäki, yleisesti usa-autoja korjaava paja.
Kiitos!!! :D
En tiennytkään että Niemensivu tekee myös korjauksia/asennuksia, sinne otankin yhteyttä.
Onko Hakala Performancesta kokemuksia, tekevätkö vain uudempiin Mustangeihin, vai kelpaako tällainen wanha romu myös :oops:
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

isompi imuvuoto, venttiili tai nokkavika. kyllä nuo nyt voi itekkin tutkia :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Imuvuotohan taitaisi paikallistua helpoiten starttipilotilla. Näin löytyi itseltä joskus kannen ja imarin välistä vuoto. Pieniä suhauksia epäiltyihin kohtiin niin kierrokset nousee jos on vuoto. Vihellys viittaisi vähän imuvuotoon. Pilotti ei paljoa varaosaliikkeessä maksa. :)
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
jusku1
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Touko 2009, 11:53
Auto: 71 Mustang Mach 1

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja jusku1 »

vika löytyi, orkkis-kaasarin sähköryyppy jumittaa ja läppä ei mene kokonaan auki koneen lämmetessä.
Eli kaasari menee romukoppaan, uusi tilalle. Mutta mikä?
Imusarjankin voisi päivittää, Edelbrockin RPM vois olla??
Mielellään sellainen kombinaatio joka sopii kadulle, ei mihinkään racingiin...
Ehdotuksia, kiitos :wink:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Oon maininnu ennekin, osta kerralla oikeanlainen korjattu/paranneltu alkuperäisvastaava pony karporaattorilta :D imusarjaa ei tarvi vaihtaa :roll:
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kerro vielä että mihin roskikseen meinaat sen vanhan kaasarin nakata. käyn pelastamassa sen sieltä :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

joo ei roskikseen. Sitä paitsi tuommosen ryypyn muuttaminen mekaaniseksi on pikku juttu.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Höh! Mulla ei ole ollut ryyppyä vuoden 1991 jälkeen. Kolmas kone menossa ja toinen kaasari!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Homer65 kirjoitti:Höh! Mulla ei ole ollut ryyppyä vuoden 1991 jälkeen. Kolmas kone menossa ja toinen kaasari!!
Uskaltaako kirjoittaa vai tuleeko moderaattori ja poistaa? Tuntuu olevan moderaattorit tiukkapipoina. Ryyppy on turha keksintö. Pari kolme kertaa polkaisee kaasua ennen starttia ja ampuu koneen tulille. Minäkään en ole käynyt ryypyllä sitten 2009 joulukuun.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jusku1
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Touko 2009, 11:53
Auto: 71 Mustang Mach 1

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja jusku1 »

Tuotanoin...

Orkkiskaasaria EN aio korjata, se korvataan tod.näk Holley 650 tuplapumpulla ja Edelbrockin Performerilla,
jotta saan myös alavääntöä, käytän autoa kruisailuun, en kisailuun :wink:
Miksi imusarjaa ei voisi vaihtaa..? 40v. vanhaa tekniikkaa voi uudenaikaistaa, säilytän vanhat osat jos vaikka joskus
alan pussihousuksi :lol:

Edelleen kiinnostaa hyvä kaasari/imusarja kombinaatio 351C-4V:lle jota ei käytetä kisailuun
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Fastback kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Höh! Mulla ei ole ollut ryyppyä vuoden 1991 jälkeen. Kolmas kone menossa ja toinen kaasari!!
Uskaltaako kirjoittaa vai tuleeko moderaattori ja poistaa? Tuntuu olevan moderaattorit tiukkapipoina. Ryyppy on turha keksintö. Pari kolme kertaa polkaisee kaasua ennen starttia ja ampuu koneen tulille. Minäkään en ole käynyt ryypyllä sitten 2009 joulukuun.
Saas näkee, tuleeko muutosta Natikoitten jälkeen :lol: :lol: :lol: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Ravistus voi olla myös viallinen kardaanin ristikko, jos liittyy nopeuteen. On omaa kokemusta tästä. Monta samanaikaista vikaa myös mahdollista.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Sillä 650 tuplapumppaajalla saat ainakin kulutuslukemat aivan toiselle tasolle :o
Vastaa Viestiin