Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Asialinja on tässä topicissa taas katoamaisillaan , ainakin lähellä ollaan.
Kuten mainitsin negatiivinen asenne ei johda mihinkään, niin ei myöskään v..tuilu johda yhtään sen pidemmälle, edes siellä rivien välissä.
Pirkanmaan aluetoiminnan kehittämiseksi voidaan toki avata uusi topicci, mutta se ei ehkä ole tarpeen. Kuten Arto mainitsi , jo nyt on kilpailua tapahtumien järjestämisestä ja tässäkin topicissa uusia tapahtumia on alueelle jo tulossa. Hienoa , erittäin hienoa. Hyvä pojat.
Täten jos me pirkanmaalaiset ollaan nyt vaikka hiljaa (Early asioita toki saa esittää) , ja kehitetään tässä topicissa näitä kehitysmaita... ei kun siis kehitysalueita.
Toivottavasti kukaan pirkanmaalainen ei loukkaannu, tarkoitin tätä positiivisena ongelmana.
JXA-26 ja hänen wosu on koko kerhon aktiivisimpia henkilöitä joka saralla ja millä mittarilla tahansa mitattuna, joten syvä kumarrus ja kiitos sinne Hirsilän suuntaan pyyteettömästä aktiivisuudesta... mutta nyt hys hys hirsilä :wink:

P.S Hannu kirjoitti taas vähän, mutta asiaa.... tuossa yllä ...... :idea:


EDIT: Olen tässä (Oma mielipiteeni) miettinyt ja rivien välistä lukenut, että meillä kerhossa taitaa olla enemmän ongelmia aluekohtaisesti, kuin vuosimallikohtaisesti. Ehkä tämä kehityskeskustelu kannattaisi käydä enemmän aluepohjalta, eli kehittää niitä alueita, missä toiminta on laantunut tai sitä ei ole. Sitä kehittämistä ei voi tehdä helsingistä eikä tampereelta käsin, vaan kyseisen alueen jäsenistön voimin, toki käyttäen kerhon mediaa ja jäsenrekisteriä hyväksi.
Toki tietyntyyppiset (museo) early-tapahtumat on varmasti hieno lisä alueilla, jossa niitä saadaan oikeasti liikkeelle riittävä määrä, kuten earlyt kahvilla tai Villen suunnittelema kruisailu.
- Juha -
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1323
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja Late »

Niin mitä oikeastaan onkaan tämä early / classic - toiminta, mitä mahdollisen alajaoston tai uuden kerhon peräänhuutelijat tahtoisivat? Omien kokemuksien valossa tuommoisten vanhojen originaaliautojen (ei pelkkien museoautojen) harrastuksen ydinsektoria ovat erilaiset kokoontumisajot ja kruisingit: samanhenkistä väkeä, ajatusten vaihtoa, toisten autojen tutkimista, leppoisaa yhdessäoloa ja ajelua. Olen samaa mieltä, että n. neljäkymmenvuotiaalla autolla ei ole kaiken mielekkäintä lähteä satojen kilometrien reissulle, ihan jo kustannus- ja mukavuussyistä. Eli early / classic toiminnassa paikallisuudella on iso merkitys. Etuna tässä on toiminnan helppo organisointi, ei tarvitse rata- tai majoitusvarauksia juuri miettiä vaan yksi- kaksikin puuhaihmistä saa aikaan halutessaan hyvän ja mieliinpainuvan tapahtuman tarvitsematta uhrata siihen päiväkausia vapaa-aikaansa tai rahaa. Viestintäkanavathan kerhon sisältä löytyvät kuin myös apua ja vinkkejä asioita aikaisemmin tehneiltä. Tässä valossa onkin erikoista kuinka aina jaksetaan itkeä kuinka kerho ei järjestä tapahtumia, mutta kun joku järjestää ne ovat liian kaukana, niihin ei jakseta ajaa.

Hassua asiassa onkin, että ainakin oman tulkintani mukaan jo nykyisessä kerhon tapahtumatarjonnassa on runsaasti tällaisia kokoontumisia myös Earlyille. Isoimpana tietenkin päätapahtumamme Fun Run, mitä onkin kiitettävällä aktiivisuudella järjestetty Suomen joka kolkalla viimeisien vuosien ajan. Sitten on ollut / olemassa Poker Run Hanko, Kainuun Kiekka, Vappukruisingit, Forssa Pick-Nick, Beach Pony Party Kalajoki, Big Wheels Pieksamäki, Oldtimer Run Mikkeli, Early Mustang cruising Sipoo, Mustangit Maalla Juupajoki ja montaa muuta. Lisäksi vielä alueilla järjestetyt kuukausimeetingit, kruisingit ja vierailut yrityksiin ja harrastekohteisiin. Mun mielestä tässä on aika laajalla skaalalla tapahtumia ympäri Suomea ja aika monelle kesäviikonlopulle. Nuo FMOC-osastot Pick-Nickin tai Oldtimer Runin tapaisessa isommassa meetingissä ovat ehdottomasti luettavissa kerhotapahtumiksi. Mennäänhän sinne "omalla" porukalla osaksi isompaa samanhenkisten ihmisten kööriä myös esittelemää kerhon toimintaa ja kalustoa, vaikka varsinainen järjestäjä onkin joku muu kuin FMOC. Eli mitä tähän vielä kaivataan lisää jotta ihmiset lähtisivät mukaan ja kertoisivat kuinka hienon tapahtuman FMOC on järjestänyt? Ja kuka ottaa käytännön järjestelyt hoitaakseen muuallakin kuin tietokoneen näppiksellä?

Omaa harrastekesää 2010 classic-auton vinkkelistä muistellessa kaksi tapahtumaa on erityisesti jäänyt mieleen. Kesän hienoin yllätys oli ehkäpä osallistuminen Vääksyn Mobilisti-iltaan heinäkuisena tiistai-iltana, tapahtuma löi ällikällä suuruudellaan, ympäristöllään ja tunnelmallaan. Totesimme yhteistuumin paikalla ollen FMOC-edustajien kesken, että hienoa nähdä näin paljon kaikkea mahdollista kalustoa Alfasta Wartburgiin, ei pelkkiä Mustangeja tai USA-autoja. Hassua (vai laajakatseista :roll: ) sinänsä että ajoimme paikalle FMOC-osastona, mutta neljästä autokunnasta vain yksi oli liikkeellä Mustangilla (muut Cortinalla, Cougarilla ja Montegolla). Mustageja oli n. viidensadan auton joukossa varmaan parikymmentä. Olisiko ensi vuonna enemmän?

Toisena isona positiivisenä yllätyksenä koin Nationalsien yhteydessä pidetyn Tbird & Cougar meetingin. Tapahtuma on aikaisemmin ollut oma kokoontuminen + kruising Tampereen ympäristössä vetäen paikalle parisenkymmentä autokuntaa aina Kymenlaaksoa myöten. Nyt se pidettiin Natikoissa ihan järjestäjän resurssienkin takia (käytännössä homman organisoi kokonaan täälläkin silloin tällöin esiintyvä nimim. Arrakis ja minäkin pienenä takapiruna). Järjestelyn vaiva oli murto-osa edellisvuosista ja porukkaa tuli enemmän kuin aikaisemmin ja pääsääntöisesti kaikki tykkäsivät olla osana isompaa Ford- harrastajien joukkoa. Ennenkaikkea väkeä saapui aikaisempaa enemmän classic-autoilla ja lauantai-iltapäivä muodostui melkoisen asiantuntevaksi Cougar- entisöinti/kunnostus/hankintaseminaariksi. Ketään ei haitannut (päinvastoin :mrgreen: ), että taustalta kuului race-reinojen uudemman ja vanhemman raudan revitystä.

Vink, vink Early-harrastajat, Natikoiden yhteydessä olisi helppo järjestää enemmänkin tämänkaltaista oheistoimintaa, tilaa on ja ympäristö samanhenkistä. Ei se ole mikään pelkkä kilpa-ajo tapahtuma, vaan kokoontuminen, jossa on mahdollisuus harrastaa kilpa-ajoa, kukaan ei aseella uhaten pakota radalle. Ja onhan siellä jo sunnuntaina autonäyttely, missä palkitaan klassikotkin. Aivoriihi vain käyntiin, ensi vuoden Natikat on jo kalenterissa.

Tapahtumat, mitkä itseäni kiinnostaisi ja muidenkin kanssa kiinnostavaksi todettu, ovat erilaiset yritysvierailut. Tähän käsiteltävään aiheeseen sopisi loistavasti vierailu jollakin entisöintipajalla, ykköskohteena lienee Triangle Motors Turussa. Olisiko Early-ihmisissä kiinnostusta moiseen, entäpä vapaaehtoisia asian selvittämiseen? Tämähän onnistuisi mainiosti talvellakin

Ohhoh, tulipa taas pitkä sepustus, tän siitä saa kun vaimo ei ole kotona nakittamassa ja yrittää vältellä talvikotteron lämppärinkennon vaihtourakkaa. :roll-roll: Toivottavasti silti jotain ideaa tai asiantynkääkin mukana. Jatketaan turinointia, syyskokoukseen mennessä on lienee jo paljon puhuttavaa ja toivottavasti myös toteutettavaa / toteuttajia. :wink:
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
javi64
Addikti
Viestit: 432
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 21:01
Auto: -67 ht
-muumio Frank -68
-76 hb
-91 gt
Paikkakunta: satakunta

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja javi64 »

Hyvä Late.Paljon asiaa ja painavaa sellaista ,tapahtumathan tulevat meistä eli osallistujista.Jo pari kolme harrastajaa innostuu yleensä saamaan aikaan mukavat keskustelut ja autojen tutkailemisen,eikä sellaisen järjestäminen vaadi kuin ilmoituksen vaikkapa täällä foorumilla.Itse olen poikkeillut jo muutaman vuoden Pirkanmaan kk-tapahtumissa,eikä sielläkään ole mitenkään vuosimallia ihmetelty vaan toivoteltu tervetulleeksi.Eipä mekään lokeroiduta liikaa vaan annetaan kaikkien Mustangien laukata.
Hyvää syksyn jatkoa. :P :)
-muumio Frank -68
-67 ht
-76 hb
-91 gt
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Late puhuu asiaa ja Pokkinen , että "ongelmat" on paikallisia.
Itsellä ainakin on hieman ikävä niitä aikoja, kun earlyt oli pääosissa FunRuneissa.
Ja on tavallaan huoli siitä, että häviävätkö ne talleihin sopivien tapahtumien puuttuessa.
Mikä on sopiva, on taas jokaisen early omistajan oma mielipide.
Minun mielestä early-tapahtuma on suht koht lähellä, leppoisa cruising, makkaraa ja olutta ja turinaa. Eli sitä, mitä Fun Run oli aikoinaan.
Ennenkuin joku sen sanoo, sanon itse; järjestä itse!
Kokemusta on, osallistujia on vaan vähäisesti näillä korkeuksilla ollut.
Paikallisetkin loistavat poissaolollaan, vakioremmi tulee, heihin on voinut aina luottaa!


Vittuilu ja nälviminen johtaa kyllä johonkin, se on varma, mutta harrastamisen mielekkyyttä ja hauskuutta se tappaa.
Puhumattakaan alueitten välisistä suhteista.
Meillä on liian vähän sakkia järjestämään ja Pirkanmaalla liikaa :)
Suomea ajetaan suuriin asutuskeskuksiin, maaseudut ja pikkukylät tapetaan järjestelmällisesti.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Monen "maallikon", Mustangeja vähemmän tuntevan ihmisen suusta olen viime aikoina kuullut, että `oikea Mustang on ns early.
Kuten Janne sanoi, jos VIN ilmaisee, se on Mustang.
Olen samaa mieltä, earlyissä vaan on se jokin. Niinkuin on kaikissa vanhoissa, niin autoissa kuin silitysraudoissa.

Taisi mennä enämpi alueisiin jutut, mutta on siellä sana early muutaman kerran :)
Viimeksi muokannut kariboy, 12 Syys 2010, 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Mun mielestä suomessa ei näitä autoja ihan vielä liikaa ole, ei earlyjä eikä uudempiakaan joten en
oikein ymmärrä tätä "väittelyä"..Se että on earlyjä ja "uudempia" kertoo vaan siitä että kohtapuolin
Mustang täyttää omana mallinaan 50 vuotta mikä on mielestäni hieno ja arvokas asia.Ja sitä varmaan
tullaan myös FMOC:ssakin juhlimaan joten RAUHAA VELJET, SISKOT JA KAUAN ELÄKÖÖN MUSTANG :D
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
mustangveera
Addikti
Viestit: 223
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja mustangveera »

janne260 kirjoitti:Hyvin sä Harri vedät, varsinkin kun otsikko on:
Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa.

Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jos VIN koodi kertoo että auto on Mustang niin silloin se on sitä.
Yllättäen tähänkin on olemassa pari poikkeusta...siis niinpäin että vin väittää jotain muuta.

Kannattaa muuten lukea ajatuksella tuo GT-350:n vastine tuolta toisesta topicista.
kyllä on käyty läpi vin koodit.musti on ny raven blak
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Itteasiassa, mulle ainoat oikeat earlyt ovat 64 1/2 - 66 stangint, 67-73 ovat vintage mustangeja. Muut sitten foxeja ('74-'11) vaikkeivat olekaan. Näin mä kategorioin.

Opiskelukaveriani Latelta tuli hyvä idea. Entisöintiseminaari. Pörkkelis hei. Paddockissa on aina vapaata tilaa, myös nauharadan ajanotto tornissa on jotain palaveeri tilaa. Entisöintiseminaari Natikoiden yhteyteen. Sinne Ressi tms, hhp, Sepe kertomaan miten auto entisöidään. Natikat kun ovat mun mielestä koko perheen tapahtuma. Meidänkin jössikkä 4kk viime natikoiden aikaan oli jo fiilistelemässä paikan päällä skidimallin pelttorit korvilla. Janne260:n juttu corralissa '64 1/2-'66 mustangien eroista oli tosi hyvä. Jotain tommoista kehään ja yksilöt oikeasti rinnakkain sinne radan ympärysalueelle ja kiinnostuneiden kesken tutkimaan. Se mikä natikoista on vielä puuttunut, on tyylin lohkon veto köyden päässä, kangen heitto (enkä nyt puhu Kauko R:stä - sitä ei meinaan pieni äijä heitä...), yms osien tunnistamistouhuja. Kaikki tälläiset voisi joku järjestää ja täydentää natikoita. Tuossa olisi mr-ukoille puuhaa, kun autot ovat näytteillä. Radasta n. 300 metrin päässä on luonnonkaunis kraaterin iskelmä järvi jossa ei monikaan fmoc lainen ole uimassa käynyt.

En tiedä sitten pitäisikö ensikesälle sallia pieni poikkeus, että päästettäisiin mr-kuntoiset earlyt ajamaan varttimailin pölärit paikoillaan? ASU-1 speden ex. mr-kilpinen avohoppa jätti väliin kun piti ottaa pölärit pois. Olisi hienoa ollut nähdä ASU-1 tositoimissa.

Tuskimpa kerho loppuviimeksi on näin rase painoitteinen mitä kerhon sivuilta voi ymmärtää. Täällähän möykkää kaikki hiperf ukot, jos mr-kuntoisten stangien omistaja möykkäisivät edes puoliksi yhtäkovaa mitä rasereiskat niin olisi ns. entisöintipuoli selkeästä suuremmassa osassa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
mustangveera
Addikti
Viestit: 223
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja mustangveera »

tämähä topiikki lopetetaan alta aika yksikön.mutta toivottavasti tulee ealy mustang club of finland ,muutkin earlyt herätkää.ja pali kommentteja :lippusuomi: niijuu vaiks nätti runko o nii pimp my ride ei se ole alkuperäne mustang.se vaan on niin :lippusuomi:
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Suomen kesä on lyhyt ja niin paljon tapahtumia täynnä ettei kaikkiin mielenkiintoisiin kerkeä mitenkään. Muitakin kuin FMOC järjestämiä.
Treen ja Hgin seudulla on jo hyvä vakiokävijäkaarti, eli saadaan porukkaa kokoon, olipa sitten Juupajoen juomingit tai Kangasalan kirkkopyhä kyseessä, mutta maakunnissa on eri juttu.
Jos kirjotat tapahtumapalstalle jonkun, niin eihän sitää pääse lukemaan kuin jäsenet ja ne on samat jotka on käyneet tapahtumissa aiemminkin. Avustuksilla tarkoitin sitä että voisi mahdollisesti saada muidenkin tiedoksi tapahtumaa jota ollaan järjestämässä. Ilmoitus, painatus- puhelinkuluja yms joku aluekiintiö, eikä suurista summista puhuta. Näin niitä uusia jäseniä tulee kerhoon ja aktiviisia eri osa-alojen asiantuntijoita löytyy jatkossakin. Pienet on piirit kuitenkin jotka aktiivisesti seuraa näitäkin saitteja.
Mun mielestä earlyja on ollu todella paljon 2009 ja 2010 FunRuneissa, ja mukavaa että on ympäristötkin olleet tavallaan paluuta juurilleen eikä mitään steriilejä hotelleja :) Tosin tuollainen 100 autokuntaa ei ihan joka paikkaan sovi enää yöpymään.
Joten eiköhän tuo toiminta ole kehittynyt koko ajan vuosien varrella. Huolestuttavaa jos Foxilla ei tulla tapahtumaan, kun ei oo Mustangin näkönen ja tullaan sitten svenskabilillä :cry: lähistöille..

Sekin on hienoa, että Tampereen seudulla rahaa riittää ja kalustosta päätellen niin asia onkin 8)

Ps. summa summarun, Tapahtumaosio kaikkien luettavaksi. Jään vielä miettimään Etelä-Savon alueosaston perustamista..
Avatar
Petri K
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 25 Elo 2010, 21:13
Auto: Mustang 5.0 GT HT -91

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Uuden harrastajan näkökulmasta Late ja Hannu puhuu asiaa.
Olisi ehkä hiukan tylsää mennä johonkin tapatumaan jossa olisi vain yhtä ja samaa mallia kuin oma auto esim. 10kpl pelkkiä Foxseja. :o
Kyllä sitä katselee ihan mielellään kaikkia malleja ja ehkäpä niin joku saattaa innostua earlysta tai jonkin muun aikakauden Mustangista kun on tapahtumassa / tapaamisessa monen aikakauden kalustoa esillä. Itse päädyin hankkimaan hiukan uudemman mallin ( joo tosi uusi, melkein 20 vuotta vanha ) ihan käytännön syistä, kun aika eikä osaaminen riitä tällä hetkellä ylläpitää jotain Early mallia, muuta katselen ja arvostan suuresti kun niitä autoja näkee liikenteessä hienossa kunnossa :lippusuomi:
Ja niin kuin Late kertoi että on myös muita tapahtumia ja merkkejä joita voi käydä katsomassa päräyttämällä paikalle Mustangilla niin voihan sieltäkin tulla joko uusi harrastaja joka esim. innostuu että tommonen Mustang hommataan seuraavaksi. Ja niissä tapahtumissa aina Poni saa huomiota ja kerää katseita mitä itse olen ehtinyt käydä paikan päällä.
Taitaa noita Earlyjä nähdä nykyjään useammin liikenteessä kun esim. Foxeja niin kuin tuossa aiemmin todettin.
Mustang 5.0 GT HT -91
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

stangrider kirjoitti: Jään vielä miettimään Etelä-Savon alueosaston perustamista..
Täältä saattaisi olla jonkinlaista apua tarjolla mikäli tällainen tulee.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

mustangaira kirjoitti:tämähä topiikki lopetetaan alta aika yksikön.mutta toivottavasti tulee ealy mustang club of finland ,muutkin earlyt herätkää.ja pali kommentteja :lippusuomi: niijuu vaiks nätti runko o nii pimp my ride ei se ole alkuperäne mustang.se vaan on niin :lippusuomi:
Kommenteistasi päätellen olisit varmaan tosi iloinen jos Mustangin tarina olisi jäänyt ja päättynyt
tuohon antiikin kreikan aikaiseen, jumalaakin suurempaan early-malliin??Minkähänlaista mahtaisi
olla Fmoc Ry:nkin toiminta silloin?Perustakaa ihan rauhassa oma kerho vaan.Tämä vaan foxien ja
muidenkin uudempien Mustangien puolesta...Toivon että kerhon puheenjohtaja ottaa myös kantaa
asiaan..ja joku si reenaa vähhä sitä oikkekirjotustaki.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Pakko se on tunkea oma lusikka tähänkin soppaan ,vaikka ajattelinkin olla hiljaa, sen verran pahasti tuntuu "toisilla" mopo keulivan. Mulla on öörli, mutta hyvin olen tullut toimeen??(omasta mielestäni) uusien mustien omistajien kanssa. En kaipaa uuta kerhoa, kunha tää nykyinenkin saatais pyörimään ilman sotaa!!
Hyvä, että tapahtumissa on kaikenlaisia autoja, foxeja ja pikkukakkosia tosin hyvin vähän. ÖÖrlitapahtuma on aina, kunhan öörlit tulle paikalle!! Stadin kuukausimiittinki, tällä viikolla, oli esim. öörlitapahtuma. Kaikki paikalla olleet Mustangit olivat öörlejä, yksi uudempi oli paikalla, mutta oli Corvette. Mitä tapahtumia öörliomistajana kaipaisin, emmää tiä. Kuka on käyny tapahtumassa, jossa on sanottu, että: "tolla ei voi osallistua"??????
Natikoissa voisi hyvinkin päästää museoautot, pöläreillä, stripille jos se on kerran tärkeää. Löytyispä nyt joku, joka haluaa toimia puuhamiehenä, orkkiskuntoisille autoille!! Siihen voi ilmoittautua tässä topicissa tai syyskokouksessa (sinne pitää kyllä tulla paikalle).
Seminaareja tms. vastaavalle porukalle, voi järjestää ihan missä tapahtumassa tahansa. Tunnin höpinähetki ennen syyskokousta, kevätkokkusta, miitti Natikoissa, FR.ssa!!
SAA JÄRJESTÄÄ, OMATOIMISUUTTA!!!!!!!!!!!
Muistakaa FMOC ei järjestä mitään, me järjestetään!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

No joo, täähän oli Homer ihan asiaa.Ei mulla ole mitään earlyjä vastaan eikä niiden harrastustoimintaa liioin.Kuten olen aiemminkin todennut, itse hyväksyn kaikenmalliset autot omalta puoleltani ja
eipä taida suurimmalla osaa earlyjen omistajistakaan olla uudempia vastaan mitään, vai taitaakohan
löytyä oikein se 1kpl...Tottakai se early on "se " ensimmäinen mutta ei parjausta ja sorsimista muillekkaan
vuosikerroille..eikös se ole tämän kerhon perusajatus??Ja lisättäköön tähän että jos joku ihmettelee miksi
pirkanmaalla on toimintaa, siellä vaan on autoja ja juttu luistaa rennosti eikä siellä mitään sössitä, onko
uudempi vaiko vanhempi.Jos ette usko, menkää tutustumaan..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jos oikein aletaan saivartelemaan, niin ainoat oikeat mustangit ovat lentokoneita :lol: Tästä kun jatketaan, niin vanhimmat musset ovat 64 1/2 vuosimallia... sehän on ihan liian uusi auto ei edes miehen iässä vielä. Jos toiminta täytyy vetää oikealla pussihousutasolle, niin mustangit ovat vielä eilisen käyttöautoja. Oikeat autothan tehtiin ennen maailmansotia.

Älä kysy mitä kerho voi tehdä sinulle, vaan mitä sinä voit tehdä kerholle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin