Pyöräkulmista -67
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Pyöräkulmista -67
En viitsi ratsastella muiden ketjuissa vaan laitoin uuden. Eli tilasin Summitilta tuon JYK-90:n suositteleman Fasttracin mittalaitteen. Mielestäni ihan kelpo peli, jos ei hifistellä kymmenysosilla. Kuskin camberin sain säädettyä +1, caster pysyy -3,5, rodissa säätö tapissa. Oikealla camber 0, säädöt ei riitä plussalle. Caster pysyy 0:ssa kääntöprosessin -15/ +15 astetta aikana, säätövaraa olisi jos on tarvetta. Tämä nyt ei ollut mikään varsinainen kysymys, kommentoida voi, jos haluaa.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Re: Pyöräkulmista -67
Sen verran kommentoin että tuli joskus säädetyttyä Corveten taka-camberit tallilla ihan matkapuhelimella ja hyvä tuli.





-Jukka-
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyöräkulmista -67
Kyllä mittarin mukaan kuskin caster on -3,5 eikä alatukivartta saa enempää eteenpäin, kun rodin säätövara on maksimissa. Puoltaakin aika hyvin vasemmalle eikä palauta kunnolla. Apparin casterin saisi säädettyä samaan -3,5:een, mutta millainenhan ajettava tuosta tulisi, pitänee kokeilla.Onhan tuo etupää joskus kuskinpuolelle kipeää saanut, eli jotain voi olla vielä vinossa. Pystyykö tuolla ylätukivarrella vaikuttamaan casterin arvoon? Ajoa tuo ei suuremmin ole haitannut, 1500 mailia täristellyt menemään ja mukavaa on ollut.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Pyöräkulmista -67
Omassa -67.ssa oli hankittaessa näkyvissä vanhojan kolareiden jälkiä oikeassa konehuoneen kylkipelleissä. Lokarit istui kuitenkin nätisti ja auto kulki (aina välillä) suoraan. Sitten tuli hommattua lasikuitulokarit, jotka ei sitten enää sopineetkaan oikealle puolelle. Epäilys runkoaisojen vääntymisestä nousi väkisinkin mieleen. Hommasin uudet konehuoneen kylkipellit ja sovin autorobotti ajan Mustangille. Vaikkei runkoaisoissa mitään näkyvää ollutkaan, heitti oikea puoli 5cm alas ja 3cm sisään !! Nyt riittää hienosti alkuperäiset säädöt kummallakin puolella ohjearvoihin.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyöräkulmista -67
Samaa epäilen vähän itsekkin. Naapurikylässä on osaava korinoikoja, jos kävisi jossain vaiheessa mitoilla.
Artolta vielä kysyisin, paljonko etupäätä piti purkaa oikomista varten? Kone, ripustukset, ohjauslaitteet, lokarit, sisäpellit ???
Laitoikin jo meiliä tuonne Autopeltimestareille Lahteen. Vanhojen autojen harrastaja itsekin tuo omistaja.
Artolta vielä kysyisin, paljonko etupäätä piti purkaa oikomista varten? Kone, ripustukset, ohjauslaitteet, lokarit, sisäpellit ???
Laitoikin jo meiliä tuonne Autopeltimestareille Lahteen. Vanhojen autojen harrastaja itsekin tuo omistaja.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Re: Pyöräkulmista -67
Vaikket multa kysynytkään, niin vastaan silti. Mun 65:sta oiottiin reilu kymmenen vuotta sitten. Kone, syylari ja konepelti oli pois, samoin lokarit. Ripustukset oli paikallaan, samoin simpukka, export brace ja jousitus vaimentimineen.sakke kirjoitti:Samaa epäilen vähän itsekkin. Naapurikylässä on osaava korinoikoja, jos kävisi jossain vaiheessa mitoilla.
Artolta vielä kysyisin, paljonko etupäätä piti purkaa oikomista varten? Kone, ripustukset, ohjauslaitteet, lokarit, sisäpellit ???
Laitoikin jo meiliä tuonne Autopeltimestareille Lahteen. Vanhojen autojen harrastaja itsekin tuo omistaja.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Pyöräkulmista -67
Ei multa ollu muuta pois kuin kaikki keulan pintapellit, muistaakseni. Olin sopinu homman niin että peltiseppä teki oikomiset ja peltien sovituksen heppaillen. Ite vetelin lopulliset saumat.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyöräkulmista -67
Kiitos Artoille infosta.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Re: Pyöräkulmista -67
Tuo oma -67 avo kulkee suoraan eikä syö renkaiden sivuja , on kuitenkin urille kuluneella asfaltilla aikamoisen uraherkkä , etenkin ohitustilanteissa joutuu tekemään ylimääräisiä korjausliikkeitä.
Ohjauskulmia ei ole tarkastettu ja renkaat on 15 / 215 ja 65 sarjalaiset BF Goodrich Radial TA.
Jossain oli juttua että nuo BF.ät on uraherkät rinkulat.??
Kysymys kuuluu siis : Onko auton / renkaiden ominaisuus vai saisiko tuohon noilla kulmien säädöllä / muutoksilla jonkimoista apua.
Autolla ajetaan sunnuntaisin aurinkoisella kelillä mutkaista tietä näkymättömiin ei siis haeta nopeita ratakierroksia vaan hyvää ajettavuutta normiliikenteen seassa.
Ohjauskulmia ei ole tarkastettu ja renkaat on 15 / 215 ja 65 sarjalaiset BF Goodrich Radial TA.
Jossain oli juttua että nuo BF.ät on uraherkät rinkulat.??
Kysymys kuuluu siis : Onko auton / renkaiden ominaisuus vai saisiko tuohon noilla kulmien säädöllä / muutoksilla jonkimoista apua.
Autolla ajetaan sunnuntaisin aurinkoisella kelillä mutkaista tietä näkymättömiin ei siis haeta nopeita ratakierroksia vaan hyvää ajettavuutta normiliikenteen seassa.
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyöräkulmista -67
Tänään purin lokarit ja etupellit pois. Ihan jo silmällä näkee, että kuskipuolen ylätukivarsi on selvästi liikaa edessä. Ilmankos en saanut casteria kohdalleen. Laitan kuvat molemmista puolista. Taisin jo vähän hehkuttaa noista Autopeltimestareista Lahdessa, kiirettä niillä on vakuutusyhtiöiden hommien kanssa.
Onneksi poikani on suurehkon japanilaisen merkin suurehkossa lahtelaisessa liikkeessä asentajana, niin koripuolen pojat lupasivat oikoa Mustangin asevalihintaan.
Onneksi poikani on suurehkon japanilaisen merkin suurehkossa lahtelaisessa liikkeessä asentajana, niin koripuolen pojat lupasivat oikoa Mustangin asevalihintaan.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyöräkulmista -67
Eilen vein ja tänään hain auton kotiin oikojalta. Näyttää hyvältä, sen verran tallissa mittasin että pyörät on samalla etäisyydellä toisistaan molemmilla puolilla ja kuskinpuolen ylätukivarsi on kohdallaan. Huomenna pääsee tarkemmin mittailemaan ja säätämään kulmia kohdalleen.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyöräkulmista -67
Oolrait, näitä arvoja kokeilen. Apparinpuolen camberia en saanut aiemmin alle nollan kun loppui säätö kesken. Pitää ensin kokeilla kuskinpuoli samaan nollaan ja casterit noihin + arvoihin.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Re: Pyöräkulmista -67
Katos vaan. Minulla on sama vika, elikkä aapparin puolen camberi en saa millään - puolelle, ja casteri max +0,5.
Sakke, kuinka paljon piti purkaa että voi viedä oiottavaksi?
Sakke, kuinka paljon piti purkaa että voi viedä oiottavaksi?
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyöräkulmista -67
Lokarit otin pois jo senkin takia, että saan putsattua ja massattua sisäpuolet. Tossa oli vaan kuskinpuolen palkki painunut sisäänpäin, niin ylätukivarsi oli kääntynyt ikäänkuin myötäpäivään päältäpäin katsottuna. Casteri oli pahasti miinuksella. Konepelti oli pois. Kaikki muu oli paikoillaan. Oikojalla oli Mustangista mittakuvat 71 ylöspäin, joten tulostin tuosta e-book Shop Manualista mittakuvat.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyöräkulmista -67
Voisi kai laittaa samaan ketjuun huomioita tämän uusimman -68:n tiimoilta. Tänäänkin kiertelin lähipitäjiä, kilsoja kertyi melkein 200. On tää vaan niin mukava auto ajella. Ainoo mikä mietityttää on tuo ohjauksen tahmaisuus. Jämäkkä ja tarkka on, siitä ei ole kyse. Mutta kun ei palauta ollenkaan. Tänään mittasin Fasttrtacin vempeleellä kulmat. Kolmeen kertaan. Camber molemmin puolin -0,6, caster molemmin puolin +6,0, auraus 5mm. Noilla castereilla pitäisi kai ohjauksen palauttaa. Niin ja tässä on ohjaustehostin. Eturenkaat taitaa olla 195-60-15.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968