Earlyn takapellin muoto?
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Earlyn takapellin muoto?
Kuuluuko earlyn takapelti, takalamppujen välinen alue, olla täysin suora, vai onko se keskeltä bensatankinkorkin kohdalta enemmän sisällä päin? Takapuskuri ainakin näyttäisi olevan keskeltä "kupera".
nimim. takapäästään joskus rutattu auto menossa maalaamoon.
nimim. takapäästään joskus rutattu auto menossa maalaamoon.
Re: Earlyn takapellin muoto?
Ei ole suora vaan hiukan kaarella niin, että keskiosa on sisässä sentin-pari. Alareuna kyllä on suora vaakatasossa, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Sori, kysyitkin takalamppujen välistä aluetta etkä takaluukun kantta. Väittäisin, että se on suora, mutta ei ole satavarma tieto.
Sori, kysyitkin takalamppujen välistä aluetta etkä takaluukun kantta. Väittäisin, että se on suora, mutta ei ole satavarma tieto.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Earlyn takapellin muoto?
Juu. eli jos laittaa suoran vatupassin takapellin kohdalle lamppujen väliin ja katsoo ylhäältä päin, niin onkohan se pelti suora vai keskeltä korkin kohdalta sisempänä kuin reunat. Onpas hankala yrittää selostaa
puskuri ainakin on ylhäältä katsottuna, ei ihan suora vaan keskeltä "syvemmällä". Vai liekkö sekin saanut kolhua.

Re: Earlyn takapellin muoto?
Puskuri on alun perin kiero mutta enpä ole huomannut, että pelti olisi kovera.Tahavo kirjoitti:Juu. eli jos laittaa suoran vatupassin takapellin kohdalle lamppujen väliin ja katsoo ylhäältä päin, niin onkohan se pelti suora vai keskeltä korkin kohdalta sisempänä kuin reunat. Onpas hankala yrittää selostaapuskuri ainakin on ylhäältä katsottuna, ei ihan suora vaan keskeltä "syvemmällä". Vai liekkö sekin saanut kolhua.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Earlyn takapellin muoto?
Kaippa se niin sitten on kuten Arto sanoi, että puskuri on luonnostaan "kovera" mutta pelti suorassa linjassa. Koverahan olikin se oikea sanamuoto. Taisin itse käyttää väärin ilmaisua kupera.
-
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 08 Helmi 2008, 22:33
- Auto: Ford Mustang coupe-65, 289, C4
- Paikkakunta: Kotka
Re: Earlyn takapellin muoto?
Kyllä sen kuuluu olla kovera. Ainakin omassani on tankinkorkin kohdalta reilun sentin sisässä. Kyllä sen on muotoilijat jo aikoinaan tutkineet, että näyttää koverana paremmalta!Tahavo kirjoitti:Kaippa se niin sitten on kuten Arto sanoi, että puskuri on luonnostaan "kovera" mutta pelti suorassa linjassa. Koverahan olikin se oikea sanamuoto. Taisin itse käyttää väärin ilmaisua kupera.
T: Jouni 2030
Re: Earlyn takapellin muoto?
Hmm, onneksi en mennyt vannomaan2030 kirjoitti:Kyllä sen kuuluu olla kovera. Ainakin omassani on tankinkorkin kohdalta reilun sentin sisässä. Kyllä sen on muotoilijat jo aikoinaan tutkineet, että näyttää koverana paremmalta!Tahavo kirjoitti:Kaippa se niin sitten on kuten Arto sanoi, että puskuri on luonnostaan "kovera" mutta pelti suorassa linjassa. Koverahan olikin se oikea sanamuoto. Taisin itse käyttää väärin ilmaisua kupera.
T: Jouni 2030

Edit: Juu, kyllä kiero on se peltikin. Tankinkorkinreunus vie vaan niin paljon tilaa, ettei siihen ole koskaan mitään vatupassin paksuista aiemmin sovitellut.
Quiero Mustang
Re: Earlyn takapellin muoto?
Kahdesta eri -66HT Mustangista olen tuon nyt mitannut. Ja kuten arvata saattaa, tulokset eivät olleet yhteneväisiä... Tankin korkin kohdalta toinen oli suora, toinen kovera eli keskeltä sisälläpäin. Takapellin yläreuna, siitä pokkauksen kohdalta, mihin kansi (tai tiiviste) koskettaa, oli molemmissa suora. Mittailkaahan muutkin, että saadaan kattavampi otanta ja ehkä tämä mysteeri sitä kautta selville.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Earlyn takapellin muoto?
Tämähän meneekin hankalaksi. Parempi olisi jos kuuluu olla kovera, silloin selviäisi vähemmillä peltitöillä. Tai onhan tässä jo kaksi ääntä tullut koveran puolesta, että jos ilmoitan peltisepälle, että älä koske siihen, se kuuluukin olla kovera. Ja yläreunasta pokkauksen kohdalta suorassa linjassa.
Re: Earlyn takapellin muoto?
Alkoi sen verran kiinnostaa että kävin myös mittailemassassa tuota tuoretta kontintuomaa (-66 HT). Linjari näytti että peräpeili on puolisen tuumaa sisäänpäin notkolla tankin korkin kohdilta. Eli yksi ääni lisää koverapersauksille.
Mustang HT -66 200/C4
Volvo 444 -57
Volvo 444 -57
Re: Earlyn takapellin muoto?
Mitä ilmeisemmin koveruus on samaaluokkaa kuin takaluukun kannen reuna ja takapuskuri.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Earlyn takapellin muoto?
Oli joskus kinaa samasta asiasta aiemminkin. KYLLÄ SE ON KOVERA NIINKUIN KONTIN REUNA KUIN MÖS PUSKURI. Valmisti tuon kyseisen takapaneliin omaan kattilaani kolarin jäljiltä, vuonna 84 ja paljon muitakin osia. Kanttikone hiekkasäkki muutama vasara ja räläkkä niillä saa paljon hyvää aikaiseksi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302