Early SuomiMustangit
Valvoja: Ville K
Early SuomiMustangit
Tulipa tuossa mieleen herätellä keskustelua ja ennenkaikkea kerätä hieman tietoutta samaan paikkaan alkupään Suomiautoista.
Liikaahan noita ei ole alunperin tullut koskaan, ja olis ihan mielenkiintoista saada tietoa noiden kohtaloista.
Täälläkin on esim. ne pari 65 FB:tten omistajaa aktiivisesti äänessä, niin vois vaikka laittaa jotain pientä saagaa?
Yksi kuriositeetti joka erityisesti noissa kiinnostaa on alkuperäiset rekisteritunnukset.
Laitetaanpa yks teaseri tähän: vuoden 1965 uudesta autokirjasta bongattu talvirenkaissa oleva 1966 GT HT.
Talvirenkailla oleva auto, ilmeisesti maahantuojan otattama kuva ja kilpi BAT-8.
Päättely maahantuojan kuvasta liittyy vastaavaan kuvaan Fairlanesta kilvella BAT-6.
Liikaahan noita ei ole alunperin tullut koskaan, ja olis ihan mielenkiintoista saada tietoa noiden kohtaloista.
Täälläkin on esim. ne pari 65 FB:tten omistajaa aktiivisesti äänessä, niin vois vaikka laittaa jotain pientä saagaa?
Yksi kuriositeetti joka erityisesti noissa kiinnostaa on alkuperäiset rekisteritunnukset.
Laitetaanpa yks teaseri tähän: vuoden 1965 uudesta autokirjasta bongattu talvirenkaissa oleva 1966 GT HT.
Talvirenkailla oleva auto, ilmeisesti maahantuojan otattama kuva ja kilpi BAT-8.
Päättely maahantuojan kuvasta liittyy vastaavaan kuvaan Fairlanesta kilvella BAT-6.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Re: Early SuomiMustangit
Erittäin mielenkiintoinen aihe, toivottavasti tähän tulee paljon tarinaa!
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Early SuomiMustangit
Tämä on minulle erityisen mielenkiintoinen aihe, sillä olen pitänyt kortistoa Suomessa olleista 64½-65-66 Mustangeista.janne260 kirjoitti: Yksi kuriositeetti joka erityisesti noissa kiinnostaa on alkuperäiset rekisteritunnukset.
Laitetaanpa yks teaseri tähän: vuoden 1965 uudesta autokirjasta bongattu talvirenkaissa oleva 1966 GT HT.
Talvirenkailla oleva auto, ilmeisesti maahantuojan otattama kuva ja kilpi BAT-8.
Päättely maahantuojan kuvasta liittyy vastaavaan kuvaan Fairlanesta kilvella BAT-6.
Sulla taisi tulla pieni näppisvirhe: tämän '66 GT HT:n kilpi on BAT-10, BAT-8 on '66 Fairlane 4d. Muistaakseni BAT-12 myös kuului johonkin USA-Fordiin, ehkä full-size Mercuryyn?
Tämä BAT-10:n Uudessa Autokirjassa oleva kuva taitaa olla Tuulilasi-lehden talvisesta koeajosta vuodelta -66. Käsittääkseni Suomeen tuli uutena 4 kpl '65-'66 GT HT -mallia. Nämä kaikki lienee yhä olemassa, mutta onko tämä BAT-10 yksi näistä, vai onko tämä viides GT? Kilvethän vaihtuivat tuohon aikaan auton siirryttyä läänistä toiseen.
Toinen tunnettu yksilö on mm. Tekniikan Maailman koeajama AAF-5, auto oli 2-värinen ehkä valkoisella katolla, mv-kuvista on vaikea päätellä pääväriä. Tämän yksilön myöhemmistä vaiheista ei minulla ole mitään tietoa, kukahan tietäisi? Myös eri piirimyyjillä (?) esittelyautona kiertänyt tuntemattomampi valkoinen HT AAF-3 on kadonnut johonkin, vai onko katoamisen syynä rekisterinumeron vaihtuminen.
Kaikki 3 Suomi-FB Mussea taitaa olla tallessa, yhdestä (tunnetuimmasta?) on ollut äskettäin juttua OD:lla:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... start=6015
Paremmin asioista perillä olevat voivat korjata asiavirheet.
'65 HT
Re: Early SuomiMustangit
Seison korjattuna!pee5 kirjoitti:
Sulla taisi tulla pieni näppisvirhe: tämän '66 GT HT:n kilpi on BAT-10, BAT-8 on '66 Fairlane 4d. Muistaakseni BAT-12 myös kuului johonkin USA-Fordiin, ehkä full-size Mercuryyn?
Teppohan vois jo pelkällä allekirjoituksellaan tuoda lisävalaistumista tähän ketjuun.
Olipa muuten uusi tieto tuo neljän kappaleen maahantulo.
Saako olla utelias mistä tieto on sulle kulkeutunut?
Muuten, Hyvää Itsenäisyyspäivää. Onpahan meilläkin mahdollisuus kelailla tarinoita Suomalaisista rekisterikilvistä.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Re: Early SuomiMustangit
Renault Gordini ja Ford Taunus 12M TS ovat vaihtuneet 1966 Mustangiin BOY-86 ( 6T07A-110997) Helsingissä syyskuun lopulla 1967.
Suomen Auto Oy on ollut autoliike, ilmeisesti Hakaniemen torin laidalla.
Tämä ensimmäinen omistaja pariskunta ajoivat kymmenen vuotta ja noin hieman yli 200 tkm.
Sen jälkeen Mustangilla oli seitsemän omistajaa, kunnes me ostimme v.1997 Harjavallasta.
(Helsinki - Kerava - Helsinki - Valkeakoski -Kuorinka(JNS) - Turku - Kokemäki - Harjavalta - Kajaani)
Sydäntä lämmittää nuo alkuperäiset kilvet, joista ei luovuta !
Vaunuvahinko-, palo- ja varkausvakuutus on maksanut 446.82 mk vuodelta silloin ´67 -´68
Mustang on nyt "telakalla" tallissa, kyllä se siitä Vapuksi valmistuu
Hyvää Itsenäisyyspäivää Suomalaiset !
Suomen Auto Oy on ollut autoliike, ilmeisesti Hakaniemen torin laidalla.
Tämä ensimmäinen omistaja pariskunta ajoivat kymmenen vuotta ja noin hieman yli 200 tkm.
Sen jälkeen Mustangilla oli seitsemän omistajaa, kunnes me ostimme v.1997 Harjavallasta.
(Helsinki - Kerava - Helsinki - Valkeakoski -Kuorinka(JNS) - Turku - Kokemäki - Harjavalta - Kajaani)
Sydäntä lämmittää nuo alkuperäiset kilvet, joista ei luovuta !
Vaunuvahinko-, palo- ja varkausvakuutus on maksanut 446.82 mk vuodelta silloin ´67 -´68

Mustang on nyt "telakalla" tallissa, kyllä se siitä Vapuksi valmistuu

Hyvää Itsenäisyyspäivää Suomalaiset !
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003
Re: Early SuomiMustangit
FB:tä on yleisen tiedon mukaan tullut vuonna 1965 kolme kappaletta, ja kaikki tosiaan tallessa. Karin autokouluauto jopa myynnissä Hyvinkäällä.
Omasta autostani olen valitettavasti saanut kovin vähän tietoa vaikka signaturessa on ollut pyyntöä jo vuosia. Ilmeisesti auto ei ole kovin tunnettu FMOCin piireissä, vaikkakin osa porukkaa on sen nähnyt silloin aikanaan 80-luvun lopulla esim. ACS:ssa, tai V8-lehdessä. Vaikuttaa siltä, että aiemmat omistajat eivät ole olleet FMOCissa ainakaan aktiivisesti.
Historiasta minulla tietysti on AKE:n laajin saatavissa oleva raportti. Valitettavasti AKEn data alkaa vuodesta 1966 eli 1965 tiedot eivät ole saatavilla. Siksipä aikaisin rekisteriote on helmikuulta 1966. Ilmeisesti auto on otettu käyttöön 6.10.1965 Suomessa, joten arvelen ensimmäisen rekkariotteen puuttuvan. Vanhoja rekkariotteita onkin mielenkiintoinen katsella, kun siellä näkyvät tietysti omistajien osoitteet ja myös ammatit. 23.2.66 sen ottikin käyttöönsä Vuosaaressa asunut lääkäri ja rekkari oli silloin ADJ-4 (edellinen ollut VGX-60, mikä ehkä aivan ensimmäinen), sitten 16.4.68 rekkarilla ZFG-20 siirtyi Karkkilaan toimitusjohtajalle, 68-70 vaihtoi muutaman kerran omistajaa -> kokki, rouva jne jne. Auto käy autokaupan nimissä välillä jonkun aikaakin, ja sitten 1978 saakka ollut ajossa ja poistettu rekkarista 1978. Seuraava merkintä onkin sitten US-Partsissa töissä olleen Oksasen ostotapahtuma 7.5.1985. Ilmeisesti tämä Ode Oksanen sitten rakenteli auton Shelby-lookkiin ja valmista näytti olevan viimeistään 1989 ACS:ssä, mistä sitten onkin jo vähän kuvamateriaalia. Esitelty V8:ssa samoin 1989. Mitään sitä aikaisempaa tietoa autosta minulla ei ole.
Autolla sitten minua edeltävät omistajat ajoivat n. 2000 kesään asti tai ainakin 2001 se oli otettu pois rekkarista. Itse ostin sen toukokuussa 2006, ajokuntoon saattamisen jälkeen ajoin sen kesän ja 3 seuraavaa vuotta menivätkin sitten sisustan laitossa kun ei sen nopeammin ehtinyt. 2010 ja 2011 on ollutkin sitten taas ajossa.
Auto siis 65FB, nykyinen rekkari GT-350 VIN 5T09A180xxx. Ilmeisesti vuonna 1990 Oksanen hankkinut tämän spesiaalirekkarin = minulla on yksi kuva 1990 Pick-nickistä, jossa nyk. rekkari on käytössä. V8:n jutussahan oli vielä NUN-16. Aiemmat rekkarit esiintymisjärjestyksessä: VGX-60, ADJ-4, ZFG-20, AB-660, NUN-16. Autossa on Shelby-spesiaalia tavaraa mm. kuitupeitto, lisämittarisilmä ja ratti. Auton takaosa on rajusti modifioitu (korityöt, mm. takarunkoaisat siirretty sisäänpäin joten antaa vähän perspektiiviä muutosten laajuudesta). Nykyinen tekniikka on joku puoliväsynyt huohottava 289 tms, 4v Toploader, 9" perä. En ole korkannut tai kunnostanut moottoria vaan se on "as is". Levyjarrut joka nurkassa, ja alusta muutoin ei ole vielä mitenkään ihmeellinen. Tämän auton museoiminen olisi kova työ joten jalostukoon performancen alttarilla pikku hiljaa.
Juuri nyt se on ajokunnossa mutta suunnitelmia on talven varalle. Kun nyt ei vain haukkaisi liian isoa kakkua että olisi ajokunnossa taas keväälläkin...no periaatteena on, että yksi Mustangi vähintään on ajossa joka kesä joten katsotaan millä sitä ensi kesänä ajellaan.
Edelleen ystävällisesti pyydän, että jos jollain on mitään kuvia tai tietoa autostani pre-2006 niin kiitollisuudella otan vastaan.
Teppo
Omasta autostani olen valitettavasti saanut kovin vähän tietoa vaikka signaturessa on ollut pyyntöä jo vuosia. Ilmeisesti auto ei ole kovin tunnettu FMOCin piireissä, vaikkakin osa porukkaa on sen nähnyt silloin aikanaan 80-luvun lopulla esim. ACS:ssa, tai V8-lehdessä. Vaikuttaa siltä, että aiemmat omistajat eivät ole olleet FMOCissa ainakaan aktiivisesti.
Historiasta minulla tietysti on AKE:n laajin saatavissa oleva raportti. Valitettavasti AKEn data alkaa vuodesta 1966 eli 1965 tiedot eivät ole saatavilla. Siksipä aikaisin rekisteriote on helmikuulta 1966. Ilmeisesti auto on otettu käyttöön 6.10.1965 Suomessa, joten arvelen ensimmäisen rekkariotteen puuttuvan. Vanhoja rekkariotteita onkin mielenkiintoinen katsella, kun siellä näkyvät tietysti omistajien osoitteet ja myös ammatit. 23.2.66 sen ottikin käyttöönsä Vuosaaressa asunut lääkäri ja rekkari oli silloin ADJ-4 (edellinen ollut VGX-60, mikä ehkä aivan ensimmäinen), sitten 16.4.68 rekkarilla ZFG-20 siirtyi Karkkilaan toimitusjohtajalle, 68-70 vaihtoi muutaman kerran omistajaa -> kokki, rouva jne jne. Auto käy autokaupan nimissä välillä jonkun aikaakin, ja sitten 1978 saakka ollut ajossa ja poistettu rekkarista 1978. Seuraava merkintä onkin sitten US-Partsissa töissä olleen Oksasen ostotapahtuma 7.5.1985. Ilmeisesti tämä Ode Oksanen sitten rakenteli auton Shelby-lookkiin ja valmista näytti olevan viimeistään 1989 ACS:ssä, mistä sitten onkin jo vähän kuvamateriaalia. Esitelty V8:ssa samoin 1989. Mitään sitä aikaisempaa tietoa autosta minulla ei ole.
Autolla sitten minua edeltävät omistajat ajoivat n. 2000 kesään asti tai ainakin 2001 se oli otettu pois rekkarista. Itse ostin sen toukokuussa 2006, ajokuntoon saattamisen jälkeen ajoin sen kesän ja 3 seuraavaa vuotta menivätkin sitten sisustan laitossa kun ei sen nopeammin ehtinyt. 2010 ja 2011 on ollutkin sitten taas ajossa.
Auto siis 65FB, nykyinen rekkari GT-350 VIN 5T09A180xxx. Ilmeisesti vuonna 1990 Oksanen hankkinut tämän spesiaalirekkarin = minulla on yksi kuva 1990 Pick-nickistä, jossa nyk. rekkari on käytössä. V8:n jutussahan oli vielä NUN-16. Aiemmat rekkarit esiintymisjärjestyksessä: VGX-60, ADJ-4, ZFG-20, AB-660, NUN-16. Autossa on Shelby-spesiaalia tavaraa mm. kuitupeitto, lisämittarisilmä ja ratti. Auton takaosa on rajusti modifioitu (korityöt, mm. takarunkoaisat siirretty sisäänpäin joten antaa vähän perspektiiviä muutosten laajuudesta). Nykyinen tekniikka on joku puoliväsynyt huohottava 289 tms, 4v Toploader, 9" perä. En ole korkannut tai kunnostanut moottoria vaan se on "as is". Levyjarrut joka nurkassa, ja alusta muutoin ei ole vielä mitenkään ihmeellinen. Tämän auton museoiminen olisi kova työ joten jalostukoon performancen alttarilla pikku hiljaa.
Juuri nyt se on ajokunnossa mutta suunnitelmia on talven varalle. Kun nyt ei vain haukkaisi liian isoa kakkua että olisi ajokunnossa taas keväälläkin...no periaatteena on, että yksi Mustangi vähintään on ajossa joka kesä joten katsotaan millä sitä ensi kesänä ajellaan.
Edelleen ystävällisesti pyydän, että jos jollain on mitään kuvia tai tietoa autostani pre-2006 niin kiitollisuudella otan vastaan.
Teppo
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Hardy
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
- Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
- Paikkakunta: Oulu
Re: Early SuomiMustangit
MIT-64 alkuperäinen kilpi ja on vieläkin. 1966 289 HT/manuaali.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Early SuomiMustangit
Omani on Suomi varusteilla, ja rekisteröity 1/67. Olettaisin että maahan tuojan toimesta. Rekisterinumero alkuperäinen BID-83. Minulle tullessa NBO-72. Ostin tuon Vuosaaresta -95.
Väri nykyään lähellä alkuperäistä, Eli dark green metalllic. Tuo väri löytyi alimpana kerroksena. Muita väriyhdistelmiä autola ollut metallihohto sininen, Punainen, Punainen valkoisella katolla. Auto ajettu joskus katolleen, jossa vaiheessa väri vaihtunut tuohon Puna-Valkoiseen. Tuossa värissä auton siis ostin. Auto oli lytätyn katon korjauksen jäljiltä myös hieman lättäkattoinen... Lasikuitua oli myös joka pyöränaukon ympärille kasattu huomattavia määriä
Auto on perus Suomi auto varustuksella ollut alunperin: HD alusta, Export brace ja 4v-289 ja manuaali, ei tehostimia, ei ilmastointia.
Korjatkaa nyt tosiaan jos jollain on varmaa tietoa, mutta legenda kertoo ettei mitään GT autoja ole ollut olemassakaan. Vin kun alkaa 6T, ja tämä on luettu "väärin". Tällaisen tiedon olen saanut ainakaan, en muista lähdettä...
a
Väri nykyään lähellä alkuperäistä, Eli dark green metalllic. Tuo väri löytyi alimpana kerroksena. Muita väriyhdistelmiä autola ollut metallihohto sininen, Punainen, Punainen valkoisella katolla. Auto ajettu joskus katolleen, jossa vaiheessa väri vaihtunut tuohon Puna-Valkoiseen. Tuossa värissä auton siis ostin. Auto oli lytätyn katon korjauksen jäljiltä myös hieman lättäkattoinen... Lasikuitua oli myös joka pyöränaukon ympärille kasattu huomattavia määriä

Auto on perus Suomi auto varustuksella ollut alunperin: HD alusta, Export brace ja 4v-289 ja manuaali, ei tehostimia, ei ilmastointia.
Korjatkaa nyt tosiaan jos jollain on varmaa tietoa, mutta legenda kertoo ettei mitään GT autoja ole ollut olemassakaan. Vin kun alkaa 6T, ja tämä on luettu "väärin". Tällaisen tiedon olen saanut ainakaan, en muista lähdettä...
a
Re: Early SuomiMustangit
Tämä tieto taitaa olla vähän samanlaista "yleistä tietoa", mitä GT-350 mainitsi Suomi-FB -määrästä. En muista lähdettä, ehkä Corral tai joku muu lehti? BOY-86 on yksi näistä neljästä.janne260 kirjoitti:Olipa muuten uusi tieto tuo neljän kappaleen maahantulo.
Saako olla utelias mistä tieto on sulle kulkeutunut?
Minullakaan ei ole tästä havaintoja ennen NUN-16 -aikaa.GT-350 kirjoitti:Edelleen ystävällisesti pyydän, että jos jollain on mitään kuvia tai tietoa autostani pre-2006 niin kiitollisuudella otan vastaan.
Kiitos tiedosta, kortistossa NBO ja BID olivat eri autoja. Tällaista tietoa kilpien vaihtumisesta kaipailisin, jotta saan poistettua "haamuyksilöt".Antti66HT kirjoitti:Omani on Suomi varusteilla, ja rekisteröity 1/67. Olettaisin että maahan tuojan toimesta. Rekisterinumero alkuperäinen BID-83. Minulle tullessa NBO-72. Ostin tuon Vuosaaresta -95.
OHO! Isoja riitoja on tainnut tulla jo pienemmistäkin asioista......Antti66HT kirjoitti:Korjatkaa nyt tosiaan jos jollain on varmaa tietoa, mutta legenda kertoo ettei mitään GT autoja ole ollut olemassakaan. Vin kun alkaa 6T, ja tämä on luettu "väärin". Tällaisen tiedon olen saanut ainakaan, en muista lähdettä...

Nämä neljä Suomi-GT:tä ovat kaikki tosiaan 66-malleja. Ja pitäisin myös BAT-10:ä GT:nä, koska Tuulilasissa puhuttiin GT-mallista. Tuskin maahantuoja on tuohon aikaan alkanut varustella vakiomallia merkkejä ja lokasuojakirjaimia myöten, olihan Mustang jo sinänsä riittävän erikoinen. Joten pitäisin ainakin itse tätä väärin luettua viniä kateellisten juttuna. Tosin joku pohja tälläkin jutulla varmaan on.
Sitten yksi Suomi-early: 65 HT (ei GT) TZE-1, jolla Turkulainen (?) Jouko Valli (Valli-Auto Oy) kilpaili radalla ja ralleissa. Vuoden 65 jälkeen ei ainakaan minulla ole tästä mitään tietoa. Onko tämä olemassa? Jossain lähteissä TZE-1 mainitaan 67-mallisena, voi olla että kilpi on myöhemmin siirtynyt uudempaan, mutta alunperin kilpi oli kuusvitosessa.
'65 HT
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Re: Early SuomiMustangit
`65 HT valkoisella katolla on vinyylilevyn `60-luvun suosikit` (VPLP 1960-1969)takakannessa, auton väristä ei voi olla varma, on mv kuva. Sen ajan käännösbiisi suosikkeja. Rekkari ADK-1 tai AOK-1.
Lienekköhän Mustang elossa yhä?
Onko pee5 nuo 3 muuta `66 SuomiMustangia edelleen olemassa ja minkä värisiä ne olivat alunperin?
Lienekköhän Mustang elossa yhä?
Onko pee5 nuo 3 muuta `66 SuomiMustangia edelleen olemassa ja minkä värisiä ne olivat alunperin?
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Early SuomiMustangit
MInkäs näköinen tuo 65-66 GT merkki on?
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Early SuomiMustangit
Yllättäin tuli poimittua asiasta kiinnostava tieto, ja linkitetty eteenpäin. Oliko mitään tietoa missä kisoissa tämä laite esiintyi?pee5 kirjoitti:Sitten yksi Suomi-early: 65 HT (ei GT) TZE-1, jolla Turkulainen (?) Jouko Valli (Valli-Auto Oy) kilpaili radalla ja ralleissa. Vuoden 65 jälkeen ei ainakaan minulla ole tästä mitään tietoa. Onko tämä olemassa? Jossain lähteissä TZE-1 mainitaan 67-mallisena, voi olla että kilpi on myöhemmin siirtynyt uudempaan, mutta alunperin kilpi oli kuusvitosessa.
http://www.ralli.net/foorumit/etsintaku ... 00#p151800
"Vallin Joken Mustangi oli valkoinen -65 HT.
Muistan pikkupoikana seuranneeni Raisiossa tien varressa kun Valli-Auton pojat kävivät testaamassa virityksen onnistumista moottoritiellä. Ensin tuli Lotus Cortina (TUM-1?) ja perässä Mustang. U-käännös ja takaisin Turun suuntaan täysillä kiihdyttäen.
Vallin Mustang esiintyi vain radalla. -67 mallista en muista. Ainoa vastaava (Artukaisissa) taisi olla ruotsalaisen Hessmanin auto, joka ei monta kierrosta radalla selvinnyt."
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Early SuomiMustangit
Tunnetuin ja ainoa? (toisestakin huhuja) Speden 1965 avo.
Pitää tunnustaa, että miehellä on jo silloin ollut hallussa tuo rekisterikilpikikkailu.
Pitää tunnustaa, että miehellä on jo silloin ollut hallussa tuo rekisterikilpikikkailu.

Re: Early SuomiMustangit
Minulle tuntematon, lisätään kortistoon, kiitokset!kariboy kirjoitti:`65 HT valkoisella katolla on vinyylilevyn `60-luvun suosikit` (VPLP 1960-1969)takakannessa, auton väristä ei voi olla varma, on mv kuva. Sen ajan käännösbiisi suosikkeja. Rekkari ADK-1 tai AOK-1.
Lienekköhän Mustang elossa yhä?
Perustan seuraavan omaan käsitykseeni: kaikki 3 olemassa hyvässä kunnossa. 2 valkoista ja 1 sini/valkoinen.kariboy kirjoitti:Onko pee5 nuo 3 muuta `66 SuomiMustangia edelleen olemassa ja minkä värisiä ne olivat alunperin?
Tuollainen kuva löytyi netistä:Antti66HT kirjoitti:MInkäs näköinen tuo 65-66 GT merkki on?
http://fc05.deviantart.net/fs18/i/2008/ ... Qphacs.jpg
Mustangin TZE-1 kisat, Vauhdin Maailma 6/66:JXA-26 kirjoitti:Yllättäin tuli poimittua asiasta kiinnostava tieto, ja linkitetty eteenpäin. Oliko mitään tietoa missä kisoissa tämä laite esiintyi?
- Rovaniemen juhannuskisat, yli 2000cm3 luokkavoitto (2 autoa mukana), kuuma sarja 4.sija Mini Cooperien jälkeen (6 autoa). Cortinakin oli mukana mutta meni katolleen
- Suomen ensimmäiset Drag Race -kisat (tai oikeastaan kiihdytyskoe), paikkaa ei mainita, mutta todennäköisesti uusi Keimola, voitto (12 autoa). Cortina oli täälläkin mukana, rek.nroa ei mainita mutta väri vaaleansininen ja "hirmuviritteinen", homma keskeytyi moottorivaurioon.
Lehdessä on 2 mv-kuvaa Mustangista, niitä on vaikea päätellä väriä, mutta mielestäni ei ole valkoinen. Renkaiden valkoiset raidat ja rek.kilven kirjaimien värit ovat auton väriä vaaleampia.
'65 HT
Re: Early SuomiMustangit
stangrider kirjoitti:Tunnetuin ja ainoa? (toisestakin huhuja) Speden 1965 avo.
Pitää tunnustaa, että miehellä on jo silloin ollut hallussa tuo rekisterikilpikikkailu.
Mun 66 GT on perimätiedon mukaan ostettu samaan aikaan kun tuo speden avomalli