gt 2006 alatukivarret

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
heikkirh
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 23:16

gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja heikkirh »

Moropäivää.
Molemissa alapalloissa on välystä kilometreillä 30715 km.(l. ei kyllä "voortin" alkuperäisosat herätä luottamusta yhtään.)
Pitäisikö ne korvata samanlaisilla(ala-arvosilla) orgisosilla vai olisiko jossain mahdollisesti paremmat korvaavat osat ?

-heikkirh
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

:shock: Olen tiennyt, että tota esiintyy Ooppeleissa, mutta Mussessakin... :cry:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Esiintyy sitä bemuissa ja audeissakin... Se on sitä optimointia...
heikkirh
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 23:16

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja heikkirh »

Jep, vanhemmitenhan kaikista autoista tulee Ooppeleita . Ajattelin vaan, jos jollain olisi ollut sama ongelma ja löytänyt mielestään hyvät osat.
-heikkirh
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

heikkirh kirjoitti:Moropäivää.
Molemissa alapalloissa on välystä kilometreillä 30715 km.(l. ei kyllä "voortin" alkuperäisosat herätä luottamusta yhtään.)
Pitäisikö ne korvata samanlaisilla(ala-arvosilla) orgisosilla vai olisiko jossain mahdollisesti paremmat korvaavat osat ?

-heikkirh
Mulla sanoivat samaa RS-huollossa Treellä (-07 GT ajettu 52000km) oikean puolen alapallosta. Katsastusmiehelle kävin näyttämässä autoa huollon jälkeen ja siellä ei puhuttu väljyydestä mitään!?
Kuka/missä välykset on alapalloissa todennut?
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
heikkirh
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 23:16

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja heikkirh »

Sama paikka l. RS-Huolto
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

:uuh:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Taitaa olla testaajalla ranteet löysinä. Jos leimalla ei valita, rok rok ...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
heikkirh
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 23:16

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja heikkirh »

Että nyt ei mene RS-Huollon morkkaamiseksi, niin kyllä olen itsekkin kuullut "siltäsuunnalta" kolinaa, l. käsittääkseni ongelma on olemassa meikäläisen autossa. Se on sitten eriasia, onko
välystä sillähetkellä niin paljon, että katsastajan tarvitsee asiaan puuttua. Eikö se ole hyvän korjamon merkki, että autoa tutkitaan vähän laajemminkin aina huoltojen yhteydessä?
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

heikkirh kirjoitti:Että nyt ei mene RS-Huollon morkkaamiseksi, niin kyllä olen itsekkin kuullut "siltäsuunnalta" kolinaa, l. käsittääkseni ongelma on olemassa meikäläisen autossa. Se on sitten eriasia, onko
välystä sillähetkellä niin paljon, että katsastajan tarvitsee asiaan puuttua. Eikö se ole hyvän korjamon merkki, että autoa tutkitaan vähän laajemminkin aina huoltojen yhteydessä?
Juu ei mollata RS-huoltoa, olen ollut tyytyväinen heidän toimintaan. Jos 'siltäsuunnalta' kuuluu kolinaa, niin tarkista iskareiden alakiinnitykset. Ainakin 2005 malleissa muistaakseni niitä on löystynyt ajossa. Nimimerkki 'CYR-759' eli Vesa M vahvistakoon aisan jos pitää paikkansa.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Iskareiden kiinnityksissä ei ongelmia ole ollut, mutta kolinaa on kuulunut S197 malleissa vakaajan kiinnityksen löystyessä. Lähinnä kolina ilmaantuu kun on vaihdettu uudet iskarit. Vakaajan kiinnitys etutolpaan löystyy johtuen väliin jäävästä maalista tai lukkomutterin pettämisestä. Hiomalla maalit kiinnityksen alta ja vaihtamalla mutterin ei ongelmaa synny. Ilkeä napina sieltä kuuluu.

Alatukivarsia on näihin vaihdeltu ns. "racekäyttöön" parempia, jotka on vahvempia, kevyempiä ja niissä on uretaanipuslat. Saatavissa myös säädettäviä.
Vialliset pallonivelet ei tuskin ole mikään yleismaailmallinen ongelma, kun ei asiasta ole isompaa ääntä pidetty meillä eikä valtameren takana.
Aina on toki mahdollista että valmistuksessa on virheellinen erä , niin Fordissa kuin muissakin merkeissä.
Tässä esim. vaihtoehtoja orggisten tilalle: http://www.bmrsuspension.com/?page=prod ... 1&catid=61
- Juha -
heikkirh
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 23:16

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja heikkirh »

Terve,
kiitos asiantuntevista kommenteista. Sain hyvää lisätietoa asiasta.
Avatar
MVQ
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Syys 2010, 13:48
Auto: Mustang GT convertible -06

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja MVQ »

Mullakin katsastus-setä sanoi että toisen puolen alapallonivel pitäis vaihtaa (06 GT convertible). Eli onnistuuko tuo pelkän palleron vaihto vai tartteeko vaihtaa koko setti? Tuolta toisesta ketjusta lueskelin että pitäis olla mahdollista vaihtaa itsekseenkin mutta ajattelimpa vaan varmistaa että onko jotenkin eri juttu uudemmissa.
Mustang GT convertible -06
Avatar
janneke
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 22:31
Auto: Mustang GT 2005 Edelbrock Supercharged

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja janneke »

Noissa menee kyllä alapalloja ja raidepäitä aika paljon, omaani vaihtanu ja ompa noita ollu asiakkaan autoissaki. Pokalle laitettu uudet tukivarret kun fordi ei muuta korjausta niihin anna, mutta omaani prässäsin usa partsin rasvanipalliset mallit, ehkä kestää pidempään.
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: gt 2006 alatukivarret

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

janneke kirjoitti:Noissa menee kyllä alapalloja ja raidepäitä aika paljon, omaani vaihtanu ja ompa noita ollu asiakkaan autoissaki. Pokalle laitettu uudet tukivarret kun fordi ei muuta korjausta niihin anna, mutta omaani prässäsin usa partsin rasvanipalliset mallit, ehkä kestää pidempään.
Jep
Selvittelin asiaa myös syvemmin tuossa taannoin pienellä soittokierroksella ja esim. US-Parts on myynyt alapalloja jo 30:neen S197 malliin. (ja hyllyssä on heti kymmeniä , jos joku tarvitsee)
Eli kun 2005+ autoja on noin 300kpl suomessa , voidaan puhua jonkin asteisesta tyyppiviasta. (ja kuinka paljon on alapalloja/tukivarsia mennyt muuta kautta kuin US-Parts)

Topicin kirjoituksiin viitaten, janneke, RS-huolto ja katsastusmiehet eivät ole väärässä tässä asiassa :uuh: .. minä olin, kun luulin että ei ole tyyppivika :oops:
Lieneekö näillä meidän routateillä joku osansa asiaan.... vain luoja tietää, jos sekään ....
- Juha -
Vastaa Viestiin