Modular 4.6 L 2V viritys
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
kaupallinen linkki mutta ihan hyvää asiaa http://modularheadshop.com/Articles/300 ... 0combo.htm
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Jep. Ihan sinitarralla ja dremelillä onnistuu. Mäntä ylös ja jaasusteippiä muuhun lohkon tasoon.
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Tässä skannattu artikkeli mitä bolt-on muutoksilla saatu aikaan
91 tmls ajetussa 02:GTssä. X-pipe rules
91 tmls ajetussa 02:GTssä. X-pipe rules

-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Talven aikana on windsorista menossa sisuskalut uusiksi. Koneeseen olisi tarjolla myös stroker kittejä, jolloin iskunpituus kasvaa 3.55 -> 3.750 ja kuutiot n. 301:seen. Mitä olen lukenut, niin vain öljypohja voi mennä uusiksi, muuten pitäisi sopia, ainakin nuo valukampurat. Kun kuitenkin on koneenaukaisu edessä ja osien vaihto, niin samalla vaivalla saisi tällä tavalla lisäpoweria.
Onko tiedossa jotain teknisiä ongelmia moiseen? Entä katsastukseen?
Onko tiedossa jotain teknisiä ongelmia moiseen? Entä katsastukseen?
Mustang GT vm.2000 Convertible
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Hyvä puoli on ainakin se että samalla rahalla mitä taotut vakiot maksaa, saa pitemmän iskun. Osat on mitoitettu halvimmissakin seteissä 800 heppaan.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Hyvä ettei tarvitse tuossa asiassa leiman kanssa tapella. Aluksi mietin tuota ahtamista, tai säilyttää ainakin tulevaisuuden optiona, mutta kun hieman luki mitä vaikeuksia on saada tällainen projekti katukuntoon, niin jää nyt tämän koneen kanssa tekemättä.
Mutta hyvä puoli tässä on, että nyt voi suunnitella projektin vaparina, eikä tarvi investoida osiin, jotka ahtimen kanssa kuitenkin vaihtuisi. Tässä mietinkin puristussuhteen nostamista. Vakiona koneessa 42cc kansilla on useimpien lähteiden mukaan 9.0, jossain taas lukee 9.7. Mikä liene totuus, mutta aika alhaisia lukemia kuitenkin. Tässä jos valitsisi osat niin, että päästäisiin n. 10.5, niin oltaisiin varmaan vielä turvallisella puolella. Mielessä tässä tietty tehonlisäys.
Noissa takokampuroissa on tietty hyviä, mutta myös pari huonompaa puolta:
- Joutuu koneistamaan lohkoa, jotta keskellä olevat tasapainot mahtuu pyörimään
- Hinta n. + 600e karkeasti lisää
Eli varmaankin pitäydyn valupuolella esim:
http://www.probeindustries.com/Probe_Ca ... /14204.htm
Tuo luvataan 500hv asti ja jos tehokansilla pääsen edes n. 380hv, niin projekti on onnistunut jo loistavasti.
Mutta hyvä puoli tässä on, että nyt voi suunnitella projektin vaparina, eikä tarvi investoida osiin, jotka ahtimen kanssa kuitenkin vaihtuisi. Tässä mietinkin puristussuhteen nostamista. Vakiona koneessa 42cc kansilla on useimpien lähteiden mukaan 9.0, jossain taas lukee 9.7. Mikä liene totuus, mutta aika alhaisia lukemia kuitenkin. Tässä jos valitsisi osat niin, että päästäisiin n. 10.5, niin oltaisiin varmaan vielä turvallisella puolella. Mielessä tässä tietty tehonlisäys.
Noissa takokampuroissa on tietty hyviä, mutta myös pari huonompaa puolta:
- Joutuu koneistamaan lohkoa, jotta keskellä olevat tasapainot mahtuu pyörimään
- Hinta n. + 600e karkeasti lisää
Eli varmaankin pitäydyn valupuolella esim:
http://www.probeindustries.com/Probe_Ca ... /14204.htm
Tuo luvataan 500hv asti ja jos tehokansilla pääsen edes n. 380hv, niin projekti on onnistunut jo loistavasti.
Mustang GT vm.2000 Convertible
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Tuleeko valuakseli paljon halvemmaksi kuin tämä http://www.modmaxracing.com/product_p/eag16404.htm , tuossa tulee kuitenkin kunnon kiertokanget ja männät ym. Itse laittaisin ylikokomännät, niin olis samalla sekin. Pytyt oikeasti pyöreät (kunnon koneistamo) ilman kulumaa.
Viimeksi muokannut Pappacosworth, 28 Syys 2012, 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
tälläinen Fordiin on saatu vasta kun ecuna on Spanish Oak eli -05 uudemmat. Eli nakutustunnistimen ohjelmointi ja ohjainlaitteen teho ei ole riittävän hyvä suodattamaan pois muita mekaanisia ääniä, jo nokan vaihto isompinostoiseen aiheuttaa virheellisiä nakutussignaaleja.Jos autossa on nakutuksen tunnistin, joka hoitaa asian oikein
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Joo lohko menee koneistamoon ja tehdään kaikki tarvittava. Maileja tässä on rutosti, joten on varmaan aikakin. Koneprojektin toteuttaa alan ammattilainen, jotta eiköhän tästä hyvä kehkeydy.
Nokista olen alustavasti kaavaillut esim:
http://www.trickflow.com/partdetail.asp ... toview=sku tai
http://www.compperformancegroupstores.c ... ODFCAM2VXE
En minä näistä sen enempää ymmärrä, muuta kun sanotaan, että vääntää pitäisi.
Ok, täytyy siis pysyä mieluummin kympin hujakoilla tuossa puristussuhteessa. Nakutunnistinta ei näissä 2V:ssä ole, cobrassa kyllä.
Just tuollainen kuin tuo Eaglen satsi olisi tähtäimessä, eli cast steel crankshaft, Forged rods, forged pistons. Hieman tietty voisi olla enemmän puristuksia kuin 9.5, vai meneekö turhanhieromiseksi.
Nokista olen alustavasti kaavaillut esim:
http://www.trickflow.com/partdetail.asp ... toview=sku tai
http://www.compperformancegroupstores.c ... ODFCAM2VXE
En minä näistä sen enempää ymmärrä, muuta kun sanotaan, että vääntää pitäisi.
Ok, täytyy siis pysyä mieluummin kympin hujakoilla tuossa puristussuhteessa. Nakutunnistinta ei näissä 2V:ssä ole, cobrassa kyllä.
Just tuollainen kuin tuo Eaglen satsi olisi tähtäimessä, eli cast steel crankshaft, Forged rods, forged pistons. Hieman tietty voisi olla enemmän puristuksia kuin 9.5, vai meneekö turhanhieromiseksi.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Re: Modular 4.6 L 2V viritys


Mikä siinä yleensäkään on ideana, että samassa? kanavassa on kaksi anturia? Tai ainakin se äkkiä katsoen näytti siltä, että olisi samaa kanavaa. Ensiksi luulin, että toinen on imuilman lämpötila ja toinen jäähdytysnesteen lämpötila.
EDIT: Tuossa kuvassakin näkyy tuo sulkutulppa uuden mallin imusarjassa termarikotelon vieressä. Samanlainen tulppa tuli kyllä mukana, mutta irtonaisena...
Jostain syystä tuossa ei näy vanhassakaan mallissa olevan sitä paikkaa.
Mustang GT -96 convertible
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
mul on tuollainen systeemi reikä ja siihen kierteet. toinen anturi on boksille ja toinen kapiiniin lämpömittarille
live fast die young and have fun
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Juu siihen se kai tarvii vaan kairata. 3/8in. NPT on kierre.
Helsingistä löyty semmonen pulju kuin putkikierre.fi missä näky olevan joka lähtöön kierretappeja joten tilasin sieltä.
Toihan on ilmeisesti vain lämpömittarin anturi eli ei moottorin toimintaan vaikuta, mutta johonkin se jossain vaiheessa kumminkin tarvii viritellä joten nykäsin vielä imusarjan sen verran irti. Nythän se menee jo rutiinilla
Aika jännää touhua vaan Ford racingillakin kun ilmeisesti jossain sarjoissa toi reikä on valmiina ja jossain ei. Mullakin tuli kyllä sulkutulppa mukana tohon, mutta reikä oli jääny tekemättä...
Helsingistä löyty semmonen pulju kuin putkikierre.fi missä näky olevan joka lähtöön kierretappeja joten tilasin sieltä.
Toihan on ilmeisesti vain lämpömittarin anturi eli ei moottorin toimintaan vaikuta, mutta johonkin se jossain vaiheessa kumminkin tarvii viritellä joten nykäsin vielä imusarjan sen verran irti. Nythän se menee jo rutiinilla

Aika jännää touhua vaan Ford racingillakin kun ilmeisesti jossain sarjoissa toi reikä on valmiina ja jossain ei. Mullakin tuli kyllä sulkutulppa mukana tohon, mutta reikä oli jääny tekemättä...
Mustang GT -96 convertible
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Tuossa vähän dynokäppyrää kun nyt lopulta on saatu koneeseen vähän osaa kiinni.
Seuraavaksi varmaan tarvii ruveta ahtamaan kun alkaa taas tekemään tehoa lisää mieli.
Tähän mennessä tehtyä:
-Pi imusarja
-Pi nokat
-Isompi kaasuläppäkotelo
-Bbk lyhyet peltisarjat
- Standalone moottorinohjaus yksikkö ( jonka merkkiä en tähän hätään muista kun autokin on vielä pajalla...
)
- x-flow putkisto
Yllättävänkin hyvin on lisää tehoa tullut kun ei konekaan ole enää mikään uusi.
Seuraavaksi varmaan tarvii ruveta ahtamaan kun alkaa taas tekemään tehoa lisää mieli.
Tähän mennessä tehtyä:
-Pi imusarja
-Pi nokat
-Isompi kaasuläppäkotelo
-Bbk lyhyet peltisarjat
- Standalone moottorinohjaus yksikkö ( jonka merkkiä en tähän hätään muista kun autokin on vielä pajalla...

- x-flow putkisto
Yllättävänkin hyvin on lisää tehoa tullut kun ei konekaan ole enää mikään uusi.
- Heinaee
- Aktiivi
- Viestit: 82
- Liittynyt: 05 Loka 2014, 16:23
- Auto: Ford Mustang GT -97 4.6
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Nostellaas vähän tätä aihetta, onko kone vai pyörä teho tossa paperissa?
-97 4.6 2v
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Amerikan mantereella tuo olisi varmasti pyöräteho, Sporttiauton lapulla koneteho.
Ero on itse asiassa suurin piirtein se mitä häviää jenkkipojan tekemästä koneesta merimatkan aikana pohjolaan

66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
93' Corvette LT1 6 speed