gt 2006 alatukivarret
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: gt 2006 alatukivarret
Olen kanssa vaihtanut/prässänt omaan autoon nipalliset alapallo nivelet
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: gt 2006 alatukivarret
Oliko v..tumainen homma ?
Sen verran kurkkasin auton alle että ilmeisesti tukivarren etummainen pultti ei mahdu tulemaan pois ilman hammastangon purkamista. ... vai ?
Ei taida pystyä tukivarret paikallaan pelkkiä niveliä mitenkään vaihtamaan ?
nimimerkillä: pientä välystä havaittavissa myös
Sen verran kurkkasin auton alle että ilmeisesti tukivarren etummainen pultti ei mahdu tulemaan pois ilman hammastangon purkamista. ... vai ?
Ei taida pystyä tukivarret paikallaan pelkkiä niveliä mitenkään vaihtamaan ?
nimimerkillä: pientä välystä havaittavissa myös

- Juha -
Re: gt 2006 alatukivarret
Saa sen pallukan vaihdettua alavarren pois ottamattakin, siihen vaan pitää olla tykalu jos ei ole sen saa tehtyä. Valmistin sakemannin kostoon sellasen työkalun millä saa pallon pois ja takaisin. Pikkasen tuumailua ja homma hoituu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: gt 2006 alatukivarret
Ei ollu mikään iso homma, mutta kunnon prässi pitää olla 

- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: gt 2006 alatukivarret
Ei kai noita alkuperäisen korkuisia alapalloja kannattais oikeestaan laittaa enää kuluneiden tilalle jos on madaltanut alustaa. http://www.steeda.com/store/steeda-x5-b ... stang.html
Mutta jos ei se oo niin justiinsa miten auto käyttäytyy radalla ja ääritilanteissa niin sittenhän se on sama
Tässä myös hyvä vaihtoehto alkuperäisen tukivarren korvaamiseen: http://store.kennybrown.com/product/fro ... -and-shelb Painon säästöäkin tulisi 7.6kg/pari alkuperäisiin tukivarsiin verrattuna.
Mutta jos ei se oo niin justiinsa miten auto käyttäytyy radalla ja ääritilanteissa niin sittenhän se on sama

Tässä myös hyvä vaihtoehto alkuperäisen tukivarren korvaamiseen: http://store.kennybrown.com/product/fro ... -and-shelb Painon säästöäkin tulisi 7.6kg/pari alkuperäisiin tukivarsiin verrattuna.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: gt 2006 alatukivarret
No niin, pudotin tukivarret pois ja huomenna pääsee prässäileen uusia ala-palloja paikalleen.
Kun irroittaa raidepäät niin alatukivarren pultti mahtuu juuri ja juuri tulemaan ilman hammastangon irroitusta.
Eli puolessa tunnissa on tukivarret kädessä amatööriltäkin.
Nuo Us-Partsin nipalliset ala-pallot ei ole orggis-korkuiset ja näyttää aivan samalta kuin Steedan sivuilla.
Kun irroittaa raidepäät niin alatukivarren pultti mahtuu juuri ja juuri tulemaan ilman hammastangon irroitusta.
Eli puolessa tunnissa on tukivarret kädessä amatööriltäkin.
Nuo Us-Partsin nipalliset ala-pallot ei ole orggis-korkuiset ja näyttää aivan samalta kuin Steedan sivuilla.
- Juha -
Re: gt 2006 alatukivarret
Itse harkitsen noita Steedan alapalloja, ihan vaan sen takia että jos ne kestäis paremmin kuin Fordin osat kun hintakaan ei paljoa eroa OEM osasta, n. $30/pariNoNeed4Boost kirjoitti:Ei kai noita alkuperäisen korkuisia alapalloja kannattais oikeestaan laittaa enää kuluneiden tilalle jos on madaltanut alustaa. http://www.steeda.com/store/steeda-x5-b ... stang.html
Mutta jos ei se oo niin justiinsa miten auto käyttäytyy radalla ja ääritilanteissa niin sittenhän se on sama![]()
Tässä myös hyvä vaihtoehto alkuperäisen tukivarren korvaamiseen: http://store.kennybrown.com/product/fro ... -and-shelb Painon säästöäkin tulisi 7.6kg/pari alkuperäisiin tukivarsiin verrattuna.
mikä sitten mahtaa olla oikeasti vaikutus ajettavuuteen, en aio rata-autoa alkaa rakentaan vaikka onkin tullut ostettua vähän sitä sun tätä

mutta jos tolla saa madalletun auton renkaan asentoa korjattua niin ei kai se voi asia huono olla

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: gt 2006 alatukivarret
Mutta ammatti miehellä menee vähintää tunti, pitää puhua puhelimessa vielä kaks tuntia sen jälkeenki...pokkinen kirjoitti:No niin, pudotin tukivarret pois ja huomenna pääsee prässäileen uusia ala-palloja paikalleen.
Kun irroittaa raidepäät niin alatukivarren pultti mahtuu juuri ja juuri tulemaan ilman hammastangon irroitusta.
Eli puolessa tunnissa on tukivarret kädessä amatööriltäkin.
Nuo Us-Partsin nipalliset ala-pallot ei ole orggis-korkuiset ja näyttää aivan samalta kuin Steedan sivuilla.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: gt 2006 alatukivarret
Katsastussetä kirjoitti lappuun, että alapallonivelet vaihdettava. US Partsista tuli postitse parissa päivässä ja nyt aloin hohhaileen vaihtamista mutta järeähkön prässin tuossa taitaa tarvita. Sattuuko Jyvässeudulla jollakin olla sopivaa työkalua tehtynä (tai muuten vaan olemassa) jota sais lainata tahi vuokrata?
Ja kyseessä S197 vm 2008
Ja kyseessä S197 vm 2008
Re: gt 2006 alatukivarret
Alapallot vaihdettu! Korjausoppaan ohjeilla lähti koko alatukivarsi irti ja sitten prässillä vanhat pallonivelet pois ja uudet tilalle. Tiukassa olivat, 8tn näytti prässin mittari ennen kuin napsahti irti. Kyllä olis käsiprässin kanssa tullu äitiä ikävä jos olis tukivarsi paikallaan yrittäny nirhiä :S
Nyt on tän vuoden leima paperissa ja musti lähtee talviunille!
Nyt on tän vuoden leima paperissa ja musti lähtee talviunille!
- Redfire06
- Aktiivi
- Viestit: 95
- Liittynyt: 31 Touko 2007, 09:20
- Auto: Mustang GT 2006
- Paikkakunta: Tampere
Re: gt 2006 alatukivarret
Paljonko on Karppa2 kilometreja kun menivät jo vaihtoon?
Marko
Marko
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid

Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
Re: gt 2006 alatukivarret
Ei ole kuin vajaat 54 tkm. En tiedä mikä tuolle olis selitys ku noin "pienillä" kilometreillä jo välystä: Keulahan on painava, renkaat leveähköt, rouva kääntää rattia auton vielä ollessa paikallaan, Fordin laatu ymsRedfire06 kirjoitti:Paljonko on Karppa2 kilometreja kun menivät jo vaihtoon?
Marko

Jälkiviisaana vois ehkä sanoa, että orkkis pallonivelen kestoa ja ikää vois ennaltaehkäisevästi lisätä laittamalla rasvanipan kupin pohjaan (kuten tuossa tarvike-nivelessä on) ja säännöllisesti turauttamalla prässillä sinne rasvaa. Nippa olis helppo laittaa; keula ylös, alhaalta päin reikä ja siihen nippa.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: gt 2006 alatukivarret
Justii vaihoin meiän maseratiin alapallot, 275000 mittarissa ja pomppas leimalta... Veemäistä hommaa mutta pakko laittaa 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.