virranjakaja

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

virranjakaja

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Moikka! Pitäisi musseen kärjetöntä syttyä laittaa ja koneena on vissiin 1970 351w. Mahtaako siis tämä jakaja sopia suoraan http://www.ebay.com/itm/FORD-351W-WINDS ... 5d&vxp=mtr

Tuossa pitäisi siis kaikki olla elektronista jo, puolan tuo vaatii mutta se löytyy tietysti jo ennestään. Oon petronixiäkin miettinyt mutta ainakin ameriikan pojaat väittää sitä epäluotettavaksi vaihtoehdoksi.

Kertokaas nyt hieman omia mielipiteitä että kannattaako ottaa tuollainen kokopuola vai esim petronix tms?
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

sitten löytyi vielä kaksi eli tälläiset: http://www.ebay.com/itm/NEW-HEI-IGNITIO ... 8f&vxp=mtr

Ja tämä : http://www.ebay.com/itm/SBF-351W-HEI-DI ... a0&vxp=mtr

tuossa toisessa tulisi johdotkin mukana valmiiksi ja hinta ei näytä olevan mikään älyttömän paha...

Tuo sininen kiinnostais kun on tuhdit johdot mukana kun omassa on 7mm.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Late »

Mun mielikuvan mukaan Pertronix on kyllä enemmän luotettavaksi kommentoitu. Kestää käytössä vuosikausia, systeeminä vähän sellainen "asenna ja unohda". Ainakin jos kyse ei ole mistään kovin korkealle viritetystä moottorista. Itselläkin ollut Pertronix täysin huoleton keksintö. Ja ken sitä arvostaa niin senhän saa piiloon orkkis jakajankannen alle, pysyy vakiolook konehuoneessa.
Late

-84 Mustang SVO
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Jos Heippa-mallia haet, niin itse olen tykännyt DUIsta, eli Davis Unified Ignition. Amerikan made by Performance Distributor. Voihan noista kiinalaisistakin löytyä toimivia yksilöitä. Onhan noi kiinalaiset hurjan paljon halvempia, noin prosentuaalisesti. Itse olen vaan ajatellut, että sytkän ja kaasarin kanssa ei kannata nuukailla, ne on kuitenkin pieni osuus koko budjetista suhteessa niiden osuuteen auton toimintavarmuudessa.
mikkok
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 12:44
Auto: 1955 kupla supercharged
1956 lincoln premiere
1972 kupla
1996 GT Convertible
…ja pari käyttistä
Paikkakunta: Lpr

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja mikkok »

Jos jakaja ei muuten ole kulunut väljäksi niin petronix on ihan jees...
Arto65FB kirjoitti:Jos Heippa-mallia haet, niin itse olen tykännyt DUIsta, eli Davis Unified Ignition. Amerikan made by Performance Distributor. Voihan noista kiinalaisistakin löytyä toimivia yksilöitä. Onhan noi kiinalaiset hurjan paljon halvempia, noin prosentuaalisesti. Itse olen vaan ajatellut, että sytkän ja kaasarin kanssa ei kannata nuukailla, ne on kuitenkin pieni osuus koko budjetista suhteessa niiden osuuteen auton toimintavarmuudessa.
Onhan näillä hieman eroa hinnassa :shock: http://www.ebay.com/itm/Davis-Unified-I ... c6&vxp=mtr
Kiinan ihme kyllä houkuttaisi minuakin hinnan puoleen ja eikös se ollut että "köyhän kannattaa aina ostaa halpaa, se tulee ajanmittaan kalliiksi ja kallis on aina laadukasta" :lol:
p.s.Tehdäänkö MSD tai Mallory nykyään myöskin Kiinassa?
- shine can never replace attitude -
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

mikkok kirjoitti:Jos jakaja ei muuten ole kulunut väljäksi niin petronix on ihan jees...
Arto65FB kirjoitti:Onhan noi kiinalaiset hurjan paljon halvempia, noin prosentuaalisesti. Itse olen vaan ajatellut, että sytkän ja kaasarin kanssa ei kannata nuukailla, ne on kuitenkin pieni osuus koko budjetista suhteessa niiden osuuteen auton toimintavarmuudessa.
Onhan näillä hieman eroa hinnassa :shock: http://www.ebay.com/itm/Davis-Unified-I ... c6&vxp=mtr
Kiinan ihme kyllä houkuttaisi minuakin hinnan puoleen ja eikös se ollut että "köyhän kannattaa aina ostaa halpaa, se tulee ajanmittaan kalliiksi ja kallis on aina laadukasta" :lol:
p.s.Tehdäänkö MSD tai Mallory nykyään myöskin Kiinassa?
Pertronix tai itse asiassa sitä edeltävä Perlux oli mulla edellisessä jakajassa ja sekin tehtävänsä toimitti. Mutta hyvinpä tuo DUIkin on toiminut kohta öö, 13 vuotta, kohtuuhinta minusta, jos laskee hinta / huolettomat vuodet. Tack för Mexico, se on nyt myös roller cam compatible. Nykyään tuota saa valmiiksi rullanokalle sopivana.
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Kiitokset vastanneille! Kyllähän noita malleja tosiaan löytyy ja on se niin että makuasiahan tämä tuntuu olevan enimmäkseen ja toiminta varmuus kysymys. Petronix taitaa olla järkevin vaihtoehto koska silloin kaikki pysyy ns orkkis lookissa puolaa lukuunottamatta.

No täytyy hieman tsekkailla vaihtoehtoja talven aikana ja miettiä mihin sitä sitten päätyy :)
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Jos vaihtohdot ois Pervonix ja nuo linkkien halvat Procomp = Procrap jakajat niin jälkimmäiset kannattanee unohtaa kokonaan. Niissä on halpaa kaikki muukin, ei vain hinta ;) Malloryn nimeen vannovia on paljon kuin myös vihaajia ja sama koskee MSD:tä, mutta jostain syystä näitä konepeltien alla enimmäkseen näkee, joten eivätköhän nuo aikalailla kuranttia tavaraa liene.
Itelläni Clevessä ollut muutaman vuoden Malloryn E-Fire eikä kerrassaan mitään negatiivista sanottavaa.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Itsellä viime keväänä laitettu petronix III jakajanineen puolineen päivineen. Olen ollu tyytyväinen, vielä ei ainakaan moitetta. Lähes vakio konees kiinni.
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

kyl mä taidan siihen pervonixin puoleen kääntyä kun näitä vaihtoehtoja katselee. Pervonixin saa tarjouksella 148$ ja siinä tulee puola ja tulpan johdot jo siihen hintaan mukana kun taas nämä kokonaiset jakakat maksaa tosiaan melkein 400€.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Amerikan juntit puuhuu paskaa, petro on varatoimisempi kuin moni muu kärjetön viritys. Ittellä on ollut tuossa konissani jo vuosia petro syttyä hoitamassa, eikä ongelmia. muut kärjettömä kyrvähtää kun tulee pienikin oikosulku, kaverille annoin apuvirtaa ja se perkele tummpasi kaapelit nurinkurin niin että lyijyinen kaapelikenkä melkein suli akunpäälle käydessä, eipä petro pimentynyt. toimii edelleen sama konstruktio. Heissä on ongelmallista ylisuuri koko ottaa kiinne imusarjaan, eedelin rbm imarin kannssa. Ja mikä petrossa on erinomaista, se menee entiseen jakajaan, kärkien paikalle. Asennus aika noin varttitunti, helppoa kuin heinän teko.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Senverran vellä puolustan petroa että, siihen pakettiin ei tule mitään ylimäärisiä laatikoita ruuvattavaksi konetilaan, eikä ylimääräisiä häiriöalttita johtovirityksiä. Vain 2 johtoa puolalle ei muuta. Ja laulaa korkeelta ja kovaa siinä kuin montasataa maksavilla MST ynnä mallory ynnä muut viritykset. Näissäkin asioissa on se perstuntuma parastuntuma, eikä se että on 100 sivua tokumenttiä luvettavana, ja kymmeniä yli viisaita syöttämässä omia mielipiteitään. jota ei tietenkään voi kieltää, Onhan tämä sanalle vapaamaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

kyllä nyt kun näitä vaihtoehtoja on tullut punnittua niin kyllä se petro on mun juttu myös. Ei tosiaan tuu mitään lisä bokseja yms sähkö härveleitä yhtään ylimääräisiä jne ja kerran sama hyöty.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Omassa mustissa tää:

http://www.summitracing.com/parts/msd-8352

Muuten oikeen passeli mutta sähköjen kans sai vähän painia,ei tykänyt esivastuksesta kun taas MSD Blaster3 puola tartti semmosen. Samoten tuo junttavuu aika tiukkaan paikalleen, saa aika lujasti punnertaa jos säätelee ennakoita. Joten "ready-to-run" ei ihan pitänyt paikkaansa ;-) Summarum hyvin nyt pelittää ja varmaan auttoi saamaan autosta tuon 320hp ja sopiihan tuo paikalleen myös vaikka RPM imusarja autossa paikallaan.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: virranjakaja

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Mulla olis avaamattomassa paketissa ylimääräinen tällainen jos kiinnostaa:

http://www.summitracing.com/parts/crn-7 ... /year/1967
1966 HT 347 Stroker
Vastaa Viestiin