Moottorin vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Ei taida missään myöskään olla kieltoa mitata tehoa takapyörältä?
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Futurage »

kaara91 kirjoitti:Nyky tietokoneohjelmalla toimivat yksinkertaisetkin, inertiajarrut mittaavat tietyn rulienmassan päällä kiihdyttävän voiman moottorin kiihdyttäessä kierroksia ylöspäin. Vedon jälkeen auto rullaa kierrokset rullien päällä hidastuvalla nopeudella ja tietokone laskee laskevasta kierrosluvusta voimansiirron häviötehon ja lisää sen kiihdytyksessä saavutettuun tehoon. Näin saadaan moottorin nettoteho suoraan piirtoon. Muutoskatsastusta ajatellen vetopyörätehot ei kelpaa. Paperista on käytävä ilmi moottoriteho. Renkaan pehmeys ja ilmanpaine vaikuttaa lopputulokseen jonkin verran.
Näin se menee. Koko hommalla paperiteholukuineenhan ei ole juurikaan tekemistä todellisuuden kanssa. Katsastusasemienhan on pakko tietysti pakko noudattaa papereihin kirjattuja normeja, vaikka niillä ei olekaan todellisen tehon kanssa ( ja sen vitun " liikenneturvallisuuden" ) kanssa minkäänlaista kontribuutiota. Voi ihan oikeesti perse tätä Suomen takapajuisuutta tässä asiassa.
Samasta autosta / moottorista saadaan vaikka minkälaisia teholappuja, erityisesti näin haluttessa. 8)
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Futurage kirjoitti:Näin se menee. Koko hommalla paperiteholukuineenhan ei ole juurikaan tekemistä todellisuuden kanssa. Katsastusasemienhan on pakko tietysti pakko noudattaa papereihin kirjattuja normeja, vaikka niillä ei olekaan todellisen tehon kanssa ( ja sen vitun " liikenneturvallisuuden" ) kanssa minkäänlaista kontribuutiota. Voi ihan oikeesti perse tätä Suomen takapajuisuutta tässä asiassa.
Samasta autosta / moottorista saadaan vaikka minkälaisia teholappuja, erityisesti näin haluttessa. 8)
Täytyy Ville sanoa, että arvostan sinua tosia paljon kaverina ja promottorina, mutta Ford Nationals nokkamiehenä sinun pitäisi unohtaa tuo liikenneturvallisuuden mollaaminen. Se on tärkeä asia jota Fmoc & FFCF edistävät tarjoamalla mahdollisuuden rankaista autoa turvallisesti suljetulla alueella. Se on sitten toinen juttu mitä kukin henkilökohtaisesti tuolla puuhastelee, tai mistä puhutaan porukassa, mutta organisaation suulla ajateltuna me tai te, tai sinä ei voi sanoa julkisesti "vittuun liikenneturvallisuus".

Tapani Kansallakin on miljoonia kilometrejä takana tienpäältä ja se on silti yksi evoluution ihme että on hengissä ja ehkä pöllöin kuski heti erään tositv sarjan kuskien jälkeen.

"Katsastusasemienhan on pakko tietysti pakko noudattaa papereihin kirjattuja normeja, vaikka niillä ei olekaan todellisen tehon kanssa kanssa minkäänlaista kontribuutiota". Onko tämä nyt sitten huono asia? Mielestäni tuo on juuri se takaportti jolla voidaan toteuttaa villejäkin autoja, jos tuokin asia yritettäisiin tasapäistää jotekin, niin kohta kaikissa autoissa on gps paikantimet joilla mitataan esim. kiihtyvyyttä ja nopeuksia - aina kun oikea nilkka suoristuu niin tulee automaattinen sakkolappu kotio? Puolestani tämä nykyinen normisto on tarpeeksi toimiva, se eliminoi hetken mielijohde rakentajat & testaajat, mutta jos joku oikeasti jotain haluaa ja on tekemisen meininkiä ja halua saattaa projekti maaliin niin bingo. Isotehoisia autoja kadulla ja leimattuja, selkeät säännöt - not bad eh?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Nyt Jari oiko lukua: liikenne turvallisuus on heittomerkeissä, millä tarkoitetaan näennäistä liikenneturvallisuutta. Ei tuossa mitään jeesustelun tarvetta minusta ilmene :nenu: :nenu:

Pykäliä on pykälien perään, mutta sehän se on Suomessa tyyli, oli kyse mistä vaan. Muualla sama meininki, mutta takaporteista mennään useammin kuin etu.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Antti66HT kirjoitti:Nyt Jari oiko lukua: liikenne turvallisuus on heittomerkeissä, millä tarkoitetaan näennäistä liikenneturvallisuutta. Ei tuossa mitään jeesustelun tarvetta minusta ilmene :nenu: :nenu:

Pykäliä on pykälien perään, mutta sehän se on Suomessa tyyli, oli kyse mistä vaan. Muualla sama meininki, mutta takaporteista mennään useammin kuin etu.
Näin minäkin tuon kirjoituksen tulkitsen. Kyllä liikenneturvallisuus vaarannetaan ihan muilla laitteilla kuin tehokkailla autoilla. Kuinkahan moni päättäjä sallisi mopoautot, jos joutuisi vaikka kuukauden päivät niillä liikenteessä tulppana ajelemaan?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Okei, luin siis mielelläni väärin. Toivottavasti weli wilholle ei jäänyt mitään hampaan lanuriin!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tuskinpa vaan. Ja jotta pysytään aiheessa niin voin mainita että meinaan vaihtaa moottorin. 4.2 kiinni leikannut kutonen vaihtuu jossain vaiheessa 4.2 mukavasti kehräävään vastaavaan. Pussihousuja tässä jo sovittelen jalkaan...
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Antti66HT kirjoitti:Tuskinpa vaan. Ja jotta pysytään aiheessa niin voin mainita että meinaan vaihtaa moottorin. 4.2 kiinni leikannut kutonen vaihtuu jossain vaiheessa 4.2 mukavasti kehräävään vastaavaan. Pussihousuja tässä jo sovittelen jalkaan...
:asking02:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja jls »

Antti66HT kirjoitti:Tuskinpa vaan. Ja jotta pysytään aiheessa niin voin mainita että meinaan vaihtaa moottorin. 4.2 kiinni leikannut kutonen vaihtuu jossain vaiheessa 4.2 mukavasti kehräävään vastaavaan. Pussihousuja tässä jo sovittelen jalkaan...
Leipoko kaitsu?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

hys hys.. ;)
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Nykyaikainen auto vilkuttelee valoja mutta tuntuu turvalliselta vaarallisen lähelle fysiikan lakien vastaista tilannetta ja saattelee kuljettajan helposti "rajojen" tuolle puolen

Early Mustang oli taasen aikaansa edellä 50 vuotta. Jotakuinkin vakioalustainen early pirteällä tekniikalla viestii kuljettajalle voimakkaasti asetelman jo lähtökohtaisesti fysiikan lakien vastaisesta tilanteesta lähes digitaalitekniikkaan verrattavalla tarkkuudella. Varoitusvalojen sijasta tämä alkukantainen järjestelmä käyttää pelkoa ja itsesäilytysvaistoa. Tietyn tilannenopeuden jälkeen auto muuttuu automaattisesti arvaamattomaksi ja pelottavaksi. Ihailtava ajonhallintajärjestelmä jo -60 luvulla!
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

MONTTU kirjoitti:Nykyaikainen auto vilkuttelee valoja mutta tuntuu turvalliselta vaarallisen lähelle fysiikan lakien vastaista tilannetta ja saattelee kuljettajan helposti "rajojen" tuolle puolen

Early Mustang oli taasen aikaansa edellä 50 vuotta. Jotakuinkin vakioalustainen early pirteällä tekniikalla viestii kuljettajalle voimakkaasti asetelman jo lähtökohtaisesti fysiikan lakien vastaisesta tilanteesta lähes digitaalitekniikkaan verrattavalla tarkkuudella. Varoitusvalojen sijasta tämä alkukantainen järjestelmä käyttää pelkoa ja itsesäilytysvaistoa. Tietyn tilannenopeuden jälkeen auto muuttuu automaattisesti arvaamattomaksi ja pelottavaksi. Ihailtava ajonhallintajärjestelmä jo -60 luvulla!
:lol: :lol: Niin ristuksen tosi!! Toisaalta en tykkää ajonhallintajärjestelmistä ja tuostakin pyrin pääsemään eroon, tosin autosta luopumatta!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja venni100 »

No niin. Mustang on muutoskatsastettu ja auton kanssa käyty Dynossa parolassa. Nää tehtiin jo elokuussa.
Ei sit irronnu ihan sellaisia lukemia kuin Ford racing lupaa.
Moottori on Ford racing M-6007-302 grate engine.
Imusarja Weiand street warrior.Kaasari holley 650 CFM ultra double bumper ja Sytytys Msd ready to run.
Lisäksi moottoriin vaihdettiin heti uutena nokka-akseli .
http://www.summitracing.com/parts/fms-m-6250-f303
Ford racing on laittanut tälläisen tehtaalla.http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /overview/
Mitä mieltä olette olisko nokan vaihdolla takaisin alkuperäiseen parempaa vaikutusta?
Ja ne lukemat oli takapyöristä mitattuna 232hp/5476rpm.Vääntöä 367/3595rpm.
Itse olin aika pettynyt kun konetta silloin mulle myytiin 340hp.Miten alkaisitte tästä kehittämään moottoria tehokkaammaksi?
Tässä vielä dyno lappu:
Liitteet
img008.jpg
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Onkohan nuo dynon kertoimet ihan oikein? On kummallista jos jäädään noin kauaksi luvatusta. Paljonko tuo olisi vauhtipyörältä tai kampuran päästä?
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Kyllä sytytys pitäs olla paikallaan .Ennakkoa lisättiin säädössä.Pakosarjoina on Hendman hedderssin long tubet ja putkistona magnaflow.
Vastaa Viestiin