Epoksi on kovaa tavaraa ja kestää sinkkipohjalla jopa upotusrasitusta suolavedesssä.Itse olen omiin projekteihin käyttänyt tällä metodilla ja kyllä mielestäniVille K kirjoitti:Peltikirkkaalle pinnalle mun mielestä hyvä vahva kerros epoksia molemmille puolille. Alapuolelle sitten lisäksi päällemaalattavaa kiveniskumassaa niille kohdin mihin hiekkasuihkut osuu, ja sitten pintamaali esim. auton värillä, tai mustalla tai millä haluaa.. Sisäpuoli menee varmaan ihan tolla epoksilla, tai jos haluaa niin voihan sen vielä maalata jollain sopivalla värillä.
EPoksi istuu pohjassa todella lujassa, eikä siitä mene kosteus läpi. Joskus vuosia sitten rakensin yhden mk1 escortin, joka hiekkapuhallettiin ja maalattiin silloin epoksilla heti puhalluksen jälkeen, ny jokunen aika sitten auton nykyinen omistaja alkoi rakentamaan siitä historic-kilpuria, ja kyseli millä se on maalattu, kun ei meinannut lähteä korkeapainepesussakaan..
Näin tekisin itse toistamiseenkin, mutta mielipiteitä on varmaan monia.
kestää hyvin.Näin 10 vuoden maalarinkokemuksella+harrastelut voin sanoa että on hinta-laatusuhteeltaan oikein käytettynä hyvä pohjamaali autoonkin.Lisäksi ei ole liian kova hiokkaan mutta sekoitus-suhteen kanssa on oltava tarkkana.Liika tai liian vähän määrä kovetinta tekee maalin lähes sietämättömäksi hioa.Epoksissa
on myös ruostetta torjuvia "inhibaattoreita" eli sitä voi periaatteessa maalata hieman epäpuhtaallekkin pinnalle, kuten usein teollisuudessa tehdäänkin.
Tässä -76
Fury Stw jonka aikoinaan käpistelin, hiekkaa meni varmaan 400kg puhaltaessa, osaan korista tuli sinkkipohja ja osaan pelkkä epoksi+pur pinta, Pur-lakka.
Tämä kokoisekseen uskomattoman kovaa kulkeva hirviö on siis kokonaan maalattu teollisuusväreillä, toki hieman pilveilee mutta välttää jos ei katso liian
tarkkaan..Lienee helsingin seudulla edelleen...valitan "väärän" konsernin auton kuvia tässä topikissa mutta jos annatte anteeksi tämän kerran...
