Putkisto?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
sininenIII
Hiljaisempi
Auto: 1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
Viesti:

Re: Putkisto?

Viesti Kirjoittaja sininenIII »

Lotkotusta , peltisarjat, 2.5" tuplat ilman h-putkea, Dynomaxin Super Turbo vaimentimet, koneena 351C, Compin 280magnum nokka jne..:
http://youtu.be/6xDRCwxRvdk
Sekä hieman kabiiniääniä, pitelin kameraa oikella kädellä joten mitään hullumpaa en yrittänyt tällä videolla :)
http://youtu.be/wXxzHn_91aE
Putket ulottuu perille asti, pystyy keskustelemaa sisällä ja koneen äänet kuuluu aika mukavasti.
1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
hannu
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996

Viesti Kirjoittaja hannu »

sininenIII kirjoitti:Lotkotusta , peltisarjat, 2.5" tuplat ilman h-putkea, Dynomaxin Super Turbo vaimentimet, koneena 351C, Compin 280magnum nokka jne..:
http://youtu.be/6xDRCwxRvdk
Sekä hieman kabiiniääniä, pitelin kameraa oikella kädellä joten mitään hullumpaa en yrittänyt tällä videolla :)
http://youtu.be/wXxzHn_91aE
Putket ulottuu perille asti, pystyy keskustelemaa sisällä ja koneen äänet kuuluu aika mukavasti.
Mää kans pari vuotta sitten ( vasta PRKL :twisted: ) vaihdoin Flowmasterin vai mikkä ne ny oli, höpinäpöntöt, Dynomaxin Turboihin, sen jälkeen pystyy autossa ilman kypäräpuhelimia keskustelemaan matskustajan kanssa...ja ihan "sopivat" höpinät on silti edelleen ;)
Jukka
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Fastback kirjoitti:Se voi noilla pikkumoottoreilla olla noin :lol: No joo, powermiitti oliskos ollut 2008 (Futurage, 1969 apuva??) kun 1969 paineli 408w sporttikatolla pitkin motaria peltorit päässä niin takaapäin näytti kuin olisi ollut kaksi mikkihiirtä kabiinissa. Sitten kun matkanteko ilman peltoreita on siedettävää niin ollaan alueella - kai se ikä painaa sitten jo täälläkin? Ulospäin saa ja pitää tulla jytinää, että muutkin kuulevat että on moottori kyseessä eikä mikään sukkahoususingeri.
Tais olla joku Oulun reissu kun tuli istuttua samaisen Sporttikaton kyydissä hetken matkaa myöskin Peltorit päässä.
Freak-Prez hiukan ihmetteli asiaa ja Peltoreiden tarvetta perässä ajellessaan.

Perillä Oulussa Nascar-Galaxie pudotettiin kärrystä pois ja jatkettiin matkaa ilman vetoautoa ja traileria.
Siinä vaiheessa ymmärsin Prezidentin ihmettelyn Peltoreiden tarpeesta Sporttikatossa. :mrgreen:
-Jukka-
Futurage
Addikti

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Mulla on Futurassa tupla 3" putkisto h-pipellä, putket kulkee akselin alla nätisti. Taka-akselin takana, tankin vieressä 2 kpl Simons 3" noin 60 cm pitkää ovaalipönttöä.Näistä pöntöistä muutaman kymmenen sentin jatkot. Karjuu kierroksilla kuin iso moottoripyörä metallisesti, normiajossa todella hiljaiset ja rauhalliset äänet, ei lainkaan kuminaa tai resonanssia.

Toisaalta, ns. ralliputket : peltisarjoista 3" race bulletit jotka päättyy auton alle niin autolla ei aja edes paperitollot korvissa peitettynä peltoreilla.
Näihin lisättynä tuplat pyöreät Marteliuksen noin 40 cm pitkät vaimentimet : pystyy ajelemaan kadulla, ääni kyllä liian kova yli 30-vuotiaille, ääni todella matala ja möreä.

Ralliputkien idea: vaihdetaan tallilla alle, niillä voi ajaa kisapaikalle ja takaisin: kevyet ja soundia kilvanajoon sopivasti :D
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Make67
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang HT 1967

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mä liputan kans Simonsin änkkäreille...! Mulla Flowteck rosteri-X, Hedmanin pakosarjat, 2,5" putkikoko, 80 cm pyöreet Simonsit, kromipäät lopussa. Näillä ajelee kaupungilla ihan sukkasillaan mutta ääntä lähtee jotenkin hauskasti kun kierrokset nousee...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Siltä kuulostaa, mutta veikkaanpa että tuossa koneessa on myös hiukka tavanomaisesta hyllytavarasta poikkeava nokka-akseli ja sitä vastaavat rutut. Sen verran tulee kaasut ripeesti ulos, ettei venttiilin väliasentojen suhinoita ja räpätyksiä enää kuulu. Rampit on lähes kiinni auki, eli venttiili saa jo kunnolla kyytiä. Tommosia saundeja harvemmin kadulla kuulee, vaikka päästäisi tavanomaisista virikoneisista kaasut suoraan kansista harakoille. Eipä tossa kyllä kilpiä ollut muutenkaan.
Se kun on tarpeeksi kuutioita ja kärsässä vähän ramppia niin noin se menee. Tuossa on muistaakseni 557 cid ja mekaanisella rulla tahtikepillä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jls
Addikti
Auto: 1965 Fastback 351

Viesti Kirjoittaja jls »

Mulla oli aikanaan vanha 2" putkisto "suorilla" Simonseilla. Kohtuu hiljainen normaalisti, mutta ylhäällä karjui mukavasti. Putket päivittyi 2,5" joillakin halpis Raptor tms vaimentimilla. Tyhjäkäynnillä tuli mukavammat matalammat äänet, mutta ärsyttävästi leikkaa ylhäällä karjunnan pois, just siellä missä pitäis ääntä olla. Nyt sitten 3" päivittäminen edessä, kun sais aikaseksi.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Ahti
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Pitäisi kai itsekin vihdoin tehdä jotain noille Falconin putkille.. Ajattelin laittaa 3" putkea ja niin että päättyis taka-akselin etupuolelle.
Minkälaisilla vaimentajilla pärjäisi niin että äänet olisi vielä siedettävät (ehkä jopa leimakelvolliset) ja kuitenkin virtais riittävästi läpi? Onnistuuko ylipäätään yksillä vaimentimilla ja pitäiskö ne olla läpivirtaavat vai sellaset kammiomalliset?
En ole moneen vuoteen joutunut perehtymään aiheeseen...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla on semmottet pyöreeet tötteröt. Päivä paistaa läpi, etuputkesta takaputkeen ja toisinpäinkin. Kukaan ei ole koskaan leimalla puhunut äänestä mitään, näillä en ole kyllä käynytkään vielä, mutta edellisellä kävin ja oli vaan yksi pönttö kahdessa putkessa. Ääntä lähti riittävästi!! ...TÄH?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Fastback
Over The Top
+Fastbackeja
Viesti:

Läpivirtausvaimentajilla testaisin. Minulla on kammiovaimentimet jotka toimivat lähinnä vai tukkeena ei edes vaimentimena. Tutkailin maailmalla saatujen tulosten perusteella, että Dynomaxin Ultraflow läpivirtausvaimentimet eivät rajoittaneet virtausta juuri ollenkaan ja db:t tulivat alaspäin. Minulla on ajatuksena sijoittaa Ultraflowt ennen taka-akselia ja taka-akselin ylityksen jälkeen racebulletit vielä leikkaamaan 2-3 db äänestä pois - ei kerkeä ensikesälle, mutta onpa jotain hitsattavaa syksyllekin tiedossa. Taka-akselin ylitykset on mulla 3 1/2" putkella tehtyä, joten kyllä ne 3" röörit sinne falcooninkin duunailee??
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Fastback kirjoitti:Läpivirtausvaimentajilla testaisin. Minulla on kammiovaimentimet jotka toimivat lähinnä vai tukkeena ei edes vaimentimena. Tutkailin maailmalla saatujen tulosten perusteella, että Dynomaxin Ultraflow läpivirtausvaimentimet eivät rajoittaneet virtausta juuri ollenkaan ja db:t tulivat alaspäin. Minulla on ajatuksena sijoittaa Ultraflowt ennen taka-akselia ja taka-akselin ylityksen jälkeen racebulletit vielä leikkaamaan 2-3 db äänestä pois - ei kerkeä ensikesälle, mutta onpa jotain hitsattavaa syksyllekin tiedossa. Taka-akselin ylitykset on mulla 3 1/2" putkella tehtyä, joten kyllä ne 3" röörit sinne falcooninkin duunailee??
No nyt on Woodoo järkyttävää saamattomuutta. Huhtikuun alkua mennään ja pakoputki muutos ei kerkiä ensi kesälle? WTF? ;) :nenu:
r.z.
Aktiivi
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Viesti Kirjoittaja r.z. »

Joopa. juutuubista surffailin joskus erityyppisiä änkkäreitä ja tilailin flowmasterin 44't jotka nyt jaggen alla, putket 2,5" ja pöntöt ennen akselia jonka jälkeen alaskäännöt ja voi jeesus sitä meteliä. ei tuota viitti edes lämpimäksi käyttää. Mekkala on tyhjäkäynnillä kaamea ja kun vähän kaasua raottaa niin tärykalvot halkeaa. :( Täytyy tänään pulttata vanhat dynomaxit kiinni, ne oli ainakin (liian) hiljaiset.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Antti66HT kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Läpivirtausvaimentajilla testaisin. Minulla on kammiovaimentimet jotka toimivat lähinnä vai tukkeena ei edes vaimentimena. Tutkailin maailmalla saatujen tulosten perusteella, että Dynomaxin Ultraflow läpivirtausvaimentimet eivät rajoittaneet virtausta juuri ollenkaan ja db:t tulivat alaspäin. Minulla on ajatuksena sijoittaa Ultraflowt ennen taka-akselia ja taka-akselin ylityksen jälkeen racebulletit vielä leikkaamaan 2-3 db äänestä pois - ei kerkeä ensikesälle, mutta onpa jotain hitsattavaa syksyllekin tiedossa. Taka-akselin ylitykset on mulla 3 1/2" putkella tehtyä, joten kyllä ne 3" röörit sinne falcooninkin duunailee??
No nyt on Woodoo järkyttävää saamattomuutta. Huhtikuun alkua mennään ja pakoputki muutos ei kerkiä ensi kesälle? WTF? ;) :nenu:

:lol: :lol: :LMAO:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Fastback
Over The Top
+Fastbackeja
Viesti:

Antti66HT kirjoitti:No nyt on Woodoo järkyttävää saamattomuutta. Huhtikuun alkua mennään ja pakoputki muutos ei kerkiä ensi kesälle? WTF? ;) :nenu:
Ah, Voodoo tuo mieleen mukavia muistoja Grand Touring tyyliseltä reissulta, jossa menossa mukana mm. Futurage, 1969 jne... voi pojat.

Ajattelin Antti olla pessimistinen, että jos en jostain syystä ehtisi vaimentimia vaihtamaan niin en ole pettynyt. Eikä kyseessä ole pelkkä vaimentimien vaihto vaan muokkaan samalla taka-aksilan ylityksiä, eli on sellaista liimaa leikkaa liimaa leikkaa menetelmällä. Ei kai sekään ole kuin illan työ, mutta tarttee vaan olla varovainen ettei lupaile liikoja. 8vk sitten tupsahtanut toinen poikamme Henry Fordin armosta, tarkoittaa sitä, että kun kun saan esikoisen nukkumaan, niin seurustelen hetken kuopuksen kanssa ja kaadun onnellisena sänkyyn tai jollekin pehmeälle jota sattuu nenän alla milloinkin olemaan :tuhmis: Työkiireet ja opiskelukiireet hellittävät tämän viikon jälkeen, eli ensi viikolla pitäisi alkaa lamppu palamaan tallilla illan pikkutunneille asti. Helppoja juttuja edessä, jostain tarttis vaan se aika ottaa ja nyt se alkaa viikonloppuna ja jatkuu ensiviikolla. Tavoite V8 päivät Alastaro.

R.Z. niin noi mun nykyiset kalkattimet on Flowmasterin Delta 40 sarjan vaimentimet, tuntuu Flowmaster olevan kuin Sledgehammerin äänenkovennin. Tämä on vain minun mielipide, mutta kyllä ne pakoputken päät tarttis saada sieltä auton alta pois, jotta pakoäänet ei jää pörisemään auton alle & koriin.
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

TAitavat olla suunniteltu vakion 5.0:n perään antamaan hot rod meininkiä. Itse olin positiivisesti yllättänyt noista dynomax:n race vaimentimista, vaimentavat kuitenkin jotain. Toissa kesänä kun oli putket taakse niin vaimeni kyllä ihan pirusti kabiini. Tosin auton takana saattoi mökää olla sitäkin enempi...

Kyllä ne putket sieltä tulee. Eka ilta menee ihmetellessä että missäs ne työkalut oli, mutta toisena ne on jo valmiit? Pitäis itellekin tehä.. Oliskohan ens kesänä putket jopa akselin yli... tuskin.
Vastaa Viestiin