Putkisto?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Firebolt
Superpölöttäjä
Auto: Autoton

Re: Putkisto?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Tai vaihtoehtoisesti putkenpää alaspäin. Jos siis mahollista. Toki koko lattian voi äänieristää, auttaahan seki, tai sit alapuolelta vuoraa jollain, putkien yläpuolelta silleen niinku uudemmissa autoissa on.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tossahan vois kokeilla, sitä tulpattua haaraputkea, molempiin putkiin. "Joku" oli tehnyt laskelmia putken pittuudesta, mutta en millään muista kuka. Lisätietoa saattais löytyä "kuukkelista", keksis vaan hakusanan. Voisko joku ingenjörgen, valaista??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
91GT
Addikti

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Tässä on juttua resonaattoreista: http://forums.corral.net/forums/general ... -gone.html

Itsellä foxissa oli noin 2000 kierroksen kohdilla melkoinen resonansi ja minä päädyin katkasemaan putket taka-akskselin takaa. Itse olen tyytyväinen ääni tasoon. Resonansi häipyi mutta koska putket loppuu auton alle niin mikään kovin hiljainen se ei ole mutta se korvia huumaava kumina/resonanssi katosi kokonaan.
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tossa olis vähän taulukkoa kiinnostuneille... Lähteenä Corner-Carvers.com
Liitteet
Helmholtz%20Calc%20V8%20V6.JPG
hWmrzD1l.jpg
Topias74
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Sama aihe eli putkisto, mutta pitäisi saada hiljaisemmaksi, nyt alla flowmasterin putkisto ja tuntuu että pöntöissä ei ole kyllä sisällä mitään muuta kuin ilmaa! Voiko nuo pöntöt rälläköidä auki ja laittaa ite sinne jotain vaimennusta ja hitsata takas kiinni? Mikä olis hyvä palamaton vaimennus materiaali?
Firebolt
Superpölöttäjä

Reikäputki ja marteliuksen vaimennin villaa, löysästi reikäputken ympärille. En tiiä montako vuotta kestäis, hyvän oloista tavaraa ja vaimensi sopivasti. Harhanäky tosin pamautti koko vaimentimen halki ja villat lensi mäkeen, ettei enempää oo tota testikokemusta meikäläisellä...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Firebolt
Superpölöttäjä

Toi marteliuksen villa on just tommosta lasikuitu villaa, pitkä säikeistä ja harvaa, mut toi kiertopönttö olis kyllä kätevä...
-Eemeli
Pappacosworth
Aina äänessä
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Tommoset on pihalla olevassa autossa, ja on melko hiljaiset http://www.flopro.com/vforce.html
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Topias74
Superpölöttäjä

Eikö tuossa flo-prossa ole lainkaan vaimennus materiaalia, vain noita kammioita? Minä kun luulin että aina pitää olla jotain "villaa" että vaimentaa! :shock: Itse ajattelin että jos laittaa reikäputken vinoon ja tekee kammiopöntöstä läpivirtaavan pöntön ja villoittaa reikäputken ympäriinsä? Kun pöntössä on tulo toisessa reunassa ja lähtö vastakkaisessa reunassa.
Firebolt
Superpölöttäjä

Topias74 kirjoitti:Eikö tuossa flo-prossa ole lainkaan vaimennus materiaalia, vain noita kammioita? Minä kun luulin että aina pitää olla jotain "villaa" että vaimentaa! :shock: Itse ajattelin että jos laittaa reikäputken vinoon ja tekee kammiopöntöstä läpivirtaavan pöntön ja villoittaa reikäputken ympäriinsä? Kun pöntössä on tulo toisessa reunassa ja lähtö vastakkaisessa reunassa.
Eikös jossain tehastekosissaki vaimentimissa oo tommonen ratkasu?
-Eemeli
Topias74
Superpölöttäjä

Putkisto on kuitenki tosi hyvässä kunnossa päällepäin, ei ruosteessa ollenkaan, niin siksi ajattelin jos ne vois ite avata ja laittaa se reikäputki ja vyllinkiä! Äänet on tietysti vähän koventunut myös sen takia kun piti tyhjätä katit! :roll: Jos ensin ostais uudet katit!
Lauri
Addikti

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Topias74 kirjoitti:Eikö tuossa flo-prossa ole lainkaan vaimennus materiaalia, vain noita kammioita? Minä kun luulin että aina pitää olla jotain "villaa" että vaimentaa! :shock:
Eipä niissä sinun Flowmastereissakaan ole muutakuin kammioita... Ne on samanlaisia kuin nuo flo-prot

Pypes Race Prot tilalle.
mave
Aktiivi
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mave »

Tuolta näkee kuvia pakoputkihuolto sadan tekemistä putkista jenkkeihin, vaikuttavan näkösiä..
Hinnatkin harrastajaystävälliset!

https://m.facebook.com/Pakoputkihuolto. ... 22780&_rdr
jls
Addikti
Auto: 1965 Fastback 351

Viesti Kirjoittaja jls »

Olisko hyviä ideoita vaimentajiksi?
3" putkisto X-llä ja Flowmaster 40 -sarjan vaimentimet. Järkyttävän kova ääni ilman akselin ylityksiä. Tarkoitus testata olemassa olevilla 2,5" ylityksillä rauhoittaako ääntä riitttävästi. Nyt ei voi ajaa ilman korvatulppia.
Mulla olis myös Simonsin soikeat läpinäkyvät vaimentimet 50 - 60cm pitkät, mutta ei mahdu suosiolla alle. Tai jos mahtuu, niin akselin ylityksiä ei ainakaan mahdu enää tekemään.

Mitä kokeilis seuraavaksi? Hyvin virtaava ja sais olla ääntä sopivan räyhäkkäästi, varsinkin yläkierroksilla. Tarkoitus laittaa vain yksi vaimennin per putki.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
302TT
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Mach1 -71
Vastaa Viestiin