Lämpöongelmia

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

kaara91 kirjoitti:Onkos muuten kukaan kokeillut näitä ihmeaineita.

http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10
Kokeilin joku vuosi sitten Botniaringillä. Ei havaittavaa eroa tuossa terminaalivaiheessa olevassa PutJetissä, eli ulos sylki, kun riittävän monta kierrosta ajoi.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kannatta kokeilla toisella termostaatillakin jos ei vaivaa ala löytymään.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja starsky »

Hieno juttu!
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Sitten vaan fiilistelemään! 8)
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1323
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Late »

Hyvä homma! Sitten vaan lenkkaria ponille 8)

Itsellä vähän sama fiilis kun pelätty keittäminen paljastuikin mittarivirheeksi :lol:
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Fastback »

pete66 kirjoitti:No tänään kerkisi kunnolla testaamaan ja hyvin toimii!!!!!!!!!
Ei enään mitään lämpöongelmia, lämmöt pysyi jopa alle puolenvälin.
Vika oli siinä imukannessa koska sen jälkeen homma alkoi toimimaan.
Jenkkifoorumeilta luin että ottaa ilmaa sieltä imusarjan alta jos ei ole kunnolla kiinni.
Uusin kyllä tosiaan myös termarin ja syylarinkorkin mutta auto toimi kyllä jo ennen niiden uusimistakin melkein uudet ne entisetkin oli ja termarikin kattilassa testattu.
Oli mukava käydä kurvailemassa tänään pitkästä aikaa.
Kiitos vaan kaikille auttajille ja hengessä mukana olleille.
Mahtava homma kertakaikkiaan. Minulla jäi vaan vaivaamaan se että teki painetta syyläriin. En jaksa ymmärtää miten imusarjan löysyys tuo paineen syyläriin. No annan sen asian olla ja olen aidosti iloinen että sait tuollaisen veemäisen vian eliminoitua. Sattoi olla no kaikki osasyyllisiä. Imusarjan vuoto, vetää laihalle moottorin, syylärin korkki ei toimi tms. Tämä on hyvä topic, pitäiskö laittaa Sticky icky yack!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
pete66 kirjoitti:No tänään kerkisi kunnolla testaamaan ja hyvin toimii!!!!!!!!!
Ei enään mitään lämpöongelmia, lämmöt pysyi jopa alle puolenvälin.
Vika oli siinä imukannessa koska sen jälkeen homma alkoi toimimaan.
Jenkkifoorumeilta luin että ottaa ilmaa sieltä imusarjan alta jos ei ole kunnolla kiinni.
Uusin kyllä tosiaan myös termarin ja syylarinkorkin mutta auto toimi kyllä jo ennen niiden uusimistakin melkein uudet ne entisetkin oli ja termarikin kattilassa testattu.
Oli mukava käydä kurvailemassa tänään pitkästä aikaa.
Kiitos vaan kaikille auttajille ja hengessä mukana olleille.
Mahtava homma kertakaikkiaan. Minulla jäi vaan vaivaamaan se että teki painetta syyläriin. En jaksa ymmärtää miten imusarjan löysyys tuo paineen syyläriin. No annan sen asian olla ja olen aidosti iloinen että sait tuollaisen veemäisen vian eliminoitua. Sattoi olla no kaikki osasyyllisiä. Imusarjan vuoto, vetää laihalle moottorin, syylärin korkki ei toimi tms. Tämä on hyvä topic, pitäiskö laittaa Sticky icky yack!
miksei olis tehny ?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

korjaisin sen verran että älkää ihmeessä keittäkö sitä termostaattia. kiehuneet on tapana heittää roskiin. lämmitys kevyesti riittää.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja starsky »

Hyvä kooste, lisää tämmöisiä.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Galaxie61 kirjoitti:korjaisin sen verran että älkää ihmeessä keittäkö sitä termostaattia. kiehuneet on tapana heittää roskiin. lämmitys kevyesti riittää.
Trkoittaako tämä sitä, että noin 100 asteessa termostaati hajoaa / ei enää toimi oikein?

Syylarin korkit yleensä ovat alueella 16 - 18 psi ja jopa 18 - 22 psi.
->
Veden kiehumispiste nousee noin 102 asteesta aina 112 asteeseen C ja 216 - 233 asteeseen F.
Eli vesi saattaa olla yli 100 asteista koneessa, hajoaako termostaati?

Hajoaako minun termostaati 160 F (tai 180 F) kun käytän 18-22 psin korkia ja oletettavaa on, että veden lämpö nousee yli 212 F?

http://www.hypertech-inc.com/products-accessories.aspx
http://www.stant.com/consumer-products/ ... iator-caps

PS. olen jo pitkään käyttänyt RED LINE WATER WETTER seosta jäähdytysjärjestelmässä. Eipä ole koneet keittäneet.
http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Mexico65 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:korjaisin sen verran että älkää ihmeessä keittäkö sitä termostaattia. kiehuneet on tapana heittää roskiin. lämmitys kevyesti riittää.
Trkoittaako tämä sitä, että noin 100 asteessa termostaati hajoaa / ei enää toimi oikein?

Syylarin korkit yleensä ovat alueella 16 - 18 psi ja jopa 18 - 22 psi.
->
Veden kiehumispiste nousee noin 102 asteesta aina 112 asteeseen C ja 216 - 233 asteeseen F.
Eli vesi saattaa olla yli 100 asteista koneessa, hajoaako termostaati?

Hajoaako minun termostaati 160 F (tai 180 F) kun käytän 18-22 psin korkia ja oletettavaa on, että veden lämpö nousee yli 212 F?

http://www.hypertech-inc.com/products-accessories.aspx
http://www.stant.com/consumer-products/ ... iator-caps

PS. olen jo pitkään käyttänyt RED LINE WATER WETTER seosta jäähdytysjärjestelmässä. Eipä ole koneet keittäneet.
http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10
mä en sun termostaateista tiedä mutta korjaamolla töissä ollessa oli tapana hävittää kerran kiehunet termostaatit varmuuden vuoksi. ihan syystä. niin teen itekkin. muut saa tehdä niinkun tykkää.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Miksi termostaatti pitää testata?
Paketissa ja itse termostaatissa lukee aukeamis lämpötila suhteellisen selvästi.
160 F on kisapeliin aikalailla sopivin, tuolla saa koneen lämpötilan lähelle optimia eikä ylilämmöstä ole suurta pelkoa.
170 tai 180 tai jopa 190 F lienee sopivampi normikäyttöön -> lämpäristä saa myös lämpöä kabiiniin.

En keittele termostaatteja enkä mitta Kossun alkoholi pitoisuutta sekin selviää etiketistä 38%.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Mulla on 351w;n edessä Afcon kaksi rivinen alumiini syylari eikä lämpeä.
Tänään viimeksi on kokeiltu.

Juha
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 698
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Pertti »

1223 kirjoitti:Moro

Mulla on 351w;n edessä Afcon kaksi rivinen alumiini syylari eikä lämpeä.
Tänään viimeksi on kokeiltu.

Juha
Ilmaa järjestelmässä, eikä neste kierrä.
Eskortissa konstina korkin varovainen raotus siinä vaiheessa, kun alkaa keittää. Kinnas käteen eikä sitten muuta kuin tuhaus, muuten tulee geysiisi korkista.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla on alkuperäinen syyläri automaati lauhdutuksella ja propellikin kiinni. Lämpöongelmia ei ole ollut kuin kesälämpimällä ruuhkassa vähän lämmöt nousee. Bilteman flekti on varmuuden vuoksi. Katkaisijalla. Olipas kerran lämpöongelmia, mutta ne poistui syylärin korkin uusimisella. Semmoinen vipumallinen myös.
Vastaa Viestiin