
Jotenki tuntuu että värinät koneessa vähenivät uuden myötä...
Ajotuslampulla kun katsottiin niin peruennakko näytti nyt 22 ja kierroksilla 38

Ei mitään. Sytytyksen ajoitus tehdään kampiakselin asteiden perusteella. Nokan ajoitus ei mitenkään vaikuta sytytyksen säätöön.ak72 kirjoitti:Tuli mieleen tyhmä kysymys: Mitä nokan ajotus vaikuttaa ennakoihin? Eli jakopäässä on retard, keskikohta ja advance vaihtoehdot. Jos esim nokka on laitettu advance kohtaan niin mitä se merkitsee ajotuksessa? Kiitos ja anteeksi [emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla on Summitin dampperi ja siinä on neljä eri nollakohtaa ja asteikkoa. Yksi niistä osuu vesipumpun ruuvinreiän kohdalle. Eli asteikko voi pitää paikkansa mutta pointteri on vaan eri paikassa. Merkin paikka on vaihdellut riippuen ties mistä muutoksista: v-hihnasta moniuraan, alavesiletkun lähtö ja vesipumpun suunta.ak72 kirjoitti:Juu pitääpä alkaa selvittää tuo, luultavasti uuden dampperin asteikko ei pidä paikkaansa.
Sent from my iPhone using Tapatalk