Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Virallista grande-mestaria ei ole muutamaan vuoteen palkittu. Sehän on aikas automaattisesti aina LM-sarjan voittaja. Arto65fb:llä lienee kommentti tyrkyllä tähän asiaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Ei tuossa luokka jaossa ole mitään syytä muuttaa (mielestäni). Asiaan olen tietysti hieman jäävi samonaan kun en ole paljon osallistumaan viime aikoina päässyt. Early modified voi tietyllä radalla jättää taakseen uuden saleenin, kun taas jollain radalla häviää early stockille. (Eli toisaalta onko koko luokkajako turha?)
Sivu konoottina vielä, että ei kai Natikoiden slalomiin ole cedric koneisella asiaa
Sivu konoottina vielä, että ei kai Natikoiden slalomiin ole cedric koneisella asiaa

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Pakko paljastaa tyhmyytensä ja kysyy, että mikä toi cedric kone on??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
cedric nissan,niissä on ollut ajalleen isohkoja japsi dieseleitä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
No ilmankos mää en tiänny. Mun mielestä DATSUNFastback kirjoitti:cedric nissan,niissä on ollut ajalleen isohkoja japsi dieseleitä.

Sitten kun DATSUN


Ilmankos Anttikin puhui cedricistä, ei viittiny liata ajtuksiaan

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Itse asiassa saa, jos kori on ehtaa naftaa. Saattaapa siellä olla meiltäkin Opelin isolohko tulla pyöriin natikoihin ihan vaan västäräkin kiusaks...Antti66HT kirjoitti:Sivu konoottina vielä, että ei kai Natikoiden slalomiin ole cedric koneisella asiaa

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
JXA-26 kirjoitti:Itse asiassa saa, jos kori on ehtaa naftaa. Saattaapa siellä olla meiltäkin Opelin isolohko tulla pyöriin natikoihin ihan vaan västäräkin kiusaks...Antti66HT kirjoitti:Sivu konoottina vielä, että ei kai Natikoiden slalomiin ole cedric koneisella asiaa



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Jos nyt saan oman mielipiteeni sanoa ... ja sanonkin
Uusien luokkajakojen tekeminen ja luokkien lisääminen on erittäinen hieno aihe ja hyviä ajatuksia on tänne tullut.
Muistakaamme kuitenkin todellisuus. Jos ei oteta Natikoitten yhteydessä olevaa kisaa huomioon, niin osanotto on mielestäni ollut aika vähäinen tähän cuppiin.
Jos esim. Mikkelissä olisi ollut parikin luokkaa lisää, olisi joka ukko ja akka ollut palkintopallilla.
Fastback esitti aiemmin ketjussa että tuhon tietä kuljetaan, jos liian tarkat säännöt hauskanpito-tapahtumiin laaditaan ja se oli mielestäni ihan oikea ajatus.
Itse koen nämä slalomit ajoharjoittelu-tapahtumina (voisin ajaa vaikka ilman ajanottoa), joskus onnistuu, joskus ei ... joku ajaa enemmän tosissaan ,joku leikillään... so what . ......upeaa näissä tapahtumissa on myös illalla se saunanlauteilla ajaminen ...
Toki jaot voidaan pistää uusiksi jos painostusta cuppiin osallistujilla on, mutta lisää luokkia en tässä kohtaa tekisi. (näillä osallistujamäärillä)
Enemmän panostaisin osanottajamäärän lisäämiseen .... ja panostankin
EDIT: menen muuten nyt heti kysymään vaimoa ladys cuppiin
EDIT2: Tämä oli siis vain henk.koht. mielipiteeni asiasta.

Uusien luokkajakojen tekeminen ja luokkien lisääminen on erittäinen hieno aihe ja hyviä ajatuksia on tänne tullut.
Muistakaamme kuitenkin todellisuus. Jos ei oteta Natikoitten yhteydessä olevaa kisaa huomioon, niin osanotto on mielestäni ollut aika vähäinen tähän cuppiin.
Jos esim. Mikkelissä olisi ollut parikin luokkaa lisää, olisi joka ukko ja akka ollut palkintopallilla.
Fastback esitti aiemmin ketjussa että tuhon tietä kuljetaan, jos liian tarkat säännöt hauskanpito-tapahtumiin laaditaan ja se oli mielestäni ihan oikea ajatus.
Itse koen nämä slalomit ajoharjoittelu-tapahtumina (voisin ajaa vaikka ilman ajanottoa), joskus onnistuu, joskus ei ... joku ajaa enemmän tosissaan ,joku leikillään... so what . ......upeaa näissä tapahtumissa on myös illalla se saunanlauteilla ajaminen ...
Toki jaot voidaan pistää uusiksi jos painostusta cuppiin osallistujilla on, mutta lisää luokkia en tässä kohtaa tekisi. (näillä osallistujamäärillä)
Enemmän panostaisin osanottajamäärän lisäämiseen .... ja panostankin

EDIT: menen muuten nyt heti kysymään vaimoa ladys cuppiin

EDIT2: Tämä oli siis vain henk.koht. mielipiteeni asiasta.
- Juha -
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Hannun mielipidettä vielä odotetaan...?pokkinen kirjoitti:Jos nyt saan oman mielipiteeni sanoa ... ja sanonkin![]()

Tähän asti tullut yleisiä ehdotuksia, oman edun ajamista ja huumoria lajin jatkumisen kannalta. Kaikkia mielipiteitä tarvitaan, mutta kelle ??? Kuka on se henkilö / joukko joka hakkaa kiveen Slalom 2011 säännöt ???? Onko se edelleen laji vastaavat, niinkuin ennen: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=8&t=7189 Hallitus ? Hän kellä on kovin ääni ? Pääsponsori ?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Mitenkä olisi että luokat olisi ihan kuskin kykyjen mukaan ja sitten se early stock (kun se vaatii jo viitseliäisyyttäkin).
Eli kuskit ilmoittautuu kauden aluksi sopivaksi katsomaansa luokkaan ja sitten kisataan niissä, jos taidot kasvaa kauden aikana niin luokka nousee (ja voidaan katsoa alkukaudenkin pisteet uusiksi) ja lopuksi meillä on kasa ajajia joilla kasa pisteitä. Ja tietenkin kuskin pitää miettiä kalustonsa, eli kuski voi olla tutulla autolla expert mutta tuntemattomalla autolla vaikka intermediate.
Toki tämä systeemi olisi semmoinen joka elää kauden aikana mutta silloin kisattaisiin taitoluokissa, ei autoluokissa.
Eli kuskit ilmoittautuu kauden aluksi sopivaksi katsomaansa luokkaan ja sitten kisataan niissä, jos taidot kasvaa kauden aikana niin luokka nousee (ja voidaan katsoa alkukaudenkin pisteet uusiksi) ja lopuksi meillä on kasa ajajia joilla kasa pisteitä. Ja tietenkin kuskin pitää miettiä kalustonsa, eli kuski voi olla tutulla autolla expert mutta tuntemattomalla autolla vaikka intermediate.
Toki tämä systeemi olisi semmoinen joka elää kauden aikana mutta silloin kisattaisiin taitoluokissa, ei autoluokissa.
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Öööh ... mikäs se sellainen lajivastaava on, joka ei vastaa lajista. Lajivastaavat keräävät ajatukset ja ehdotukset yhteen ja ilmoittavat täällä cupin säännöt 2011 ja niillä mennään. Eli edelleen lajivastaavat tekevät säännöt.JXA-26 kirjoitti: Tähän asti tullut yleisiä ehdotuksia, oman edun ajamista ja huumoria lajin jatkumisen kannalta. Kaikkia mielipiteitä tarvitaan, mutta kelle ??? Kuka on se henkilö / joukko joka hakkaa kiveen Slalom 2011 säännöt ???? Onko se edelleen laji vastaavat, niinkuin ennen: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=8&t=7189 Hallitus ? Hän kellä on kovin ääni ? Pääsponsori ?
Tämä slalom on aika erikoinen laji, kun nopein voi olla (ja on monesti oltu) keinuvalla vakiofoxilla ja ökyshelbyt sekä raharoushit voi olla häntäpäässä tuloksissa. Oikea, juuri tähän lajiin hiottu ajotapa on tärkein.
On myös hauska katsoa kun vakioearlylla ohjaamo on käsiä täynnä ja silti ei tahdo kääntyä..... eikä pysy edes käynnissä ..... se on vasta tosimiesten touhua..... hianoo hommaa

....pidän tätä ihan kenelle vaan soveltuvana lajina, ja millä vuosimallilla vaan voi osallistua, oli ne luokkajaot ja säännöt mitä vaan. Hauskanpitoa tämä on.
- Juha -
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
+1pokkinen kirjoitti: On myös hauska katsoa kun vakioearlylla ohjaamo on käsiä täynnä ja silti ei tahdo kääntyä..... eikä pysy edes käynnissä ..... se on vasta tosimiesten touhua..... hianoo hommaa
....pidän tätä ihan kenelle vaan soveltuvana lajina, ja millä vuosimallilla vaan voi osallistua, oli ne luokkajaot ja säännöt mitä vaan. Hauskanpitoa tämä on.
Pokaaleja on hiano saada ja rypyt otassa painaa.
Sitten kun vaihdan hattua päästä, niin mulle tuo slaalomin ajaminen on aina ollut nautinto radasta ja säännöistä riippumatta. Olen ajanut kaikissa luokissa paitsi early stock. Vakiofoksilla, modatulla foksilla & modatuilla SN95:illa ja modatulla earlyllä. Kuutosella ja V8:lla. Kaikilla on ollut pirun hauskaa ajaa keiloja ympäri. Ainoa paikka, missä on voinut turvallisesti lämätä jalka suorana ihan päättömästi mutkaan ja oikeasti koittaa miten kulkee ja kääntyy. Ei kadulla, vaan slaalomissa. Mielestäni yksi anti kaikille kuljettajille on tutustuminen omaan autoonsa ja sen ominaisuuksiin, ettei tarvitse liikenteen seassa harjoitella (lue: hölmöillä) ja toisaalta, kun tuntee omat ja kaluston rajat niin veikkaisin että liikenteen seassa on turvallisempaa meillä kaikilla.
Keksikää vaikka mitä luokkajakoja ja lokeroita, minä keksin jotain hauskaa kalustoa ulkoilutettavaksi ja pidän hauskaa pärk....e vaikka joka kisassa tuomitsisitte "kyseenalaisen" varaslähdön!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Pistäkääpä joku lajivastaava ne tämänhetkiset säännöt esille, niin pääsee vähän ihmettelemään tarkemmin.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Ville K kirjoitti:Pistäkääpä joku lajivastaava ne tämänhetkiset säännöt esille, niin pääsee vähän ihmettelemään tarkemmin
Näillä mennään, ennenkuin loput lajiryhmästä on tehnyt lisäyksensä kierrossa oleviin sääntöihin. Lopulliset julkaistaan uuden vuoden jälkeen.JXA-26 kirjoitti: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=8&t=7189

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Mitäs, olisikos stock luokkien suosio taattu jos otettais käyttöön Historic puolelta "ikähyvitys" ? Olisiko tuossa tarpeeksi imua lähteä ajamaan mukaan ?
Esim näin:
ES-luokassa +2 pistettä jokaisesta osallistumisesta
LS-luokassa +1 pistettä jokaisesta osallistumisesta
LC-luokassa +2 pistettä jokaisesta osallistumisesta
Pistetään tähän samaan jonon jatkoksi kyselyä, olisiko kiinnostuneita lähteä porukalla kokeilemaan ihan sitä virallista slalomia ? http://autoslalom.suntuubi.com/?cat=9
Luokka 5 Harrastajat; punakilpiset autot ja muut. Harrastajaluokassa ei jaeta palkintoja eikä lasketa Cup-pisteitä
Tai sitten haastetaan joku joku toinen autokerho...
"...yritysten välinen haastekilpailu 3-henkisin joukkuein."
Slalom-cupin luokat on 1-4 ja 5. Osanottomaksut on luokissa 1-4 = 30e ja luokka 5 = 20e.
Haastekisaan pääsee mukaan 150e (sis. 3 henk. ilmoittautuminen + lisenssit).
Esim näin:
ES-luokassa +2 pistettä jokaisesta osallistumisesta
LS-luokassa +1 pistettä jokaisesta osallistumisesta
LC-luokassa +2 pistettä jokaisesta osallistumisesta
Pistetään tähän samaan jonon jatkoksi kyselyä, olisiko kiinnostuneita lähteä porukalla kokeilemaan ihan sitä virallista slalomia ? http://autoslalom.suntuubi.com/?cat=9
Luokka 5 Harrastajat; punakilpiset autot ja muut. Harrastajaluokassa ei jaeta palkintoja eikä lasketa Cup-pisteitä
Tai sitten haastetaan joku joku toinen autokerho...
"...yritysten välinen haastekilpailu 3-henkisin joukkuein."
Slalom-cupin luokat on 1-4 ja 5. Osanottomaksut on luokissa 1-4 = 30e ja luokka 5 = 20e.
Haastekisaan pääsee mukaan 150e (sis. 3 henk. ilmoittautuminen + lisenssit).
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...