Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Pikkujouluissa oli puhetta Slalom Cupin late stock -luokan osallistujavähyydestä. Nykyisillä säännöillähän late stock on paljon stockimpi kuin early stock. Late stock on GT speksi ja vannekoko on sellainen, mitä on tullut tehtaalta ulos 79-2004.
Vannekoko on riittävä stockiin mutta tuo ettei GT:tä parempaa voi olla on ehkä rajoittava. Melkein kaikkia Fox/SN95 -autoja on jollain tavalla upgreidattu. Olisiko mielekästä vähän löysentää stockin sääntöjä samantyyppisiksi kuin earleissa? Niissähän sallitaan pienet poikkeamat esim. renkaiden tai vakaajien suhteen.
Eli nyt Fox/SN95 rakentelijat kommentoimaan, mitkä voisivat olla pienet sallitut muutokset, joilla auto ei vielä ole ylivoimainen täysin stock GT:hen.
Vannekoko on riittävä stockiin mutta tuo ettei GT:tä parempaa voi olla on ehkä rajoittava. Melkein kaikkia Fox/SN95 -autoja on jollain tavalla upgreidattu. Olisiko mielekästä vähän löysentää stockin sääntöjä samantyyppisiksi kuin earleissa? Niissähän sallitaan pienet poikkeamat esim. renkaiden tai vakaajien suhteen.
Eli nyt Fox/SN95 rakentelijat kommentoimaan, mitkä voisivat olla pienet sallitut muutokset, joilla auto ei vielä ole ylivoimainen täysin stock GT:hen.
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Kappas, ei sitten ehkä turhaan väännetty asiasta pikkujouluissa..
Koitan tietty vetää vähän kotiinpäin, mutta kyllä ainakin avossa pitäis apurungon yhdistäjät sallia, eikä noi camber/caster levytkään nyt vielä mitenkään ylivoimaiseksi autoa tee, jos ajattelee, että auto on vakio koneella/jarruilla verrattuna siihen, mitä on vastassa late modified luokassa..
Eli kyllä sääntöjä vähän voisi löysentää, mutta mikä olis sopivasti? Foksitkin kuitenkin jo uusimmillaankin lähes 20v vanhoja, hieman on alustat ja moottorit menneet sinä aikana eteenpäin. Koitan siis varovasti vihjata, pitäiskö 05- jotain omaa luokkaa suunnitella? tai edes jo tehtaalta "erikoismalleina syntyneille"?

Koitan tietty vetää vähän kotiinpäin, mutta kyllä ainakin avossa pitäis apurungon yhdistäjät sallia, eikä noi camber/caster levytkään nyt vielä mitenkään ylivoimaiseksi autoa tee, jos ajattelee, että auto on vakio koneella/jarruilla verrattuna siihen, mitä on vastassa late modified luokassa..

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Kiesi
- Mega-addikti
- Viestit: 899
- Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
- Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man. - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Mites tuo meikäläisen lossi? Mihis luokkaan se laitetaan? Periaatteessa late, mutta toisaalta early
. Taitaa early modifiedissa olla hammastanko-ohjaus monessa laitteessa. Takana on kumminkin lehdet eikä erillisjousitus.

-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Vastustan jyrkästi.
vanne @ rengas muutos ok,muuten modified luokkaan. modified ei ole stock. stock on stock. on noi earlyt tullut jo 45v sitten maailmaan ja vielä niitäkin löytyy vakioita. Sitä saisi olla kaikille autoille oma ryhmä niin se olisi kaikille sopiva ja omien etujen mukainen.
Niin ja vastustan tulevia puolustuksia jo valmiiksi!
vanne @ rengas muutos ok,muuten modified luokkaan. modified ei ole stock. stock on stock. on noi earlyt tullut jo 45v sitten maailmaan ja vielä niitäkin löytyy vakioita. Sitä saisi olla kaikille autoille oma ryhmä niin se olisi kaikille sopiva ja omien etujen mukainen.
Niin ja vastustan tulevia puolustuksia jo valmiiksi!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Muistutellaanpa kaluston kilpailukyvystä:
Pikkujoulukeskustelun jälkeen asianomaiset aiheellisesti mainitsivat, että sekä tänä että viime vuonna late stock -luokan autolla on VOITETTU koko osakilpailu (2009 SN95:lla, 2010 foksilla), siis voitettu kaikki ko. osakilpailuun osallistuneet late modified -autotkin. Stock -autolla voi voittaa osakilpailun, MOT. Earlyearly-foksilla ja reilusti alitehoisella 60-luvun alun tekniikkaisella koneella voi pärjätä cupissa, MOT.
Arton pointti olikin siinä, että stock -autoja on kovin vähän jäljellä, eli useimmat autot ovat sen verran jo muunneltu ja paranneltu että putoavat modified -luokkaan. Vähän sama tauti vaivaa early stockia. Eli kysymys mielestäni kuuluu, onko järjevää pitää mukana paria luokkaa, joihin vaan ei tunnu riittävän kalustoa? Pitäisikö koko luokkajako muuttaa siten, että saataisi neljään luokkaan tasaisemmin osallistujia? Vähentää luokkia? Menestyspainot käyttöön (esim. sekunteina) edellisen kisan perusteella, tms? Pulina jatkuu...
Pikkujoulukeskustelun jälkeen asianomaiset aiheellisesti mainitsivat, että sekä tänä että viime vuonna late stock -luokan autolla on VOITETTU koko osakilpailu (2009 SN95:lla, 2010 foksilla), siis voitettu kaikki ko. osakilpailuun osallistuneet late modified -autotkin. Stock -autolla voi voittaa osakilpailun, MOT. Earlyearly-foksilla ja reilusti alitehoisella 60-luvun alun tekniikkaisella koneella voi pärjätä cupissa, MOT.
Arton pointti olikin siinä, että stock -autoja on kovin vähän jäljellä, eli useimmat autot ovat sen verran jo muunneltu ja paranneltu että putoavat modified -luokkaan. Vähän sama tauti vaivaa early stockia. Eli kysymys mielestäni kuuluu, onko järjevää pitää mukana paria luokkaa, joihin vaan ei tunnu riittävän kalustoa? Pitäisikö koko luokkajako muuttaa siten, että saataisi neljään luokkaan tasaisemmin osallistujia? Vähentää luokkia? Menestyspainot käyttöön (esim. sekunteina) edellisen kisan perusteella, tms? Pulina jatkuu...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Älkää ny liikaa ruvetko säätämään ja tekemään asiasta liian race henkistä ja kiveen hakattua vakavaa touhua...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
...tarkoititko että meille 05 + ukoille tasoituksetVille K kirjoitti:... Koitan siis varovasti vihjata, pitäiskö 05- jotain omaa luokkaa suunnitella? tai edes jo tehtaalta "erikoismalleina syntyneille"?



- Juha -
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Dervish sen kirjoitti ja kiteytti. Mulla ainakin on ollut kivaa joka kerta, luokasta tai sijoituksesta huolimatta.Dervish kirjoitti:Älkää ny liikaa ruvetko säätämään ja tekemään asiasta liian race henkistä ja kiveen hakattua vakavaa touhua...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Juuri näin !!Dervish kirjoitti:Älkää ny liikaa ruvetko säätämään ja tekemään asiasta liian race henkistä ja kiveen hakattua vakavaa touhua...
Yhtenä slalom cupin vastaavana en lähde muuttamaan luokkajakoa mihinkään ilman huomattavia lahjuksia, tai päteviä perusteluita omasta ajotaidottomuudesta. Niinkuin tuossa aikaisemmin oli juttua, niin täysin vakiolla foxillakin pärjää jos homman osaa. Tosin nopella radalla ei ole mitään mahkuja, mutta muistellaanpa minkä takia alunperin ruvettiin ajeleen slalomia ? Muistaakseni oli tarkoitus saada mukaan muitakin kurvailijoita kuin vain racareinoja.
Kuvitellaanpa kerholainen Mr.X joka haluaa vaalia FOX-Mustanginsa alkuperäisyyttä haaveena saada se jonain päivänä museoleimaan. Ajamaan olisi kumminkin kova hinku kun -60 luvulla ajettuaan tehdas Cortiinalla rallia ja onhan Mustang kumminkin urheiluauto...

Vakiot pysyy vakiona, piste. (kunnes toisin katsastetaan) Muuten suorastaan yllytetään kerhon puolesta uhraamaan ne vähäiset vakiona säilyneet foxit ja SN95 Mustrangit nykypäivän viri-hömpötyksillä race alttarille !! Vai mitä mieltä on kerhon museo-auto yhteyshenkilö...?
Hyvät kilpakumppanit menneiltä ja tulevilta kausilta, ajakaa itseänne vastaan, pitäkää hauskaa ja ottakaa "kisat" ajoharjoittelun kannalta. Kaikille niille jotka ajavat tosissaan, AJAKAA LUJEMPAA !!!

Keskustelu jatkukoon...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Itsellä tullut mieleen mitä vaikuttaisi osanottoon jos viidestä kisasta laskettaisikin vain kolmen kisan pisteet lopputuloksiin.
Välimatkat ovat varmaan välillä karsinut paljon osanottoa ja tämä voisi tasoittaa tilannetta. Luokkajakoon en välttämättä
näe syytä muutoksiin ellei löydy jotain suht yksinkertaista. Eli ei kannata mitään suurta säätämistä minunkaan mielestä.
Välimatkat ovat varmaan välillä karsinut paljon osanottoa ja tämä voisi tasoittaa tilannetta. Luokkajakoon en välttämättä
näe syytä muutoksiin ellei löydy jotain suht yksinkertaista. Eli ei kannata mitään suurta säätämistä minunkaan mielestä.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
JaaCFR-759 kirjoitti:Itsellä tullut mieleen mitä vaikuttaisi osanottoon jos viidestä kisasta laskettaisikin vain kolmen kisan pisteet lopputuloksiin.
Välimatkat ovat varmaan välillä karsinut paljon osanottoa ja tämä voisi tasoittaa tilannetta. Luokkajakoon en välttämättä
näe syytä muutoksiin ellei löydy jotain suht yksinkertaista. Eli ei kannata mitään suurta säätämistä minunkaan mielestä.


Sen verran voin tietysti kommentoida muuten, että ratoihin hiukan lisää vauhtia!! Tarkoitan lähinnä vähemmän syheröitä, kun ei taitu,niin ei taitu. Mikkelissä kateltiin ammattilaisten tekemää rataa, hiukan nopeempi, mutta huomattavan helppo "lukea". Rata oli niin helppo, että todennäkösesti minäkin olisin osnnut ajaa oikein ensimmäiseeläkin kerralla. Ratkaisu jäisi ajamisen, eikä muistin varaan, mikä mulle sopii paremmin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Tarkoittanet natikoiden rataa ?Homer65 kirjoitti:Mikkelissä kateltiin ammattilaisten tekemää rataa, hiukan nopeempi, mutta huomattavan helppo "lukea"...
...Ratkaisu jäisi ajamisen, eikä muistin varaan, mikä mulle sopii paremmin.
Slalom cupissa on ajettu ja tullaan ajamaan vaihtelevilla radoilla. Tulee olemaan nopeaa ja hidasta, vaikeasti muistettavaa sekä dementikoille soveltuvia ratoja. Tällä systeemillä aina on löytynyt se nopein kuski joka ei välttämättä ole aina se sama.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
niin, että kenenkään korvaan ei kuulosta oudolta se, että ekat 9 vuotta erään 46 vuotiaan automallin autoista ovat öörlejä, loput 37 ovat latemodeleja? Omaan korvaan toi asia särähtää pahasti. Ajo-ominaisuudet vakionahan eivät varmaan ole juurikaan kehittyneet tuona aikana, kuin ei myöskään vakiotehot, jarrut jne..
Mutta eipä mitään, ajetaan lujempaa, jos ajetaan.
Mutta eipä mitään, ajetaan lujempaa, jos ajetaan.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Pikakatsastus sun autolle:Kiesi kirjoitti:Mites tuo meikäläisen lossi? Mihis luokkaan se laitetaan? Periaatteessa late, mutta toisaalta early. Taitaa early modifiedissa olla hammastanko-ohjaus monessa laitteessa. Takana on kumminkin lehdet eikä erillisjousitus.
Moottori --> Early stock
Perä --> Early modified
Jousitus --> Early modified
Laatikko --> Late stock
Jarrut --> Early stock / Late stock
Rengastus --> Early modified
Ohjaus --> Early modified / Late stock
Kuski --> Late stock
Kyllä tuon mukaan pistäisin sut Early MOD-luokkaan ?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa
Ei, kumpikaan ei ollut tarkoituksena tässä avauksessa.Dervish kirjoitti:EI Sääntökikkailua tai liikaa racea.
Kyse on tosiaan siitä, että late stock-luokassa on vähän osallistujia. Ei siitä, ettei nykyisen sääntöjen late stock -autolla pärjäisi. Jos on jotain yleisiä alustamuutoksia tai osanvaihdoksia, joilla ei kuitenkaan merkittävää etua vakio-osaan nähden, niin ne voisi sallia late stock -luokkaan samalla tavalla kuin öörleihin on muutamia pieniä yleisiä poikkeuksia. Vaaditaanko esimerkiksi, että stockissa pitää olla alustan varaosat Foordin leimoilla varustettuja vai voiko kulahtaneen puslan tilalle otetaan sitä mitä osakauppiailla on hyllyssä, yleensä uretaania. Eli nyt ehdotuksia, mitkä yleiset muutokset eivät olisi epäreiluja Late Stock -luokassa. Jos sellaisia ei tule, niin sitten lopetetaan tämä aihe.
Stockhan ei tarkoita öörlissäkään alkuperäistä tai tehdastekoista. Se on vaan tietty luokitus niitä varten, joille hyvän foordin tärvääminen ei ole elämäntehtävä.
Moottorilla ei ole väliä, saa ajaa vaikka Cedricin 2.8L kiisselillä. Eikä laatikolla ole väliä, siitä vaan DSG:tä sovittamaan. Olikohan jarruistakaan mitään mainintaa säännöissä?JXA-26 kirjoitti:Pikakatsastus sun autolle:Kiesi kirjoitti:Mites tuo meikäläisen lossi? Mihis luokkaan se laitetaan? Periaatteessa late, mutta toisaalta early. Taitaa early modifiedissa olla hammastanko-ohjaus monessa laitteessa. Takana on kumminkin lehdet eikä erillisjousitus.
Perän ripustus --> Early modified
Eturipustus --> Early modified / Late modified
Jarrut --> Early stock / Late stock
Rengastus --> Early modified / Late stock / Late modified
Ohjaus --> Early modified / Late stock / Late modified
Akseliväli --> Late stock / Late modified
Kyllä tuon mukaan pistäisin sut Early MOD-luokkaan ?
Eturipustus voi olla myös myöhemmissä modifioiduissa kahdella A-tukivarrella.
Akseliväli on ehkä tärkein ero: early mod. N. 10 tuumaa vähemmän earlyssa. Se on aikas paljon, kun ajatellaan slalomia. Mun arvioilla on fifty-sixty EM ja LM -luokkien välillä.
Ville K kirjoitti:niin, että kenenkään korvaan ei kuulosta oudolta se, että ekat 9 vuotta erään 46 vuotiaan automallin autoista ovat öörlejä, loput 37 ovat latemodeleja? ?
Tai oikeammin loput 33. Late model termi keksittiin jo 80-luvulla fokseja varten. Toi on nyt vaan tapa niputtaa Foksit ja SN-95 yhteen, niissähän ei nyt niin hirveän suurta eroa tullut alustaan slalomia ajatellen. Eikä uutta termiä ole keksitty uudemmille. Miltäs seuraava kuulostaisi LS:n ja LM:n tilalle: "Fox/SN95 vakiot" ja "Fox/SN95 modatut ja kaikki S197:t". Ainakaan Yrtsi ei tykkäisi laattoja kaivertaessaan.