Early SuomiMustangit

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja janne260 »

javi64 kirjoitti:
n8 279 – Kopio.jpg

Onkohan kuvauspaikoista mitään tietoa?
Maalaispoikakin tunnistaa, että kuvassa on Helsingin Kaivohuone.

Veikkauksena voisi heittää, että Lauttasaaressa on otettu nuo toisten autojen kuvat.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
toytrucker
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 01:16

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja toytrucker »

Eikös tämä ollut yksi niitä suomi-fastbackejä? Vai muistanko väärin?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Q ... directlink
Tuolta löytyy jonkun verran vanhoja Musse kuvia muutenkin.
Avatar
javi64
Addikti
Viestit: 432
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 21:01
Auto: -67 ht
-muumio Frank -68
-76 hb
-91 gt
Paikkakunta: satakunta

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja javi64 »

Hienoja kuvia.Monta tuttua laitetta vuosien takaa. :D
-muumio Frank -68
-67 ht
-76 hb
-91 gt
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Hianoja kuveja! Tuttuja vehkeitä, paljon, enemmistö kitenkin outoja. Mitähän noille kaikille, duunatuillekin Musseille kuluu nykyään. Ei ole aikoihin näkynyt moisia!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Ompas todella hienoja kuvia, koko ajan mietin että millon tulee vastaan oma mutta ei näkynnyt kuvissa. BC-389 on mulla alkup. rekkari mutta jossain välissä se oli NAH-57(jostain 70-luvun lopusta auton mulle tuloon asti (1997) oli tuo NAH-57).
Todella "hirveä" ollut jossain välissä rakentelusuuntaus kuten tästä kuvasta näkee:

https://picasaweb.google.com/1135257157 ... 9331620882

:shock:


Paikallinen lehti kävi tekemässä jutun tuosta mun autosta viime syksynä, täältä se löytyy jos jotain kiinnostaa ;)

http://www.raahenseutu.fi/cs/Satellite? ... RSEWrapper
Viimeksi muokannut ak72, 31 Joulu 2011, 12:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

ak72 kirjoitti:Ompas todella hienoja kuvia, koko ajan mietin että millon tulee vastaan oma mutta ei näkynnyt kuvissa. BC-389 on mulla alkup. rekkari mutta jossain välissä se oli NAH-57.
Kiitos tiedosta, kortistossani nämä 2 ovat olleet tähän saakka eri autoja mutta korjataan virhe.
NAH-57 kuva pitäisi löytyä V8-Magazinessa 6/82 ja 5/83, en pääse nyt tarkastamaan kun ei ole noita lehtiä nyt saatavilla.
'65 HT
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

toytrucker kirjoitti:Eikös tämä ollut yksi niitä suomi-fastbackejä? Vai muistanko väärin?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Q ... directlink
Tiedätkö tämän viniä tai muuta rek.nroa? Vinien puuttumisen takia kortistossani on jo tämä mukaan lukien 5 kpl Suomi-65-FB.tä, vaikka 3 pitäisi olla tuotu.
ABV-810 :sta ei mulla ole havaintoja vuoden -84 jälkeen. Todennäköisesti kilpi vaihtunut?
'65 HT
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja ak72 »

pee5 kirjoitti:
ak72 kirjoitti:Ompas todella hienoja kuvia, koko ajan mietin että millon tulee vastaan oma mutta ei näkynnyt kuvissa. BC-389 on mulla alkup. rekkari mutta jossain välissä se oli NAH-57.
Kiitos tiedosta, kortistossani nämä 2 ovat olleet tähän saakka eri autoja mutta korjataan virhe.
NAH-57 kuva pitäisi löytyä V8-Magazinessa 6/82 ja 5/83, en pääse nyt tarkastamaan kun ei ole noita lehtiä nyt saatavilla.

Ahaa, pitääpä yrittää vaikka huuto.net:stä ostaa noi lehdet. Hyvä muisti sulla kyllä on jos ulkoa muistat että nuista löytyy :)
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

ak72 kirjoitti:Todella "hirveä" ollut jossain välissä rakentelusuuntaus kuten tästä kuvasta näkee:

https://picasaweb.google.com/1135257157 ... 9331620882

:shock:
'66 FB BH-362 entisöitiin alkuperäiseen asuun pari vuotta tämän kuvan jälkeen tunnetun Mustang-tietäjän toimesta. Mutta missä tämä on nyt, viimeisin tieto vuodelta -86. Tämän pitäisi olla Suomi-auto.

Kahden muunkin tietojeni mukaan '66 Suomi-FB:n jäljet ovat kadonneet 80-luvun jälkeen: kerhomme aikaisemman pj:n AG-307 ja entinen diplomaattiauto BG-488.

Jos joku tietää näille muita rek.nroita tai vinejä, ottaisin tiedon kiitollisena vastaan.

Montako '66 FB:a tuli maahantuojan toimesta?
Viimeksi muokannut pee5, 31 Joulu 2011, 13:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'65 HT
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

pee5 kirjoitti:Todella "hirveä" ollut jossain välissä rakentelusuuntaus kuten tästä kuvasta näkee:

https://picasaweb.google.com/1135257157 ... 9331620882

:shock
Itse asiassa, aika kiva tommonen erilailla rakennettukki olis. Mahollisimman härskiä, ei kai se pahasta olis ;)
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja janne260 »

ak72 kirjoitti:Ompas todella hienoja kuvia, koko ajan mietin että millon tulee vastaan oma mutta ei näkynnyt kuvissa. BC-389 on mulla alkup. rekkari mutta jossain välissä se oli NAH-57(jostain 70-luvun lopusta auton mulle tuloon asti (1997) oli tuo NAH-57).
Todella "hirveä" ollut jossain välissä rakentelusuuntaus kuten tästä kuvasta näkee:

https://picasaweb.google.com/1135257157 ... 9331620882
Pitää kuitenkin muistaa, että oman aikansa kuvia on nuo vehkeet.

Todellinen kulttuuriteko rahtimieheltä on muuten ollut laittaa tuollainen kuvakokoelma kansan ihmeteltäväksi, kiitos.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Oli muuten mukavat reissut 85 - 86 koskenpäässä, olin kumpanakin vuotena koskenpään miittingissä paikalla. Hieno maalaismaisema ja rauhallinen sellanen, iso savusauna ja huippu porukka oli kumpanakin vuonna paikalla. Kummastakin reissusta jäi erittäin hyvät muisto, yksi niistä on par aikaa täys entisöinnissä tallissani. SUOMI Mustang aikaa ja rahaa säästämättä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

pee5 kirjoitti:
ak72 kirjoitti:Todella "hirveä" ollut jossain välissä rakentelusuuntaus kuten tästä kuvasta näkee:

https://picasaweb.google.com/1135257157 ... 9331620882

:shock:
'66 FB BH-362 entisöitiin alkuperäiseen asuun pari vuotta tämän kuvan jälkeen tunnetun Mustang-tietäjän toimesta. Mutta missä tämä on nyt, viimeisin tieto vuodelta -86. Tämän pitäisi olla Suomi-auto.

Kahden muunkin tietojeni mukaan '66 Suomi-FB:n jäljet ovat kadonneet 80-luvun jälkeen: kerhomme aikaisemman pj:n AG-307 ja entinen diplomaattiauto BG-488.

Jos joku tietää näille muita rek.nroita tai vinejä, ottaisin tiedon kiitollisena vastaan.

Montako '66 FB:a tuli maahantuojan toimesta?
janne260 kirjoitti:
ak72 kirjoitti:Ompas todella hienoja kuvia, koko ajan mietin että millon tulee vastaan oma mutta ei näkynnyt kuvissa. BC-389 on mulla alkup. rekkari mutta jossain välissä se oli NAH-57(jostain 70-luvun lopusta auton mulle tuloon asti (1997) oli tuo NAH-57).
Todella "hirveä" ollut jossain välissä rakentelusuuntaus kuten tästä kuvasta näkee:

https://picasaweb.google.com/1135257157 ... 9331620882
Pitää kuitenkin muistaa, että oman aikansa kuvia on nuo vehkeet.

Todellinen kulttuuriteko rahtimieheltä on muuten ollut laittaa tuollainen kuvakokoelma kansan ihmeteltäväksi, kiitos.
Kyllä tosiaan Toytrucker jonkun mitallin tästä ansaitsisi!

Tässä k.o. '66 FB kuvat, linkit Toytruckerin kansioon:

AG-307
https://picasaweb.google.com/1135257157 ... 8939529522

BG-488
https://picasaweb.google.com/1135257157 ... 4484345682
'65 HT
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja stangrider »

66 FB, rek AG307 oli ainakin syksyllä 1999 tuolla tunnuksella,
kun käytiin vilkaisemassa. Hintapyyntö 55tmk. :uuh: , mutta tekemistäkin olis ollut, toivottavasti joku otti urakan.
Liitteet
AG307 v1999pi.jpg
toytrucker
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 01:16

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja toytrucker »

Hienoa jos kuvistani on jotain iloa tai hyötyä nykyisille Mustang-omistajille! Aikoinaan tullut jonkin verran Suomen jenkkiautokalustoa kuvattua ja Mustangien määrä johtuu siitä että oli sellainen itsellä silloin.Tuo ABV-810 oli silloin 80-luvulla Tammelassa T.H:lla ja meni täysentisöintiin silloin? Sen jälkeen ei havaintoja autosta.NAH-57 huonohko kuva lisätty muuten nyt :D Lisääkin Musse kuvia vielä löytyy kun ehdin skannailemaan.Terveisin ex-jäsen toytrucker
Vastaa Viestiin