S197 4,6GT automaattilaatikon öljy
S197 4,6GT automaattilaatikon öljy
Eli lyhyestä virsi kaunis: mikä öljy -05vm Musseen 4,6GT ja automaatti 5r55s loota ?
Re: S197 4,6GT automaattilaatikon öljy
Mercon V luokitus pitää olla. Halvin mitä oon löytäny on muistaakseni Teboil FluidS Tokmannilta noin 37 euroo 4 litraa ja kallein LiquiMoly TopTec 1200 Osaset liikkeessä 83 euroo/4 litraa. Motorcraft Mercon V on vissiin alkuperäinen öljy ja kyllä sitäkin löytyy ainakin verkkokaupoista.Se öljynpinnan tarkistaminen onkin sitten toinen juttu.
No yritetään vaikka pieleen se menee kumminkin:)
- Hopia
- Aktiivi
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: S197 4,6GT automaattilaatikon öljy
Itse en laita ko.laatikkoon muuta kuin Motorcraft Mercon V. Toisessa Explorerissani on käytetty VAIN Motorcraftin Mercon V, kilometrejä takana yli 250 000 ja laatikko yhä kuin uusi ja 50 000 ajettu öljy kuin uutta. Toisessa Explorerissani laatikko poiki 110 000 km ajettuna, siinä ed. omistaja oli käyttänyt merkin X Mercon V/Dextron 4 luokiteltua öljyä. Remontin jälkeen olen ajanut ko. autolla n. 120 000 vain Motorcraft Mercon V ja kaikki 100% ok. Molemmissa 5r55 askit. RS huolto Kajosvaara myy oikean öljyn kohtuuhintaan. Ei se halpaa ole, muttei ole laatikkoremppakaan.
I rest my case.
Tai sen verran vielä, että molemmissa autoissa mulla on nyt ollut n. 50 000 km ajan ylimääräinen hydraulilinjan 20 micronin suodatinpurkki jäähdyttimen letkun välissä. Sen vaihdan 10 000 välein niin nään helposti öljyn kunnon enkä enää vaihda automaattisesti 20 tonnin välein kuten ennen tein.
Laatikon oma suodatin on turhan harva ja öljyn kunnon määritys mittatikusta aika epävarmaa. Oikeestaan sen huomaa huonoksi vasta kun se haisee palaneelta. Kun kaataa suodatinpurkin öljyn (n. 1 litra) puhtaaseen astiaan, kunnon näkee varman päälle heti. ja jos yhtään epäilyttää, leikkaa purkin auki ja kattoo, mitä sinne on kertynyt.
I rest my case.
Tai sen verran vielä, että molemmissa autoissa mulla on nyt ollut n. 50 000 km ajan ylimääräinen hydraulilinjan 20 micronin suodatinpurkki jäähdyttimen letkun välissä. Sen vaihdan 10 000 välein niin nään helposti öljyn kunnon enkä enää vaihda automaattisesti 20 tonnin välein kuten ennen tein.
Laatikon oma suodatin on turhan harva ja öljyn kunnon määritys mittatikusta aika epävarmaa. Oikeestaan sen huomaa huonoksi vasta kun se haisee palaneelta. Kun kaataa suodatinpurkin öljyn (n. 1 litra) puhtaaseen astiaan, kunnon näkee varman päälle heti. ja jos yhtään epäilyttää, leikkaa purkin auki ja kattoo, mitä sinne on kertynyt.