S197 V6 ja remmiturbo

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tallone
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Huhti 2013, 22:08
Auto: Ford Mustang V6 Coupe 2007
Ford S-Max 2,5 Turbo 2006
Paikkakunta: Vantaa

S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja Tallone »

Onko kokemuksia turbon hankinnasta 2005+ V6 Mustangiin. Valmiita settejä näyttäisi olevan useita tarjolla. Xcharger lupailee jopa +100hp helpolla asennuksella..

http://www.americanmuscle.com/mustang-s ... -0510.html
"keeping your foot off the pedal of a muscle car is like taking a hooker to dinner...thats not what youre spending the money for"
Joel66
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Marras 2008, 10:38
Auto: Mustang 2006 convertible

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja Joel66 »

Moikka!

Mulla on nyt ollut 2006 Mustangissa Wortech remmiahdin nyt pari vuotta. Olen tehnyt alustamuutokset vastaamaan GT:tä(etujarrut, taka-akseli, vakaajat).
Eikä leimassa ollut mitään ongelmia. Laita viesti jos tahdot jutskata asiasta enemmän tai nähdä mun auton.
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Selvitä ensin tarkkaan, että on mahdollista. Tuossa teho/painosuhde taitaa jäädä vielä alle sallitun. Käsittääkseni / mitä olen kuullut, niin Trafi on ottanut aika tiukan kannan nyt näihin jälkiasenteisiin ahtimiin. Se oli vielä aikaisemmin mahdollista, mutta nyt on tulkinta tiukentunut. Toivottavasti olen väärässä.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Mutta v6 kanssa ton saattaa saada kierrettyä, kun on pienempi kone kyseessä. Ainahan virkamiehet on isoja moottoreita pelänny...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Joel66
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Marras 2008, 10:38
Auto: Mustang 2006 convertible

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja Joel66 »

Ainoa mistä pykälissä puhutaan, on teho/paino suhde.
Koolla on merkitystä ihan muissa asioissa... :LMAO:
Avatar
tomeri
Addikti
Viestit: 164
Liittynyt: 27 Marras 2013, 08:56
Auto: HT -65
Paikkakunta: Pori

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja tomeri »

Eikös tehojen kanssa aina pärjää, mutta päästöt taitaa olla noin uudessa ongelma, tai todistus niistä?

Edit: Onko Joel66:n rekisteriotteessa maininta ahtimesta?
Joel66
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Marras 2008, 10:38
Auto: Mustang 2006 convertible

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja Joel66 »

Otteessa on mainittu seuraavat asiat kohdassa(tähän liittyvät): erikoisehdot ja huomautukset :
-Ahtopaine 0.357
-Moottorin suurin teho todettu mittaamalla
-Moottorin alkuperäinen teho 153 kW
-Vaihdettujen osien määrä on (päivämäärä) yhteensä 3,0%

Lisäksi Suurin nettoteho kohtaan on korjattu teho.
Missään ei lue, että ahdettu. Mutta mites sitä muuten noita ahtopaineiden määrää muuten olisi sinne kirjattu.

Ahtimen tyyppikilvessä on CARB EO# ja perään stanssattu päätöksen numero, numeron perusteella
printtasin netistä dokumentit katsastukseen. CARB on suomessa ( California Air Resources Board)
Suomessa hyväksytty todistus. Eli ei ongelmia päästöjen suhteen.
Avatar
tomeri
Addikti
Viestit: 164
Liittynyt: 27 Marras 2013, 08:56
Auto: HT -65
Paikkakunta: Pori

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja tomeri »

Ohhoh, seison korjattuna. Olin siinä käsityksessä, että noi päästöt pitää mittauttaa jälkiasennuksissa aina jossain auktorisoidussa paikassa hintaan x tuhatta euroa.
Viimeksi muokannut tomeri, 08 Syys 2014, 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joel66
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Marras 2008, 10:38
Auto: Mustang 2006 convertible

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Viesti Kirjoittaja Joel66 »

Tuossa vielä suora lainaus Trafin tiedote: TRAFI/17674/03.04.03.02/2011

8 § Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen
3 momentti tarkoittaa mm. E15/04 -sääntöä. Ko. momentin tarkoittamissa moottorinvaihdoissa tai -muutoksissa tulee osoittaa päästövaatimusten (esim. E15/04) täyttyminen (vaihtoehtoisesti bensiinikäyttöisen henkilö- tai pakettiauton moottorin tulee olla varustettu tai se tulee varustaa moottorille sopivalla katalysaattorilla), ja autoa koskevien käytönaikaisten pakokaasupäästövaatimusten tulee täyttyä.
Diesel-moottorin päästötason E 24/03 selvittämiseksi riittää käytönaikainen mittaus. Muutoskatsastettaessa autoon diesel-moottoria, moottorin päästötasosta edellytetään siis selvitys vasta, kun ajoneuvon edellytetään olevan vähäpäästöinen.
Myös kalifornialaiset CARB-pakokaasupäästövaatimukset täyttävät virityssarjat voidaan hyväksyä, jos ajoneuvo on alun perin täyttänyt CARB-päästövaatimukset. Tällöin tulee selvästi käydä ilmi, että virityssarja tiettyyn autoon asennettuna täyttää CARB-vaatimukset sekä kiinnittää huomiota siihen, että kaikki virityssarjaan kuuluvat osat ovat ajoneuvossa paikallaan. Myös moottorinohjausjärjestelmään tehdyistä muutoksista tulee olla selvitys.
Vastaa Viestiin