Sivu 1/1

Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 01 Huhti 2016, 14:35
Kirjoittaja PaLa
Hojo,
Minkäslaisia settejä ajattelis tai olette asentaneet rumpujen tilalle eteen?
Nyt kun ei saa töissäkään käydä hetkeen, niin olis aikaa kattella eri variaatioita ja suunnitella.
Ei välttämättä tartte olla ihan viimestähuutoo, mut toimivat ja pääasiassa kadulle.
Osto ilmoituskin on, mut ei vissiin nurkkiin ole kellään ylimääräisiä jäänyt.

-panu

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 01 Huhti 2016, 15:46
Kirjoittaja Mexico65
Minä suosittelen sinulle 65 alkuperäisen mukaista etulevyjarru settiä. Se käy helposti jos kyseessä on ns. V8 akseli 5:llä pultilla. Rumpujarru pois ja levy tilalle.
Tämä lienee normaali käyttöön riittävä ja sopii hyvin alkuperäisen 14" vanteen sisälle. Tuolla setillä pärjää myös erinomaisesti ratakäytössä kun käyttää oikean laisia jarrupaloja (toimii myös normaali ajossa). Erittäin kustannus tehokas setti. Muista vahtaa myös jarrujen pääsylinteri vastaamaan levyjarruja joko alkuperäisen tyylisesti yksi piirisenä tai hieman modernimpana kaksipiirisenä. Lisäksi tarvitset (etuja) takapiirin (väliin) tulevan paineen säätimen.

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 01 Huhti 2016, 17:40
Kirjoittaja Mexico65
Voipi olla, että polkimen tanngon asemointiin joutuu puuttumaan jos oikein tarkkoja ollaan. Ilman muutostakin toimii.

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 01 Huhti 2016, 17:58
Kirjoittaja PaLa
Thx,

Uskon kyllä tuon alkuperäis tyylisen riittävän, ihan jo helpon asennuksenkin suhteen.

Eikös jossain ollu juttua tuosta polkimen asennosta?

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 02 Huhti 2016, 14:36
Kirjoittaja 1223
Moro

Tän mukaan poljin on sama kaikissa.
http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepe ... edals.html

Juha

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 10:10
Kirjoittaja Mexico65
1223 kirjoitti:Moro

Tän mukaan poljin on sama kaikissa.
http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepe ... edals.html

Juha
KIITOS! tuokin asia tuli täysin selväksi.
En tiennyt, nyt tiedän, että eri vuosimalleissa asemointi poikkeaa.

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 27 Helmi 2018, 09:10
Kirjoittaja 1223
Moi
Tämä asia on jotenkin ajankohtainen itsellä kun molemmista autoista pääsylinterit irti.

Kyllä Mexico on oikeassa että tehostamattomassa asemointia kannattaa muuttaa ja siihen löytyy valmis kittikin.
https://www.cjponyparts.com/scott-drake ... /A21161DB/

Tuo meni ostos listalle.
Mexico65 kirjoitti: 01 Huhti 2016, 17:40 Voipi olla, että polkimen tanngon asemointiin joutuu puuttumaan jos oikein tarkkoja ollaan. Ilman muutostakin toimii.

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 27 Helmi 2018, 09:29
Kirjoittaja Pertti
1223 kirjoitti: 27 Helmi 2018, 09:10 Moi
Tämä asia on jotenkin ajankohtainen itsellä kun molemmista autoista pääsylinterit irti.

Kyllä Mexico on oikeassa että tehostamattomassa asemointia kannattaa muuttaa ja siihen löytyy valmis kittikin.
https://www.cjponyparts.com/scott-drake ... /A21161DB/

Tuo meni ostos listalle.
Mexico65 kirjoitti: 01 Huhti 2016, 17:40 Voipi olla, että polkimen tanngon asemointiin joutuu puuttumaan jos oikein tarkkoja ollaan. Ilman muutostakin toimii.
Ei näytä näin maallikon silmään kovin turvalliselta tuo.
Tulee aika hirmuinen vääntö, jos joutuu oikein kunnolla tinttaamaan polkimen pohjaan.

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 27 Helmi 2018, 16:04
Kirjoittaja poikelin
Mikä setti tuo jyrin linkittämässä kuvassa on?

Onko joku valmistaja/setti sellainen ettei kannata hankkia eli tunnetusti sutta ja sekundaa?

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 27 Helmi 2018, 23:31
Kirjoittaja burton
Ite laitoin ton sarjan. https://www.summitracing.com/parts/wil-140-13476

Uudet laakerit ja kikki,. Bolt on. Ihan asiallinen setti mut 14" niitattu vanne ei mahu pyörii. Taakse -92 camryn levyt ja -02 audi a4 satulat. Pitäs toimii.

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 28 Helmi 2018, 09:23
Kirjoittaja 1223
Moro

Mulla on edessä vastaavat puristimet ja Supran levyt nätisti pysähtyy suoraan. Just ja just sopivat american racing 15" vanteen sisään. Kaikkien 15" vanteiden kanssa nuo ei toimi.
Mulla on noissa jotku ns race palat wilwoodin mukaan. Hienosti jarrut tarraa paremmin kun lämpenee.

Mutta jos radalle haluaa niin sit ehkä jotain muuta kuitenkin.
burton kirjoitti: 27 Helmi 2018, 23:31 Ite laitoin ton sarjan. https://www.summitracing.com/parts/wil-140-13476

Uudet laakerit ja kikki,. Bolt on. Ihan asiallinen setti mut 14" niitattu vanne ei mahu pyörii. Taakse -92 camryn levyt ja -02 audi a4 satulat. Pitäs toimii.

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 28 Helmi 2018, 18:35
Kirjoittaja JooSexSex
Mulle on tulossa kanssa tuo Burtonin linkkaama Wilwoodin setti ja Wilwoodin paineensäädin.
Saa sitten nähdä sopiiko 14" tuuman vanne (mulla '68-'69 Styled Steel). Jotkut kuulemma sopii, jotkut ei.
Mikä pääsylinteri Burtonilla ?

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 28 Helmi 2018, 19:51
Kirjoittaja burton
Tehostettu pääsylkkä, proportion valve oli sellanen mikä on 4x levyille suunniteltu. En muista tehostimen kokoa enkä pääsylinterin kokoja.

Re: Levyjarrut 289 / -65

Lähetetty: 02 Maalis 2018, 13:40
Kirjoittaja sale
Asiaa sivuten tässä mainio juttu Mustang(Cougar) tehostimien malleista/ristiin sopivuudesta -67, -68, -69, -70. Vanhempien (-64-66)tehostimista en tiedä mitä niissä oli. Jutusta käy ilmi että lähes kaikki vendorit tyrkyttää kiinalaisia korjattavaksi kelpaamattomia malleja. Polkimeen sopivuus erilaisesta tehostimen akselin silmästä on varmistettava. Power Brake Boosters: 1967-1973 Cougar / Mustang - Differences ...: