Levyjarrut 289 / -65

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Hojo,
Minkäslaisia settejä ajattelis tai olette asentaneet rumpujen tilalle eteen?
Nyt kun ei saa töissäkään käydä hetkeen, niin olis aikaa kattella eri variaatioita ja suunnitella.
Ei välttämättä tartte olla ihan viimestähuutoo, mut toimivat ja pääasiassa kadulle.
Osto ilmoituskin on, mut ei vissiin nurkkiin ole kellään ylimääräisiä jäänyt.

-panu
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Minä suosittelen sinulle 65 alkuperäisen mukaista etulevyjarru settiä. Se käy helposti jos kyseessä on ns. V8 akseli 5:llä pultilla. Rumpujarru pois ja levy tilalle.
Tämä lienee normaali käyttöön riittävä ja sopii hyvin alkuperäisen 14" vanteen sisälle. Tuolla setillä pärjää myös erinomaisesti ratakäytössä kun käyttää oikean laisia jarrupaloja (toimii myös normaali ajossa). Erittäin kustannus tehokas setti. Muista vahtaa myös jarrujen pääsylinteri vastaamaan levyjarruja joko alkuperäisen tyylisesti yksi piirisenä tai hieman modernimpana kaksipiirisenä. Lisäksi tarvitset (etuja) takapiirin (väliin) tulevan paineen säätimen.
Liitteet
65 disc brakes.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Voipi olla, että polkimen tanngon asemointiin joutuu puuttumaan jos oikein tarkkoja ollaan. Ilman muutostakin toimii.
Viimeksi muokannut Mexico65, 03 Huhti 2016, 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Thx,

Uskon kyllä tuon alkuperäis tyylisen riittävän, ihan jo helpon asennuksenkin suhteen.

Eikös jossain ollu juttua tuosta polkimen asennosta?
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Tän mukaan poljin on sama kaikissa.
http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepe ... edals.html

Juha
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

1223 kirjoitti:Moro

Tän mukaan poljin on sama kaikissa.
http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepe ... edals.html

Juha
KIITOS! tuokin asia tuli täysin selväksi.
En tiennyt, nyt tiedän, että eri vuosimalleissa asemointi poikkeaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moi
Tämä asia on jotenkin ajankohtainen itsellä kun molemmista autoista pääsylinterit irti.

Kyllä Mexico on oikeassa että tehostamattomassa asemointia kannattaa muuttaa ja siihen löytyy valmis kittikin.
https://www.cjponyparts.com/scott-drake ... /A21161DB/

Tuo meni ostos listalle.
Mexico65 kirjoitti: 01 Huhti 2016, 17:40 Voipi olla, että polkimen tanngon asemointiin joutuu puuttumaan jos oikein tarkkoja ollaan. Ilman muutostakin toimii.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja Pertti »

1223 kirjoitti: 27 Helmi 2018, 09:10 Moi
Tämä asia on jotenkin ajankohtainen itsellä kun molemmista autoista pääsylinterit irti.

Kyllä Mexico on oikeassa että tehostamattomassa asemointia kannattaa muuttaa ja siihen löytyy valmis kittikin.
https://www.cjponyparts.com/scott-drake ... /A21161DB/

Tuo meni ostos listalle.
Mexico65 kirjoitti: 01 Huhti 2016, 17:40 Voipi olla, että polkimen tanngon asemointiin joutuu puuttumaan jos oikein tarkkoja ollaan. Ilman muutostakin toimii.
Ei näytä näin maallikon silmään kovin turvalliselta tuo.
Tulee aika hirmuinen vääntö, jos joutuu oikein kunnolla tinttaamaan polkimen pohjaan.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
poikelin
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Marras 2005, 07:37

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja poikelin »

Mikä setti tuo jyrin linkittämässä kuvassa on?

Onko joku valmistaja/setti sellainen ettei kannata hankkia eli tunnetusti sutta ja sekundaa?
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
burton
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Maalis 2017, 00:23

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja burton »

Ite laitoin ton sarjan. https://www.summitracing.com/parts/wil-140-13476

Uudet laakerit ja kikki,. Bolt on. Ihan asiallinen setti mut 14" niitattu vanne ei mahu pyörii. Taakse -92 camryn levyt ja -02 audi a4 satulat. Pitäs toimii.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Mulla on edessä vastaavat puristimet ja Supran levyt nätisti pysähtyy suoraan. Just ja just sopivat american racing 15" vanteen sisään. Kaikkien 15" vanteiden kanssa nuo ei toimi.
Mulla on noissa jotku ns race palat wilwoodin mukaan. Hienosti jarrut tarraa paremmin kun lämpenee.

Mutta jos radalle haluaa niin sit ehkä jotain muuta kuitenkin.
burton kirjoitti: 27 Helmi 2018, 23:31 Ite laitoin ton sarjan. https://www.summitracing.com/parts/wil-140-13476

Uudet laakerit ja kikki,. Bolt on. Ihan asiallinen setti mut 14" niitattu vanne ei mahu pyörii. Taakse -92 camryn levyt ja -02 audi a4 satulat. Pitäs toimii.
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Mulle on tulossa kanssa tuo Burtonin linkkaama Wilwoodin setti ja Wilwoodin paineensäädin.
Saa sitten nähdä sopiiko 14" tuuman vanne (mulla '68-'69 Styled Steel). Jotkut kuulemma sopii, jotkut ei.
Mikä pääsylinteri Burtonilla ?
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
burton
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Maalis 2017, 00:23

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja burton »

Tehostettu pääsylkkä, proportion valve oli sellanen mikä on 4x levyille suunniteltu. En muista tehostimen kokoa enkä pääsylinterin kokoja.
sale
Aktiivi
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 10:25
Auto: Cougar XR-7 -68
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Levyjarrut 289 / -65

Viesti Kirjoittaja sale »

Asiaa sivuten tässä mainio juttu Mustang(Cougar) tehostimien malleista/ristiin sopivuudesta -67, -68, -69, -70. Vanhempien (-64-66)tehostimista en tiedä mitä niissä oli. Jutusta käy ilmi että lähes kaikki vendorit tyrkyttää kiinalaisia korjattavaksi kelpaamattomia malleja. Polkimeen sopivuus erilaisesta tehostimen akselin silmästä on varmistettava. Power Brake Boosters: 1967-1973 Cougar / Mustang - Differences ...:

Vastaa Viestiin