Levyjarrut 289 / -65
Levyjarrut 289 / -65
Hojo,
Minkäslaisia settejä ajattelis tai olette asentaneet rumpujen tilalle eteen?
Nyt kun ei saa töissäkään käydä hetkeen, niin olis aikaa kattella eri variaatioita ja suunnitella.
Ei välttämättä tartte olla ihan viimestähuutoo, mut toimivat ja pääasiassa kadulle.
Osto ilmoituskin on, mut ei vissiin nurkkiin ole kellään ylimääräisiä jäänyt.
-panu
Minkäslaisia settejä ajattelis tai olette asentaneet rumpujen tilalle eteen?
Nyt kun ei saa töissäkään käydä hetkeen, niin olis aikaa kattella eri variaatioita ja suunnitella.
Ei välttämättä tartte olla ihan viimestähuutoo, mut toimivat ja pääasiassa kadulle.
Osto ilmoituskin on, mut ei vissiin nurkkiin ole kellään ylimääräisiä jäänyt.
-panu
Re: Levyjarrut 289 / -65
Minä suosittelen sinulle 65 alkuperäisen mukaista etulevyjarru settiä. Se käy helposti jos kyseessä on ns. V8 akseli 5:llä pultilla. Rumpujarru pois ja levy tilalle.
Tämä lienee normaali käyttöön riittävä ja sopii hyvin alkuperäisen 14" vanteen sisälle. Tuolla setillä pärjää myös erinomaisesti ratakäytössä kun käyttää oikean laisia jarrupaloja (toimii myös normaali ajossa). Erittäin kustannus tehokas setti. Muista vahtaa myös jarrujen pääsylinteri vastaamaan levyjarruja joko alkuperäisen tyylisesti yksi piirisenä tai hieman modernimpana kaksipiirisenä. Lisäksi tarvitset (etuja) takapiirin (väliin) tulevan paineen säätimen.
Tämä lienee normaali käyttöön riittävä ja sopii hyvin alkuperäisen 14" vanteen sisälle. Tuolla setillä pärjää myös erinomaisesti ratakäytössä kun käyttää oikean laisia jarrupaloja (toimii myös normaali ajossa). Erittäin kustannus tehokas setti. Muista vahtaa myös jarrujen pääsylinteri vastaamaan levyjarruja joko alkuperäisen tyylisesti yksi piirisenä tai hieman modernimpana kaksipiirisenä. Lisäksi tarvitset (etuja) takapiirin (väliin) tulevan paineen säätimen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Levyjarrut 289 / -65
Voipi olla, että polkimen tanngon asemointiin joutuu puuttumaan jos oikein tarkkoja ollaan. Ilman muutostakin toimii.
Viimeksi muokannut Mexico65, 03 Huhti 2016, 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Levyjarrut 289 / -65
Thx,
Uskon kyllä tuon alkuperäis tyylisen riittävän, ihan jo helpon asennuksenkin suhteen.
Eikös jossain ollu juttua tuosta polkimen asennosta?
Uskon kyllä tuon alkuperäis tyylisen riittävän, ihan jo helpon asennuksenkin suhteen.
Eikös jossain ollu juttua tuosta polkimen asennosta?
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Levyjarrut 289 / -65
Moro
Tän mukaan poljin on sama kaikissa.
http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepe ... edals.html
Juha
Tän mukaan poljin on sama kaikissa.
http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepe ... edals.html
Juha
Re: Levyjarrut 289 / -65
KIITOS! tuokin asia tuli täysin selväksi.1223 kirjoitti:Moro
Tän mukaan poljin on sama kaikissa.
http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepe ... edals.html
Juha
En tiennyt, nyt tiedän, että eri vuosimalleissa asemointi poikkeaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Levyjarrut 289 / -65
Moi
Tämä asia on jotenkin ajankohtainen itsellä kun molemmista autoista pääsylinterit irti.
Kyllä Mexico on oikeassa että tehostamattomassa asemointia kannattaa muuttaa ja siihen löytyy valmis kittikin.
https://www.cjponyparts.com/scott-drake ... /A21161DB/
Tuo meni ostos listalle.
Tämä asia on jotenkin ajankohtainen itsellä kun molemmista autoista pääsylinterit irti.
Kyllä Mexico on oikeassa että tehostamattomassa asemointia kannattaa muuttaa ja siihen löytyy valmis kittikin.
https://www.cjponyparts.com/scott-drake ... /A21161DB/
Tuo meni ostos listalle.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Levyjarrut 289 / -65
Ei näytä näin maallikon silmään kovin turvalliselta tuo.1223 kirjoitti: ↑27 Helmi 2018, 09:10 Moi
Tämä asia on jotenkin ajankohtainen itsellä kun molemmista autoista pääsylinterit irti.
Kyllä Mexico on oikeassa että tehostamattomassa asemointia kannattaa muuttaa ja siihen löytyy valmis kittikin.
https://www.cjponyparts.com/scott-drake ... /A21161DB/
Tuo meni ostos listalle.
Tulee aika hirmuinen vääntö, jos joutuu oikein kunnolla tinttaamaan polkimen pohjaan.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Levyjarrut 289 / -65
Mikä setti tuo jyrin linkittämässä kuvassa on?
Onko joku valmistaja/setti sellainen ettei kannata hankkia eli tunnetusti sutta ja sekundaa?
Onko joku valmistaja/setti sellainen ettei kannata hankkia eli tunnetusti sutta ja sekundaa?
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: Levyjarrut 289 / -65
Ite laitoin ton sarjan. https://www.summitracing.com/parts/wil-140-13476
Uudet laakerit ja kikki,. Bolt on. Ihan asiallinen setti mut 14" niitattu vanne ei mahu pyörii. Taakse -92 camryn levyt ja -02 audi a4 satulat. Pitäs toimii.
Uudet laakerit ja kikki,. Bolt on. Ihan asiallinen setti mut 14" niitattu vanne ei mahu pyörii. Taakse -92 camryn levyt ja -02 audi a4 satulat. Pitäs toimii.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Levyjarrut 289 / -65
Moro
Mulla on edessä vastaavat puristimet ja Supran levyt nätisti pysähtyy suoraan. Just ja just sopivat american racing 15" vanteen sisään. Kaikkien 15" vanteiden kanssa nuo ei toimi.
Mulla on noissa jotku ns race palat wilwoodin mukaan. Hienosti jarrut tarraa paremmin kun lämpenee.
Mutta jos radalle haluaa niin sit ehkä jotain muuta kuitenkin.
Mulla on edessä vastaavat puristimet ja Supran levyt nätisti pysähtyy suoraan. Just ja just sopivat american racing 15" vanteen sisään. Kaikkien 15" vanteiden kanssa nuo ei toimi.
Mulla on noissa jotku ns race palat wilwoodin mukaan. Hienosti jarrut tarraa paremmin kun lämpenee.
Mutta jos radalle haluaa niin sit ehkä jotain muuta kuitenkin.
burton kirjoitti: ↑27 Helmi 2018, 23:31 Ite laitoin ton sarjan. https://www.summitracing.com/parts/wil-140-13476
Uudet laakerit ja kikki,. Bolt on. Ihan asiallinen setti mut 14" niitattu vanne ei mahu pyörii. Taakse -92 camryn levyt ja -02 audi a4 satulat. Pitäs toimii.
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Levyjarrut 289 / -65
Mulle on tulossa kanssa tuo Burtonin linkkaama Wilwoodin setti ja Wilwoodin paineensäädin.
Saa sitten nähdä sopiiko 14" tuuman vanne (mulla '68-'69 Styled Steel). Jotkut kuulemma sopii, jotkut ei.
Mikä pääsylinteri Burtonilla ?
Saa sitten nähdä sopiiko 14" tuuman vanne (mulla '68-'69 Styled Steel). Jotkut kuulemma sopii, jotkut ei.
Mikä pääsylinteri Burtonilla ?
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Re: Levyjarrut 289 / -65
Tehostettu pääsylkkä, proportion valve oli sellanen mikä on 4x levyille suunniteltu. En muista tehostimen kokoa enkä pääsylinterin kokoja.
-
- Aktiivi
- Viestit: 63
- Liittynyt: 31 Heinä 2007, 10:25
- Auto: Cougar XR-7 -68
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Levyjarrut 289 / -65
Asiaa sivuten tässä mainio juttu Mustang(Cougar) tehostimien malleista/ristiin sopivuudesta -67, -68, -69, -70. Vanhempien (-64-66)tehostimista en tiedä mitä niissä oli. Jutusta käy ilmi että lähes kaikki vendorit tyrkyttää kiinalaisia korjattavaksi kelpaamattomia malleja. Polkimeen sopivuus erilaisesta tehostimen akselin silmästä on varmistettava. Power Brake Boosters: 1967-1973 Cougar / Mustang - Differences ...: