SN95 alusta asiaa ja vanteista
SN95 alusta asiaa ja vanteista
Hommasin viime vuonna tuollaisen vm98 avon 3.8 koneella ja nyt alkais pikku päivittely cruisailuun. Eli kysymykset ovat seuraavat:
Käykö, mahtuuko ja miltä näyttää jos laittaa 18" vanteet leveys 8" ja ET 35.
Lähinnä tuo ET mietityttää kun alkuperäisissä on jotain ET25?
Kun ei voi laittaa spacereita kun pitää muutoskatsastaa.
Sitten peräpää nuljahtelee pompuissa. Ainakin upper control armin perän puolen puslat väljänä.
Mikä ois hyvä pusla sarja? vai ostaako tuki varsineen?
ps, jollain on myynnissä alkuperäiset 17" onko ne nyt 5 puolaiset mussen vanteet voisi olla kiinnostunut
Käykö, mahtuuko ja miltä näyttää jos laittaa 18" vanteet leveys 8" ja ET 35.
Lähinnä tuo ET mietityttää kun alkuperäisissä on jotain ET25?
Kun ei voi laittaa spacereita kun pitää muutoskatsastaa.
Sitten peräpää nuljahtelee pompuissa. Ainakin upper control armin perän puolen puslat väljänä.
Mikä ois hyvä pusla sarja? vai ostaako tuki varsineen?
ps, jollain on myynnissä alkuperäiset 17" onko ne nyt 5 puolaiset mussen vanteet voisi olla kiinnostunut
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Tuossa yksi valmistaja jotka itsellä on alla
http://www.americanmuscle.com/reupcoar7.html
Suomalaisista vauhtipajoista voi kysyä lisää.
Spacerithan voi ottaa pois katsastusta varten?
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Havaintoja motorsport osastolta:
Ralliponilla ajeltiin alkuun alkuperäisillä puslilla ja takatukivarsilla. Auto oli todella hiljainen, vaikka kaikki äänieristeet olivat pois. Taakse vaihtui kovat uretaanipuslat varsiin, eikä metelitaso juurikaan sisällä noussut. Sitten tuli putkivarret, ja mukana ylimpiin uniball nivelet ja nailonia muualle. Nyt meteli auton sisällä muuttui jo sellaiseksi ettei normaali puheäänellä enää tarvinnut keskustella.
Siksipä ehdotan cruising autoon laitettavaksi uretaani puslat joka paikkaan, eikä missään nimessä vaihdeta ylätukivarsia mihinkään race malleihin. Ne ovat tarkoituksella avonaiset, koska sisäänjoustossa niiden pitää kiertyä. Ylempien varsien takapuslat ovat kiinni perässä.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Oisko noi orkkis vanteet?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Heinaee
- Aktiivi
- Viestit: 82
- Liittynyt: 05 Loka 2014, 16:23
- Auto: Ford Mustang GT -97 4.6
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Jaahas, teille ei vissiin kuva näy. 
Näkyyköhän nyt?
Tossa vielä linkki jos ei näy. Linkissä ei minun vanteet mutta samanlaiset, päällä muistaakseni vielä hyvät kumit.http://s111.photobucket.com/user/87vert ... 6.jpg.html

Näkyyköhän nyt?

Tossa vielä linkki jos ei näy. Linkissä ei minun vanteet mutta samanlaiset, päällä muistaakseni vielä hyvät kumit.http://s111.photobucket.com/user/87vert ... 6.jpg.html
-97 4.6 2v
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Laitahan hintatietoja vanteista yv:llä
- Heinaee
- Aktiivi
- Viestit: 82
- Liittynyt: 05 Loka 2014, 16:23
- Auto: Ford Mustang GT -97 4.6
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Mulla on alla 18x9,5 et20 joka nurkassa. Ne mahtuu olemaan ja edessä tulee hienosti just kaarelle, takana sais olla 1 tuuman leveämpi vanne. Käytin takana 1 tuumasia spacereita, mutta niillä rupee ottamaan kaariin kiinni. Ehkä matalammilla kumeilla tai kapeemmilla limpuilla ois hyvä, mutta tuommoisenaan jää mielestäni vähän liikaa kaarien sisälle.
Jotenka siis taitaa jäädä noilla specseillä varsinkin takaa melko sisälle. Todennäköisesti menee alle mutta ei välttämättä näytä hyvälle.
Jotenka siis taitaa jäädä noilla specseillä varsinkin takaa melko sisälle. Todennäköisesti menee alle mutta ei välttämättä näytä hyvälle.
-97 4.6 2v
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Pääasia ois että mahtuis alle niin vois muutoskatsastaa ne vanteet ja sitten voi laittaa spacerit jos tarvii.
Laittaisin normi kumipuslat taakse mutta niitä ei myydä sarjana ja ne maksaa enemmän kuin uretaani puslat.
Alkuperäisenä ajatuksena oli ostaa koko auton pusla sarja vaihdella ne sitä mukaan kun auto purkailee mutta suunnitelma nyt muuttui.
Eli akselin puoleiset mielellään kumia tai ball joint? runkoon tulevat voi olla uretaania?
Laittaisin normi kumipuslat taakse mutta niitä ei myydä sarjana ja ne maksaa enemmän kuin uretaani puslat.
Alkuperäisenä ajatuksena oli ostaa koko auton pusla sarja vaihdella ne sitä mukaan kun auto purkailee mutta suunnitelma nyt muuttui.
Eli akselin puoleiset mielellään kumia tai ball joint? runkoon tulevat voi olla uretaania?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Parissa Mustankissa ollu peiserit, eikä katsastuksessa oo puhuttu (huomattu mtn )

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Voihan sitä vaikka hommata sellaset vanteet ettei tartte spaceria... Mut jos muutoskatsastaa vanteille niin sillon ei parane niitä olla.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: SN95 alusta asiaa ja vanteista
Mulla on takana 18x10" ET22, backspacing 6.37" ja edessä 18x9" ET24, backspacing 5.94". Mahtuu hyvin pyörimään mutta ihan maksimikäännöllä parkkipaikkanopeuksissa etunakit joskus raapaisee johonkin sisälokariin tms. Rengastus 285-35 ja 255-40.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73