1995 Ford Mustang Cobra R

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mistähän löytäisi kyseisestä mallista yksityiskohtaista tietoa? Pitäisi käyttää vertailumallina. Autohan eroaa tavallisesta cobrasta mm. Moottorin koossa joka on 351W. Mutta mitkä muut osat ovat erilaisia kuin tavan cobrassa?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

1995 SVT Mustang Cobra R

In the wake of the Fox-bodied 1993 SVT Mustang Cobra R’s success, SVT engineers developed a more powerful R-model competition package based on the SN-95-derived 1995 SVT Cobra. SVT replaced the Cobra’s 5.0-liter with a special version of Ford’s 351 cubic-inch Windsor small-block, re-engineered to produce 300 horsepower, and also installed a 20 gallon Fuel-Safe fuel cell. To Handle the torque of the more powerful engine, a Tremec five-speed manual transmission was installed. Again, weight savings was targeted, so there was no back seat, radio, or air conditioning – not even fog lights, which were omitted to provide ducts for getting cool air onto the front brakes. Heavy-duty progressive-rate springs, thicker stabilizer bars and a front strut tower brace helped improve handling on the race track. Only 250 vehicles were built, available only in white, each with a unique center-tiered fiberglass hood tall enough to clear the engine and induction system.

Engine
Type: 90-degree, OHV Windsor V-8
Displacement: 5.8L / 351 CID
Horsepower: 300 hp @ 4800 rpm
Torque: 365 lbs.-ft. @ 3750 rpm
Bore x Stroke: 4.0 in. x 3.5 in.
Compression: 9.0:1

Suspension
Front: Modified MacPherson strut type with separate spring on lower arm, 700/850 lbs./in. progressive-rate coil springs, 30mm stabilizer bar
Rear: Rigid axle, four trailing links, adjustable vertical shock absorbers and horizontal axle dampers , 200/260 lbs./in. progressive-rate coil springs, 27mm stabilizer bar

Brakes
Front: 13 in. vented cast-iron disc, twin-piston caliper
Rear: 11.65 in. vented cast-iron disc, single-piston caliper
ABS: Power Assist, four wheel brakes with anti-lock

Wheels/Tires
Wheels: 17 x 9 in. 5-spoke cast aluminum
Tires: BF Goodrich Comp T/A P255/45ZR-17

Performance
0-60 mph: 5.2 seconds (Motor Trend)
60-0 mph braking: 109 feet (Motor Trend)
1/4-mile @ MPH: 13.8 seconds @ 102 mph (Motor Trend)

Production
Total Produced (Coupe Only): 250
- White: 250

ja


https://lmr.com/products/1995-Ford-Must ... s-Features
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kiitoksia, tuossa on jo hyvin asiaa. :peukku:
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Ja eikun 427cid sn-95:ta tekemään :D :peukku:
Mach1 -71
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

saitko jostain tietoa että kelpais vertailumalliksi?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ei ainakaan ampunut ajatusta heti alas. Sanoi että kerää faktaa mahdollisimman paljon ja tuo näytille ennenkuin meet moottoria ostamaan. Neuvoi hyvin mistä löytää niitä vaatimuksia. Ja joo Jouni, jos ei mene kaupaksi, niin 427 tulee! :twisted:

Luulis paremmin menevän läpi vertailu cobra R vastaan, se on kevennetty, kun taas mulla ei, mulla enemmän painoa. Mut jatketaan tästä sitten kun on aika. :D
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Aina tulee joku, jolla kulkee vehkeet kovempaa :D Mutta tässä varmaan haetaan jotain muuta.
Mach1 -71
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Mä kysyin Foxiin samaa eikä käynyt vaikka oli kaikki tiedot ylhäällä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mulla vertailumallina käytettiin Terminaattoria kun taka-akseli muutoskatsastettiin.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Varmaan siksi koska muissa ei ole irs perää. Tässähän haetaan vaan muutos lupaa 351W moottorille. Sehän menee jo alle 20% muutoksen. Ja 300hv. Tuohan on aika mieto muutos. Ebaystä voi ostaa alaimusarjan 351W moottoriin ja yläosat ja muut käy nykyisestä kokoonpanosta. Suuttimet vaikka ne 24 aluksi.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tee nuo Cobra R:n kevennykset ja vähän lisää, niin rupeaa tuntumaan.
Sen jälkeen 327, 331, 347 strokereilla helpo toteuttaa 300 - 400 hp vapari ei muutos prosenteja jos tuo ei riitä niin ahdot mukaan niin mennään helposti 400 - 600hp tasoon. Mielestäni helpompi kuin 351W conversio.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

302 + 20% on 362 cid, ei tartte kuin muutoskatsastaa, mihin vertailumallia tarttee?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mun auto pysyy perhemallina kaikilla herkuilla, on mukavampi matkustaa! :D
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mutta, hetkinen, olisiko siinä ideaa, että hommaisi kokonaan toisen korin josta alkaisi jalostaa kevyttä ja konepuolella tehokasta? Sisältä sisusta pois, ja ainoastaan 1 tai 2 kuppi jakkaraa. Kaikki stereot ja kajarit pois. Konehuoneesta kaikki ylimääräinen pois, vain tehostimen jää. Manuaali vaihteinen ja moottori fitech tai Holley ruiskulla. Lähtee konehuoneesta jonkun verran johtoja pois. :huikallo:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ei kaaria sisään, ei ajeta katolleen! :D

Penkit on painavat, ilmastointi, ilmapumppu.....
Vastaa Viestiin