Moottorin säätökoulutus
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Moottorin säätökoulutus
Ei oo hetkeen ollut mitään opetushommia, niin voisin järjestää koulutuksen jolla pääsee alkuun moottoriohjauksen säätämisessä. Jos löytyy riittävästi halukkaita niin suunnitellaan lisää.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- _artic77_
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 18:28
- Auto: Ford F-150 -02 Harley-Davidson Supercharged
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Moottorin säätökoulutus
Olen myös kiinnostunut..
Ford F-150 -02 Harley-Davidson Supercharged
ex Ford Mustang GT 5.0 -94
ex Ford Mustang GT 5.0 -94
Re: Moottorin säätökoulutus
Voisin minäkin olla kiinnostunut, jos aikataulut jne. osuu kohilleen.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Moottorin säätökoulutus
Kiinnostaa, mutta toivomus olisi etäkoulutukselle nykytilanteessa.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Moottorin säätökoulutus
Elä sano, koko tämä harrastetouhuhan on järkeä vailla ja pikku kotilomahan voisi olla joskus hyväkin juttu.

-
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
- Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600 - Paikkakunta: Espoo
Re: Moottorin säätökoulutus
Kyllä kiinnostaa, odotan lisä tietoo.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Moottorin säätökoulutus
Ajattelin että 2 päivän lähikoulutus. Omien laitteiden käyttöönotto, teoriaa täytyy olla kohtalaisesti koska homma perustuu tietoon. Dynoon säätämään jotain/ joitain autoja.Tiedonkeruun laitteistot ja analysointi.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Moottorin säätökoulutus
Miten olet ajatellut, tarviiko omat säätölaitteistot ja härpättimet hommata jo kurssille tullessa vai opetellaanko sinun vempeleillä?
Ja jos tarvii niin millä paketilla pääsee alkuun? Esim. SN95: QuarterHorse + laajakaista + läppäri + jotain?
Ja olisiko tämä ihan yleinen malliriippumaton vai keskitytäänkö jonkun tietyn sukupolven ECU:n säätämiseen?
Ja jos tarvii niin millä paketilla pääsee alkuun? Esim. SN95: QuarterHorse + laajakaista + läppäri + jotain?
Ja olisiko tämä ihan yleinen malliriippumaton vai keskitytäänkö jonkun tietyn sukupolven ECU:n säätämiseen?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Re: Moottorin säätökoulutus
Jos koulutuksen alkuun sisältyy for dummies-johdanto teoriasta, niin olen kiinnostunut. Tämän osuudenhan voisi vetää etänäkin? Sitten kun aletaan mennä syvemmälle, niin meikäläinen karsiutuu pois.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Moottorin säätökoulutus
Tarkoitus olisi aloittaa ihan perusasioista ohjainlaiteeseen ja sukupolveen liittymättä, ilmamassamittari tyypin ohjaukset. Tätä hommaa ei opi muutenkaan ihan parissa päivässä. Mulla on laitteistot mutta jos haluaa käyttää omia niin sekin onnistuu. EEC 4 ja 5 sukupolvet olisi aiheena eli 2004 vuoteen asti. Sen jälkeen tekniikat muuttuvat vaativammaksi. Perusasiat toki on melko samanlaiset.
Viimeksi muokannut Pappacosworth, 09 Syys 2020, 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- IstoT
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Touko 2018, 14:28
- Auto: musseton
ex. Mustang Mach 1 -71 351C 2V 3-speed manual
ex. Mustang Convertible 5.0 GT - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Moottorin säätökoulutus
Tämmönen vois itseäkin kiinnostaa vaikka mulla nyt onkin vanha kaasari vehje mut jos ton joskus muuttaa ruiskuks niin ois jokin perus idea asiasta..

Re: Moottorin säätökoulutus
Roger, kuulostaa hyvältä!Pappacosworth kirjoitti:Tarkoitus olisi aloittaa ihan perusasioista ohjainlaiteeseen ja sukupolveen liittymättä, ilmamassamittari tyypin ohjaukset. Tätä hommaa ei opi muutenkaan ihan parissa päivässä. Mulla on laitteistot mutta jos haluaa käyttää omia niin sekin onnistuu. EEC 4 ja 5 sukupolvet olisi aiheena eli 2004 vuoteen asti.

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Moottorin säätökoulutus
Kiinnostaa jos aikataulut natsaa kohdilleen. 
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Moottorin säätökoulutus
Ajankohta viikonloppu la-su varhaisintaan kuukauden päästä tai sitten keväällä. 10 hengen ryhmällä hinta olisi 400+alv/osallistuja, josta saa alvillisen kuitin koulutuksesta. Koulutuspaikka Koskenkorvalla, majoituskin mahdollista järjestää. Koulutus totetuu jos saadaan se 10 hengen ryhmä.
Aihealueena USA Ford massamittariohjatut ruiskut mekaanisella kaasuläpällä. Koulutus on tarkoitettu harrastajille joilla ei ole kokemusta säätämisestä, mutta on perustiedot auton moottorin toiminnasta.
-Säätölaitteistot + tiedonkeruulaitteistot, hankinta/käyttöönotto ja käyttö
-Ohjelmistot ja lisenssit, lokitiedostojen tallennus/analysointi
-Moottorinohjauksen toiminnan ymmärtäminen säätäjän näkökulmasta
-Osien sovittaminen ohjelmaan (suuttimet, ilmamassamittarit, pakoputkistomuutokset)
Seoksen säätö, tyhjäkäynnin säätö, sytytyksen säätö
Toteutustapa:
-Luentoja ja keskustelua teoriasta.
-Auton säätäminen käytännössä, koekäyttöä, koeajoa, lokitiedostojen tallennus ja analysointi.
-Dynokoeajo, dynosäätö
Koulutukseen sisältyy kirjallinen opetusmateriaali, ruokailut. Omia laitteita ja autoa saa käyttää mutta ei ole pakollista. Parhaiten kuitenkin sisäistää asian kun pääsee itse tekemään. Jos haluat oman auton säädettäväksi koulutuksessa niin ilmoita. Osallistuja vastaa itse majoituksesta, lisenssi ja laitemaksuista sekä omaan autoon kohdistuvasta kuluista.
Aihealueena USA Ford massamittariohjatut ruiskut mekaanisella kaasuläpällä. Koulutus on tarkoitettu harrastajille joilla ei ole kokemusta säätämisestä, mutta on perustiedot auton moottorin toiminnasta.
-Säätölaitteistot + tiedonkeruulaitteistot, hankinta/käyttöönotto ja käyttö
-Ohjelmistot ja lisenssit, lokitiedostojen tallennus/analysointi
-Moottorinohjauksen toiminnan ymmärtäminen säätäjän näkökulmasta
-Osien sovittaminen ohjelmaan (suuttimet, ilmamassamittarit, pakoputkistomuutokset)
Seoksen säätö, tyhjäkäynnin säätö, sytytyksen säätö
Toteutustapa:
-Luentoja ja keskustelua teoriasta.
-Auton säätäminen käytännössä, koekäyttöä, koeajoa, lokitiedostojen tallennus ja analysointi.
-Dynokoeajo, dynosäätö
Koulutukseen sisältyy kirjallinen opetusmateriaali, ruokailut. Omia laitteita ja autoa saa käyttää mutta ei ole pakollista. Parhaiten kuitenkin sisäistää asian kun pääsee itse tekemään. Jos haluat oman auton säädettäväksi koulutuksessa niin ilmoita. Osallistuja vastaa itse majoituksesta, lisenssi ja laitemaksuista sekä omaan autoon kohdistuvasta kuluista.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/