-95 GT (automaagi) ravistaa...
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Tammi 2005, 17:54
- Auto: Ford Mustang GT Convertible -94
- Paikkakunta: Klaukkala
-95 GT (automaagi) ravistaa...
Moi
Kävin koeajamassa tuollaista -95 GT automaatti-avoa ja tälläisen amatöörin persuuksiin tuntui pari erilaista ravistusta. Kuulisin mielelläni arvioita näiden vaarallisuudesta/kalleudesta.
- Rauhallisesti ajaessa tuntuu ajoittain värinää/ravistusta, aivan kuin laatikko "hieman epäröisi". Vauhtia oli varmaan 60-70 km/h. Ilmiö tuntui olevan toistettavissa eli ei varmaan johdu "nimismiehenkiharoista".
- Auto paikallaan, vaihde asennossa P, moottori ravistaa tai paremminkin "tutisee" kun sitä kierrättää välillä 2500-3800. Tämä siis kuskin penkiltä epätieteellisesti havainnoituna.
Hyvistä vinkeistä etukäteen kiittäen,
Teemu
Kävin koeajamassa tuollaista -95 GT automaatti-avoa ja tälläisen amatöörin persuuksiin tuntui pari erilaista ravistusta. Kuulisin mielelläni arvioita näiden vaarallisuudesta/kalleudesta.
- Rauhallisesti ajaessa tuntuu ajoittain värinää/ravistusta, aivan kuin laatikko "hieman epäröisi". Vauhtia oli varmaan 60-70 km/h. Ilmiö tuntui olevan toistettavissa eli ei varmaan johdu "nimismiehenkiharoista".
- Auto paikallaan, vaihde asennossa P, moottori ravistaa tai paremminkin "tutisee" kun sitä kierrättää välillä 2500-3800. Tämä siis kuskin penkiltä epätieteellisesti havainnoituna.
Hyvistä vinkeistä etukäteen kiittäen,
Teemu
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Tammi 2005, 17:54
- Auto: Ford Mustang GT Convertible -94
- Paikkakunta: Klaukkala
Kiitos vinkistä tuon laatikon ongelman suhteen, tuolla "TCC shudderilla" löytyi tältäkin foorumilta ainakin yksi saman suuntainen kysymys. Kuinka "kuolettava" tämä ongelma on, pitääkö toimenpiteisiin ryhtyä heti vai voiko laatikolla ajella (kesän) ilman lisätuhoja?
Täällä on ollut juttua dampperien pyörähtelevistä ulkokehistä. Voisiko sellainen aiheuttaa koneen aiheuttaa tuon moottorin tutinan vai liittyykö sekin laatikkoon ja turbiiniin?
T:T
Täällä on ollut juttua dampperien pyörähtelevistä ulkokehistä. Voisiko sellainen aiheuttaa koneen aiheuttaa tuon moottorin tutinan vai liittyykö sekin laatikkoon ja turbiiniin?
T:T
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
Uuden öljyn myötä voi samalla poistaa tuon shudder-vaivan kun sijoittaa oikeaan öljyyn. Mercon vitosella ongelma kuulemma poistuu, ei vaan ole halpaa, synteettistä kun on...94GtMustang kirjoitti:Kyllä sen pitäis yks kesä kestää ainakin jos laitat uudet öljyt loodaan. Muista tyhjentää myös turbiini, siellä on pirusti öljyä
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Tammi 2005, 17:54
- Auto: Ford Mustang GT Convertible -94
- Paikkakunta: Klaukkala
Hyvien vinkkien avulla onnistuin hankkiman pelin jossa O/D vielä toimii - kiitos!
Mites on tuon Merconista Mercon viitoseen vaihtaminen? Jossain mainittiin ettei saa sekoittaa mutta ilmeisesti jos laatikosta ja muuntimesta liruttaa kaiken vanhan öljyn pois, niin se mitä sinne vanhaa jää, ei haittaa kun uuttaa tavaraa tulee kuitenkin niin paljon?
Minulle kun ei ole amatöörinä vielä ehtinyt muodostua "spirituaalista" suhtautumista eri öljymerkkeihin niin onko suosituksia minkä merkkinen Mercon V ATF olisi "sopivinta" tuollaiseen '94 GT:n AODE:hen?
T:T
Mites on tuon Merconista Mercon viitoseen vaihtaminen? Jossain mainittiin ettei saa sekoittaa mutta ilmeisesti jos laatikosta ja muuntimesta liruttaa kaiken vanhan öljyn pois, niin se mitä sinne vanhaa jää, ei haittaa kun uuttaa tavaraa tulee kuitenkin niin paljon?
Minulle kun ei ole amatöörinä vielä ehtinyt muodostua "spirituaalista" suhtautumista eri öljymerkkeihin niin onko suosituksia minkä merkkinen Mercon V ATF olisi "sopivinta" tuollaiseen '94 GT:n AODE:hen?
T:T
Laatikon ja muuntimen kun tyhjentää, niin sisään jää niin vähän vanhaa ettei sillä ole merkitystä.ttoppila kirjoitti:Hyvien vinkkien avulla onnistuin hankkiman pelin jossa O/D vielä toimii - kiitos!
Mites on tuon Merconista Mercon viitoseen vaihtaminen? Jossain mainittiin ettei saa sekoittaa mutta ilmeisesti jos laatikosta ja muuntimesta liruttaa kaiken vanhan öljyn pois, niin se mitä sinne vanhaa jää, ei haittaa kun uuttaa tavaraa tulee kuitenkin niin paljon?