parkit ja vilkut sekaisin

On sulla muodot Mustangin...
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

parkit ja vilkut sekaisin

Viesti Kirjoittaja musti65 »

Vein -65 Mustangin katsastukseen ja inssi kehu että autossa palaa parkit päällä vilkut ja vilkuttaessa parkit.Korjauskehotus siitä.Mitä kautta olisi helpoin/järkevin muuttaa valojen toiminta oikein?Uudet valojohdot ja vilkkujen rungot on vaihdettu just.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: parkit ja vilkut sekaisin

Viesti Kirjoittaja 65HT »

musti65 kirjoitti:Uudet valojohdot ja vilkkujen rungot on vaihdettu just.
Olisiko tuossa ongelman ydin? Piuhat sekaisin. Ei muuta kuin muuttamaan kytkentöjä ja kokeilemaan. Liitin löytyy rattiputken alta.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: parkit ja vilkut sekaisin

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

musti65 kirjoitti:Vein -65 Mustangin katsastukseen ja inssi kehu että autossa palaa parkit päällä vilkut ja vilkuttaessa parkit.
Juuri niin kuin niiden pitääkin toimia ja ovat toimineet jo tehtaalta lähtiessään. MUTTA jostain syystä jotkut tarkat katsastajat puuttuvat tuohon Fordin parkki / vilku järjestelmään ja vaatii erillisen valkoisen parkkivalon eteen ja alkuperäinen keltainen parkki ja vilkku saa toimia ainoastaan vilkkuna.

Korjaus vaatii ajovaloumpioksi parkillisen mallin ja muutoksen valo johdotukseen niin, että eteenpäin parkkivaloissa palaa vain valkoista valoa ja keltaiset vilkut vilkuttaa vain tarvittaessa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja musti65 »

Valot kyllä toimivat oikein, mutta valoteho on väärinpäin.Vilkut ovat kuulemma alitehoiset ja parkit ylitehoiset.Parkit 15w ja vilkut 5w, kun pitäs kuulemma olla toisinpäin.Heinäkuussa meni samalla asemalla läpi noilla systeemeillä, nyt toinen mies ei hyväksynyt valoja.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Polttimot väärinpäin?
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

musti65 kirjoitti:Valot kyllä toimivat oikein, mutta valoteho on väärinpäin.Vilkut ovat kuulemma alitehoiset ja parkit ylitehoiset.
OK. Ymmärsin väärin.

Itse kun vaihdoin vilku-/parkkiumpion aikoinaan, oli sama ongelma. Muistaakseni valotehot asettui oikein päin kun vaihdon johtojen paikkoja siellä umpion päässä, eli olin laittanut ne ensin väärin päin.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja musti65 »

Polttimoita ei pysty kääntämään ja liittimet ovat uros/naaras mallia, ei rikkomatta pysty kääntämään.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Pölhö ajatus, mutta tuli mieleen, että voisiko olla että on mennyt kuskin puolen ja aapparin puolen umpiot väärin päin ja niissä olisi piuhat väärin päin? Liekö edes mahdollista mutta tulipahan sanottua. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Piuhat siellä on väärinpäin, eisen mystisempää, joissakin liittimissä on tosiaan mahollisuus laittaa polttimonkin väärin.
Viimeksi muokannut PeteP, 04 Loka 2007, 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:krooh:
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja musti65 »

käänsin nyt piuhat niin että parkit ovat heikompitehoiset.Katos vilkut siiinä samalla.Ei pala/vilku eikä rele nakuta.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

musti65 kirjoitti:Polttimoita ei pysty kääntämään ja liittimet ovat uros/naaras mallia, ei rikkomatta pysty kääntämään.
Mulla oli etuvilkkujen kannat niin kulahtaneet, etta polttimon sai survottua sisaan kumminkin pain.. Tarkemmassa syynissa vasta huomasin, kun oli samaa vikaa.. Noi fjoordin vilkkuviritykset on aika levottomat, kun sivumerkkivalot maadottuu vilkkupolttimon kautta. Mika tahansa epatasapaino sekottaa systeemin tyystin.. :(
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin