Asialliset pakosarjat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja jls »

Kun ei kaikki olla niin #$@## hyviä taitavia ja viisaita kuin sinä. Ihan kateeksi käy. Voisit jakaa enemmänkin tuota sun valtavaa viisautta, päästäis me muutkin yhtä pitkälle elämässä kuin sinä.

Ei oo ihan helppo raahata autoa ja moottoria keskellä talvea pajalle, joka pystyy tekemään isot sarjat pikkukoppaseen 351w lohkolla. Ei muuten mene ihan vähillä mittauksilla. Miksi keksiä pyörä uudestaan, jos sen on joku muu jo tehnyt? Pientä viimeistelyä vaatii, mutta mitä sitten?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

jls kirjoitti:Kun ei kaikki olla niin #$@## hyviä taitavia ja viisaita kuin sinä. Ihan kateeksi käy. Voisit jakaa enemmänkin tuota sun valtavaa viisautta, päästäis me muutkin yhtä pitkälle elämässä kuin sinä.

Ei oo ihan helppo raahata autoa ja moottoria keskellä talvea pajalle, joka pystyy tekemään isot sarjat pikkukoppaseen 351w lohkolla. Ei muuten mene ihan vähillä mittauksilla. Miksi keksiä pyörä uudestaan, jos sen on joku muu jo tehnyt? Pientä viimeistelyä vaatii, mutta mitä sitten?
:lol: :lol: Niin ristuksen tosi!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Oikastaanpas vähäsen itseäni en kylläkään maininnut sanallakaan, mainitsin että suomesta löytyy käden taitoa vaikka kuin. Mutta hyvä niin että jenkkien kötökset kelpaa pienillä korjauksilla ja joskus isommillakin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

jls kirjoitti:Ei ihan yhtä komeat, mutta Hooker Supercompit keraamisella pinnoituksella tuli ostettua. Ihan järkyttävä työnjälki. Hitsaussaumat porrastaa varmaan 2-4mm hakaisijalla vastakarvaan. Onko ideoita millä sais siloteltua? Vinku ja pitkäkaranen pyörivä viila käytössä, mutta huonosti ylettää. Joku joustava työkalu vinkun, porakoneen tai Dremelin päähän, mutta mistä löytyy?
huonompi homma kun on tuo pinnotettu malli, ei ole järkeä avata laikkakoneella. sais kyllä tigillä siististi takasin nippuun. mutta ei niillä porrastuksilla ole kauheesti väliä siellä syvemmällä, kunhan saa laipan juuresta kohdalleen.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

Ittelläni on ollut viime vuoden aikana kolmet eri Hookerit kädessä ja täytyy kyll'ä sanoa, että kyllä laatu on laskenu jos vertaa
vaikka 7-10 vuotta taaksepäin.
Omat Compit pienemmillä putkilla ei sopineet edes pikkulohkon kylykeen ottamatta runkoaisaan ja seittemään muuhunkin paikkaan.
Ne oli keraamisella pinnoitteella, joten mulkkaukset tuppasivat tuota pinnoitetta aina pilata. onneksi jäivät lähes näkymättömiin.

Super Compeissa oli ainakin aikaisemmin sitä ongelmaa, että kollektorit roikkuivat ainakin pikkulohkoissa, niin clevorissa kuin windsorissakin.
Nyt nuo omat Compit nuolee pohjaa vähän liiankin tiiviisti, mutta sovittelun jäläkeen istuvat kohtuullisen mukavasti. Tulevaisuutta ajatellen
jättänen nuo keraamispinnoitteiset ostamatta, saapahan ainakin vapaasti sovittaa ja muokata. Pinnoitukseen vaan täytyy sitten itse keksiä
jotakin.... Ja onha noita muitakin valmistajia.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

horna. Pysyy melko hyvin, ja tietty palaa ohan kuumimmista kohdista. Jotain 600 f kesto maalia vedin noihin nykyisiin, mutta mun mielestä vanhoissa shortyissä, jotka oli vedetty hornalla, pysyi paremmin.

Itelläkin noi Hookerin pitkät 351w-early sarjat, ja jouduin tcp:n moottorikiinnikkeillä ainakin loveamaan vaihteiston palkkia, että sai 3" putket lähtemään siististi. Tuon modifikaation jälkeen on kyllä putket oikealla korkeudella. Nuo omat on ostettu joskus 2008, ja mielstäni ohan ok laatua vielä...

a
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1323
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Late »

Ainakin Clevelandin valusarjoihin hyvän ja kestävän värin sain aikaan VHT very high temperature kilikalimaalilla, väri entisöintiin sopiva valurauta. Löytyi ihan South West Tradelta. Kolme kesää tuollaista museoauton käyttöä ja maali oli vielä varsin hyvä, kevyesti toki alkanut tummentua ja sinistyä. Olisi ehkä pitänyt maalata useamapi kerros kuin kaksi tai pohjamaalata. Sarjat kävi hiekkapuhalluksessa ennen maalausta.
Liitteet
sori ei ole parempaa kuvaa itse sarjoista
sori ei ole parempaa kuvaa itse sarjoista
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
Minä olen käyttänyt VHT:n pakosarja maalia, kokemukset melko hyvät.
http://www.vhtpaint.com/products/flameproof/
Perus puhdistus ja hiekkapuhallus.
Esilämmitys kuumailmapuhaltimella (estää hieman valumia).
Kun maalaus on lopetettu, niin loppu lämmitys taas kuumailmapuhaltimella ja sarjat paikoilleen.
Myös iloisia värejä on saatavilla.

Jos hyvät sarjat kiinnostaa niin kotimaasta (Suomi) löytyy erinomaisia sarjojen tekijöitä. Tai jos sarjat vaativat muokkausta niin tekijöitä löytyy.

Muutin Hookerin Super Compit niin, ettei roiku alhaalla. Muistaakseni sarjoihin tuli 17 uutta saumaa. Muutos tehtiin TIG hitsauksella ja hionta viimeistelyllä. Maalatuista sarjoista ei juurikaan voi havaita hitsaussaumoja.

Niin joo, oikeanlaiset sarjat tai muutokset tehdään autossa kiinni olevaan koneeseen ts. auto pitää viedä pajalle.

Tuossa video ja ääninäyte miten Suomi sarjat soi.



PS. kuulitteko kuinka viides tahti toi lisä täyttöä sylinteriin?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Mexico65 kirjoitti:
Tuossa video ja ääninäyte miten Suomi sarjat soi.



PS. kuulitteko kuinka viides tahti toi lisä täyttöä sylinteriin?

:blackman: :bunny3: :blackman: :bunny3: :lippusuomi: :burning:
Mach1 -71
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla Hedmannin keraamiset, pitkät. Paremmat kuin -90 lukuiset vastaavat, ei roiku läheskään niin alhaalla. Työn jälki ja istuvuus riittävän hyvät, ennen asennusta ei tarvinnut tehdä mitään. Kiinnityslaipatkin oli paljon paksummat mitä vanhoissa. Tuolta pohjalta voin suositella!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
sininenIII
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Touko 2007, 04:04
Auto: 1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Asialliset pakosarjat

Viesti Kirjoittaja sininenIII »

Make67 kirjoitti:Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
Tikkurilan Termal silikonialumiinimaali, löytyy maalikaupoista, ite ostin Kodin Terrasta.http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... 4346.shtml
Pysyy todella hyvin, hopeisen värinen. Mulla oli tuore maali nokan sisäänajossa, ja silloin tuli muutama pikkuinen rakko maaliin, mutta oli helppo fiksata ja sen jälkeen ei ongelmia. Nykyiset sarjat, jotka ostin mustina, ensin kuulapuhallukseen jonka jälkeen maali pintaan. Ensikäyttö n. 5min, tuli hyvä ja on kestänyt. Jonkun verran savuaa ensi lämmityksellä, jossa saavuttaa lopullisen kuivumisensa. Liukasta maalia, en viittinyt sotkea ruiskuani kun en tiennyt miten hyvin lähtee puhtaaksi kun kuitenkin on silikonia maalissa, sivelin pensselillä. Kaveri, jolta vinkin maalista sain, on vetänyt sarjoihinsa ruiskulla, sano että ruiskun putsaus on työläs.
1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
Vastaa Viestiin