Asialliset pakosarjat
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Asialliset pakosarjat
Kun ei kaikki olla niin #$@## hyviä taitavia ja viisaita kuin sinä. Ihan kateeksi käy. Voisit jakaa enemmänkin tuota sun valtavaa viisautta, päästäis me muutkin yhtä pitkälle elämässä kuin sinä.
Ei oo ihan helppo raahata autoa ja moottoria keskellä talvea pajalle, joka pystyy tekemään isot sarjat pikkukoppaseen 351w lohkolla. Ei muuten mene ihan vähillä mittauksilla. Miksi keksiä pyörä uudestaan, jos sen on joku muu jo tehnyt? Pientä viimeistelyä vaatii, mutta mitä sitten?
Ei oo ihan helppo raahata autoa ja moottoria keskellä talvea pajalle, joka pystyy tekemään isot sarjat pikkukoppaseen 351w lohkolla. Ei muuten mene ihan vähillä mittauksilla. Miksi keksiä pyörä uudestaan, jos sen on joku muu jo tehnyt? Pientä viimeistelyä vaatii, mutta mitä sitten?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Asialliset pakosarjat
jls kirjoitti:Kun ei kaikki olla niin #$@## hyviä taitavia ja viisaita kuin sinä. Ihan kateeksi käy. Voisit jakaa enemmänkin tuota sun valtavaa viisautta, päästäis me muutkin yhtä pitkälle elämässä kuin sinä.
Ei oo ihan helppo raahata autoa ja moottoria keskellä talvea pajalle, joka pystyy tekemään isot sarjat pikkukoppaseen 351w lohkolla. Ei muuten mene ihan vähillä mittauksilla. Miksi keksiä pyörä uudestaan, jos sen on joku muu jo tehnyt? Pientä viimeistelyä vaatii, mutta mitä sitten?


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Asialliset pakosarjat
Oikastaanpas vähäsen itseäni en kylläkään maininnut sanallakaan, mainitsin että suomesta löytyy käden taitoa vaikka kuin. Mutta hyvä niin että jenkkien kötökset kelpaa pienillä korjauksilla ja joskus isommillakin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Asialliset pakosarjat
huonompi homma kun on tuo pinnotettu malli, ei ole järkeä avata laikkakoneella. sais kyllä tigillä siististi takasin nippuun. mutta ei niillä porrastuksilla ole kauheesti väliä siellä syvemmällä, kunhan saa laipan juuresta kohdalleen.jls kirjoitti:Ei ihan yhtä komeat, mutta Hooker Supercompit keraamisella pinnoituksella tuli ostettua. Ihan järkyttävä työnjälki. Hitsaussaumat porrastaa varmaan 2-4mm hakaisijalla vastakarvaan. Onko ideoita millä sais siloteltua? Vinku ja pitkäkaranen pyörivä viila käytössä, mutta huonosti ylettää. Joku joustava työkalu vinkun, porakoneen tai Dremelin päähän, mutta mistä löytyy?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Asialliset pakosarjat
Ittelläni on ollut viime vuoden aikana kolmet eri Hookerit kädessä ja täytyy kyll'ä sanoa, että kyllä laatu on laskenu jos vertaa
vaikka 7-10 vuotta taaksepäin.
Omat Compit pienemmillä putkilla ei sopineet edes pikkulohkon kylykeen ottamatta runkoaisaan ja seittemään muuhunkin paikkaan.
Ne oli keraamisella pinnoitteella, joten mulkkaukset tuppasivat tuota pinnoitetta aina pilata. onneksi jäivät lähes näkymättömiin.
Super Compeissa oli ainakin aikaisemmin sitä ongelmaa, että kollektorit roikkuivat ainakin pikkulohkoissa, niin clevorissa kuin windsorissakin.
Nyt nuo omat Compit nuolee pohjaa vähän liiankin tiiviisti, mutta sovittelun jäläkeen istuvat kohtuullisen mukavasti. Tulevaisuutta ajatellen
jättänen nuo keraamispinnoitteiset ostamatta, saapahan ainakin vapaasti sovittaa ja muokata. Pinnoitukseen vaan täytyy sitten itse keksiä
jotakin.... Ja onha noita muitakin valmistajia.
vaikka 7-10 vuotta taaksepäin.
Omat Compit pienemmillä putkilla ei sopineet edes pikkulohkon kylykeen ottamatta runkoaisaan ja seittemään muuhunkin paikkaan.
Ne oli keraamisella pinnoitteella, joten mulkkaukset tuppasivat tuota pinnoitetta aina pilata. onneksi jäivät lähes näkymättömiin.
Super Compeissa oli ainakin aikaisemmin sitä ongelmaa, että kollektorit roikkuivat ainakin pikkulohkoissa, niin clevorissa kuin windsorissakin.
Nyt nuo omat Compit nuolee pohjaa vähän liiankin tiiviisti, mutta sovittelun jäläkeen istuvat kohtuullisen mukavasti. Tulevaisuutta ajatellen
jättänen nuo keraamispinnoitteiset ostamatta, saapahan ainakin vapaasti sovittaa ja muokata. Pinnoitukseen vaan täytyy sitten itse keksiä
jotakin.... Ja onha noita muitakin valmistajia.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Asialliset pakosarjat
Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Asialliset pakosarjat
horna. Pysyy melko hyvin, ja tietty palaa ohan kuumimmista kohdista. Jotain 600 f kesto maalia vedin noihin nykyisiin, mutta mun mielestä vanhoissa shortyissä, jotka oli vedetty hornalla, pysyi paremmin.
Itelläkin noi Hookerin pitkät 351w-early sarjat, ja jouduin tcp:n moottorikiinnikkeillä ainakin loveamaan vaihteiston palkkia, että sai 3" putket lähtemään siististi. Tuon modifikaation jälkeen on kyllä putket oikealla korkeudella. Nuo omat on ostettu joskus 2008, ja mielstäni ohan ok laatua vielä...
a
Itelläkin noi Hookerin pitkät 351w-early sarjat, ja jouduin tcp:n moottorikiinnikkeillä ainakin loveamaan vaihteiston palkkia, että sai 3" putket lähtemään siististi. Tuon modifikaation jälkeen on kyllä putket oikealla korkeudella. Nuo omat on ostettu joskus 2008, ja mielstäni ohan ok laatua vielä...
a
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Asialliset pakosarjat
Ainakin Clevelandin valusarjoihin hyvän ja kestävän värin sain aikaan VHT very high temperature kilikalimaalilla, väri entisöintiin sopiva valurauta. Löytyi ihan South West Tradelta. Kolme kesää tuollaista museoauton käyttöä ja maali oli vielä varsin hyvä, kevyesti toki alkanut tummentua ja sinistyä. Olisi ehkä pitänyt maalata useamapi kerros kuin kaksi tai pohjamaalata. Sarjat kävi hiekkapuhalluksessa ennen maalausta.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Asialliset pakosarjat
Minä olen käyttänyt VHT:n pakosarja maalia, kokemukset melko hyvät.Make67 kirjoitti:Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
http://www.vhtpaint.com/products/flameproof/
Perus puhdistus ja hiekkapuhallus.
Esilämmitys kuumailmapuhaltimella (estää hieman valumia).
Kun maalaus on lopetettu, niin loppu lämmitys taas kuumailmapuhaltimella ja sarjat paikoilleen.
Myös iloisia värejä on saatavilla.
Jos hyvät sarjat kiinnostaa niin kotimaasta (Suomi) löytyy erinomaisia sarjojen tekijöitä. Tai jos sarjat vaativat muokkausta niin tekijöitä löytyy.
Muutin Hookerin Super Compit niin, ettei roiku alhaalla. Muistaakseni sarjoihin tuli 17 uutta saumaa. Muutos tehtiin TIG hitsauksella ja hionta viimeistelyllä. Maalatuista sarjoista ei juurikaan voi havaita hitsaussaumoja.
Niin joo, oikeanlaiset sarjat tai muutokset tehdään autossa kiinni olevaan koneeseen ts. auto pitää viedä pajalle.
Tuossa video ja ääninäyte miten Suomi sarjat soi.
PS. kuulitteko kuinka viides tahti toi lisä täyttöä sylinteriin?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Asialliset pakosarjat
Mexico65 kirjoitti:
Tuossa video ja ääninäyte miten Suomi sarjat soi.
PS. kuulitteko kuinka viides tahti toi lisä täyttöä sylinteriin?






Mach1 -71
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Asialliset pakosarjat
Mulla Hedmannin keraamiset, pitkät. Paremmat kuin -90 lukuiset vastaavat, ei roiku läheskään niin alhaalla. Työn jälki ja istuvuus riittävän hyvät, ennen asennusta ei tarvinnut tehdä mitään. Kiinnityslaipatkin oli paljon paksummat mitä vanhoissa. Tuolta pohjalta voin suositella!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- sininenIII
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Touko 2007, 04:04
- Auto: 1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: Asialliset pakosarjat
Tikkurilan Termal silikonialumiinimaali, löytyy maalikaupoista, ite ostin Kodin Terrasta.http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... 4346.shtmlMake67 kirjoitti:Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
Pysyy todella hyvin, hopeisen värinen. Mulla oli tuore maali nokan sisäänajossa, ja silloin tuli muutama pikkuinen rakko maaliin, mutta oli helppo fiksata ja sen jälkeen ei ongelmia. Nykyiset sarjat, jotka ostin mustina, ensin kuulapuhallukseen jonka jälkeen maali pintaan. Ensikäyttö n. 5min, tuli hyvä ja on kestänyt. Jonkun verran savuaa ensi lämmityksellä, jossa saavuttaa lopullisen kuivumisensa. Liukasta maalia, en viittinyt sotkea ruiskuani kun en tiennyt miten hyvin lähtee puhtaaksi kun kuitenkin on silikonia maalissa, sivelin pensselillä. Kaveri, jolta vinkin maalista sain, on vetänyt sarjoihinsa ruiskulla, sano että ruiskun putsaus on työläs.
1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof