S197 Konepeiton kiinnitys?

On sulla muodot Mustangin...
Power_boat
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
Auto: Mustang 4.0 2005
Paikkakunta: Nummela

S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja Power_boat »

Tuli ajettuu lauantaina moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa ja havaitsin mielenkiintoisen ilmiön. Konepeitto ikään kuin tärisee tuulessa, siis on kyllä varmasti lukossa kiinni ja stoppareita vasten tiukka. Välillä oli sellanen olo ett kohta kuuluu mäjäys ja pelti lähtee taivaalle. Onks tää muillakin olemassa oleva vika/ominaisuus vai onko mulla jotenki lerpahtanu toi pelti.

Mä en ihan välttämättä halua elää siinä vaaran tunteessa ajaessani että lähteekö se irti vaiko ei. Pitää vissiin sahaa alku urat saranoihin että ei ainakaan läpsähdä tuulilasille vauhdissa. Ilmeisesti ne sokat sinne kulmiin ei sittenkään ole tuuninkia vai...??
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Power_boat kirjoitti:Tuli ajettuu lauantaina moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa ja havaitsin mielenkiintoisen ilmiön. Konepeitto ikään kuin tärisee tuulessa.... Ilmeisesti ne sokat sinne kulmiin ei sittenkään ole tuuninkia vai...??
kaksi eri S197:aa omistaneena , sanoisin että myös alkuperäisen konepellin vapina vauhdeissa on ominaisuus. Molempiin laitoin mielerauhan vuoksi lukitus-sokka systeemit.
- Juha -
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Jos konepeitto on Fordin alkuperäinen ja alkuperäisissä säädöissään kiinni, niin kyllähän se silloin kestää paikallaan. Toinen juttu on jos konepellin alla etupäässä olevia neljää korkeussäädettävää kumipuslaa on jostain syystä pyöritelty eri korkeuteen ja ovat jääneet liian alas, niin silloinhan tuuli pääsee reunoja liikuttamaan. Alla muutama kuva omasta S197 ratkaisusta painon vähentämiseen, aerodynamiikan parantamiseen, ja ylipaineisen kuuman ilman poistamiseen konetilasta. Ensimmäisessä kuvassa Aerocatch Flush mount salvat joilla konepeiton etunurkat on tarkoitus huomenna tukea lepattamisen ehkäisemiseksi.
Liitteet
P4060238.JPG
P4060237.JPG
P4060236.JPG
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
tug3
Aktiivi
Viestit: 115
Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot
Paikkakunta: Kello-koski
Viesti:

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja tug3 »

Juu, kyllähän tuo konepelti noissa S197:ssa väpäjää. Se on muutenkin melko keyvt, kaksi prässättyä alumiinilevyä liimattuna yhteen. Omassania etunurkat väpätti varmasti centin verran moottoritiellä. Shaker ilmanoton laitto (reikä keskelle peltiä) ei vaikuttanut asiaan suuntaan tai toiseen.

Tuulihaka on syytä pitää kunnossa juu. Juuri pari viikkoa sitten lähdin SN95:lla töihin ja konepelti lähti väpäjämään. Siinä on sen verran pyöreä nenä ettei saisi tuollai väpättää. - No, pysähdyin tietty tarkastaan ja oli joku tampio unohtanut paiskaa konepellin kunnolla kiinni! Kukahan pelle se mahtoi olla??? :roll:
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Pistin lisälukituksen kun lähti motarilla auki,joten suosittelen lisä kiinnikkeitä
Avatar
Hezperado
Aktiivi
Viestit: 117
Liittynyt: 10 Loka 2010, 10:49
Auto: -05GT
#hezperado
Paikkakunta: Kajaani-Hanko
Viesti:

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja Hezperado »

Yksi sokkailija täällä lisää. Ensimmäisenä kesänä kun auton hommasin, huomasin saman konepeiton irvistelyn vähän reilummissa nopeuksissa. FR:n sokat tilasin heti ja mielenrauha palasi.
esittelyt: GTI-Magazine 09/12 , AutoSound 7-8/14
instagram: #hezperado
web: http://www.hezperado.com / http://www.bwcustoms.com
FB: http://www.facebook.com/hezperado
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Itse en ole moiseen kiinnittänyt huomiota. Eilen kävin Hesassa kääntymässä ja hiuka kokeilin motarilla vähän reilummin, alkaako pelti heilumaan. En saanut sitä heilumaan yhtään. Onkohan mun autossa jokin vika? No, ilmeisesti mun autossa on noita alkupään lastentauteja :lol: ( en muista tarkalleen ulkoa, mutta tuo mun auto on tehty muistaakseni heinäkuussa 2004 ja on n 780 vuoden 2005 Mustang, eli aika alkupään autoja)
Avatar
Markovi
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 14:38
Auto: GT 2005 aut

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja Markovi »

Kyllä kuule Simppa mun pelti vaikka on kiinni väpäjää ainakin 100 mailin vauhdissa ja sitten kun jarruttaa niin alkaa jarrutkin väpättää. :shock:
No yritetään vaikka pieleen se menee kumminkin:)
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Markovi kirjoitti:Kyllä kuule Simppa mun pelti vaikka on kiinni väpäjää ainakin 100 mailin vauhdissa ja sitten kun jarruttaa niin alkaa jarrutkin väpättää. :shock:

Ehkä mun vaan pitää opetella painamaan kaasua enempi... Tosin sitten kuski väpättämään niin paljon, että siinä ei yhtä pellin heilumista huomaa.
Power_boat
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
Auto: Mustang 4.0 2005
Paikkakunta: Nummela

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja Power_boat »

Eli asian kanssa on pärjättävä, tai sitte pikku sijoituksella mielenrauhaa. Huomasin että tohon on saatavilla etunurkkiin tulevat lukot jotka toimii samalla vaijerilla kuin itse tuulihaka. Että taitaa olla kuitenkin ihan ominaisuus.

Ja sit ihmettelyä että miten te kellotatte tälle nopeuksia luokkaa 300km/h??? Mulla ainakin loppuu mittari 200km/h, ja tässä kyseisessä tapauksessakin oli kyse ihan laillisesta moottoritienopeudesta.
Vastaa Viestiin