67 mussen pyöränkulmien säädöstä
-
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
- Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
67 mussen pyöränkulmien säädöstä
Käytin tänään 67 mussen pyöränkulmien säädössä. Tavoitearvot olivat caster 2 astetta tai niin paljon kuin saa, camber 0--0,5 astetta ja auraus 4 mm. Muut arvot saatiin kohdalleen, mutta caster kulmaksi jäi oikealla -2,26 astetta ja vasemmalla -4,46 astetta. Koko tukitankojen säätöalue käytiin läpi, mutta mittarin mukaan säädöllä ei merkitystä kulma-arvoon. Sensijaan caster säädöllä oli suuri vaikutus auraukseen alue +4- -16 mm. Minkälaisia caster-kulma arvoja olette saaneet vakio alustalla ja onko joku pahasti pielessä? Ajettavuus toki parani huomattavasti, kun camber ja auraus saatiin kuntoon.
Re: 67 mussen pyöränkulmien säädöstä
Meniköhän nyt kaikki oikein?
Casteria säädetään alatukivarren reaktiotangosta ja jos sitä muutetaan, niin kyllä se pitäisi casterissa näkyä mutta ei camberissa. Camber säädetään alatukivarren epäkeskoa muuttamalla.
Casteria säädetään alatukivarren reaktiotangosta ja jos sitä muutetaan, niin kyllä se pitäisi casterissa näkyä mutta ei camberissa. Camber säädetään alatukivarren epäkeskoa muuttamalla.
-
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 22:16
Re: 67 mussen pyöränkulmien säädöstä
Säätelin kotitallissa 68:n pyöränkulmia. Ensin casteria melkein niin paljon kun reaktiotangon kierre antaa periksi. Sitten camber Koko lailla nollaan ja lopuksi aurausta 4-6 mm. Tällä setapillakaan ei kovin kummoista
ohjaustuntumaa saanut aikaiseksi, ei palauta juuri ollenkaan eli ajetaan katse tiessä.
ohjaustuntumaa saanut aikaiseksi, ei palauta juuri ollenkaan eli ajetaan katse tiessä.